Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 mei 2011, 10:26   #61
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie kijkt naar "De Zevende Dag"? Dat is al de vraag. Ik weet niet hoe het in Vlaanderen gebeurt maar op de Franstalige kant hebben zowel "Controverse" als "Mise au point" de concurrentie van......................TV-spelletjes op de Franse TV. En u kan er zeker zijn dat zowel Nagui als Jean-Luc Reichmann meer volk aantrekken dan zogezegde "politische debatten". Wat ik vooral bedoel, is dat de meeste mensen geen interesse in politiek hebben. Schaf het verplichten te gaan stemmen in België en u kan verzekerd zijn dat de meeste inwoners van dit land niet zullen stemmen.
Everytime is offline  
Oud 16 mei 2011, 10:29   #62
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Als U echt denkt dat de vrt objectief werkt dan hebt U - volgens mij althans - een ernstig probleem... Zelfs hun 'spelprogramma's' worden bijgekleurd...
"Als..."
Ik denk echt NIET dat de VRT objektief werkt...

Boduo is offline  
Oud 16 mei 2011, 10:31   #63
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik vond dat niet. Wat was daar nu storend aan? De man gaf zijn mening. En dan nog in vrij goed Nederlands. Ofte, u vertelt zo maar wat.
Inderdaad ! Hij liet eens een andere klok horen. "Respekt" is een begrip dat meer mag aan bod komen in �*lle media.
Boduo is offline  
Oud 16 mei 2011, 10:31   #64
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wie kijkt naar "De Zevende Dag"? Dat is al de vraag. Ik weet niet hoe het in Vlaanderen gebeurt maar op de Franstalige kant hebben zowel "Controverse" als "Mise au point" de concurrentie van......................TV-spelletjes op de Franse TV. En u kan er zeker zijn dat zowel Nagui als Jean-Luc Reichmann meer volk aantrekken dan zogezegde "politische debatten". Wat ik vooral bedoel, is dat de meeste mensen geen interesse in politiek hebben. Schaf het verplichten te gaan stemmen in België en u kan verzekerd zijn dat de meeste inwoners van dit land niet zullen stemmen.
Dadelijk akkoord. Laat enkel politiek geïnteresseerden de kans krijgen om te stemmen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 mei 2011, 10:33   #65
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dadelijk akkoord. Laat enkel politiek geïnteresseerden de kans krijgen om te stemmen.
Dan kunnen de sociale gevallen in bed blijven liggen.
Oud 16 mei 2011, 10:34   #66
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Inderdaad ! Hij liet eens een andere klok horen. "Respekt" is een begrip dat meer mag aan bod komen in �*lle media.
Maar dan met de nadruk op ALLE, zowel wat de media als degenen voor wie respect moet opgebracht worden betreft. Maar ik denk dat er dan nog wel een en ander moet veranderen.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 16 mei 2011 om 10:34.
Bokkenreyder is offline  
Oud 16 mei 2011, 10:38   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dus hooguit 20% van de Belgische bevolking (en ik ben nog "aardig", denk ik)? De politiek geïnteresseerden zouden vooral zich moeten afvragen hoe het komt dat de meeste inwoners van België helemaal geen interesse in politiek hebben.
Everytime is offline  
Oud 16 mei 2011, 11:04   #68
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Schaf die verplichting af & je mag het land opdoeken
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 16 mei 2011, 12:18   #69
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Schaf die verplichting af & je mag het land opdoeken
Yep, want ik weet wie er zeker wél gaat stemmen
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 16 mei 2011, 12:32   #70
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Yep, want ik weet wie er zeker wél gaat stemmen
Mochten ze de stemplicht werkelijk ooit afschaffen, dan zou ik zo benieuwd zijn naar de kiescampagnes.
Oud 16 mei 2011, 13:57   #71
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politiek Bekijk bericht
Ik vond het interview met Wathelet nog veel storender, werkelijk geen enkele kritische vraag kreeg die voorgeschoteld. Nee, hij mocht nog eens de mantra opdreunen dat het echt tijd wordt dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt (wie kan die dooddoener eigenlijk nog horen zonder in de lach te schieten?). Dat is trouwens zo voor elke Waalse politicus die naar De Zevende Dag komt, nooit worden die eens echt het vuur aan de schenen gelegd door deze of gene moderator.
Ik kijk daar niet meer naar. Wathelet is een door het CDH uitgezonden leugenaar die totaal andere dingen zegt in Wallonië als in Vlaanderen.
respublica is offline  
Oud 16 mei 2011, 17:37   #72
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik ben zwaar ontgoocheld in de grauwe. Ik dichtte die mens meer verstand toe. "Een staatshervorming is voor niets nodig"? Hoeveel streek hij op vandaag om dat te komen vertellen? Gelukkig gaf Vinck wat tegengas.

De algehele conclusie was dan ook belachelijk: er moet snel en dringend een regering komen. (ondertoon: geeft niet wie wat of hoe, als we maar een regering hebben)
Zwaar ontgoocheld? Hij is niet aan zijn proefstuk toe, hoor. Die gasten worden gescreend bij de VRT. Ze wisten wel goed welk vlees ze in de kuip hadden met De Grauwe. Het is niet de eerste keer dat hij dit beweert, maar als men het maar dikwijls genoeg herhaalt. Hij heeft BDW eens een grote nul als onderhandelaar genoemd (VTM), met als agenda "het einde van België". Achteraf schrok hij zich een hoedje van de haatmails die hij toegestuurd kreeg. Dat had hij in het verleden nog nooit meegemaakt. Hij zou zich ook al kritisch uitgelaten hebben over de VLD en SP.A, volgens eigen zeggen. Of dat het nieuws gehaald heeft, vertelt hij er niet bij. Het heeft stof doen opwaaien tot ver voorbij de VRT studio's. Waarom denkt u dat De Vadder zo geïnteresseerd was in wie er nu wel de schuldige was?

ivoren torens, tv-quizzen en finaciële crisissen

Laatst gewijzigd door Jakko : 16 mei 2011 om 17:48.
Jakko is offline  
Oud 16 mei 2011, 18:25   #73
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Zwaar ontgoocheld? Hij is niet aan zijn proefstuk toe, hoor. Die gasten worden gescreend bij de VRT. Ze wisten wel goed welk vlees ze in de kuip hadden met De Grauwe. Het is niet de eerste keer dat hij dit beweert, maar als men het maar dikwijls genoeg herhaalt. Hij heeft BDW eens een grote nul als onderhandelaar genoemd (VTM), met als agenda "het einde van België". Achteraf schrok hij zich een hoedje van de haatmails die hij toegestuurd kreeg. Dat had hij in het verleden nog nooit meegemaakt. Hij zou zich ook al kritisch uitgelaten hebben over de VLD en SP.A, volgens eigen zeggen. Of dat het nieuws gehaald heeft, vertelt hij er niet bij. Het heeft stof doen opwaaien tot ver voorbij de VRT studio's. Waarom denkt u dat De Vadder zo geïnteresseerd was in wie er nu wel de schuldige was?

ivoren torens, tv-quizzen en finaciële crisissen
U al eens afgevraagd waarom Carl Devos een tijdje door de VRT op non-actief is gezet? En waarom Sinardetje op alle mogelijke momenten wordt opgevoerd?

Citaat:
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be