![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedenk wel dat je hiermee je eigen thread vervuilt.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hegel is een filosoof, en filosofie is geen wetenschap. Er is geen "criterium voor waarheid" in de filosofie. Non-Hegelianisme is ook een filosofie, maar geen van beide kan ooit 'juist' of 'fout" zijn. Het is een denkoefening, een opinie. Nu, Hegelianisme heeft als onderwerp de rede, het verstand, de geest; en dat zijn onderwerpen waar de wetenschap zich ook over buigt, waar zelfs hele takken van de wetenschap aan gewijd zijn. Dat is wat een domein betekent. De vraag was dus of jij kan aantonen dat er onderwerpen zijn waarvan de wetenschap zichzelf uitsluit, niet of er onderwerpen bestaan die ook op niet-wetenschappelijke manier worden benaderd. Dat laatste is uiteraard triviaal waar. Citaat:
Citaat:
De tijd is een dimensie, een grootheid. Dat is alsof zeggen dat 'groot' of 'blauw' niet materieel is. Al deze grootheden zijn uiteraard wél meetbaar. Ben je zeker dat je aan Hegel toe bent, als je dat onderscheid niet kan maken? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens, mensen die hele threads vullen met de rest van de wereld uit te schelden voor domme, bekrompen honden moet misschien niet struikelen over een milde term als 'fantast'. Da's best wel hypocriet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Harrie,
aangezien u ook mee geniet van de voordelen die de wetenschap doorheen de jaren heeft opgeleverd bent u ook een satanist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat heb je goed gezien. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar blijkbaar ben je al dusdanig tot robot gedegenereerd, dat het je niks meer kan schelen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De ondergang van de mensheid is wel een ramp. Blijkbaar weet je niet wat een ramp is: een ramp is massaal of collectief. Citaat:
Niet alles kun je met wiskunde uitdrukken, daar gaat het om. We leven in een zielloze wereld van beton, glas en staal. Citaat:
Alleen als mensen inhoudloos blijven reageren, dan wil ik wel eens een cynische opmerking maken. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet zo: de dood van een individu is heel normaal en gebruikelijk, maar de ondergang der totale mensheid niet. Blijkbaar hou je nog al aan je eigen ikkigheid vast. Dat moet je overwinnen om tot het ware godsbewustzijn te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De waarheid is de absolute Geest en die openbaart zich in het denken, niet in het materialisme der dingen. Citaat:
Het is het bewustzijn van het oneindige. Citaat:
Zou de wetenschap beiden kennen dan zou ze haar eigen overtuiging moeten herzien. Maar de wetenschap is bekrompen en beperkt zich tot het materialisme en begrijpt van de Geest helemaal niets. Ook niet van mijn atoomtheorie. Citaat:
Toch iets met de bril? Citaat:
Ik denk dus ik ben. Verder gaat het over de inhoud van het denken en dat is God als absolute Geest, dat is het oneindige systeem van het denken, als logica uitgelegd bij Hegel en in mijn atoomtheorie als het werkelijk ook bestaat. Gedachten als zodanig kun je niet zien en zijn dus immaterieel. Je kunt het denken daarom ook niet vervangen door plaatjes. Het zijn immers abstracte eigenschappen, hebben in het denken zelf de vorm der tijd (die ook immaterieel is) en zijn ook algemeenheden oftewel oneindigheden en het oneindige kan je ook niet zien. Citaat:
Alleen de herinnering daarvan kun je zien, maar niet die tijd zelf, die er niet meer is. Wel kun je de tijd zien in het korte moment van het heden als beweging. Maar dat is dan ook alles. Citaat:
Het heelal bestaat uit levende wezens en daarmede de eenheid van denkende wezens en alle materie, dus als eenheid van innerlijk en uiterlijk. Citaat:
Citaat:
Het uiterlijke bewijst alleen dat iets is, maar het innerlijke ook waarom het zo moet zijn. Overigens zijn vele opvattingen van de wetenschap nooit uiterlijk bewezen en zijn het slechte, onlogische hypotheses. Zoals de oerknal en dat het heelal eindig zou zijn en het leven door toeval ontstaan. Zou de wetenschap niet dogmatisch zijn dan zou ze zich in mijn atoomtheorie verdiepen. Citaat:
Wijs me maar even waar dat staat. Het weten van de wetenschap is alleen uiterlijk en materieel en niet immaterieel door het weten zelf als weten te bestuderen, dat doet Hegel wel in zijn Logica. Citaat:
Ik zeg niet zomaar wat. Citaat:
Ik begrijp er meer van dan jij, daarom heb ik ook ingezien dat het verhaal van de wetenschap niet klopt en daarom heb ik mijn atoomtheorie kunnen vinden. En ik vind dat jij niks van Hegel en mijn atoomtheorie weet. En dat laatste is veel erger. Maar goed: de wetenschap heeft een miljardenleger van robotten en daar is dan als enkeling moeilijk tegen op te botsen, maar nochtans zal de waarheid overwinnen of de wereld zal onder gaan. Citaat:
Citaat:
Maar het zal nog wel even duren voor de wetenschap wakker wordt uit haar bekrompenheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je fantaseert maar wat. Elfjes bestaan in de fantasie der mensen en als zodanig kun je ze ook zien. Voor zover ik weet bestaan ze uiterlijk niet, maar ik kan ook niet zeggen dat zoiets per se onmogelijk zou zijn. Laatst gewijzigd door harriechristus : 6 mei 2011 om 14:29. |
|||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans: de wetenschap is geheiligd in Gods Geest van mijn atoomtheorie, maar als zodanig is ze zondig, want ze beziet alles slechts materieel, heeft daardoor God vermoord en is tevens bezig de wereld ten ondergang te voeren. Het is daarom de hoogste tijd dat de wetenschap zich bekeert tot de Waarheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||||||||||
Minister-President
|
![]() Ach kom, je wist gewoon niet wat een domein was.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder blijkt uit je voorbeelden opnieuw wetenschappelijke ongeletterdheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jaja, we gaan nog een empiricist van jou maken! ![]() |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een heel gratuite bewering. Sommige ingewikkelde zaken zijn nu eenmaal niet eenvoudig uit te leggen. Daar is dan ook niks mis mee.
Specifiek aangaande mijn woordgebruik: als je iets niet begrijpt in je goddelijke alwetendheid, laat je dan assisteren door google of een online woordenboek. Mijn woordenschat overstijgt geenszins dat van de middelbare school, wat de gemiddelde godheid best meester moet kunnen. Citaat:
Mission failed... My bad... Citaat:
Je bent akkoord dat mijn dood geen ramp is. Dan is de dood van een ander individu ook geen ramp. En van nog een ander ook niet. En zo gaan we nog ca. 7.000.000.000 lijntjes verder. Volgens die keiharde logica is het dus geen ramp als de hele mensheid uitsterft. Je argument dat het collectief daarbij belangrijker is dan het individu, moet ik ook ten stelligste wederspreken. Buiten het feit dat ik algemeen gesproken van de meeste 'collectieven' geen hoge pet op heb en meestal het individu wil laten prevaleren, beschouw ik specifiek het gegeven 'mensheid' als slechts een van de talloze levensvormen (100en 1000en, miljoenen...?) Telkens er daar eentje van verschijnt of verdwijnt kan ik daar moeilijk iets rampzaligs in zien. Het zou van grote pretentie getuigen om ons persoonlijke of collectieve verdwijnen als een superramp te beschouwen. Daarvoor zijn we net iets te onbetekenend en te nietig in dit koude, wreedaardige, roofzuchtige vreselijk grote heelal...
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat spreek ik niet tegen.
Ik voel me heel lekker bij overwegingen uit die hoek. Problemen daarmee? Citaat:
Als ik sterf vergaat de wereld zoals hij bestond in mijn aanwezigheid en zoals ik hem waarnam. Dat lijkt me niet voor discussie vatbaar: De wereld met mij verschilt van de wereld zonder mij (heel minimem, maar het verschil is er, heel onbelangrijk, maar een feit) Dat zou jij moeten aanvaarden aangezien je de wereld na verdwijnen van de mensheid als verschillend beschouwt met de toestand voorheen (ja zelfs rampzalig, wat ik dan weer betwist) Citaat:
Citaat:
Het is uiteraard afhankelijk van de status die je jezelf en de mensheid toedicht. Citaat:
Ik ben het centrum van mijn wereld. Die wereld is mijn enige kans, want die wereld verdwijnt met mij. Als je niet eerst goed voor jezelf zorgt, kan je nooit voor iemand anders zorgen. Dat leren ons de oude zegswijzen: *Eerst oompje, dan oompjes kinderen. *Wie geeft wat hij heeft, heeft niets meer. Citaat:
Het onze is al moeilijk genoeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tjonge, jongen: heb je al de kleuterschool doorlopen.
Citaat:
Ook van Hegel en mijn atoomtheorie weet je niks. Ik heb bovendien geen enkel argument gehoord. Filosofie is de leer der wijsheid als bewustzijn van de totaliteit van alle wetenschappen. Het berust op logisch denken. Niet alleen maar op het materialistische zien van dingetjes. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het bewustzijn van de absolute Geest van het denken en hoe deze bestaat in de microkosmos. De wetenschap is eenzijdig materialistisch en weet niet wat de geest is noch wat de ziel is, noch kent ze mijn atoomtheorie. Citaat:
Ik heb het hier over de Geest van het denken, die zich openbaart in de Hegeliaanse Logica en mijn atoomtheorie. Citaat:
Ook is de mens materieel naar zijn lichaam. De eerste is de grondslag van de laatste. De eerste neemt ook de laatste waar. Citaat:
Citaat:
Dat van de wetenschap is eindig en gaat ook onder: terecht overigens. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kortom: de wetenschap heeft God vermoord en is daarom de Duivel zelf. Opnieuw blijk je niks van Hegel te weten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zijn al genoeg robotten op deze wereld. Jij bent er één van. |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dat begrijpt een robot niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En bovendien is collectief weer iets anders dan de domme massa. Citaat:
Citaat:
Zoals een oorlog een ramp is of zelfs 11 september een ramp was en men ook van een vliegtuigramp spreekt zo is de ondergang van de mensheid zeker een immense ramp, dus een superramp. Maar velen zijn onverschillig en dat is juist de ellende met zulke mensen. Het is een foute instelling. Te wijten aan egoïsme. Citaat:
Zoals ook robotten dat zijn. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest van je post beantwoordt daar helaas niet aan, vandaar dat ik er ook niet dieper op inga.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dat de wereld met jouw sterven vergaat, dat is onjuist. De wereld verandert na jouw dood, maar dat doet deze ook elk moment en daarvoor is jouw dood helemaal niet nodig. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn wereld is de opvatting van een solipsist, die de werkelijkheid niet onder ogen durft te zien. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als mijn huisje maar schoon is dan geeft het niet als ik alle vuil naar buiten veeg. Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mens maakt zelf deel uit van het heelal. Je kan dus stellen dat er minstens een klein stukje van dat heelal bewust is, fwiw.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat je daarvoor alle begrip ontbreekt, want je bent immers niets meer dan alleen een natuurwetenschappelijke robot en dat is nu juist de kern van mijn betoog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sew me.
Citaat:
Dat lijkt me een logisch aanvaardbaar gegeven. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Af en toe ben ik daar zelfs heel blij om.
Ik hoef en wil echt niet alles begrijpen. Vooral ..... laat maar. Citaat:
Robotisch herhalen dat we robots zijn?
![]() |
![]() |