Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2011, 13:15   #61
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ze zullen vast zeggen 'wij beleiden de Islam inderdaad op een verkeerde manier'...
Heb je de video in het onderschrift van suqar al gezien ?

Als dat een islamtheoloog of 'heilige quoran' kenner moet voorstellen is het ultieme bewijs geleverd dat (diep)gelovige moslims achterlijk of minderbegaafd zijn..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 13:22   #62
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is dat de KKK uit Blazing saddles? Die armen en benen die je ziet zijn van negers, om van de vrouwenschoenen maar te zwijgen.
http://www.youtube.com/watch?v=TJkHykGRXrw

Blijft een hilarische scene

- "Qualifications?"
- "Stampeding cattle."
- "That's not much of a crime."
- "Through the Vatican?"
- "Kincky..."

Laatst gewijzigd door Schelfie : 15 juni 2011 om 13:24.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 03:54   #63
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Van uwe kant heb ik ook niet veel argumenten gelezen. Buiten wat gebral en gelul. Want daar ben je een krak in.

Maw: Ja, u wilt uw mening opdringen en maakt anderen uit voor gekken.
Gek.. is dat net niet wat u zelf doet?

Trouwens het argument dat jij aanhaalde is een non-argument.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 04:04   #64
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Zo hard zou ik de groot-Nederlanders nu ook niet willen aanpakken.
Iemand is gefrustreerd. Waarom anders zo zwaar off topic gaan ? Geeft me wel meteen een beeld van jouw persoon.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 juni 2011 om 04:09.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 04:08   #65
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

OT: ik ben geneigd om voor de keuze vrijheid te zijn betreft klederdracht. Uiteraard is dit een moeilijk geval gezien een geloofsgemeenschap vaak een grotere greep heeft op bepaalde families dan het individu zelf kiezen kan.
Toch ben ik niet voor een verbod op bepaalde klederdracht en al ben ik een tegenstander van zulke kledij, zal ik voor het recht blijven het te dragen.

Ik ben geen liefhebber van een te sterke staatsinvloed op mensen hun privézaken.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 juni 2011 om 04:17.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 00:17   #66
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Waar is de tijd dat marxisten nog compromisloos antireligieus waren?
Dat is nu eens hét mysterie van de laatste 20 jaar dat me blijft verbazen.
Oud 18 juni 2011, 01:04   #67
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verdedig geen boerka. Ik verdedig wel de vrouwen die de keuze maken van een boerka of ander kledingstuk te dragen. Zo moeilijk is dit toch ook weer niet om te begrijpen?
Maar hoeveel vrouwen kiezen zo'n zwarte boerka te dragen bij 40° celcius volle zon? Is het doel van die boerka dan niet dat ze de vrouw bedekt, zodat er geen andere mannen naar kunnen kijken?
Als dat werkelijk de reden is, mogen we ons toch terecht afvragen of de islam wel passend voor deze tijd is? Nog maar te zwijgen passend voor deze samenleving.

Dat een hoofddoek een vrije keuze is van een fiere moslima kan ik echter wel begrijpen. Een mens moet zijn trotsheid kunnen bewaren. Maar ik vraag me af welke trots er huist in een boerka?
Oud 18 juni 2011, 09:17   #68
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
OT: ik ben geneigd om voor de keuze vrijheid te zijn betreft klederdracht. Uiteraard is dit een moeilijk geval gezien een geloofsgemeenschap vaak een grotere greep heeft op bepaalde families dan het individu zelf kiezen kan.
Toch ben ik niet voor een verbod op bepaalde klederdracht en al ben ik een tegenstander van zulke kledij, zal ik voor het recht blijven het te dragen.
Je beseft toch dat je jezelf tegenspreekt ?

Enerzijds ben je voor vrijheid qua keuze, anderzijds besef je dat er veel druk is inzake deze keuze. Je bent tegenstander van deze kledij (je zegt niet waarom), maar je verdedigt hun recht om dit te dragen.

Door hun recht om een boerka te dragen te verdedigen, geef je de moslimfundamentalisten extra legitimiteit en passeer je volledig aan het feit dat de overgrote meerderheid van de boerka-dragende vrouwen van kindsaf aan onder druk gezet worden - gehersenspoeld worden - om dit vernederende, onpraktische en asociale kledingstuk toch aan te trekken. Ook werkt een boerka integratie niet in de hand, wel integendeel.

Jij verdedigt hun keuze, maar dat is net het hele punt: er is geen keuze.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 13:17   #69
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is waar. Maar zo islamitisch vind ik die landen nu ook weer niet. In mijn ogen is dat geen islam. Wel een apart geloof dat de mannen daar zelf hebben uitgevonden.
Als er staat dat mannen de voogden zijn over de vrouwen, dan besluit U daaruit dat vrouwen en mannen gelijke rechten hebben?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 13:42   #70
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Dat een hoofddoek een vrije keuze is van een fiere moslima kan ik echter wel begrijpen. Een mens moet zijn trotsheid kunnen bewaren. Maar ik vraag me af welke trots er huist in een boerka?
Hoe kun je nu trots zijn op het volgen van een (achterlijke of gewelddadige of sexueel aberrante) religie?
Mocht ik moslim of katholiek of jehova zijn, ik zou me rotschamen en al zeker niet pronken met uiterlijke tekentjes of symbolen ervan.
Oud 18 juni 2011, 16:41   #71
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hoe kun je nu trots zijn op het volgen van een (achterlijke of gewelddadige of sexueel aberrante) religie?
Mocht ik moslim of katholiek of jehova zijn, ik zou me rotschamen en al zeker niet pronken met uiterlijke tekentjes of symbolen ervan.
Wel ik kan best begrijpen dat er vrouwen onder de moslima's heel fier zijn op hun origine. En graag de wereld willen tonen dat ze moslim zijn.
Op een hoofddoek kan ik geen bezwaar hebben. Onze bomma's deden dat vroeger ook, of zo'n belachelijk plastiek over hun kop als het regende

Maar ik wil toch graag van moslima's vernemen waarom we hier een boerka zouden moeten tolereren? Terwijl het hoofddoel ervan is de vrouw afschermen van de wereld. Dan spreken we toch al van een onderdrukking?
Of welk doel heeft die boerka nu?

Dialoog, waar blijft ze he? Ik sta open, maar ik blijf helaas altijd openstaan. Of ik krijg onbevredigende antwoorden.
Oud 18 juni 2011, 16:48   #72
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ik kan best begrijpen dat er vrouwen onder de moslima's heel fier zijn op hun origine. En graag de wereld willen tonen dat ze moslim zijn.
Volgens Verhofstadt is identitair denken de oorzaak van alle kwaad.
Niet dat ik hem daar 100% in volg, maar wie dat wel doet zou fier moslims even goed moeten verguizen als b.v. fiere vlamingen etc.

Citaat:
Op een hoofddoek kan ik geen bezwaar hebben. Onze bomma's deden dat vroeger ook, of zo'n belachelijk plastiek over hun kop als het regende
Klopt.
Dresscode is in 99% van de gevallen belachelijk, en zou enkel in vrije overeenkomst moeten bestaan.

Citaat:
Maar ik wil toch graag van moslima's vernemen waarom we hier een boerka zouden moeten tolereren? Terwijl het hoofddoel ervan is de vrouw afschermen van de wereld. Dan spreken we toch al van een onderdrukking?
Of welk doel heeft die boerka nu?
Gelaatsbedekkende kledij is hier nooit toegelaten geweest, dus jammer maar iedereen gelijk voor de wet.
De dag dat boerka's mogen, dan draag ik mijn eigen versie (KKK-'uniform')
Oud 18 juni 2011, 16:55   #73
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mensen die zich niet willen aanpassen en ons land weer naar de Middeleeuwen willen brengen, moeten zonder pardon het land worden uitgezet.
De Middeleeuwen ? Guldensporenslag? Brugse Metten?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 17:16   #74
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Als er staat dat mannen de voogden zijn over de vrouwen, dan besluit U daaruit dat vrouwen en mannen gelijke rechten hebben?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jezus volgens Petrus in de bijbel
1 Desgelijks gij vrouwen, zijt uw eigenen mannen onderdanig; opdat ook, zo enigen den Woorde ongehoorzaam zijn, zij door den wandel der vrouwen zonder Woord mogen gewonnen worden;

2 Als zij zullen ingezien hebben uw kuisen wandel in vreze.

3 Welker versiersel zij, niet hetgeen uiterlijk is, bestaande in het vlechten des haars, en omhangen van goud, of van klederen aan te trekken;
Lees: http://www.statenvertaling.net/bijbel/1pet/3.html
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jezus volgens Paulus in de bijbel
3 Doch ik wil, dat gij weet, dat Christus het Hoofd is eens iegelijken mans, en de man het hoofd der vrouw, en God het Hoofd van Christus.
Lees: http://www.statenvertaling.net/bijbel/1kor/11.html
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jezus, volgens Paulus in de bijbel
22 Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan den Heere;

23 Want de man is het hoofd der vrouw, gelijk ook Christus het Hoofd der Gemeente is; en Hij is de Behouder des lichaams.

24 Daarom, gelijk de Gemeente aan Christus onderdanig is, alzo ook de vrouwen aan haar eigen mannen in alles.

33 Zo dan ook gijlieden, elk in het bijzonder, een iegelijk hebbe zijn eigen vrouw, alzo lief als zichzelven; en de vrouw zie, dat zij den man vreze.
Lees: http://www.statenvertaling.net/bijbel/efez/5.html
En dit zijn maar voorbeelden uit de 'christelijke kultuur', er zijn er nog meer!
Over het OT zal ik maar niet spreken, daar is 't stukken erger.

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 juni 2011 om 17:21.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 18:11   #75
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En dit zijn maar voorbeelden uit de 'christelijke kultuur', er zijn er nog meer!
Over het OT zal ik maar niet spreken, daar is 't stukken erger.
Dit heeft allemaal geen zak - let op de geslepen woordspeling - te maken met de boerka.

Slechts een te verwaarlozen minderheid leeft volgens de normen en waarden van het NT, en slechts een geïsoleerde enkeling leeft volgens de regels van het OT.

Hetgeen naar wat jij verwijst, heeft kortom geen enkele maatschappelijke waarde meer.

Je kunt net zo goed naar Irak gaan en de bewoners daar het Gilgamesj-epos voor de voeten werpen, die zullen ook eens hun schouders ophalen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 18:41   #76
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Gelaatsbedekkende kledij is hier nooit toegelaten geweest, dus jammer maar iedereen gelijk voor de wet.
De dag dat boerka's mogen, dan draag ik mijn eigen versie (KKK-'uniform')
Ik vind dat de verkeerde mentaliteit. Zoals: Waarom zou ik het niet doen als iedereen het doet?
We moeten op zich niet zoveel aandacht op één groep werpen maar the bigger whole beter eens aanpakken. Kijkt niet alleen naar de migrant, kijkt ook naar de regering. Kijkt dan binnen uzelf en vraag uw rol daar binnenin af.
Vraagt U gelijk af wat je er aan kan doen.
Wij verlaten dit schijtland alvast heel gauw, ASAP.

Mijn wagen is momenteel niet in staat lange afstanden te doen zonder kopzorgen. 260 000 km /
Maar het hoofddoel is nu zeker een mooie duurzame wagen voor lange afstanden, werk in buitenland zoeken (ik wil daar gerust het eerste jaar 200km dagelijks voor omrijden), daar gaan wonen.
Zelf een migrant worden, maar mij dan wel aanpassen en gewoon samenleven in de rust die daar dan al aanwezig is.
Nederland zal mij allicht het beste liggen.
Oud 18 juni 2011, 23:48   #77
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat de verkeerde mentaliteit. Zoals: Waarom zou ik het niet doen als iedereen het doet?
We moeten op zich niet zoveel aandacht op één groep werpen maar the bigger whole beter eens aanpakken. Kijkt niet alleen naar de migrant, kijkt ook naar de regering. Kijkt dan binnen uzelf en vraag uw rol daar binnenin af.
Vraagt U gelijk af wat je er aan kan doen.
Wij verlaten dit schijtland alvast heel gauw, ASAP.

Mijn wagen is momenteel niet in staat lange afstanden te doen zonder kopzorgen. 260 000 km /
Maar het hoofddoel is nu zeker een mooie duurzame wagen voor lange afstanden, werk in buitenland zoeken (ik wil daar gerust het eerste jaar 200km dagelijks voor omrijden), daar gaan wonen.
Zelf een migrant worden, maar mij dan wel aanpassen en gewoon samenleven in de rust die daar dan al aanwezig is.
Nederland zal mij allicht het beste liggen.
Ik heb daar begrip voor.
Oud 22 juni 2011, 15:21   #78
louis49
Banneling

louis49's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De drank is naar je kop gestegen zo te lezen. Veeg liever het schuim van je bek en ga op straat gillen. Vanachter je miezerig pc'tje is gillen en brullen toch oh zo gemakkelijk.

Discussies voeren met iemand die denkt dat de zon uit zn kont schijnt en liever op de vrouw speelt hebben geen zin.

U weet niet wie ik ben dus het siert u niet dat u mij persoonlijk aanvalt op mijn (ongekend) uiterlijk. Bij mijn weten heb ik hier al meermaals geschreven dat ik zelf geen fan ben van de boerka. Ga liever met die vrouwen spreken die ervoor kiezen een boerka te dragen ipv je te gedragen als een forumridder. Belachelijk. Heb je een boodschap voor de mannen, dan zeg je dat maar tegen hen. Maar daar bezit u de ballen niet voor waarschijnlijk. U gilt liever op een forum.

U probeert uzelf hieruit te lullen maar ondertussen heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag gelezen. Maar laat het maar zo. Wij zijn uitgesproken.
waarom moet je daar ballen voor hebben?moslims zijn toch vredevolle mensenen dan nog als ze alleen zijn zijn ze zo groot als mijn kleinkind van vijf jaar
louis49 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 23:06   #79
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
De boerka is geen islamitisch kledingstuk. Dat zal u mij niet horen zeggen en ik zal de boerka ook niet verdedigen. Wat ik wel onbeleefd vind is dat mensen de moslima's zogezegd willen verlossen uit hun lijden door hun regeltjes en wetjes op te dringen. Laat die vrouwen toch gewoon doen waar ze zich goed bij voelen.
Die voelen zich " goed " in die lakens omdat hun ventjes overal op straat rondlopen, en vrouwen zonder lakens rond hun lichaam gedrapeerd lastig vallen. Belet die ventjes om verder lastig te doen, en dan dragen die vrouwen plotseling misschien liever een wat luchtiger kleding, en maken zich een beetje mooi en aantrekellijk, zoals 95 % van de vrouwen graag doen. En daar is niks slecht aan.
Wie voelt zich nu gelukkig als zij verplicht is haar hele lichaam & hoofd te verstoppen, als ware het een afschrikwekkend monster ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 23:07   #80
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Hoe kun je nu van een vrije keuze spreken als er zéér veel sociale, religieuze en familiale druk is, en dit van kindsaf aan ?

Een beetje ernstig blijven he.
222222222222222222222222222222
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be