![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Gouverneur
|
![]() Hoewel dit niet leuk is hebben ze een verschillende natuur. Waar vlamingen gekend zijn als hard werkende mensen, is dit bij andere culturen niet spijtiggenoeg niet zo. Ook op vlak van criminaliteit en integratiebereidheid bestaan er ontzettende verschillen. Zijzelf noemen dat cultuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Een dictatuur met heropvoedingsgestichten, daar moeten we naar toe, nietwaar? En een staatsgecontroleerde media.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In dat geval geef je de wereldregering geen bevoegdheden op het vlak van cultuur. Het sociaal-economische staat daar los van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder produceert Janssen Pharmaceutica nog altijd op grote schaal Haldol, een beproefd middel in Sovjettijden. Als je van staat en staatsgecontroleerde media af wil, dan vloekt dat natuurlijk wel met je eerdere suggestie om extreem-rechts gedachtengoed monddood te maken. Dan kun je beter zoals Ben Ali in Tunesië het internet aan banden leggen. Of wacht, hoe is dat ook alweer afgelopen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het behoren tot een andere staat dan één die alle mensen omvat is een willekeurig verplicht behoren tot een organisatie die beslissingen in jouw plaats mag nemen op basis van jouw geboorte erin. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En stel ik ben het verschrikkelijk oneens met een nieuwe wet, moet ik dan de politici die tegen waren maar gaan lynchen omdat er zoveel politici zijn die de verkeerde keuzes maken? Begrijp me niet verkeerd, iemand vermoorden om een camera is geen haar beter, en misschien nog wel slechter, maar daar wordt het in elkaar trappen van complete vreemden niet minder erg van. Bovendien draag je op deze manier bij aan het probleem. Als e iemand vaak genoeg verteld dt hij een probleem is vanwege zijn afkomst, dat hij moet oprotten vanwege zijn afkomst en dat je hem in elkaar gaat trappen vanwege zijn afkomst, wat denk je dan dat er gebeurd? Dat die persoon extra gemotiveerd raakt om in de legaliteit te blijven? Om een baan te vinden bij een baas die hem met de nek aan kijkt of simpelweg dood schopt om de kleur van zijn huid? Criminaliteit mag en moet aangepakt worden, en daarbij mag best profilering gebruikt worden. Ja, het is vervelend dat je als zwarte in de VS geen dure auto kan hebben zonder elke honderd meter staande gehouden te worden, maar als ze daardoor meer dieven kunnen vangen, vooruit dan maar. Mijdt Molenbeek vooral niet, stuur de politie er op af, gaan met die banaan. Maar mensen zomaar doodschoppen om hun afkomst zonder dat er enig positief effect valt te verwachten op de hoeveelheid criminaliteit, dat gat mij niet alleen te ver, dat gaat mij veel te ver. En dat gaat ieder redelijk mens veel te ver. En die moordroof met die camera? De politie heeft nog geen verdachte op het oog, die persoon, wie het ook was, loopt nog gewoon vrij rond, en met de huidige stand van zaken zal de politie er wel niet veel tijd aan kunnen besteden.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() OK, u bent het bovenbuur van de 21ste eeuw!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Oké, oké, ik kan niet lezen, mea culpa.
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() Serieus?
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Nee hoor. Er worden namelijk willekeurige mensen aangevallen. Gek hè, dat woedende menigtes niet spontaan een crimineel op heterdaad betrappen? Crimineel zijn vergroot het risico op in elkaar getrimt worden dus niet.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 18 mei 2011 om 20:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Gouverneur
|
![]() Ik had het over "we" : mensen die vanuit persoonlijke ervaring spreken.
Toen ik vier jaar geleden naar Brussel verhuisde had ik ook niets tegen vreemdelingen en zag het - naief dat ik was - als een verrijking voor onze cultuur. 4 jaar later kan ik ze niet meer ruiken of zien. Dit enerzijds door hun gedrag (4x overvallen, 1x wageninbraak, 1x inbraak in huis, vriendin ettelijke keren lastiggevallen, zelf geslagen en telkens de zaging achter cigaretten, delen waar ik zogezegd niet mag lopen (bv de grote markt van brussel s nachts) en anderzijds door het feit dat er gewoon geen mentaliteitsverandering zit aan te komen. Als het ietwat schoon weer is, is het pleintje voor mijn werk van s middags bevolkt door krapuul van 14-20 jaar en dit blijft zo tijdens en na de schooluren... Wie betaalt die mensen later denk je? Waar zijn de ouders die hun kinderen moeten opvoeden? Maar dan zijn ze wel verwonderd dat mensen die dergelijke ervaringen ook hebben iets tegen moslims krijgen want je mag het nu draaien of keren hoe je wil, het is telkens dezelfde groep waar er problemen mee zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() En waarom horen wij hier niets van in het nieuws ? Het gaat hier om georganiseerde afrekeningen in het midden van de straat zonder één gegronde reden.
De Grieken passen dezelfde tactiek toe als de groepjes allochtonenjongeren hier. In groep aanvallen en laat ze maar eens bewijzen wie nu eigenlijk een mep, schop of messteek gaf. We komen er wel vanaf met een simpele berisping wegens gebrek aan bewijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het heeft meer dan een maand geduurd eer men hier de situatie in Tunesië begon te berichten (midden januari) dus tot zover mijn vertrouwen in de kwikheid van de media. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Ik woon in oudergem en werk in elsene. Zou normaal nog moeten meevallen van criminaliteit maar nog weinig van gemerkt. Molenbeek en andere delen van brussel (stukken schaarbeek en anderlecht en st gillies zijn voor mij no-go zones geworden evenals de buurt rond de grote markt na 2 uur s nachts)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan ken ik nog een Duitse, ze is zonder logische reden aangevallen geweest door 3 Turken, bijna al haar tanden uit haar mond geklopt, nu lijdt ze aan agorafobie sindsdien. De daders werden na 24 uur vrijgelaten, hun 'onvermogen' de voertaal te spreken maakte de ondervraging onmogelijk. Ik zie het zo, mensen hebben een natuurlijke affiniteit voor anderen die gelijkaardig zijn, en zijn afkerig van mensen die niet gelijkaardig zijn. Het is een ingebouwd overlevingsmechanisme. We hebben "multiculturalisme" opgedrongen gekregen en het werkt niet zoals we het voorgesteld kregen. Ik heb niks tegen moslims om hun huidskleur, ik veracht ze omdat ze participeren in een geloofssysteem dat zo bijgelovig en zo idioot is dat iedereen die geen complete nitwit is dat direkt kan doorzien. Hun cultuur en religie is kampioen wat betreft misogynie, homofobie en gewelddadigheid. Als je denkt dat zij even cultureel gevoelig naar u toe gaan doen, als jij bent naar hen (in 't algemeen) dan verdien je niet beter. Hier een voorbeeld uit Zweden: http://www.youtube.com/watch?v=rHsTI...ature=youtu.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |