Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2011, 15:39   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Dat, mijn beste Andev, is wat hier al 20 jaar wordt geroepen maar het gaat enkel van kwaad naar erger, 't schaap is verdronken.
'Als het schaap verdronken is haalt men oude koeien uit de gracht' zei mijn moeke vroeger.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 16:53   #62
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat valt er nog niet te begrijpen? Enkel echt asiel voor echte asielzoekers, dus misschien 5% van wat hier binnenkomt. De rest van de vreemdelingen heeft niets met asiel te maken en moet op een andere manier georganiseerd en gecontroleerd worden of ze aan bepaalde door het "ontvangende land" gestelde voorwaarden voldoen. We moeten echt toch niet meer hypocriet doen daarover! Hoe organiseren ze zoiets in de landen waar de meeste van die "asiel"komedianten vandaan komen?
Dat is net het asielbeleid. Hoe kom je er achter wie echt asielzoeker is?
Hoe doe je dat op een rechtvaardige manier?
Hoe doe je dat binnen een redelijke termijn?
Wat doe je met die mensen terwijl je het uitzoekt?
Hoe vang je die op?

Ik wacht nog steeds op het asielbeleid dat jij voorstaat.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 18:03   #63
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Uw schuimbekken zal daar geen oplossingen aan geven.... deze mensen zullen blijven komen.... meer en meer zelfs. De miserie in de wereld neemt toe.... gevolg.., vluchtelingenstroom neemt toe. Hoeveel je ook klaagt, schuimt ect. dat verandert niets aan de zaak.
Maak je geen zorgen, ik zit hier niet te schuimbekken. Ik erger me wel mateloos aan het krapuul dat hier mee binnenstroomt en waarvoor onze bevolking moet opdraaien. En aan het soort lieden zoals jij die dat gedoe in het belachelijke zitten te trekken, goed te praten en de hypocriet uit te hangen. Nu, als je jezelf maar interessant kunt vinden, dat is ook al iets...
Gezien mijn niet zo jonge leeftijd zal het voor mij allemaal wel loslopen, een mes in mijn rug door één van jouw lievelingen uitgezonderd natuurlijk. Jij zult zelf wellicht meer tijd hebben om mee te maken wat de gevolgen zijn van de "verrijking" die je denkt te moeten verdedigen en de gevolgen ervan.
Ik wens je nog veel lol en miserie toe straks, doe zo verder!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 18:06   #64
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoe vang je die op?

Wacht niet langer, je hebt je antwoord reeds gekregen. Maar wat niet past in je kraam negeer je maar, zoals gewoonte. Doei.
Oud 15 mei 2011, 07:12   #65
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe vang je die op?

Citaat:
Wacht niet langer, je hebt je antwoord reeds gekregen. Maar wat niet past in je kraam negeer je maar, zoals gewoonte. Doei.
Je hebt niet geantwoord welk asielbeleid je wel voorstaat.
Je geraakt niet verder dan "kritiek" geven op het huidige asielbeleid; t.t.z. de propaganda van het VB copy-pasten.
Maar ik begrijp dat wel; het VB heeft immers ook geen asielbeleid.
Oud 15 mei 2011, 15:49   #66
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor degenen die niet weten waarover asiel gaat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interna..._Vluchtelingen
Je zal toch stilaan moeten gaan beseffen dat die prietpraat niet houdbaar is als je ziet wat een rotzooi dit in de praktijk betekent. Alle wetten, verdragen enz zijn voor wijzigingen vatbaar als dit noodzakelijk is. En dit wordt noodzakelijk.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2011, 18:44   #67
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt niet geantwoord welk asielbeleid je wel voorstaat.
Je geraakt niet verder dan "kritiek" geven op het huidige asielbeleid; t.t.z. de propaganda van het VB copy-pasten.
Maar ik begrijp dat wel; het VB heeft immers ook geen asielbeleid.
Wat niet past als antwoord op je verrijkingsgedoe, dat blijft echt een blinde vlek voor jou? We moeten blijven kletsen tot het past in je kraam?
Wat komt het "VB" hierbij doen? Het "VB" is zowat weggesmolten... maar de vele honderdduizenden mensen die de "verrijking" niet meer zien zitten die zijn er nog! Of die nog het VB willen gebruiken om hun gedachten een stem te geven of nu een andere partij, maakt niet uit. Straks kunnen jullie BDW en het NVA vervloeken zeker? Enkel de PS en de SPa en de Groenen!!!! doen het goed nietwaar? Ze hebben wel een heilige schrik van verkiezingen, hoe zou dat komen? Eventjes de democratie onder de mat vegen, en vlug verder wat kiesvee verzamelen op de rug van de bevolking die ervoor mag opdraaien...
Oud 15 mei 2011, 20:58   #68
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat niet past als antwoord op je verrijkingsgedoe, dat blijft echt een blinde vlek voor jou? We moeten blijven kletsen tot het past in je kraam?
Je hebt helemaal niet verteld welk asielbeleid je voorstaat.
Link anders naar je post waar je antwoordde.

Citaat:
Wat komt het "VB" hierbij doen?
Lees je eigen openingspost.
Je start een draad op, op basis van een artikel uit "een VB-online-krantje" en dan vraag jij wat het VB hierbij doet!
Oud 16 mei 2011, 08:17   #69
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je hebt helemaal niet verteld welk asielbeleid je voorstaat.
Link anders naar je post waar je antwoordde.

Lees je eigen openingspost.
Je start een draad op, op basis van een artikel uit "een VB-online-krantje" en dan vraag jij wat het VB hierbij doet!
Het feit dat met al wat hier gepend wordt nog steeds niet begrepen hebt welk soort asielbeleid Andev in gedachten heeft, is mijns inziens een bewijs dat je niet al te snugger bent.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2011, 15:41   #70
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Het feit dat met al wat hier gepend wordt nog steeds niet begrepen hebt welk soort asielbeleid Andev in gedachten heeft, is mijns inziens een bewijs dat je niet al te snugger bent.
Ik denk dat Arti meer dan snugger genoeg is maar een spelletje speelt...
Aan de basis ligt wellicht dat sommigen een andere betekenis zijn gaan geven aan de term "asiel" dan wat die term gewoon sinds eeuwen betekent! Een betekenis die in hun kraam past. Net zoals het woordje "racisme" dat men te pas en ten onpas gebruikt .
Je land zomaar laten vollopen met vreemdelingen op zoek naar een beter leven heeft niets met "asiel" te maken.
Ik heb dan ook niet een "bepaald soort asiel" in gedachten maar kort en goed "asiel" zoals de echte betekenis. Zoals oa het kerkasiel in de middeleeuwen dat ook niet bedoeld was om de toenmalige armen en landlopers uit de omgevende landen enz aan onderdak en de nodige middelen te helpen! Wel diegenen die vervolgd werden en voor hun leven moesten vrezen. 5% of minder dus van wat hier nu moet doorgaan voor "asiel"zoekers.

Laatst gewijzigd door andev : 16 mei 2011 om 16:08.
Oud 16 mei 2011, 16:06   #71
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Of die bewering nu komt van de paus of uit een "vb-krantje" of uit één van de "zeer democratische kranten" maakt niet uit. Klopt het of klopt het niet, dat is voor mij de vraag! En... aangezien het vb weet dat men ze met argusogen volgt en op de vingers kijkt en een gat in de lucht springt van blijdschap als men ze kan betrappen op een leugen...
Dus, nu een vraag aan jou gericht: klopt het bericht of klopt het niet? 2+2=4 zelfs al komt dat uit een vb-bericht, of niet?
Oud 16 mei 2011, 16:12   #72
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
'Als het schaap verdronken is haalt men oude koeien uit de gracht' zei mijn moeke vroeger.
Indien je nu met je moeke zou kunnen een tijdje rondlopen op een aantal plaatsen in een aantal steden zou dat brave mensje zich een bult verschieten, denk je niet? Wie weet wat ze dan zou zegggen...
Oud 16 mei 2011, 16:48   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien je nu met je moeke zou kunnen een tijdje rondlopen op een aantal plaatsen in een aantal steden zou dat brave mensje zich een bult verschieten, denk je niet? Wie weet wat ze dan zou zegggen...
Dat ze die oude koeien uit de gracht hadden moeten halen toen ze nog jong waren .
Toen had de uil nog geen kaars en bril nodig gehad om niet te zien wie de put gegraven heeft waar men nu invalt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2011, 18:10   #74
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Arti meer dan snugger genoeg is maar een spelletje speelt...
Aan de basis ligt wellicht dat sommigen een andere betekenis zijn gaan geven aan de term "asiel" dan wat die term gewoon sinds eeuwen betekent! Een betekenis die in hun kraam past. Net zoals het woordje "racisme" dat men te pas en ten onpas gebruikt .
Je land zomaar laten vollopen met vreemdelingen op zoek naar een beter leven heeft niets met "asiel" te maken.
Ik heb dan ook niet een "bepaald soort asiel" in gedachten maar kort en goed "asiel" zoals de echte betekenis. Zoals oa het kerkasiel in de middeleeuwen dat ook niet bedoeld was om de toenmalige armen en landlopers uit de omgevende landen enz aan onderdak en de nodige middelen te helpen! Wel diegenen die vervolgd werden en voor hun leven moesten vrezen. 5% of minder dus van wat hier nu moet doorgaan voor "asiel"zoekers.
Jij hebt het toch over asiel, in de betekenis dat asiel al jarenlang heeft.
Zoals het gestipuleerd is in de conventie van Genève.

Zoals je schrijft "Je land zomaar laten vollopen met vreemdelingen op zoek naar een beter leven heeft niets met "asiel" te maken."

Mag ik nu weten welk asielbeleid je voorstaat?
Hoe kom je er achter wie echt asielzoeker is?
Hoe vang je die op?
Oud 17 mei 2011, 10:59   #75
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt het toch over asiel, in de betekenis dat asiel al jarenlang heeft.
Zoals het gestipuleerd is in de conventie van Genève.

Zoals je schrijft "Je land zomaar laten vollopen met vreemdelingen op zoek naar een beter leven heeft niets met "asiel" te maken."

Hoe vang je die op?
Jij sleurt er rap de conventie van Genève bij. Vergis ik me of is die ontstaan in de nasleep van de wereldoorlogen om de toenmalige ellende van de vele ronddolenden in betere banen te leiden enz? Niks te maken met de 95% lieden die zich hier en elders willen laten doorgaan als "asiel"zoeker! Het duurt blijkbaar decennia vooraleer wetten, verordeningen enz worden aangepast aan de nieuwe situaties die zich ontwikkelen. Ik kijk naar wat er NU zoal rond mij gebeurt, wat ik hoor, wat ik lees enz en ik leg daar de Conventie van Genève niet naast om te zien of er iets in staat waarmee ik onaanvaardbare toestanden kan goedpraten.
Trouwens, in het begin van dit onderwerp staat er ook dat België 5x meer "asiel"zoekers binnenkrijgt dan normalerwijze zou moeten in vgl met de ons omringende landen. Heb je daar enige uitleg voor? Hoe komt dat en hoe lossen de andere landen jouw bovenstaande vraagjes op?
Waarom het hier allemaal zo lang duurt, en "moet" duren, dat weten we ook ondertussen. Men pikt ze praktisch nog van het vliegtuig als de motoren al draaien om ze terug "naar huis" te brengen.
Het laatste debat over de uitgewezen illegalen die het land moeten verlaten en dus niet meer moeten beginnen taallessen volgen is van hetzelfde gehalte als deze discussie. Daar zijn het ook weer dezelfde komedianten die op hun achterste pootjes staan en afkomen met "de kinderen die recht hebben op onderwijs volgens een of andere conventie of whatever" enz. Ook al smelten bepaalde partijen, verkiezing na verkiezing verder weg, ze beseffen precies nog niet waarom. En ik heb het niet over het vb.

Enne... waar blijft je antwoord op mijn vraag van posting 71?

Laatst gewijzigd door andev : 17 mei 2011 om 11:05.
Oud 18 mei 2011, 08:16   #76
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij sleurt er rap de conventie van Genève bij.
Ik sleur er niet rap de conventie van Genève bij.
Gaat deze draad nu over asiel of niet?

Indien deze draad over asiel gaat :
Hoe vang je die op?

Laatst gewijzigd door artisjok : 18 mei 2011 om 08:17.
Oud 18 mei 2011, 09:21   #77
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik sleur er niet rap de conventie van Genève bij.

Hoe vang je die op?
Daar bestaat toch een speciale dienst voor?
Fedasil of zo? die delen goedkope hotelkamers uit ook. tip voor als je eens een weekje Brussel wil doen: ga eerst via Fedasil et voil�*... gefixed.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 mei 2011 om 09:21.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 09:30   #78
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Daar bestaat toch een speciale dienst voor?
Bestaat er een speciale dienst voor het weergeven van het asielbeleid dat forumgebruikers voorstaan?
Oud 18 mei 2011, 11:24   #79
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bestaat er een speciale dienst voor het weergeven van het asielbeleid dat forumgebruikers voorstaan?
Fedasil onderzoekt de vragen die u stelt, dus u heeft antwoord gekregen, hou dus op met de discussie uit te melken en geef toe dat het antwoord voldoende is op uw vragen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2011, 11:37   #80
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Fedasil onderzoekt de vragen die u stelt, dus u heeft antwoord gekregen, hou dus op met de discussie uit te melken en geef toe dat het antwoord voldoende is op uw vragen.
Serieus? Onderzoekt Fedasil mijn vragen!

Hoe vang je die op?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be