![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als dat een islamtheoloog of 'heilige quoran' kenner moet voorstellen is het ultieme bewijs geleverd dat (diep)gelovige moslims achterlijk of minderbegaafd zijn.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Blijft een hilarische scene ![]() - "Qualifications?" - "Stampeding cattle." - "That's not much of a crime." - "Through the Vatican?" - "Kincky..."
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 15 juni 2011 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Trouwens het argument dat jij aanhaalde is een non-argument.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iemand is gefrustreerd. Waarom anders zo zwaar off topic gaan ? Geeft me wel meteen een beeld van jouw persoon.
Laatst gewijzigd door Weyland : 17 juni 2011 om 04:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() OT: ik ben geneigd om voor de keuze vrijheid te zijn betreft klederdracht. Uiteraard is dit een moeilijk geval gezien een geloofsgemeenschap vaak een grotere greep heeft op bepaalde families dan het individu zelf kiezen kan.
Toch ben ik niet voor een verbod op bepaalde klederdracht en al ben ik een tegenstander van zulke kledij, zal ik voor het recht blijven het te dragen. Ik ben geen liefhebber van een te sterke staatsinvloed op mensen hun privézaken. Laatst gewijzigd door Weyland : 17 juni 2011 om 04:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu eens hét mysterie van de laatste 20 jaar dat me blijft verbazen.
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als dat werkelijk de reden is, mogen we ons toch terecht afvragen of de islam wel passend voor deze tijd is? Nog maar te zwijgen passend voor deze samenleving. Dat een hoofddoek een vrije keuze is van een fiere moslima kan ik echter wel begrijpen. Een mens moet zijn trotsheid kunnen bewaren. Maar ik vraag me af welke trots er huist in een boerka? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Enerzijds ben je voor vrijheid qua keuze, anderzijds besef je dat er veel druk is inzake deze keuze. Je bent tegenstander van deze kledij (je zegt niet waarom), maar je verdedigt hun recht om dit te dragen. Door hun recht om een boerka te dragen te verdedigen, geef je de moslimfundamentalisten extra legitimiteit en passeer je volledig aan het feit dat de overgrote meerderheid van de boerka-dragende vrouwen van kindsaf aan onder druk gezet worden - gehersenspoeld worden - om dit vernederende, onpraktische en asociale kledingstuk toch aan te trekken. Ook werkt een boerka integratie niet in de hand, wel integendeel. Jij verdedigt hun keuze, maar dat is net het hele punt: er is geen keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Als er staat dat mannen de voogden zijn over de vrouwen, dan besluit U daaruit dat vrouwen en mannen gelijke rechten hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht ik moslim of katholiek of jehova zijn, ik zou me rotschamen en al zeker niet pronken met uiterlijke tekentjes of symbolen ervan.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op een hoofddoek kan ik geen bezwaar hebben. Onze bomma's deden dat vroeger ook, of zo'n belachelijk plastiek over hun kop als het regende ![]() Maar ik wil toch graag van moslima's vernemen waarom we hier een boerka zouden moeten tolereren? Terwijl het hoofddoel ervan is de vrouw afschermen van de wereld. Dan spreken we toch al van een onderdrukking? Of welk doel heeft die boerka nu? Dialoog, waar blijft ze he? Ik sta open, maar ik blijf helaas altijd openstaan. Of ik krijg onbevredigende antwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat ik hem daar 100% in volg, maar wie dat wel doet zou fier moslims even goed moeten verguizen als b.v. fiere vlamingen etc. Citaat:
Dresscode is in 99% van de gevallen belachelijk, en zou enkel in vrije overeenkomst moeten bestaan. Citaat:
De dag dat boerka's mogen, dan draag ik mijn eigen versie (KKK-'uniform')
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Over het OT zal ik maar niet spreken, daar is 't stukken erger. ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 18 juni 2011 om 17:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Slechts een te verwaarlozen minderheid leeft volgens de normen en waarden van het NT, en slechts een geïsoleerde enkeling leeft volgens de regels van het OT. Hetgeen naar wat jij verwijst, heeft kortom geen enkele maatschappelijke waarde meer. Je kunt net zo goed naar Irak gaan en de bewoners daar het Gilgamesj-epos voor de voeten werpen, die zullen ook eens hun schouders ophalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
We moeten op zich niet zoveel aandacht op één groep werpen maar the bigger whole beter eens aanpakken. Kijkt niet alleen naar de migrant, kijkt ook naar de regering. Kijkt dan binnen uzelf en vraag uw rol daar binnenin af. Vraagt U gelijk af wat je er aan kan doen. Wij verlaten dit schijtland alvast heel gauw, ASAP. Mijn wagen is momenteel niet in staat lange afstanden te doen zonder kopzorgen. 260 000 km ![]() Maar het hoofddoel is nu zeker een mooie duurzame wagen voor lange afstanden, werk in buitenland zoeken (ik wil daar gerust het eerste jaar 200km dagelijks voor omrijden), daar gaan wonen. Zelf een migrant worden, maar mij dan wel aanpassen en gewoon samenleven in de rust die daar dan al aanwezig is. Nederland zal mij allicht het beste liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie voelt zich nu gelukkig als zij verplicht is haar hele lichaam & hoofd te verstoppen, als ware het een afschrikwekkend monster ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |