Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2011, 09:13   #61
Dominator
Vreemdeling

Dominator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik denk dat je grootmoeder minder ellende en leed heeft gezien in heel haar leven, dan ik vaak in een maand tijd zie of iemand van de spoeddienst in een ziekenhuis in een weekend ziet.
En je moeder, wel er zijn meer mensen die opgroeien in een boerengezin en die als kind moeten meedraaien.
Dit wordt duidelijk een welles-nietes spelletje. En daar heb ik weinig zin in.

Misschien is het zo dat jij vandaag meer leed doorstaat in een maand dan iemand die in 8-9 jaar oorlog haar halve familie is kwijtgeraakt. Ik wil er geen opbod in leed van maken, want dat is me te cynisch.

Maar wat ik me dan vooral van mijn grootmoeder (en grootvader) herinner is hun positieve ingesteldheid en optimisme voor de toekomst, ondanks de rottigheid en de onmenselijke situaties die ze ervaren of gezien hadden. En wat mij betreft zet het de vele maatschappijklagers en -zagers van vandaag echt in perspectief: in vele gevallen hebben de grootste klagers de minste redenen om te klagen. Klagen is verslavend, werkt gemakzucht in de hand en onderhoudt passiviteit. It's the only drug that comes OUT of your mouth.

Dat je niet inziet dat wat jouw perceptie over wat de jeugd nodig heeft, slechts jouw perceptie is. Je bombardeert jezelf tot spreekbuis van een generatie waar je niet eens toe behoort maar beweert te kennen enkel omdat je zelf ooit jong geweest bent. De jeugd is zoals de tijd waarin ze leeft, en die tijd kan je zo goed en zo slecht voorstellen als je zelf wilt. Jij mag denken dat wat je hier allemaal schrijft een soort ideaalbeeld is wat de jeugd zou moeten doen, maar ik betwijfel dat heel sterk.
Neen, ik heb geen bewijzen hiervoor. Ik heb zelf geen kinderen, maar als ik in mijn eigen, redelijk grote familie rondkijk, zie ik heel veel kerngezonde, gelukkige kinderen die geenszins verlangen naar wat jij hier zit te beschrijven. Maar ja, da's mijn perceptie zeker?

Maar het erge is het eenzijdig negatieve beeld dat je van vandaag ophangt (dat bovendien sterk lijkt op het hln maatschappijbeeld). Want als ik 1 ding zeker heb onthouden van mijn jeugd: wij hebben nooit iets geleerd van mensen die de maatschappij waarin ze leefden afkraakten ten voordele van een verleden dat we niet kenden. En we wilden dat verleden zelfs niet eens leren kennen, als het dergelijke mensen had voortgebracht.

Of zoals Baz Luhrmann het mooi verwoordde:

Citaat:
Accept certain inalienable truths, prices will rise, politicians will philander, you too will get old, and when you do you’ll fantasize that when you were young prices were reasonable, politicians were noble and children respected their elders. (....)
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than it’s worth.
Oud 20 mei 2011, 09:32   #62
Dominator
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
maar de maatschappij is een complexe samenhang van factoren en we zijn nu eenmaal een geheel met de wereld, veel amerikaanse toestanden waaien stillaan over enz..., het multi culturele zal zeker de komende decennia voor heel wat spanningen gaan zorgen zeker indien de economie niet terug beter word en laat dit nu het enige waar we weinig vat op hebben.
het kapitalisme steunt op uitbuiting(gooedkoopste werkkrachten en goedkoopste grondstoffen) om een maximale winst te verzekeren voor een kleine wereld elite (multinationals) en alles moet wijken voor het kapitalisme : sociale rechtvaardigheden en milieu worden platgewalst voor nog meer winst voor aandeelhouders

het is een klucht om te blijven geloven dat dit zonder gevolgen kan blijven en heel veel mensen zien gewoon de bui al hangen in de nabije toekomst en dus ook de toekomst van hun kinderen en daar word je gewoon depressief van

de mensheid staat op een keerpunt, indien we zo blijven doorgaan zullen we in chaos en ellende gaan eindigen dat staat vast
Er zijn een pak uitdagingen aan te gaan, so what? Wat wil je? Het onbezorgde leven van de gouden jaren 50 en 60? Welke gouden jaren waren dat eigenlijk? Als ik in de geschiedenis duik, zie ik een aaneenrijging van oorlogen, crisissen en machtsmisbruik. Het lijkt verdorie sterk op wat er vandaag gebeurt.

Dit is de wereld, niet het Hof van Eden. Elke generatie zal geconfronteerd worden met de problemen van zijn tijd en ze moeten aanpakken. Nostalgisch gezwelg lost daarbij niets op.

En vandaag de dag zijn we ons bewust van problemen die er in de 'gouden tijden' ook al waren. Alleen hadden we toen idd. de luxe van onwetendheid. Want dat is het nadeel van vooruitgang in kennis. Je ontdekt nog meer problemen.

Maar als fatalisme het enige is wat je te bieden hebt, dan zal je dingen alleen maar bergaf zien gaan.
Oud 20 mei 2011, 09:39   #63
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik heb zelf expres de omheining zo gemaakt, dat zelfs jonge kinderen een appel of peer uit mijn tuin kunnen komen pikken, want wat smaakt er nu beter dan een stuk fruit dat je zelf van een boom hebt kunnen plukken en wat is er leuker dan een stuk fruit plukken terwijl je moet opletten dat de eigenaar je niet ziet.
Je zet kinderen aan tot diefstal en denkt dan nog dat je goed bezig bent. De kinderen in jouw buurt zullen geen onderscheid maken tussen jouw tuin waar het mag en die van je buurman waar het niet mag.

Citaat:
Het moet wel bij 1 stuk fruit blijven en mag geen broodroof of diefstal worden.
Kinderen zien dat verschil nog niet. Jij probeert de redenering van een volwassene over te brengen op een kind.

Nu, over vroeger: een kind dat een appel stal kreeg een klets rond zijn oren. Door gelijk welke volwassene die het zag gebeuren. Niemand die dit erg vond toen hoor. Het was een vorm van sociale kontrole.

Over krijsen: Kinderen kunnen enorm veel lawaai maken. Leg hen misschien eens uit dat dit op de mensen hun zenuwen werkt en zeg hen wat minder hard te krijsen. Trouwens krijsen is heel slecht voor hun stembanden.

Samengevat: voed ze op, ze hebben dat nodig en zullen u er later dankbaar voor zijn. Denk niet dat een kind respect heeft voor een volwassene die zich gedraagt als een kwal en waar ze alles van mogen doen.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2011, 09:45   #64
Dominator
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik heb hier enkele jaren geleden zelfs een voorstel gedaan aan een politicus om de oplossing van dit probleem in hun programma op te nemen.
Daar wil ik nu wel eens een lans voor breken in deze tijden: hou op met op politici en overheid te rekenen. Er is een vorm van burgerlijke zelfstandigheid die we dringend allemaal terug moeten leren ontwikkelen.

Op de een of andere manier heerst het geloof dat politiek exclusief voor professionals is. Terwijl de huidige generatie beroepspolitici elke dag aantoont dat ze niet meer zijn dan louche verkopers van dubieuze producten met vage garanties. Ze zijn gewoon met te veel. We zijn als een ziekenhuis met 200 bedden en 800 dokters met tegenstrijdige diagnoses.

Maar in plaats van erover te klagen, kijk rond wat je zelf kunt doen en doe dat. Soms moet je een gevechtje leveren, en dan doe je dat. Je kan verliezen of je kan winnen, maar daar kom je enkel achter als je het probeert.

Maar de ergst vorm van gemakzucht die er bestaat is er van uitgaan dat eerst iedereen aan jouw randvoorwaarden voor een betere maatschappij moet voldoen. En dat die eerst door politici moeten opgelegd worden voor jij ook maar een vinger oplicht.
Oud 20 mei 2011, 13:14   #65
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Eens op reis gaan? Ze gaan verdomme meerdere maanden per jaar in het zuiden wonen. En een leven lang gewerkt hebben?
De meeste mensen die echt gewerkt hebben en niet alleen op hun gat gezetten hebben als ambetnaar, worden geen 80 jaar oud en kunnen op hun 70ste nog amper rechtop lopen.

Grotere onzin heb ik nog nooit gehoord!!!
Ik heb nooit geweten dat kinderen continu bij hun ouders zijn, in tegendeel zelfs, de meeste kinderen zijn nog geen 4 uur per dag waker bij hun ouders.
Ik ken zeer veel kinderen die meer bij vreemde zijn op het ogenblik dat ze waker zijn, dan bij hun ouders. Ik ken zelfs maar heel weinig kinderen die vanaf dat ze 30 maanden oud zijn tot hun 18de, samen met hun ouders 3 maaltijden per dag genieten, meer dan 4 uur per dag bij hun ouders waker bij hun ouders zijn. Ik ken heel weinig ouders die elke schoolvakantie verlof krijgen op hun werk, hun kinderen 's morgen op school kunnen afzetten en ze 's middags gaan afhalen om samen te gaan eten, en ze 's avonds van school kunnen afhalen.

Kinderdagverblijven, naschoolse opvang, vakantiekampen, onthaalmoeders, enz renderen nu juist zo goed, omdat de grootouders hun maatschappelijke taken niet uitvoeren.

Kinderen worden door hun ouders verwekt en gevoed, terwijl ze door hun grootouders worden opgevoed en onderwezen in levenservaringen, handigheid, herkennistechnieken en zelfontwikkeling.
En dit is de taak van de grootouders, terwijl de ouders bezig zijn met te zorgen voor onderdak en voedsel.

Onzin verkopen kan iedereen, een deftige discussie voeren over de huidige problemen van onze maatschappij is echter duidelijk jou niet gegeven.

Zo is het....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2011, 13:24   #66
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dominator Bekijk bericht
Daar wil ik nu wel eens een lans voor breken in deze tijden: hou op met op politici en overheid te rekenen. Er is een vorm van burgerlijke zelfstandigheid die we dringend allemaal terug moeten leren ontwikkelen.

Op de een of andere manier heerst het geloof dat politiek exclusief voor professionals is. Terwijl de huidige generatie beroepspolitici elke dag aantoont dat ze niet meer zijn dan louche verkopers van dubieuze producten met vage garanties. Ze zijn gewoon met te veel. We zijn als een ziekenhuis met 200 bedden en 800 dokters met tegenstrijdige diagnoses.

Maar in plaats van erover te klagen, kijk rond wat je zelf kunt doen en doe dat. Soms moet je een gevechtje leveren, en dan doe je dat. Je kan verliezen of je kan winnen, maar daar kom je enkel achter als je het probeert.

Maar de ergst vorm van gemakzucht die er bestaat is er van uitgaan dat eerst iedereen aan jouw randvoorwaarden voor een betere maatschappij moet voldoen. En dat die eerst door politici moeten opgelegd worden voor jij ook maar een vinger oplicht.

Wat burgerlijke zelfstandigheid?... men ziet de politiekers steeds meer optreden tegen de belangen van zijn eigen kiezers en partij kiezen voor het groot kapitaal. Onder de gewone mensen groeit er een steeds grotere onverschilligheid ten opzichte van de reguliere politieke partijen die gevoed worden door het neoliberale economische beleid, deze partijen die een schijndemocratie zijn hebben als enige nut om op te treden als een paard van troje en zo onder het mom van allerhande idiote mediastunts (verdeel en heers) het volk dom te houden. De ongelijkheid is gegroeid in alle facetten van het leven zoals Jantje zeer juist heeft aangetoont met zijn draad het inkomen, onderwijs, milieu, gezondheidszorg, recreatie, kinderopvang, vervoer en huisvesting zijn de echte zorgen van het volk verdomme! Dat is het leven, niet dan? De werknemers vandaag de dag krijgen te maken met torenhoge voedsel-en gasprijzen, de toenemende persoonlijke schuld en de dreiging van verlies van hun job de verantwoordelijkheid voor hun wanbeleid leggen ze in de kleine man hun handen... dit terwijl de zakken van onze rijke elite overvol zijn.
Oud 20 mei 2011, 13:49   #67
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Wat burgerlijke zelfstandigheid?...
Uw plan leren trekken.

Fred.
Oud 20 mei 2011, 13:56   #68
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Uw plan leren trekken.

Fred.

Op uw kop laten schijten en u laten leegzuigen is dus uw oplossing?
Oud 20 mei 2011, 14:23   #69
Dominator
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wat burgerlijke zelfstandigheid?... men ziet de politiekers steeds meer optreden tegen de belangen van zijn eigen kiezers en partij kiezen voor het groot kapitaal. Onder de gewone mensen groeit er een steeds grotere onverschilligheid ten opzichte van de reguliere politieke partijen die gevoed worden door het neoliberale economische beleid, deze partijen die een schijndemocratie zijn hebben als enige nut om op te treden als een paard van troje en zo onder het mom van allerhande idiote mediastunts (verdeel en heers) het volk dom te houden. De ongelijkheid is gegroeid in alle facetten van het leven zoals Jantje zeer juist heeft aangetoont met zijn draad het inkomen, onderwijs, milieu, gezondheidszorg, recreatie, kinderopvang, vervoer en huisvesting zijn de echte zorgen van het volk verdomme! Dat is het leven, niet dan? De werknemers vandaag de dag krijgen te maken met torenhoge voedsel-en gasprijzen, de toenemende persoonlijke schuld en de dreiging van verlies van hun job de verantwoordelijkheid voor hun wanbeleid leggen ze in de kleine man hun handen... dit terwijl de zakken van onze rijke elite overvol zijn.
De politici deugen niet.
De mensen zijn onverschillig.
En de elite vult haar zakken op onze kap.
Het is allemaal slechter dan ooit.
Tja.

Ik hoop dat deze tirade je deugd gedaan heeft, want voor de rest heeft niemand er wat aan. Ik verlies geen tijd meer aan negativisme.
Oud 20 mei 2011, 14:47   #70
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Op uw kop laten schijten en u laten leegzuigen is dus uw oplossing?
Neen hoor. Maar je kunt niet alles wat misloopt op het systeem steken. Je hebt je leven voor een groot stuk zelf in de hand, als je dat wilt.

Fred.
Oud 20 mei 2011, 15:04   #71
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen hoor. Maar je kunt niet alles wat misloopt op het systeem steken. Je hebt je leven voor een groot stuk zelf in de hand, als je dat wilt.

Fred.

Klopt voor een klein deeltje dan toch... maar, de wensen en wetten van de elite staan altijd boven de wensen van de arbeiders met bescherming door oa het leger en de staat. Zelfs wanneer de belangen van de meerderheid duidelijk aan de orde zijn, we zien het elke dag met de afbraak van onze sociale zekerheid, onze lonen, de verkrotting van arbeiderswijken, we zien het met de opwarming van de aarde en andere milieuproblemen die rechtstreeks gevolgen hebben voor de middelen die wij als mens nodig hebben om te overleven.., heb je daar enige keuze in? Neen!... Deze samenleving is geen democratie, al de middelen van het land zijn in de handen van de kleine elite, de bevolking moeten zich onderwerpen aan deze rijken om de basisbehoeften die ze nodig hebben om te overleven te verkrijgen, zoals voedsel , onderdak, de juiste kleding, water, de toegang tot gezondheidszorg en medische zorg alsook onderwijs of informatie. Deze rijken dicteren en controleren het beleid, ze bepalen waar we wonen, wat we eten, wie onze buren zijn, de kwaliteit van het onderwijs enz... Dus de keuzes in ons leven zijn beperkt en ze zijn gebaseerd op de financiële middelen die we verdienen door onze gedwongen arbeid, dit is dus hun zogenaamde democratie wat in weze enkel een schijndemocratie is.

Laatst gewijzigd door Wisord : 20 mei 2011 om 15:05.
Oud 20 mei 2011, 15:06   #72
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dominator Bekijk bericht
De politici deugen niet.
De mensen zijn onverschillig.
En de elite vult haar zakken op onze kap.
Het is allemaal slechter dan ooit.
Tja.

Ik hoop dat deze tirade je deugd gedaan heeft, want voor de rest heeft niemand er wat aan. Ik verlies geen tijd meer aan negativisme.

Flink van u hoor...

Oud 20 mei 2011, 15:31   #73
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
... Dus de keuzes in ons leven zijn beperkt en ze zijn gebaseerd op de financiële middelen die we verdienen door onze gedwongen arbeid, dit is dus hun zogenaamde democratie wat in weze enkel een schijndemocratie is.
Arbeider hoef je niet gans je leven te zijn. Je kunt je opwerken, zelfs zonder diploma kan dat. Je hebt voor een stuk gelijk, maar elk systeem heeft zijn voor en nadelen. Ik benut de mogelijkheden die er binnen ons systeem zijn. Er bestaan systemen waar er veel minder keuzemogelijkheden zijn hoor.

Fred.
Oud 20 mei 2011, 17:19   #74
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Arbeider hoef je niet gans je leven te zijn. Je kunt je opwerken, zelfs zonder diploma kan dat. Je hebt voor een stuk gelijk, maar elk systeem heeft zijn voor en nadelen. Ik benut de mogelijkheden die er binnen ons systeem zijn. Er bestaan systemen waar er veel minder keuzemogelijkheden zijn hoor.

Fred.

Velen zijn er wel toe verplicht ook al beweer je van niet, het idiote idee dat iedereen hogerop kan is nu net wat men ons wil laten denken. De drang om rijker te zijn dan andere mensen plundert onze intellectuele rijkdom... bij dit denken gaat het idee evengoed op dat een arbeidersjob minderwaardig zou zijn. De banen voor arme mensen zijn net zo belangrijk tot zelfs belangrijker in vergelijking met de banen voor rijke mensen daar zij eigenlijk alles produceren wat we nodig hebben ze bouwen de huizen maken ons voedsel enz.. Dit systeem is eigenlijk pure hebzucht van een klein groepje dictators die thuishoren in een feodaal tijdperk. Ze laten de massa vechten voor kruimeltjes. Door te kijken naar het bezit van deze Elite, de winsten van de miljardairs en miljonairs over de hele wereld kan je duidelijk zien hoe dom een massa kan zijn en hoe gemakkelijk het is om ze uit te buiten.

Laatst gewijzigd door Wisord : 20 mei 2011 om 17:19.
Oud 20 mei 2011, 20:38   #75
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eens op reis gaan? Ze gaan verdomme meerdere maanden per jaar in het zuiden wonen. En een leven lang gewerkt hebben?
De meeste mensen die echt gewerkt hebben en niet alleen op hun gat gezetten hebben als ambetnaar, worden geen 80 jaar oud en kunnen op hun 70ste nog amper rechtop lopen.
Zeg, met wat moei jij je eigenlijk ? Jij hebt geen zaken waar gepensioneerden en/of grootouders zich mee bezig houden, zo simpel is het.

Als die mensen op reis willen gaan, dan gaan die op reis, en hopelijk amuseren ze zich. Stuk moeial.

Citaat:
Pech voor jou. Opvoeding behoort in de eerste plaats tot het takenpakket van de ouders. Grootouders komen enkel zijdelings kijken. Dat sommige ouders daar te weinig tijd voor hebben, is niet mijn schuld, het verandert niets aan hun verantwoordelijkheid.

Citaat:
Kinderen worden door hun ouders verwekt en gevoed, terwijl ze door hun grootouders worden opgevoed en onderwezen in levenservaringen, handigheid, herkennistechnieken en zelfontwikkeling.
Ik ben iemand die van nature respect heeft voor ouderdom en grijze haren, maar jouw utopisch, in het echt nooit bestaande visie op de kleinkind - grootouder relatie doet me toch wel even glimlachen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2011, 20:43   #76
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb nooit geweten dat kinderen continu bij hun ouders zijn, in tegendeel zelfs, de meeste kinderen zijn nog geen 4 uur per dag waker bij hun ouders.
Ik ken zeer veel kinderen die meer bij vreemde zijn op het ogenblik dat ze waker zijn, dan bij hun ouders. Ik ken zelfs maar heel weinig kinderen die vanaf dat ze 30 maanden oud zijn tot hun 18de, samen met hun ouders 3 maaltijden per dag genieten, meer dan 4 uur per dag bij hun ouders waker bij hun ouders zijn. Ik ken heel weinig ouders die elke schoolvakantie verlof krijgen op hun werk, hun kinderen 's morgen op school kunnen afzetten en ze 's middags gaan afhalen om samen te gaan eten, en ze 's avonds van school kunnen afhalen.

Kinderdagverblijven, naschoolse opvang, vakantiekampen, onthaalmoeders, enz renderen nu juist zo goed, omdat de grootouders hun maatschappelijke taken niet uitvoeren.

En dit is de taak van de grootouders, terwijl de ouders bezig zijn met te zorgen voor onderdak en voedsel.
Als je de opvoeding van eventuele kinderen niet aankan, kan je altijd een condoom gebruiken. Je bent nl. niet verplicht kinderen te maken. Grootouders hebben per definitie al eens kinderen opgevoed, dat hoeven ze op hun oude dag niet nog eens te doen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2011, 22:03   #77
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Fred.
Fred is een wijze man.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 08:43   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zeg, met wat moei jij je eigenlijk ? Jij hebt geen zaken waar gepensioneerden en/of grootouders zich mee bezig houden, zo simpel is het.

Als die mensen op reis willen gaan, dan gaan die op reis, en hopelijk amuseren ze zich. Stuk moeial.

Pech voor jou. Opvoeding behoort in de eerste plaats tot het takenpakket van de ouders. Grootouders komen enkel zijdelings kijken. Dat sommige ouders daar te weinig tijd voor hebben, is niet mijn schuld, het verandert niets aan hun verantwoordelijkheid.

Ik ben iemand die van nature respect heeft voor ouderdom en grijze haren, maar jouw utopisch, in het echt nooit bestaande visie op de kleinkind - grootouder relatie doet me toch wel even glimlachen.
Waar ik mij mee bemoei?

Wel met de portemonnee van de werkende mens, zonder kleine kinderen.
Dus met het inkomen van de jeugd, die alles nog moet opbouwen.

Want door het reisgedrag van de ouderen, moet de jeugd meer belastingen betalen.
En de ouderen hebben zelf nog geen kinderen opgevoed, zij hebben ze enkel onderhouden, want hun kinderen zijn wel opgevoed door hun ouders.

En ik behoor zelf ook tot die generatie.
Terwijl mijn ouders aan het werken waren, waren mijn grootouders er om mij en de rest van hun kleinkinderen op te vangen en dus op te voeden.
En zij hebben niet enkel mijn ouders hun kinderen opgevangen en opgevoed, maar al hun kleinkinderen. Op de dag dat zij hulpbehoevend werden, hebben zij dan ook de dankbaarheid van hun kinderen en kleinkinderen ondervonden en zijn tot hun laatste dag thuis kunnen blijven, waar zij werden opgevangen en verzorgd door hun kinderen en kleinkinderen.

En ik woon zelf in een heel landelijk gebied, en gebied dat eigenlijk weigert om de echte waarden van het leven om te ruilen voor valse luxe en valse vrijheid.
Hier zie je nog de grootouders hun kleinkinderen naar school brengen en van school halen, terwijl de ouders aan het werken zijn. Hier zie je tijdens de schoolvakantie de grootouders nog spelen en wandelen met hun kleinkinderen.
Hier renderen de kinderdagverblijven niet en hier zitten de ouderen niet in een bejaardenhuis. Maar hier zijn de mensen er nog voor elkaar
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 09:18   #79
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt voor een klein deeltje dan toch... maar, de wensen en wetten van de elite staan altijd boven de wensen van de arbeiders met bescherming door oa het leger en de staat. Zelfs wanneer de belangen van de meerderheid duidelijk aan de orde zijn, we zien het elke dag met de afbraak van onze sociale zekerheid, onze lonen, de verkrotting van arbeiderswijken, we zien het met de opwarming van de aarde en andere milieuproblemen die rechtstreeks gevolgen hebben voor de middelen die wij als mens nodig hebben om te overleven.., heb je daar enige keuze in? Neen!... Deze samenleving is geen democratie, al de middelen van het land zijn in de handen van de kleine elite, de bevolking moeten zich onderwerpen aan deze rijken om de basisbehoeften die ze nodig hebben om te overleven te verkrijgen, zoals voedsel , onderdak, de juiste kleding, water, de toegang tot gezondheidszorg en medische zorg alsook onderwijs of informatie. Deze rijken dicteren en controleren het beleid, ze bepalen waar we wonen, wat we eten, wie onze buren zijn, de kwaliteit van het onderwijs enz... Dus de keuzes in ons leven zijn beperkt en ze zijn gebaseerd op de financiële middelen die we verdienen door onze gedwongen arbeid, dit is dus hun zogenaamde democratie wat in weze enkel een schijndemocratie is.
U hebt 100% gelijk... We moeten naar een democratie van de arbeiders gaan... Naar 'alle macht aan de arbeiders"...
Naar een systeem dus dat o.a. de PVDA en andere grote lichten nastreeft...
Dan zijn de basisbehoeften gegarandeerd en kunnen de arbeiders bepalen waar ze willen wonen, wat ze willen eten, wie hun buren mogen zijn, en wat de kwaliteit van het onderwijs zal zijn enz...

Dan hebben de arbeiders linkse paradijzen... waar de radijzen tot in de hemel groeien...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 10:42   #80
Dominator
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Waar ik mij mee bemoei?

Wel met de portemonnee van de werkende mens, zonder kleine kinderen.
Dus met het inkomen van de jeugd, die alles nog moet opbouwen.

Want door het reisgedrag van de ouderen, moet de jeugd meer belastingen betalen.
En de ouderen hebben zelf nog geen kinderen opgevoed, zij hebben ze enkel onderhouden, want hun kinderen zijn wel opgevoed door hun ouders.
In jouw wereldje misschien.

Citaat:
En ik behoor zelf ook tot die generatie.
Terwijl mijn ouders aan het werken waren, waren mijn grootouders er om mij en de rest van hun kleinkinderen op te vangen en dus op te voeden.
En zij hebben niet enkel mijn ouders hun kinderen opgevangen en opgevoed, maar al hun kleinkinderen. Op de dag dat zij hulpbehoevendwerden, hebben zij dan ook de dankbaarheid van hun kinderen en kleinkinderen ondervonden en zijn tot hun laatste dag thuis kunnen blijven, waar zij werden opgevangen en verzorgd door hun kinderen en kleinkinderen.

En ik woon zelf in een heel landelijk gebied, en gebied dat eigenlijk weigert om de echte waarden van het leven om te ruilen voor valse luxe en valse vrijheid.
Hier zie je nog de grootouders hun kleinkinderen naar school brengen en van school halen, terwijl de ouders aan het werken zijn. Hier zie je tijdens de schoolvakantie de grootouders nog spelen en wandelen met hun kleinkinderen.
Hier renderen de kinderdagverblijven niet en hier zitten de ouderen niet in een bejaardenhuis. Maar hier zijn de mensen er nog voor elkaar
Da's exact de reden waarom mijn moeder is gaan lopen uit een dergelijke landelijke omgeving om te kiezen voor een leven vol valse vrijheid en valse luxe. Er liepen daar iets te veel van die kerels als jij rond die een alomvattend idee hadden van de plaats die mensen moeten innemen en van wat de échte waarden van het leven moeten zijn. En die b.v. vonden dat ze beter koeien kon melken dan te gaan studeren.

Voor de rest, hou je gebied intact, vermijd contact met de buitenwereld, vooraleer het geïnfecteerd raakt met de maatschappijziekten die zo welig tieren 'out there'..

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be