Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2011, 10:06   #61
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Die mag dat ook.
ahneen, want als hij in een rookvrij café wilt gaan zitten, vallen er al een pak cafés af. maw, weg vrije keuze.

kijk hé, een meerderheid van de mensen is hier blijkbaar voor, zo werkt dat nu eenmaal. als er meer rokers waren dan niet-rokers, dan zou dit niet gebeuren.
Oud 24 april 2011, 10:09   #62
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ahneen, want als hij in een rookvrij café wilt gaan zitten, vallen er al een pak cafés af. maw, weg vrije keuze.

kijk hé, een meerderheid van de mensen is hier blijkbaar voor, zo werkt dat nu eenmaal. als er meer rokers waren dan niet-rokers, dan zou dit niet gebeuren.
...dus hij heeft een bepaalde preferentie en daardoor limiteert hij zelf zijn opties... Ik wil een grote auto, dus ik kan geen 2Pktje kopen: weg vrije keuze! :/

Altijd fascinerend hoe mensen taal verkrachten om toch maar hun punt te maken.

Vind je het niet wat pervers om dat een 'weg vrije keuze' te noemen? :/

Macht maakt geen recht. 't is maar dat je het weet.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 10:12   #63
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Wanneer de cafébazen zich hadden gehouden aan het laten draaien , en onderhouden van hun afzuiginstallatie, dan waren we niet zo ver gekomen op een algeheel verbod. ik als gestopte roker had er geen enkel bezwaar tegen dat men rookte in mijn café wanneer de afzuiging aanstond. maar dat was iets te kostelijk voor de cafébaas. hij deed geen onderhoud (laten wassen van de filters), en zodoende werkte dat spul niet. de wetgever heeft dat ook opgemerkt, en een iets drastischerre maatregel opgeplakt. roker en cafébaas een boet. veel gezonder voor iedereen, voornamelijk de staatskas.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 10:29   #64
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
De uitlaatgassen van jouw auto schaden mijn gezondheid en die van mijn kinderen. Wanneer ga jij stoppen met rondrijden in je ronkende rookfabriekje?
De meeste rokers rijden nochtans ook met de auto, hoor.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 11:07   #65
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Ik hoor in het nieuws dat er een betoging is van amper 1000 caféhouders en klanten die het niet eens zijn met het rookverbod.
  • Ze zeuren over klantenverlies.
  • Dat vrienden groepen uit elkaar gaan vallen.
  • Broodroof.
  • Dat het gros van hun klanten rokers zijn.
  • Een sigaretje is sociaal, wie kan daar nu tegen zijn ?

Ik zeg ronduit mijn mening hierop.

Nu zijn er veel vrouwen en mensen die niet roken die thuisbliiven omdat ze niet in de horeca willen komen, omdat iedereen daar zit te paffen. Dus dat klantenverlies zal heus wel in orde komen. In landen waar het rookverbod van kracht is, is er geen groot klantenverlies opgetreden.

Het is wetenschappelijk bewezen dat meeroken kanker verwekt. Het staat in koeieletters op de pakjes dat roken schadelijk is voor Uw gezondheid EN VOOR ANDEREN.

Het is wetenschappelijk bewezen dat de teer uit rook, door heel je lichaam raast, door al Uw organen inclusief Uw hersenen. Men heeft foto's getoont van hersenen van de roker. Longen van de roker, vol met teer. Waar bent U mee bezig ?

Het is bewezen dat roken het libido verlaagd en zelfs het DNA verandert van de verstokte roker.

Waar heeft de roker het recht om anderen fysiek te schaden met zijn verslaving ?

Als dit kan en mag, dan mag ik ook vrijelijk op iedereen zijn smoel kloppen die een sigaret opsteekt om mijn longen naar de vaantjes te helpen !

Stop toch eens Uw egoïstisch gedoe. Wilt U zichzelf verkankeren, goed, maar respecteer de gezondheid van een ander.

Ik vind dergelijke betoging ronduit zielig. Dat U geen karakter hebt om te stoppen met roken, is één ding. Dat U verslaafd bent is nog een andere zaak, maar dat U voor Uw eigen genot een ander schade toebrengt, daar ben ik ronduit tegen. Zeker als men men onnozele argumenten naar voor komt om het toch nog goed te praten ! Zelfs sommige zwangere vrouwen kunnen er niet afblijven en vergiftigen hun baby. Een onschuldig leven moet maar aanvaarden dat zijn moeder vol met teer en nicotine zit !

Rokers, noem ik regelrecht, zielepoten en onsociale egoïsten. Want U weet dat het schadelijk is voor U zelf en anderen, en toch doet U het. EN U heeft blijkbaar geen karakter ook om ermee te stoppen. En praat Uw verslaving nog goed ook. Wordt toch eens wakker in die half, ver-'teer'-de hersenen die nog resten na Uw jarenlang paffen !
Ik ga akkoord dat de rokers geen karakter hebben om te stoppen met roken. Als niet-roker ben ik zowiezo voor het rookverbod. Het rookverbod is al groot maar niet groot genoeg volgens mij.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 11:53   #66
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Dit rookverbod in de privézaak van de cafébaas is een duidelijk voorbeeld van dictatuur van de meerderheid. In openbare gebouwen kan ik het argument 'volksgezondheid' bvb perfect volgen, maar niet in een privé uitgebaatte horecazaak.
Natuurlijk gemakkelijk als de politici een horecazaak als publieke ruimte catalogeren...
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 11:57   #67
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg U gerust, als ik in een café zit nadat de wet binnenkort van kracht is. En er zitten er te paffen, dan bel ik de flikken op en leg ik klacht neer. Want nu is er een wet die te respecteren is. En ik zal nu even onsociaal zijn op dat vlak, zoals de rokers onsociaal zijn om hun gedrag niet aan te passen voor mijn gezondheid !
U vindt het blijkbaar leuk om dat zielig op je eentje aan de toog te hangen terwijl de rest van het café gezellig buiten op het terras bij elkaar zitten of staan? Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat ge er buiten bij in de rook gaat zitten neem ik aan?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 12:12   #68
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw vrije keuze is onderschikt aan de wetten die bepalen dat je een ander geen fysieke verwondingen mag toebrengen door Uw levensstijl.

U bent schaak mat, mijn beste.

Ik zeg U gerust, als ik in een café zit nadat de wet binnenkort van kracht is. En er zitten er te paffen, dan bel ik de flikken op en leg ik klacht neer. Want nu is er een wet die te respecteren is. En ik zal nu even onsociaal zijn op dat vlak, zoals de rokers onsociaal zijn om hun gedrag niet aan te passen voor mijn gezondheid !

De wet is een zegen voor mijn gezondheid en dan van vele mensen die geen teer in hun hersenen willen. Want blijkbaar levert dat alleen maar domme argumentatie !
Laat de vlaamsnationalisten maar verderdoen.
Ooit komen we op het punt dat we beboet worden als we in onze broek hebben gekakt....

Is dat het vlaanderen wat jullie willen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 13:07   #69
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
U vindt het blijkbaar leuk om dat zielig op je eentje aan de toog te hangen terwijl de rest van het café gezellig buiten op het terras bij elkaar zitten of staan? Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat ge er buiten bij in de rook gaat zitten neem ik aan?
Buiten doet men wat men wil, zo simpel is het. Binnen is het een andere zaak, een handvol rokers kunnen de lucht van een heel café verpesten met hun stank.

Een ander café opzoeken zeg je ? En waarom moeten de niet-rokers zich altijd geven ? Waarom kunnen de rokers, die per slot van rekening de bron van het probleem zijn, geen inspanning doen ?

Omdat ze te lui, te egoïstisch en te verslaafd zijn. Ondertussen nemen ze dure woorden in de mond zoals "vrijheid", maar zelf zijn ze 100 pct. verslaafd aan hun sigaretje.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 13:57   #70
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Buiten doet men wat men wil, zo simpel is het. Binnen is het een andere zaak, een handvol rokers kunnen de lucht van een heel café verpesten met hun stank.

Een ander café opzoeken zeg je ? En waarom moeten de niet-rokers zich altijd geven ? Waarom kunnen de rokers, die per slot van rekening de bron van het probleem zijn, geen inspanning doen ?

Omdat ze te lui, te egoïstisch en te verslaafd zijn. Ondertussen nemen ze dure woorden in de mond zoals "vrijheid", maar zelf zijn ze 100 pct. verslaafd aan hun sigaretje.
rook hoort nu eenmaal in een café, ik stel voor dat alle anti rokers een fonds oprichten om de cafébazen die failliet gaan draaien door hun gekraai, te steunen !
Oud 24 april 2011, 14:06   #71
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoor in het nieuws dat er een betoging is van amper 1000 caféhouders en klanten die het niet eens zijn met het rookverbod.
  • Ze zeuren over klantenverlies.
  • Dat vrienden groepen uit elkaar gaan vallen.
  • Broodroof.
  • Dat het gros van hun klanten rokers zijn.
  • Een sigaretje is sociaal, wie kan daar nu tegen zijn ?

Ik zeg ronduit mijn mening hierop.

Nu zijn er veel vrouwen en mensen die niet roken die thuisbliiven omdat ze niet in de horeca willen komen, omdat iedereen daar zit te paffen. Dus dat klantenverlies zal heus wel in orde komen. In landen waar het rookverbod van kracht is, is er geen groot klantenverlies opgetreden.

Het is wetenschappelijk bewezen dat meeroken kanker verwekt. Het staat in koeieletters op de pakjes dat roken schadelijk is voor Uw gezondheid EN VOOR ANDEREN.

Het is wetenschappelijk bewezen dat de teer uit rook, door heel je lichaam raast, door al Uw organen inclusief Uw hersenen. Men heeft foto's getoont van hersenen van de roker. Longen van de roker, vol met teer. Waar bent U mee bezig ?

Het is bewezen dat roken het libido verlaagd en zelfs het DNA verandert van de verstokte roker.

Waar heeft de roker het recht om anderen fysiek te schaden met zijn verslaving ?

Als dit kan en mag, dan mag ik ook vrijelijk op iedereen zijn smoel kloppen die een sigaret opsteekt om mijn longen naar de vaantjes te helpen !

Stop toch eens Uw egoïstisch gedoe. Wilt U zichzelf verkankeren, goed, maar respecteer de gezondheid van een ander.

Ik vind dergelijke betoging ronduit zielig. Dat U geen karakter hebt om te stoppen met roken, is één ding. Dat U verslaafd bent is nog een andere zaak, maar dat U voor Uw eigen genot een ander schade toebrengt, daar ben ik ronduit tegen. Zeker als men men onnozele argumenten naar voor komt om het toch nog goed te praten ! Zelfs sommige zwangere vrouwen kunnen er niet afblijven en vergiftigen hun baby. Een onschuldig leven moet maar aanvaarden dat zijn moeder vol met teer en nicotine zit !

Rokers, noem ik regelrecht, zielepoten en onsociale egoïsten. Want U weet dat het schadelijk is voor U zelf en anderen, en toch doet U het. EN U heeft blijkbaar geen karakter ook om ermee te stoppen. En praat Uw verslaving nog goed ook. Wordt toch eens wakker in die half, ver-'teer'-de hersenen die nog resten na Uw jarenlang paffen !
Ach ja, daarom dat het idee van het rookcafé meer en meer wordt geopperd als redding. Als je daar binnen gaat weet je dat je in de rook gaat lopen en moet je niet meer zeuren! Hopelijk gaan al uw kennissen en vrienden er binnen en blijf jij in de kou staan, kan je rustig verder knarren tegen de straatstenen. Wie is dan de sociaal onaangepaste zielepoot denk je?
Oud 24 april 2011, 14:10   #72
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
De meeste rokers rijden nochtans ook met de auto, hoor.
Als roker rijd ik niet met de wagen maar wel de fiets ..... trouwens als die klunzen in brussel een beeke meer ballen aan hun lijf hadden zouden ze gewoon alle tabakproducten verbieden , ah neen ..... slecht voor de staatskas !!!!!

tja , tabak verbieden in de horeca , maar wel canabis gedoogen
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 14:11   #73
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
rook hoort nu eenmaal in een café,
Voor een roker ja.

Citaat:
ik stel voor dat alle anti rokers een fonds oprichten om de cafébazen die failliet gaan draaien door hun gekraai, te steunen !
Waarom ? Verbiedt men de rokers misschien op café te gaan ? Zijn ze niet meer welkom ? Worden ze de deur gewezen ? Moeten ze meer betalen dan niet-rokers ? Wordt er niet meer tegen hen gepraat ? Wordt hen aangeraden bepaalde etablissementen niet meer te frequenteren ?

Tot zover ik weet is een roker in een café op alle gebied even welkom dan vroeger. Als de roker dan toch beslist dat hij zich niet kan amuseren zonder nicotine, en dus thuis blijft, is dat zijn beslissing, niet die van een ander.
Oud 24 april 2011, 14:17   #74
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ach ja, daarom dat het idee van het rookcafé meer en meer wordt geopperd als redding. Als je daar binnen gaat weet je dat je in de rook gaat lopen en moet je niet meer zeuren! Hopelijk gaan al uw kennissen en vrienden er binnen en blijf jij in de kou staan, kan je rustig verder knarren tegen de straatstenen. Wie is dan de sociaal onaangepaste zielepoot denk je?
De verslaafden die hun vrienden min of meer verplichten om hun tabaksgeur te inhaleren...
Oud 24 april 2011, 14:17   #75
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Voor een roker ja.

Waarom ? Verbiedt men de rokers misschien op café te gaan ? Zijn ze niet meer welkom ? Worden ze de deur gewezen ? Moeten ze meer betalen dan niet-rokers ? Wordt er niet meer tegen hen gepraat ? Wordt hen aangeraden bepaalde etablissementen niet meer te frequenteren ?

Tot zover ik weet is een roker in een café op alle gebied even welkom dan vroeger. Als de roker dan toch beslist dat hij zich niet kan amuseren zonder nicotine, en dus thuis blijft, is dat zijn beslissing, niet die van een ander.

Beste , ik ben bijna dagelijks bezoeker van café , met da verbod ga ik wel minder op café bezoek en minder lang ! 'k gaan geen 10 tot 30 ( soms zelfs meer ) euro's betalen om buiten te moeten staan ! ......... in de stank van voorbij rijdende stink auto's !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 16:40   #76
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Beste , ik ben bijna dagelijks bezoeker van café , met da verbod ga ik wel minder op café bezoek en minder lang ! 'k gaan geen 10 tot 30 ( soms zelfs meer ) euro's betalen om buiten te moeten staan ! ......... in de stank van voorbij rijdende stink auto's !
Dus je hebt zelf beslist om weinig tot niet meer naar café te gaan. Geen probleem, maar eventuele faillissementen zijn te wijten aan jouw beslissing om cafés een stuk minder frequent te bezoeken.

Het is maar dat je het weet he.
Oud 24 april 2011, 17:04   #77
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Alweer de zoveelste zeikdraad over het rookverbod..

70% van de mensen rookt niet maar toch worden cafés niet overrompeld na het invoeren van een rookverbod ..argumentatiewaarde 0,0%

Dat hier in één adem ook gezeikt wordt over vleeseters verwonderd mij nu eens nie séh, die hypocondrische verzuurden hebben meer nood aan een aangepast antidepressivum..

Ik heb nieuws voor u, de MEERDERHEID van de NIET-ROKERS zijn dat gezeik over het rookverbod ook al meer dan beu..gelieve u niet als representief voor de niet-rokers voor te stellen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 17:06   #78
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
De verslaafden die hun vrienden min of meer verplichten om hun tabaksgeur te inhaleren...
Wat een calimerogezeik, bent u ook zo'n loser die alleen op anonieme internetfora zijn mening durft ge geven ?
Oud 24 april 2011, 17:13   #79
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Wat een calimerogezeik, bent u ook zo'n loser die alleen op anonieme internetfora zijn mening durft ge geven ?
Voor de rest nog inhoudelijke argumenten, of hou je het bij wat ongefundeerd en irrelevant gescheld ?
Oud 24 april 2011, 17:18   #80
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor de rest nog inhoudelijke argumenten, of hou je het bij wat ongefundeerd en irrelevant gescheld ?
Daar moet ik eens goed mee lachen séh met dat gemekker over die 'slechte' vrienden die u verplichten van mee te roken.

Durft u zoiets een argument noemen voor het rookverbod ?..beschamend..tenzij u een kind bent of een mentaal mindervalide..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be