![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Partijlid
|
![]() Nu ik harriechristus op het youtubefilmpje heb gezien, heb ik er spijt van dat ik zo met hem gelachen heb
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind harrie eigenlijk heel spontaan en eerlijk overkomen in dat filmpje. Hij lijkt door en door oprecht overtuigd van zijn ietwat afwijkende opinies. Na een paar discussies hier begint me zelfs iets te dagen, in de zin van een Freudiaanse verklaring voor zijn microwezentjes-ruimtetuig hersenkronkel, maar dat hou ik voorlopig voor mezelf, wegens nogal gênant voor harrie, en ik wil vermijden dat hij zich persoonlijk aangevallen voelt. Inhakken doe ik echt alleen op zijn onzin, nooit op zijn persoon.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Partijlid
|
![]() in het filmpje kan hij het zo oprecht uitleggen en komt hij zeer sympathiek over, terwijl hij hier elke thread vol onzinnig bombasme vult dat het irriteert...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enig verstand is er niet bij, helaas. Wat Freud betreft zal het waarschijnlijk op je zelf slaan en projecteer je dat op Mij. Heel begrijpelijk als je je zelf Superstaaf noemt. Hindert niks, want ik ben ook jong geweest. En verder: mijn persoon en mijn theorie zijn één. Laatst gewijzigd door harriechristus : 22 mei 2011 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ook dat is gemakkelijk verklaard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als persoon lijk je me heel ok. Je theorie daarentegen, lijkt me totale bullocks.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt als een bus.
Uw boodschap is zo degen als wat. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Harry's bewustzijnsfilosofie is in essentie zo zot nog niet. Als je die ruimteschepen nu midichlorians noemt klinkt het al heel wat aannemelijker (of toch verkoopbaarder aan de boxoffice). En indien je de details van de theorie niet te ver invult zouden ook Niels Bohr en andere quantumfysici wel eens 'hmmm' gezegd kunnen hebben in plaats van jouw totale afwijzing.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 mei 2011 om 23:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Respect en eerbied is dan op zijn plaats. Want wat denk je dan dat er uit jouw Superstaaf tevoorschijn komt? Waar komen al die geile driften dan vandaan? Hoe denk je dat het nieuwe leven wordt geboren? Je gelooft toch niet dat het zomaar allemaal vanzelf gaat. Citaat:
Zo mijnheer Freud, wat zegt U daar nu van? Citaat:
Zelfs een varken als jij zou iets kunnen leren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Een god, die niets dan liefde en goedheid is, en een schepping doet die dat niet is, is een knoeier, of een speelvogel. Vanuit de mensheid gezien zelfs een sadist, en dus niet enkel goedheid. en dus wellicht ook niet enkel liefde, en van daaruit is het maar een kleine stap om te veronderstellen dat er helemaal geen god is, tenminste toch niet zoeen zoals in menig geloofsovertuiging aanbeden wordt. En wat die vrije wil betreft, dat is alweer een uitvinding van de gelovigen om het sadistische geknoei van hun god te verdoezelen. Die vrije wil die heeft god ons gegeven om zekerheid te hebben dat alleen de goeien over zullen blijven op de dag des oordeels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles liever dan een believer.
![]() |
![]() |