Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 mei 2011, 20:26   #61
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat wil je daar mee zeggen ? Ben hij soms een natieloze sans-papiers ?
Dat je geen Vlaming bent. Weeral niet duidelijk?

zou je niet beter van Nederlandstalige fora wegblijven? Je begrijpt ook NIKS!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2011, 20:28   #62
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Blijkbaar heb jij problemen met het begrijpen van de Nederlandse of Vlaamse taal. Gelieve er dan ook niet over te discuteren. Als jij niet eens context kan zien, zegt dat (weeral) veel over de waarde van je bijdragen.
Een Turk verandert niet in de ene of de andere context en een Franstalige ook niet.

Leg mee nu maar eens uit wat een context er mee te maken heeft !

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 30 mei 2011, 20:31   #63
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Dat je geen Vlaming bent. Weeral niet duidelijk?

zou je niet beter van Nederlandstalige fora wegblijven? Je begrijpt ook NIKS!
Ik zou hier veel te hard gemist worden. Zoals ze in het Frans zeggen, als de gedegouteerden het aftrappen dan blijven enkel de degoutanten over.

Laat ons bij deze dit straatje niet verder inslaan.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 30 mei 2011, 20:32   #64
Louiske van de Buzze
Vreemdeling

Louiske van de Buzze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bart De Wever noch iemand van de N-VA heeft nooit formele excuses gevraagd aan de RTBF en Le Soir.

Het mag je misschien verbazen maar dit zijn effectief de feiten !
Excuses vragen of klacht indienen bij het CGKR, dat laatste is wel gebeurd ... natuurlijk is het beweren dat je een taal belachelijk maakt of een cryptofascist genoemd worden één pot nat in de perceptie van sommige mensen ...
Oud 30 mei 2011, 20:33   #65
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Sta me toe dat "vreemd" te vinden.

Die hard nationalisten die liever een allochtoon hebben dan een individu van het "eigen volk". Walen in dit geval.
Voor mij (mss niet voor alle nationalisten, I know; maar kben geen VLBlokker) behoort iemand die hier in bijv. Antwerpen geboren en getogen is, maar toevallig 2 (of 1) ouders heeft met 'een kleurtje', dikwijls meer tot het zogeheten "eigen volk" dan een franstalige Brusselse bourgeoisie die zomaar imperialistisch in Vl brabant komen hun goesting doen...

Bovendien parafraseer ik mijn vader eens, voor de verandering: "als ik mijn moedertaal nog wil horen, moet ik eigenlijk al naar Marokko gaan" (dwz, de enige mensen die vandaag nog echt Aantwaarps spreken, zijn bekan allemaal mensen van Marokkaanse origine ne 'Marokkaan' [i.e. Belg met Marokkaanse roots] die plat antwerps spreekt, hoe zaliger en antwerpser kunde nog wensen?)

Maar natuurlijk zijn er verschillen tussen VL-nationalisten just gelijk dat er ook racistische belgiscisten bestaan.
En zijn er ook verschillen qua integratie en verbondenheid met de nieuwe woonplek tussen (niet-EU-)vreemdelingen onderling, en ook tussen Franstalige inwijkelingen zijn der "goei" en "slechte" bij. Maar doorsnee genomen /het gemiddelde/, vind ik toch veel 'allochtonen' meer 'eigen volk' als veelal niet-integrerende franstaligen.
Fj9lnir is offline  
Oud 30 mei 2011, 20:36   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Turk verandert niet in de ene of de andere context en een Franstalige ook niet.

Leg mee nu maar eens uit wat een context er mee te maken heeft !
Je hebt ongelijk wat de Turk betreft, maar inderdaad: een Franstalige in de context van inwijkeling in Vlaanderen, of een Franstalige woonachtig in een tweetalig hoofdstedelijk Gewest, of een Franstalige woonachtig in Franstalig gebied: dat verandert niet. Dat past zich niet aan, dat verlaagt zich niet tot die toch zo lokale taal, waarvoor alleen nederigheid eigenlijk past.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 mei 2011, 20:39   #67
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik zou hier veel te hard gemist worden. Zoals ze in het Frans zeggen, als de gedegouteerden het aftrappen dan blijven enkel de degoutanten over.

Meestal worden trollen niet echt gemist. Net zoiets als kiespijn...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2011, 20:45   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louiske van de Buzze Bekijk bericht
Excuses vragen of klacht indienen bij het CGKR, dat laatste is wel gebeurd ... natuurlijk is het beweren dat je een taal belachelijk maakt of een cryptofascist genoemd worden één pot nat in de perceptie van sommige mensen ...
Bart De Wever heeft inderdaad een klacht neergelegd bij het Centrum Voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding.

Je moet er ook wel bijzeggen dat hij elke vraag om dialoog met Le Soir pertinent weigert. Hij vraagt dus geen excuses !

Hij gebruikt gewoon zijn vermeend haatverhaal van Le Soir tegen de N-VA en hemzelf om zichzelf en zijn partij te kunnen te profileren ! Hij gunt hen geen enkele dialoog.

Hetzelfde verhaal met de RTBF. Daar wil hij ook niet meer op TV komen.

Oud 30 mei 2011, 20:48   #69
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Bart De Wever heeft inderdaad een klacht neergelegd bij het Centrum Voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding.

Je moet er ook wel bijzeggen dat hij elke vraag om dialoog met Le Soir pertinent weigert. Hij vraagt dus geen excuses !

Hij gebruikt gewoon zijn vermeend haatverhaal van Le Soir tegen de N-VA en hemzelf om zichzelf en zijn partij te kunnen te profileren ! Hij gunt hen geen enkele dialoog.

ik geef hem groot gelijk
born2bewild is offline  
Oud 30 mei 2011, 20:48   #70
EddyBal

Standaard

Citaat:

En groot gelijk heeft hij. Hij heeft daar géén stemmen te winnen. Slim bekeken. Krachten sparen voor daar waar het nodig is
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2011, 20:49   #71
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Voor mij (mss niet voor alle nationalisten, I know; maar kben geen VLBlokker) behoort iemand die hier in bijv. Antwerpen geboren en getogen is, maar toevallig 2 (of 1) ouders heeft met 'een kleurtje', dikwijls meer tot het zogeheten "eigen volk" dan een franstalige Brusselse bourgeoisie die zomaar imperialistisch in Vl brabant komen hun goesting doen...

Bovendien parafraseer ik mijn vader eens, voor de verandering: "als ik mijn moedertaal nog wil horen, moet ik eigenlijk al naar Marokko gaan" (dwz, de enige mensen die vandaag nog echt Aantwaarps spreken, zijn bekan allemaal mensen van Marokkaanse origine ne 'Marokkaan' [i.e. Belg met Marokkaanse roots] die plat antwerps spreekt, hoe zaliger en antwerpser kunde nog wensen?)
Dat is een goeie. Maar het klopt wel dat in Antwerpen vele Marokkanen in het Antwerps praten. Allé ze hebben het accentje toch mee. Echt plat plat plat praten ze niet denk ik?

Citaat:
Maar natuurlijk zijn er verschillen tussen VL-nationalisten just gelijk dat er ook racistische belgiscisten bestaan.
Dat klopt.
Citaat:
En zijn er ook verschillen qua integratie en verbondenheid met de nieuwe woonplek tussen (niet-EU-)vreemdelingen onderling, en ook tussen Franstalige inwijkelingen zijn der "goei" en "slechte" bij. Maar doorsnee genomen /het gemiddelde/, vind ik toch veel 'allochtonen' meer 'eigen volk' als veelal niet-integrerende franstaligen.
Begrijp me niet verkeerd maar als ik over allochtonen spreek heb ik het over Italianen, joden, moslims, vrouwen met hoofddoeken, Polen, Kosovaren, ... Ik vind het gewoon 'raar' dat een Vlaming liever een vreemdeling heeft dan een blanke Waal die tot het eigen volk behoort. Tenslotte, zijn vele nationalisten van mening dat de vreemdelingen die ik hierboven heb opgesomd niet geïntegreerd zijn.
Oud 30 mei 2011, 20:53   #72
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja we zouden u missen - het is altijd goed om te weten juist hoe leeg, wanhopig en nonsensicaal de argumenten van onze tegenstanders zijn...
Oud 30 mei 2011, 20:59   #73
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is een goeie. Maar het klopt wel dat in Antwerpen vele Marokkanen in het Antwerps praten. Allé ze hebben het accentje toch mee. Echt plat plat plat praten ze niet denk ik?

Dat klopt.

Begrijp me niet verkeerd maar als ik over allochtonen spreek heb ik het over Italianen, joden, moslims, vrouwen met hoofddoeken, Polen, Kosovaren, ... Ik vind het gewoon 'raar' dat een Vlaming liever een vreemdeling heeft dan een blanke Waal die tot het eigen volk behoort. Tenslotte, zijn vele nationalisten van mening dat de vreemdelingen die ik hierboven heb opgesomd niet geïntegreerd zijn.
Walen behoren niet tot ons volk behalve als je dat enkel obv "ras" (een zeer onwetenschappelijke term die enkel bestaat in hoofde van racisten) bekijkt. Niet-racisten vinden uw uitspraak belachelijk.
Oud 30 mei 2011, 20:59   #74
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hangt er natuurlijk ook vanaf. De jongste generatie misschien ook niet meer, maar de eerste generaties immigranten kwamen natuurlijk in de arme, goedkope volkswijken terecht en dat is natuurlijk de plaats bij uitstek om Antwerps te leren.
Als ge bijv. het fameus filmke bekijkt van de Seefhoek ("zwaanst na ni é!") uit 1990(?) dan kan nen hoop van die geïnterviewde immigranten alleen een soort gekuist (maar niet heel gekuist!) Antwerps spreken, geen ABN.
En ook uit eigen ervaring bijv. op werkplekken met vooral 'arbeiders' waar Antwerps nog redelijk de voertaal is, spreken de Marokkanen vlot mee Antwerps, beter dan ikzelf kan. En ook degenen die het niet alledaags gebruiken, kunnen nog héél goed antwerps imiteren voor de zwans, veel beter dan bijv. mijn (blanke) zus die daar echt gene klop meer van terecht brengt en zelfs geen 2 woorden Antwerps kan uitspreken, want 'blanken' doen veelal mee aan de vlucht uit die arme wijken dus krijgen in hun leven nooit meer met marginale Antw'naren te maken

Citaat:
Tenslotte, zijn vele nationalisten van mening dat de vreemdelingen die ik hierboven heb opgesomd niet geïntegreerd zijn.
Dat hangt af van los geval tot los geval natuurlijk dus da's moeilijk om ons over uit te spreken. Dus moeilijk om ons over uit te spreken. De wil lijkt echter toch nog méér aanwezig te zijn dan bij Franstalige inwijkelingen.

Maargoed plat Antwerps of niet: als diezelfde turk geen Antwerps spreekt maar wel ABN of 'gekuist Vlaams' is het voor mij evengoed zenne.

Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 30 mei 2011 om 21:02.
Fj9lnir is offline  
Oud 30 mei 2011, 21:00   #75
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ik geef hem groot gelijk
Is dat een politiek voorbeeld ?

Als je jezelf beledigd voelt, niet eens excuses vragen en onmiddellijk klacht bij het Centrum en dan bovendien elke dialoog weigeren.

Zoiets kan je niet goedpraten.

Oud 30 mei 2011, 21:03   #76
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ja we zouden u missen - het is altijd goed om te weten juist hoe leeg, wanhopig en nonsensicaal de argumenten van onze tegenstanders zijn...
Kan je 1 voorbeeld geven van:

1 leeg argument
1 wanhopig argument
1 nonsensesicaal argument

dat ik hier al op dit forum heb gebruikt ?

Met dank bij voorbaat. Ik zal het met plezier verder duiden.

Oud 30 mei 2011, 21:14   #77
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Als je jezelf beledigd voelt, niet eens excuses vragen en onmiddellijk klacht bij het Centrum en dan bovendien elke dialoog weigeren.

Die man beslist toch zelf waar hij komt en gaat... als het de Belgonazis niet aanstaat pech - een politicus heeft geen enkel verplichting vanuit democratisch oogpunt om de buitenlandse pers te woord te staan, zeker niet wanneer deze haatdragende propaganda opdient als nieuws...
Oud 30 mei 2011, 21:15   #78
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kan je 1 voorbeeld geven van:

1 leeg argument
1 wanhopig argument
1 nonsensesicaal argument

dat ik hier al op dit forum heb gebruikt ?

Met dank bij voorbaat. Ik zal het met plezier verder duiden.
Al uw posts - 'every motherfucking last one of them' zou honeybunch zeggen

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 30 mei 2011 om 21:20.
Salvadorii is offline  
Oud 30 mei 2011, 21:17   #79
EddyBal

Standaard

Citaat:

Ahum. De dag dathet VB ook in de rtbf een woordje mag placeren, kan je spreken, anders zou ik maarmooi zwijgen als ik jou was. Wat een bende racisten! En bang dat ze argumenten horen waar ze niks kunnen tegen inbrengen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 30 mei 2011 om 21:17.
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2011, 21:20   #80
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Wij zullen de staatsschuld dan óók afronden tot op 20 cijfers na de komma en in verhouding met het ingebrachte geld, de veroorzaakte schuld en daar zullen we dan nog eens 12 miljard transfers per jaar aftrekken. Die Walen zullen hun hol binnenkort met boombladeren kunnen afvegen en hun maag vullen met dennenschors. Mmm, smakelijk!
Vigilante VL is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be