Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2011, 12:34   #61
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
voor zo'n crapuul toch niet ............... ineens met scherp !
Scherp?

In land van oorsprong/herkomst, is 't de politie die met stenen gooit naar zulke 'verrijkertjes'!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 12:36   #62
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom schieten die flikken niet?
Teveel papierwerk achteraf.
Oud 26 april 2011, 12:38   #63
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
naar oorzaken wordt niet meer gezocht, erop kloppen dat is pas een oplossing.
Een permanente oplossing is het zeker niet, maar 200 man de boel op stelten laten zetten en er dan ééntje oppakken, lijkt mij een nog veel slechter signaal te zijn dan erop te kloppen.

Als voor zoiets de politie de matrak niet mag bovenhalen, dan vraag ik me af waarvoor dan wel.

Trouwens, het ene sluit het andere niet uit. Je kan gerust werken aan een oplossing voor de onderliggende oorzaken en intussen acute noodsituaties aanpakken met de matrak. Zolang de onderliggende oorzaken niet opgelost zijn hen de boel zomaar laten afbreken en hun goesting laten doen, lijkt mij extreem idioot te zijn.

En wie weet, misschien ligt een deel van de oplossing voor de onderliggende oorzaken misschien wel in het zo nu en dan hardhandig optreden wanneer het de spuigaten uitloopt.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 12:38   #64
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
IK ga nu even vollenbak ranten, maar sorry op een bepaalde ogenblik wordt 'stop the madnees' meer dan 'n intrigerende sticker.

Ten eerste: Zullen er bepaalde elementen en groepen van allochtone oorsprong zijn die in het Bloso domein voor problemen zorgen? De meeste aanwezige allochtonen zouden dat zeker niet ontkennen, intgendeel. Ok, maar wat doet Meneer de-Samson-zou-n-prikje-eisen Burgemeester? Die verbiedt een bepaalde ttype zwemkledij die als een soort politiek coreecte vorm van racistische schichting door het leven moet gaan. Lees zijn verklaring toen - hij zei vrij openlijk dat het de bedoeling was dat het allochtonen zou afremmen van te komen. Nota bene, buiten op een schandalige manier allochtonen en moslimas gediscrimineerd te hebben, zonder enig resultaat mag men vaststellen, heeft hij ook aan iedereen die geen zin heeft zichzelf halfnaakt te vertonen duidelijk laten weten dat ze niet welkom zijn. B-B-Belachelijk allemaal.

En dan verschieten als er verzet komt tegen dat soort waanzin -komaan zeg.
Vind je het niet grof dat we duizend en één manieren en achterpoortjes moeten zoeken, die erop neerkomen dat we de vrijheid voor de echte Vlaming of Belg beperken, om ervoor te zorgen dat iets dat gratis of plezant is niet wordt overrompeld door een bende halve wilde allochtonen?

Ik ben benieuwd of ik er dit jaar in zal slagen ergens in het openbaar te liggen zonder ook maar eenmaal overlast te ervaren van "nieuwkomers", die binnen zijn gelaten om ervoor te zorgen dat een bepaalde partij voldoende kiesvee had en om een bestemming te vinden voor het hoge belastingsgeld. Ik weet dat dit onmogelijk is...
En neen, ik heb nooit overlast ervaren van autochtonen. Toch niet in die absurde, volhardende, agressieve, dwingende, ... zowat ziekelijke mate.
Al hoop ik keer op keer opnieuw dat ze het stereotype niet kost wat kost willen waarmaken: het zijn �*ltijd dezelfden die de boel komen verzieken...

Hoog tijd dat wij eens leren van de landen van herkomst, hoe we dat volk moeten aanpakken indien we willen dat ze zich gedragen...
Ik en mijn vriendinnen kunnen toch moeilijk òf wegblijven òf met een hele hoop wapens, waarvan we hopen dat zij er geen gevaarlijker bij hebben, in onze strandtas gaan zonnen om die bende op afstand en kalm te houden.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 april 2011 om 12:40.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 12:41   #65
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Die ouders kunnen er ook niet aan doen dat hun kroost ontspoord. Men moet het kwaad bestrijden, niet verplaatsen. Zelf de Amerikaanse bootcampen zijn nog te vriendelijk.
In die cultuur is dat niet kwaad, integendeel, daar is dit gedrag bijzonder goed en deugdzaam.
Het is zowat de enige manier om er iets te bereiken en te overleven ...
Oud 26 april 2011, 12:43   #66
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
naar oorzaken wordt niet meer gezocht, erop kloppen dat is pas een oplossing.
Wat zijn dan die 'oorzaken' volgens jou?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Hoe meer ik zulke en andere gelijkaardige berichten lees die erop neerkomen dat bepaalde bevolkingsgroepen die op straffe van een geldboete tot een gevangenisverblijf (welkom in België ) niet bij naam genoemd mogen worden - om niet te zeggen de bevolkingsgroepen die in hun land van origine (van de (groot)ouders veel meer bruuske en gewelddadige omgangsvormen aanleerden gezien hun cultuur van iedere beschaving ontstoken was) - hoe meer ik het volgende denk:
allemaal oppakken en deporteren, incluis hun volledige familie.
Alle gemaakte kosten zoals verhoogde politie-inzet, morele schadevergoeding voor de agenten, vliegtuigkosten, schade aan het domein, ... en de volledige uitkeringen mogen terugbetaald worden. Ze waren immers bewezen nutteloos.

Dat groepje verstaat geen andere taal dan een keiharde aanpak.
Gisteren was het een bus die het moest ontgelden, de dag ervoor een trein, dan hebben we het nog niet over de honderden fait divers die in de plaatselijke metro's, stations, louche buurten zodanig dagelijkse kost zijn geworden dat ze het vermelden niet waard zijn, of over de god weet hoeveel bijna-ongevallen per dag omdat een bepaalde bende er een rijstijl op nahoudt die in het zuiden heel gebruikelijk is. Maar daar heeft dan ook iedere auto een bluts en is hij minstens 15 jaar oud ...

Het wordt hoog tijd om deze mensen op hun wenken te bedienen en ze de behandeling geven waar ze om schreeuwen: uitschot moet behandeld worden als uitschot.

Ik heb namelijk zelf weinig zin om te wachten tot de mensen die ik lief heb of ikzelf slachtoffer worden van de brute onbeheerste impulsen die bepaalde volkeren nog in zich hebben, ook al zijn ze in een samenleving waarin die impulsen totaal niet meer nodig zijn.
D�*t zijn de oorzaken!
Ies Koeltoer!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 12:48   #67
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ge hebt 100% gelijk: Allochtoon, autochtoon, het doet er niet toe. Dus maatregelen die allotochtonen weren, gaan niets oplossen en gaan enkel bij de meerderheid van allochtonen sympathie opwekken voor de malafide minderheid. Wie dit verstandig vind is onnozel. Stomme burgemeester met stomme plan is er in geslaagd van belachelijke situatie erger te maken, dat is het ongeveer. Racisme met racisme bestrijden is Quichottisch.

En ge hebt ook 100% gelijk langs de andere kant van de vergelijking; het is de strafeloosheid die voor een groot stuk verantwoordelijk is voor dit soort gedrag.

Iedereen gelijk voor de Wet: Eeerlijk en Effectief
Wishfull thinking. Je weet zo goed als mij dat autochtone jongeren minder gewelddadige feiten plegen (zowel per jongere dan als je de twee groepen met mekaar gaat vergelijken), dat de gepleegde feiten minder zwaar en minder gewelddadig zijn, dat de feiten voor minder overlast zorgen, dat de feiten niet in massa gepleegd worden, etc.

Ja in the core heb je gelijk. Maar ik vind nu niet dat het belletje trek jongetje van negen hard moet aangepakt worden omdat hier een bende wilden is aangestrand.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zou niet liever wensen dan een samenleving waarin iedereen zich wereldwijd vrij mag bewegen en verplaatsen, waarin alle culturen gemengd zijn, waarin iedereen mekaar vriendelijk toelacht, mekaar helpt zonder verwachtingen, waarin huidskleur, haarkleur, afkomst niet bestaan, waarin iedereen kapitaalkrachtig is, ... Ik heb er zelf altijd van gedroomd om mee te werken op weg naar zo'n wereld...

Maar dat blijkt vandaag de dag jammergenoeg niet mogelijk. De enige reden waarom bepaalde groepen naar hier komen is om financiële redenen. Pas op, als we hier een geldkraan hadden staan (ik bedoel niet de werknemers die officieel werken en dus 50% belastingen betalen, maar een echte kraan, zodat niemand moet opdraaien voor de wanpraktijken van een ander (land)) zouden ze van mij allemaal welkom zijn hoor. Of beter nog: dan brachten we alles naar daar. Maar dat is dus niet zo ...

Anderzijds heb ik ook begrip voor de mensen die zeggen: het was hier al 500 jaar zo, we zijn het hier zo gewoon, en nu verandert het plots... Dat is een hele aanpassing. Bovendien vragen ze ook nog dat wij ons aanpassen ... Dat is voor sommige mensen erover. Dat is menselijk ...
Oud 26 april 2011, 12:52   #68
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat zijn dan die 'oorzaken' volgens jou?

D�*t zijn de oorzaken!
Ies Koeltoer!
Voil�*!

In Italië serveren ze pizza en is alles doordrongen van de maffia, in China eten ze kat en vinden ze een toilet niet tot de basis behoren, net als de Roma, in Peru wordt er wel eens een cavia geserveerd, in Afrika moeten de kindjes vanaf hun 6e al meewerken in koffie- en bananenplantages en zo loodzware gewichten dragen... zo heeft ieder land en ieder volk zijn eigenheden.

Het is heel leuk dat we daaraan voorbij hebben proberen te gaan omdat we dachten dat dit mogelijk was. Maar dat is onterecht. We zijn te divers. Een groep massaal in een andere samenleving steken, werkt dan ook gewoon niet... In de Maghrebijnse landen zitten ze ook niet te wachten op een bende Belgen, laat staan bv. Nederlandse protestanden of weet ik wie.
Oud 26 april 2011, 12:56   #69
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
200 crapuleuze allochtoontjes zetten een volledig domein op stelten. Er moeten 70 (!) agenten aan te pas komen en welke actie wordt er ondernamen.

Er wordt er eentje (!) opgepakt die ondertussen uiteraard al lang weer vrij is en de rest wordt via extra ingelegde bussen op kosten van de belastingsbetaler gewoon weer naar huis gebracht. Je acht het echt niet meer voor mogelijk.
2!!

Dat getal één zag ik al voorbij komen.
Ik dacht dat het een grap was...

Als die ene (als ze al een niet-blanke hebben durven oppakken) gaat klagen wegens discriminatie, heeft hij nog gelijk ook. Waarom hij als ze met tweehonderd waren?
Oud 26 april 2011, 12:57   #70
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat moet ge eens aan die van Gent vragen.

Nu, die van Gent had het ook niet door.

Als flik heb je beter eerst en vooral een partijkaart (van de sossen) op zak, en dan laat je je op je kop slaan.
Voorbeeld: hun burgemeester, ongeveer een jaar terug.

Het gevolg van de partijkaart is dan, dat het gerecht wel optreedt.

(ernstig: tijdig goed optreden op meerdere vlakken, moet zulke toestanden als in Hofstade voorkomen; want om zo'n scheefgegroeide toestanden recht te trekken, verliest iedereen te veel.
Maar ja, de jongeren komen uit Brussel ...)
Inderdaad, je bent betrokken bij een vechtpartij, je krijgt een Matrak op je kop en dan ga je een beetje beginnen janken over buitensporig geweld. Als dat watje zijn gezichtje proper wil houden dan moet hij zich maar niet inlaten met vechtpartijen.

En dan zijn ze hier in Belgie verwonderd dat de politie niet meer durft op te treden. Je zou natuurlijk voor minder als je constant teruggefloten wordt door media, gerecht en regering.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 12:58   #71
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
In Nederland had (of heeft?) men die Glenn Mills opvoedingskampen. Lijkt me een zeer goed idee. Kinderen mogen tussendoor echter niet naar huis want dan vervallen ze op slag in dezelfde zandbakistaanse gewoontes.
Zandbakistaanse gewoontes? Autochtone jeugd die zich niet gedraagd komt er ook te zitten.
Om de 2 weken eens 2u bezoekuur voorzien lijkt me wel wat.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 12:59   #72
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
die ouders moeten hun kinderen OPVOEDEN, en papa niet in het koffiehuis en moeder te liggen suffen op de sofa, terwijl de "spruitjes" maar op straat kunnen rondlummelen.
Dat wil niets zeggen. Zelf in de beste fruitmanden liggen rotte appels.
Oud 26 april 2011, 13:00   #73
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Het wordt alleen maar erger! Als we cvp, vld EN NVA mogen geloven hebben we nog 60 miljoen nieuwe migranten nodig om onze pensioenen te komen betalen...
Iedere allochtoon die op een eerlijke manier zijn brood komt verdienen is welkom.
Oud 26 april 2011, 13:01   #74
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
O ja, ze zijn zo kansarm Meneer. En het lijkt er inderdaad meer en meer op dat dergelijk gespuis maar 1 ding meer verstaat.
Ik begin meer en meer tegen het gebruik van het begrip kansarm te geraken.

Dit heeft niets meer te maken met kansarmoede.
Een kankerpatiënt(e) die zijn rekeningen niet meer betaald wordt en die wegens omstandigheden niet van allerhande steunmaatregelen kan genieten of waarvoor deze niet meer volstaan, die is kansarm.
Een wees, is kansarm. Een kind van één ouder die het niet makkelijk heeft, zij het financieel, fysiek of psychologisch, dat is kansarm.
Een bejaard echtpaar of bejaarde alleenstaande dat - die amper kan rondkomen met zijn schamel pensioentje, is kansarm.

De groep waarover we hier spreken is niet kansarm. Voor deze groep werden alle denkbare middelen ingericht en erbij gehaald om ervoor te zorgen dat ze zeker de kansen die hun richting uit geworpen worden niet zullen ontspringen. Toch slagen ze iedere keer in. Ze zijn niet kansarm. Ze sjotten kansen weg en meppen in hun vlucht nog een man of vijf extra neer, die dan wel in de kansarmoede belanden. Gezien zij hun sociale woningen bezetten, hun financiele midddelen ontnemen of hun werkonbekwaam maken, ... dan hebben we het nog niet over de hordes jongeren die gebrekkig Nederlands kennen omdat ze te veel in contact kwamen met de "kansarme" jongeren... Laten we het eens hebben over de kansen van een blanke op de arbeidsmarkt, die gebrekkig NL. kan vs de kansen van een niet-blanke die gebrekkig NL. kan?

Dit zijn zeer kansrijke en bevoorrechte burgers, kansarm zijn ze allesbehalve. Het enige gebruik dat ze van de hun aangeboden kansen maken, is misbruik. Dat is het probleem.
Oud 26 april 2011, 13:02   #75
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In die cultuur is dat niet kwaad, integendeel, daar is dit gedrag bijzonder goed en deugdzaam.
Het is zowat de enige manier om er iets te bereiken en te overleven ...
Hebt u daar enige bron over ?
En nu spreekt u alweer over allochtonen, alsof het enkel allochtonen betreft die misdaden plegen. Ik ken zelf 2 autochtonen die in verbeteringsgestichten hebben gezeten.
Oud 26 april 2011, 13:02   #76
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Iedere allochtoon die op een eerlijke manier zijn brood komt verdienen is welkom.
Ik ben het daarmee eens MAAR...

stel je studeert vijf jaar voor bio-ingenieur, als Belg, in België. Vrij evident.

In Congo beslissen een 100-tal studenten naar Belgie te trekken, ook bio-ingenieur...

Zou je ermee kunnen lachen?
Het zal toch maar groen zijn vrees ik.

...
Oud 26 april 2011, 13:03   #77
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Hebt u daar enige bron over ?
En nu spreekt u alweer over allochtonen, alsof het enkel allochtonen betreft die misdaden plegen. Ik ken zelf 2 autochtonen die in verbeteringsgestichten hebben gezeten.
Sorry maar deze volledige post verdient maar één reactie:

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 april 2011 om 13:03.
Oud 26 april 2011, 13:07   #78
Groentje-18

Standaard

Citaat:
nochtans wordt het ware uitschot in kostuum niet als marginaal behandeld terwijl hun gedrag veel marginaler is dan eender wie in andere kledij.
Dat noem ik nu eens plat populisme.

D�*t, of je wilt de waarheid niet zien. Jaloezie misschien?

De gekostumeerde heren die ik ken zorgen voor veel sociale bijdrages, veel extra inkomsten voor de overheid en voor een deel van de bevolking (jobcreatie), hebben gebruik gemaakt van het aangeboden onderwijssysteem, hebben een deftige opvoeding gekregen en deze weten te implementeren in hun leefgewoontes, verrichten maatschappelijk erg nuttig werk (ondanks de crisis mag u me eens gaan vertellen hoe u het allemaal zou rooien zonder bank, of misschien zonder dokter, zonder advocaat, zonder consultant, zonder manager van eender welk bedrijf, ...).

Ik kan die mensen persoonlijk niet betrappen op enig marginaal bedrag. In studies komen ze ook niet naar voren als degenen die deviant of marginaal gedrag vertonen. Ook het echte leven biedt weinig van die ervaringen. Integendeel, hun gedrag is bijna altijd even betamelijk.

Edit: ik vind het wel een beetje grof of waanzinnig dat we in een thread waarin mensen die de samenleving kapotmaken en er werkelijk niets aan bijdragen maar ze enkel maar afbreken, iets wat zwart op wit staat en waar geen speld tussen te krijgen is, je begint te kappen op het type mensen die ervoor zorgen dat dit samenlevingsmodel überhaupt mogelijk is geworden, dat het mogelijk is dat er een profitariaat ontstaat, dat er welvaart is, dat er liefdadigheid is, dat de samenleving vooruitgaat en functioneert, dat er belastingsgeld is, ...
Lang zal het weliswaar niet meer duren, gezien er massaal mensen binnenkomen die dit hele perfecte systeem onderuit halen. Daarvoor is zelfs geen enkele toelating meer voor nodig, richt je gezicht maar eens naar het oosten... en kijk maar eens hoeveel Bulgaren, Roemenen, ... en weet ik wie allemaal staan te trappelen om de uitkering waar ze recht op hebben te komen vangen...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 april 2011 om 13:11.
Oud 26 april 2011, 13:12   #79
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voil�*!

In Italië serveren ze pizza en is alles doordrongen van de maffia, in China eten ze kat en vinden ze een toilet niet tot de basis behoren, net als de Roma, in Peru wordt er wel eens een cavia geserveerd, in Afrika moeten de kindjes vanaf hun 6e al meewerken in koffie- en bananenplantages en zo loodzware gewichten dragen... zo heeft ieder land en ieder volk zijn eigenheden.

Het is heel leuk dat we daaraan voorbij hebben proberen te gaan omdat we dachten dat dit mogelijk was. Maar dat is onterecht. We zijn te divers. Een groep massaal in een andere samenleving steken, werkt dan ook gewoon niet... In de Maghrebijnse landen zitten ze ook niet te wachten op een bende Belgen, laat staan bv. Nederlandse protestanden of weet ik wie.
Negers stinken, joden zijn dieven, Hollanders zijn gierig ...
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2011, 13:12   #80
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Voor mij is het simpel: bezoekers van dat domein hebben ambras gemaakt. Wie ze zijn, interesseert me geen zak. Crapuul is crapuul. Weg ermee. No mercy.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be