Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 7 juni 2004, 13:37   #61
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maus
De officiële Belga-versie (voor de ongelovige Thomassen alhier) ...

Rellen na partijfeest Vlaams Blok in Antwerpen

ANTWERPEN 06/06 (BELGA) = Na afloop van het partijfeest van het Vlaams Blok op de Antwerpse Linkeroever zijn zondagavond relletjes uitgebroken nadat een Vlaams Blokker een allochtone peuter omver liep. Daarbij werden drie Vlaams Blokkers opgepakt: twee voor slagen en verwondingen en een voor provoceren. Dat bevestigt de lokale politie van Antwerpen zondag.

Het incident met de peuter gebeurde om 18.35 uur, een half uurtje nadat het partijfeest was afgelopen. De moeder van de peuter sprak de sympathisant van het Blok aan die haar kind omver had gelopen. Daarop ontstond een schermutseling, waarbij in een mum van tijd een vijftigtal personen betrokken raakte. De politie kwam massaal ter plaatse om de gemoederen te bedaren. Er werden ook drie honden ingezet. De rust keerde weer nadat een allochtone vrouw en een agent van de cel Diversiteit hadden bemiddeld. Uiteindelijk werd de vermoedelijke dader die de peuter omver had gelopen, opgepakt. Ook een andere Blokker die een vrouw had geslagen, werd meegenomen voor verhoor. Tot slot werd nog een derde man meegenomen die provoceerde. Volgens de politie hadden de Vlaams Blokkers te veel gedronken. (dwm)

http://www.belga.be
nogmaals, het is een halve waarheid, wat eraan vooraf ging wordt niet vermeld.
dat doet hier zelfs niets ter zake. Die schermutselingen zijn niet ontstaan als die kerel dien kleine nie had omvergelopen. Het was per ongeluk, np, maar die problemen zijn er pas gekomen nadat die vrouw die kerel had aangesproken.

ik snap het trouwens ook niet zo goed, in uw 1e post zeg je dat er alleen maar da uitschelden en spugen is gebeurd en dat het 1 grote leugen is, en dat die zaken allemaal niet gebeurd zijn maar naarmate we verder vorderen, begin je al te zeggen dat het een halve waarheid is... we zijn er dus bijna!

btw, op het vtm nieuws hadden ze hetzelfde gezegd, dus gij viseert wel duidelijk de vrt
ray is offline  
Oud 7 juni 2004, 17:00   #62
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray
...btw, op het vtm nieuws hadden ze hetzelfde gezegd, dus gij viseert wel duidelijk de vrt
Hier nog eens herhalen hoe men in België aan berichtgeving doet...

Citaat:
Zoals ik het niet anders verwacht had eigenlijk... een totaal verkeerde weergave van de feiten aangaande de rellen na het partijfeest.
Die kleine is niet van expres zijn fietsje geduwde, maar per ongeluk in het reeds bezig zijnde tummult aangelopen door iemand van het VB.
[size=6]een 5 tal allochtone jongeren is een groepje vb'ers beginnen te scanderen voor "voal janetten" en is er naar beginnen spuwen.[/size] en DAT zijn de harde feiten, DAT is de realiteit, en niets anders. !!!
Citaat:
...Ook een andere Blokker die een vrouw had geslagen, werd meegenomen voor verhoor. Tot slot werd nog een derde man meegenomen die provoceerde. Volgens de politie hadden de Vlaams Blokkers te veel gedronken. (dwm), http://www.belga.be
Citaat:
...Na afloop van de meeting vonden enkele opstootjes plaats, nadat allochtone jongeren zich naar de plaats van het gebeuren hadden begeven. Enkele jongeren werden opgepakt. Toen de zaak uit de hand dreigde te lopen, greep de politie in. Bij het ter perse gaan was de toestand stabiel, maar gespannen. 07/06/2004, Anja Otte, De Standaard
Deze versies zijn totaal tegengesteld. De versie ‘Belga’ werd ook zondagavond uitgezonden door de VRT. Maar in het nieuws van 01.00 en 02.00 uur werd dit niet meer vermeld. Wanneer de VRT dergelijke versie verstrekt zonder controle, dan is dit geen nieuwsdienst maar een propagandadienst. Ze zouden minstens de eerlijkheid moeten hebben een rechtzetting te vermelden. Dat hebben ze nooit gedaan...
Jean-Pierre is offline  
Oud 7 juni 2004, 17:25   #63
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Lees ook op http://www.jurgenverstrepen.be/

"Er hingen al 2 dagen continue groepjes allochtonen rond die -zoals in Mechelen- provoceerden. Het was niet gelukt bij 6000 mensen...na het feest blijkbaar wel bij enkele 10."

"Enfin, toch even vermelden want op het ogenblik van de feiten reed ik mijn wagen op het terrein.. als ik het belga bericht daarnet lees -en ja ik heb het de hele tijd live gevolgd- dan stel je toch vast hoe alles verdraaid wordt. Canvas op kop. (VRT alweer). Wij reden weg en uit de tegenovergestelde richtingen kwamen alleen maar allochtonen en politie aangereden."
Werkslaaf is offline  
Oud 7 juni 2004, 17:46   #64
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
En gelijk hebben ze ! Hoe fier ik ook als Vlaming ben, ik schaam me soms als ik het Vlaams-zijn geperverteerd hoor worden door blokkers en hoe zij de niet-blanke Vlaming behandelen en hun racisme verkondigen onder mom van de Vlaamse leeuw.
De mannen van het Vlaams Blok zijn geen Vlamingen maar fascisten en racisten. Je mag best fier blijven dat je Vlaming bent, ik ben dat ook nog altijd, maar met dat bruine sch** wil ik niks te maken hebben, en honderdduizenden Vlamingen denken daar precies hetzelfde over.

Sloppel en tot morgen.
Wel vriend piano, ik mijn vroeuw en kind stonden aan de argenta bank te wachte achter onze bus.
Er kwam een BMW aangereden met enkele lieve allochtonen, die ons zomaar in het wilde weg begonnen uit te razen voor Crapuul.
Gelukkig waren de antwerpse pakkemannen allert om in te grijpen!
In Uw eigen land uitgescholden te worden door een bende onaangepaste racisten, is beschamend.
Eveneens mijn schgoondochter van marokkanse ORIGINE, en geen afkomst, vond dit een beschamende vertoning.
En zo die gasten waren Kunnen uitstappen, dan had er niets anders opgezeten dan terug te slaan.
Het zijn een bende provocateurs, zoals te zien is in Israël, Irak, Iran, En al de landen waar ze een minderheid hebben van 10%.
Ze zijn er niet op uit om met de mensen samen te leven. Neen ze zijn er rotsvast van overtuigd dat zij het herrenvolk zijn.
Dat wij de untermenschen zijn.
En wanneer ik hier sommige reacties zie......; kan ik hun geen ongelijk geven.
Wij zijn een volk van nestbevuilers, zoals U herr Piano. Een volk van collaboratie, en lamzakken!
fernand is offline  
Oud 7 juni 2004, 17:53   #65
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

je denkt toch niet dat de Vrt iets gaat rechtzetten ten voordele van het Vlaams Blok zeker
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 7 juni 2004, 18:04   #66
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Master Yoda
Ik zal het anders stellen : toch raar dat telkens dat er in de nieuwsmedia over feiten word bericht die het blok in een slecht daglicht stellen, het blok die feiten halve waarheden en leugens noemt. En dan bovendien nog durft te stellen dat er een haatcampagne word gevoerd tegen het blok. Het is nochthans heel simpel : als die verschillende zaken niet waren gebeurd, er ook geen woord over in de media was gezegd of geschreven. Eigen schuld, dikke bult ! Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten !
Och, dan was er wel iets anders in de media gezegd en geschreven. Daar ben ik nogal gerust in. Men wil het spel nu eenmaal vuil spelen.
Bob is offline  
Oud 7 juni 2004, 18:07   #67
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPod
Mja tis wat anders dan maroeffen, kamelepoepers, moslimextremisten
Ge bent "voal janetten" nog vergeten.
Bob is offline  
Oud 7 juni 2004, 18:10   #68
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
En wanneer ik hier sommige reacties zie......; kan ik hun geen ongelijk geven. Wij zijn een volk van nestbevuilers, zoals U herr Piano. Een volk van collaboratie, en lamzakken!
Liever een nestbevuiler dan een Untermensch van het VB

Ps: mogen nestbevuilers zoals ik nog in Vlaandren blijven wonen Fernola, of moeten die ook oprotten op het ogenblik dat jouw Führer de macht grijpt?
Oud 7 juni 2004, 18:18   #69
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
En wanneer ik hier sommige reacties zie......; kan ik hun geen ongelijk geven. Wij zijn een volk van nestbevuilers, zoals U herr Piano. Een volk van collaboratie, en lamzakken!
Liever een nestbevuiler dan een Untermensch van het VB

Ps: mogen nestbevuilers zoals ik nog in Vlaandren blijven wonen Fernola, of moeten die ook oprotten op het ogenblik dat jouw Führer de macht grijpt?
Het zou voor jou toch heel gemakkelijk zijn om naar het wondermooie land van Uw tedere wederhelft te vertrekken. Een land waar de mensen U, als God uit Westen zullen ontvangen, omdat ge hen zoveel hebt kunnen geven van de geneugden van de Vlaams eWERKENDE bevolking.
Wanneer we ook op een kameel zullen zitten, zullen ze wel naar eigen land vertrekken.
En Pianol, hoe sneller ge vertrekt, hoe meer plaats voor mensen die hun nest en roots niet bevuilen!
fernand is offline  
Oud 7 juni 2004, 18:24   #70
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Teveel naar de 60-jarige herdenking van de landing in Normandie gekeken ?
Bob is offline  
Oud 7 juni 2004, 18:31   #71
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ipod waarde gij dat niet die ik enkele dagen geleden eens vroeg of het vlaams Blok en moslims niet bijna hetzelfde waren waarop ge bevestigend geantwoord hebt.

Waarop ik toen aan U vroeg of gij dus ook tegen de islam zo tekeer ging ?

Waarop ik toen geen reactie meer kreeg ? Of toch nie meer gevonden heb ?

of was het gm10 ?
Dat was inderdaad tegen mij en ik heb daar toen op geantwoord dat ik tegen alles ben dat hypocriet is door mensen te verdelen in goed en niet goed, dus zowel het vlaams blok als elke godsdienst. En moest je me vragen of de islam verboden zou moeten worden dat ik nee zou antwoorden, maar op de vraag "godsdiensten verbieden" ja zou antwoorden. Maar ... Iederereen heeft recht op een godsdienst om zich aan vast te klampen.

Maar vermits het vlaams blok geen godsdienst is is er voor hen helemaal geen excuus

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
iPod is offline  
Oud 7 juni 2004, 19:02   #72
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf

"Er hingen al 2 dagen continue groepjes allochtonen rond die -zoals in Mechelen- provoceerden. Het was niet gelukt bij 6000 mensen...na het feest blijkbaar wel bij enkele 10."
Ik kan niet voor mechelen spreken maar op de LO in Antwerpen kan je spreken van regelrechte provocatie van het VB. Ze geven hun pensenkermis in een buurt die dichtbevolkt is door migranten en dan gaan zeggen dat er groepjes migranten rondlopen is dus de mensen misleidden. Het blok hoopte natuurlijk door hun aanwezigheid rellen uit te kunnen lokken en toen dat niet lukte hebben ze maar een kindje van zijn fietske geduwd.

'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad'

-Jurgen Verstrepen-
iPod is offline  
Oud 7 juni 2004, 19:08   #73
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf

Ik kan niet voor mechelen spreken maar op de LO in Antwerpen kan je spreken van regelrechte provocatie van het VB. Ze geven hun pensenkermis in een buurt die dichtbevolkt is door migranten en dan gaan zeggen dat er groepjes migranten rondlopen is dus de mensen misleidden. Het blok hoopte natuurlijk door hun aanwezigheid rellen uit te kunnen lokken en toen dat niet lukte hebben ze maar een kindje van zijn fietske geduwd.
Deze lokatie wordt door het schepencollege gegeven.
En waar in Antwerpen hebben ze GEEN allochtonen?
fernand is offline  
Oud 7 juni 2004, 19:16   #74
iPod
Partijlid

iPod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Brasschaat, de haven, kapellen, ...

-Jurgen Verstrepen-
iPod is offline  
Oud 7 juni 2004, 21:13   #75
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Brasschaat, kapellen... behorende tot antwerpen ? Antwerpen is wel groot, doch niet zo...
Trouwens aan het zwembad van brasschaat had men wel allochtonen.
Bob is offline  
Oud 7 juni 2004, 21:20   #76
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:

Brasschaat, kapellen... behorende tot antwerpen ? Antwerpen is wel groot, doch niet zo...
Trouwens aan het zwembad van brasschaat had men wel allochtonen.

En Kapellen geen allochtonen, ze hebben een heel asielcentrum.
CONTRA is offline  
Oud 8 juni 2004, 00:42   #77
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik het niet anders verwacht had eigenlijk... een totaal verkeerde weergave van de feiten aangaande de rellen na het partijfeest.

Die kleine is niet van expres zijn fietsje geduwde, maar per ongeluk in het reeds bezig zijnde tummult aangelopen door iemand van het VB.

Laten we de [size=6]feiten [/size]nog even op een rijtje zetten van wat er ECHT gebeurd is ! Ik was er bij en heb het zien onstaan !

[size=6]een 5 tal allotone jongeren is een groepje vb'ers beginnen scanderen voor "voal janetten" en is er naar beginnen spuwen.[/size]

en DAT zijn de harde feiten, DAT is de realiteit, en niets anders. !!!
opnieuw een VB'er die zaagt over een "verkeerde weergave van de feiten"
het blijft hilarisch
gm10 is offline  
Oud 8 juni 2004, 02:07   #78
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
TC schreef:

Laten we de feiten nog even op een rijtje zetten van wat er ECHT gebeurd is ! Ik was er bij en heb het zien onstaan !

een 5 tal allotone jongeren is een groepje vb'ers beginnen scanderen voor "voal janetten" en is er naar beginnen spuwen.
Doe vooral geen moeite. Het komt van een objectieve bron, nl. de VRT, die zoals algemeen geweten, een bepaalde code onderschrijft. Yves Desmedt heeft dat eens mooi verwoordt in een eerlijke bui. Iets in de aard van "we vragen ze enkel als we erop kunnen kloppen". Denk er het uwe van, want dat is het enige wat nog is toegelaten, in dit democratische land.
Jakko is offline  
Oud 8 juni 2004, 08:07   #79
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
..opnieuw een VB'er die zaagt over een "verkeerde weergave van de feiten" het blijft hilarisch
Waarom is dit zo hilarisch? Hier een 'voorlopige' samenvatting van een ooggetuigenverslag en persverslagen: http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=524052#524052 Graag uw versie van de feiten (met bronvermelding)...of gaat ge zo onnozel blijven doen zoals thePiano?
Jean-Pierre is offline  
Oud 8 juni 2004, 08:14   #80
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik kan niet voor mechelen spreken maar op de LO in Antwerpen kan je spreken van regelrechte provocatie van het VB. Ze geven hun pensenkermis in een buurt die dichtbevolkt is door migranten...
Sinds wanneer moeten wij aan allochtonen vragen of we daar een pensenkermis mogen organiseren?... ...En dan mag de CD&V geen vergadringen meer geven in streken waar de SP.A overheersend is? Misschien mogen de Vlamingen in de faciliteitengemeenten geen kermissen meer organiseren omwille van de aanwezigheid van Franstaligen? Hebt ge zo nog van die redeneringen?...
Jean-Pierre is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be