Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2011, 12:43   #61
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Nietzsche: God is dead
God: Nietzsche is dead
But the microwezentjes will rock on forever ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 13:01   #62
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ramen!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 13:34   #63
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
That's right baby......let's do it.....

You only have to live for Me

And you will live eternally.......

harriechristus: the King of the Universe....and of all Mankind.....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 21:44   #64
Bardamu
Vreemdeling

Bardamu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
That's right baby......let's do it.....

You only have to live for Me

And you will live eternally.......

harriechristus: the King of the Universe....and of all Mankind.....
Als ge u perse wil vereenzelvigen met de jezusfiguur op die prentjes,
lijkt dit me een geschikter plaatje.
Bardamu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 21:55   #65
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=zKIKKXm6Mlk
http://www.youtube.com/watch?v=HPCbK8skyFE

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 11 juni 2011 om 21:56.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 23:04   #66
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Niemand moet gemuilkorfd worden en zelfs als dat toch zo zijn, ken ik hier "gevallen" die veel schrijnender zijn.

Harrie verdient respect voor zijn overtuiging, toewijding en "determination", wie niet weten wil moet maar niet lezen.

Kortom, Harrie moet blijven !
Je hebt gelijk wanneer je schrijft dat niemand verplicht is om de nonsens van Harriechristus te lezen, en nog minder om erop te reageren. Zelf reageer ik al lang niet meer op zijn gewauwel.

Dit gezegd zijnde, is Harriechristus in elke betekenis van het woord stapelgek. Er valt niet met te praten en hier heeft hij alvast niemand bekeerd, hoewel ik, éénmaal gecolloqueerd in een psychiatrische instelling, niet uitsluit dat hij daar enkele mede-patiënten zal kunnen overtuigen van de juistheid van zijn theorie.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 03:51   #67
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Hoe vaak is het nu al (door mij en enkele andere) gezegd? JE NEGEERT DEZE beter.. wat zin heeft dat om hier op te blijven reageren? kan iemand mij dat eens vertellen? Hij gaat toch nooit naar iemand hier luisteren, zijn waanbeelden en arrogantie blijven verspreiden waar velen zich aan ergeren dus...
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 12:00   #68
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je hebt gelijk wanneer je schrijft dat niemand verplicht is om de nonsens van Harriechristus te lezen, en nog minder om erop te reageren. Zelf reageer ik al lang niet meer op zijn gewauwel.
Snap ik helemaal, kiko

Citaat:
Dit gezegd zijnde, is Harriechristus in elke betekenis van het woord stapelgek. Er valt niet met te praten en hier heeft hij alvast niemand bekeerd,
Hoewel ikzelf in geen enkele betekenis van het woord religieus ben, interesseert het onderwerp mij enorm. Ik vind dus eigenlijk dat er wel met Harrie te praten valt. Tenminste, als je als waarnemer aanvaardt dat zijn materie voor hem de onvervalste waarheid is. En dat doe ik, dat aanvaarden want of ik het zelf geloof, daar neem ik geen standpunt over in, laat staan dat ik me tot een welles-nietes discussie zou laten verleiden, al zal dat laatste op een onbewaakt moment, wel eens gebeurd zijn. En in die context zie ik een Harrie, die vastberaden is, die geen enkele discussie uit de weg gaat en die zijn theorie breed toepast op een (tot nu toe) heel onschuldige manier. En dat maakt hem sympathiek in mijn ogen.

Citaat:
hoewel ik, éénmaal gecolloqueerd in een psychiatrische instelling, niet uitsluit dat hij daar enkele mede-patiënten zal kunnen overtuigen van de juistheid van zijn theorie.
Kijk, als geinteresseerde in religie, heb ik het ooit eens voor mekaar gekregen om een katholiek, een mormoon en een getuige van jehova, aan 1 tafel te krijgen. Wat die elk afzonderlijk over hun religie vertellen, voldoet aan dezelfde kwalificaties dan degene waarop Harrie hier vaak wordt veroordeeld. Als ik me even laat vangen aan het welles-nietes spelletje, dan stel ik dat sommige katholieken compleet krankjorum zijn omdat ze een normale sexuele ontwikkeling, vrijwillig mislopen om zich daarna via de ondenkbaarste perversiteiten aan onschuldigen te vergrijpen. Hoe ze dat de zondag erna in hun kerkje rijmen met hun bijbel is mij dan een raadsel.

Dan stel ik ook dat sommige mormonen compleet van lotje getikt zijn omdat ze hun ouderlijk huis, als jonge snotapen van 18 jaar, voor minstens 3 maanden verlaten om in een ander werelddeel, in weer en wind, te voet op of een fietske, de blijde boodschap te gaan verkondigen. Een boodschap die ze niet in elke context, met succes kunnen verdedigen, zie laatste alinea beneden.

En dan mag je van mij een getuige van jehova ook colloqueren want die laat in totale tegenwoordigheid van geest, zijn eigen kind nog liever doodgaan dan dat het bloed zou worden toegediend, en ze kunnen dat nog uitleggen ook.

Maar zet deze getalenteerde "babbelaars" samen aan een tafel en er is er niet één die nog iets zegt. Ze kunnen hun boodschap immers niet in elke context verdedigen, en al zeker niet tegenover elkaar, daarom zwijgen ze liever dan het risico te lopen, zich vast te rijden. Daar trek ik dan de conclusie uit dat ze zelf weten dat hun boodschap niet klopt, en als je dat weet, en toch sommige van de hierboven beschreven, compleet gestoorde, zaken toepast, dan ben je 1000x gekker dan Harrie ooit zal zijn.

Want zet Harrie aan die tafel, en hij gaat gegarandeerd met elk van hen in discussie, tenminste, het zal een monoloog worden want ze zullen hooguit de schouders ophalen.

En zolang ik Harrie niet kan linken aan perversiteiten of waanzinnigheden waarbij mensenlevens op het spel staan, zal ik hem ook niet op die manier beoordelen.

Kortom (eigenlijk al meer "langom") Harrie moet nog steeds blijven !

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 12:53   #69
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht

Aldus, mijn oproep. Ik ga Harriechristus op mijn negeerlijst zetten, en ik zou graag aan iedereen die vroeger graag op dit forumgedeelte kwam vragen om hetzelfde te doen.

Dank voor uw aandacht.
Negeerlijsten zijn iets voor hypocrieten.

Buiten ieder kwaadaardig opzet, zie ik er geen voordelen in.

Niettemin, U doet maar!
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 13:03   #70
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Open daarvoor toch geen topic.
Te laat:. . .het onvermijdelijke is reeds geschied.!!!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 13:15   #71
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Hoe vaak is het nu al (door mij en enkele andere) gezegd? JE NEGEERT DEZE beter.. wat zin heeft dat om hier op te blijven reageren? kan iemand mij dat eens vertellen? Hij gaat toch nooit naar iemand hier luisteren, zijn waanbeelden en arrogantie blijven verspreiden waar velen zich aan ergeren dus...
Het lijkt mij overduidelijk, dat jij nog steeds niet door 'God' geest getroffen werd.

Dit spijt zozeer Harry als ikzelf alsook uiteraard: de 'microwezentjes'.

Ongelovige Thomas, . . .laat ons hopen dat je nog tijdig de waarheid zult kunnen inzien en beleven.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 14:04   #72
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
SHoewel ikzelf in geen enkele betekenis van het woord religieus ben, interesseert het onderwerp mij enorm. Ik vind dus eigenlijk dat er wel met Harrie te praten valt. Tenminste, als je als waarnemer aanvaardt dat zijn materie voor hem de onvervalste waarheid is. En dat doe ik, dat aanvaarden want of ik het zelf geloof, daar neem ik geen standpunt over in, laat staan dat ik me tot een welles-nietes discussie zou laten verleiden, al zal dat laatste op een onbewaakt moment, wel eens gebeurd zijn. En in die context zie ik een Harrie, die vastberaden is, die geen enkele discussie uit de weg gaat en die zijn theorie breed toepast op een (tot nu toe) heel onschuldige manier. En dat maakt hem sympathiek in mijn ogen.
Als er één iemand is die een stevige discussie uit de weg gaat, is het net wel Harriechristus. Probeer het maar eens, je zult vol goede moed beginnen maar na korte tijd zul je het op je heupen krijgen van zijn nonsens.

De argumenten die onze vriend naar voren brengt, zijn steevast te klasseren onder argumenten zoals daar zijn:

- ik heb gelijk, en daarmee uit
- mijn atoomtheorie verklaart alles
- jij begrijpt mijn atoomtheorie niet, maar ik heb nochtans gelijk

Het is een godsdienstwaanzinnige, en daar valt niet met te redeneren.

Citaat:
Dan stel ik ook dat sommige mormonen compleet van lotje getikt zijn omdat ze hun ouderlijk huis, als jonge snotapen van 18 jaar, voor minstens 3 maanden verlaten om in een ander werelddeel, in weer en wind, te voet op of een fietske, de blijde boodschap te gaan verkondigen. Een boodschap die ze niet in elke context, met succes kunnen verdedigen, zie laatste alinea beneden.
Die zijn niet veel beter hoor, ik kijk er even hard op neer dan op Harriechristus. Hij is nu het onderwerp van deze draad, maar mijn standpunt geldt voor alle godsdienstwaanzinnigen die denken de messias te zijn, of die beweren een rechtstreekse verbinding met god te hebben.

Citaat:
En zolang ik Harrie niet kan linken aan perversiteiten of waanzinnigheden waarbij mensenlevens op het spel staan, zal ik hem ook niet op die manier beoordelen.
Je kunt toch perfect je mening zeggen ? Hij kan er best tegen, het is een grote jongen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 14:11   #73
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in die context zie ik een Harrie, die vastberaden is, die geen enkele discussie uit de weg gaat en die zijn theorie breed toepast op een (tot nu toe) heel onschuldige manier. En dat maakt hem sympathiek in mijn ogen.

Daar vergist ge u in.
Ik ben al meerdere keren in discussie met hem gegaan op een volwassen manier, maar het is een probleem
1) discussieert ge op een volwassen niveau dan begrijpt hij het niet.
2) probeert ge het dan uit te leggen op een wat lager niveau, dan begint hij te schelden.

Hij is gewoon niet slim genoeg om te begrijpen waar hij fout zit.
Het is alsof proberen uitleggen dat 1+1=10 aan iemand die niet in staat is het binaire stelsel te begrijpen en denkt dat 1+1=3.
Oud 12 juni 2011, 15:27   #74
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Daar vergist ge u in.
Ik ben al meerdere keren in discussie met hem gegaan op een volwassen manier, maar het is een probleem
1) discussieert ge op een volwassen niveau dan begrijpt hij het niet.
2) probeert ge het dan uit te leggen op een wat lager niveau, dan begint hij te schelden.
Deze reactie is ook voor kiko bestemd maar ik weet niet hoe ik uit 2 posts tegelijk moet citeren : hier zitten we dus in wat ik in mijn post omschrijf als : als waarnemer aanvaarden dat zijn materie voor hem de onvervalste waarheid is, doe je dat niet dan is discussie uiteraard oneinidig en bijgevolg zinloos. Pas op, ik geef jullie geen ongelijk in jullie redenering maar ik blijf erbij dat er schrijnender gevallen zijn dan de in mijn ogen sympathieke Harrie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Hij is gewoon niet slim genoeg om te begrijpen waar hij fout zit.
Het is alsof proberen uitleggen dat 1+1=10 aan iemand die niet in staat is het binaire stelsel te begrijpen en denkt dat 1+1=3.
En hier zitten we in het welles-nietes spelletje, hij begrijpt jouw argumenten net zo min als de rest van de wereld zijn microwezentjes, 1-1 dus. Het gevolg ervan is dat er hier op sympathieke Harrie wordt geschoten terwijl de wereld overloopt van veel gevaarlijker godsdienstwaanzinnigen.

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 15:59   #75
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hier zitten we in het welles-nietes spelletje, hij begrijpt jouw argumenten net zo min als de rest van de wereld zijn microwezentjes, 1-1 dus. Het gevolg ervan is dat er hier op sympathieke Harrie wordt geschoten terwijl de wereld overloopt van veel gevaarlijker godsdienstwaanzinnigen.
De stand is eerder 6 miljard - 1, als je het een beetje van een afstand bekijkt.

En nog steeds roept de halve zool dat hij technisch de beste is en voorzeker met KO zal winnen.
Dat kan enkel door een ondoordringbaar pantser dat men waanzin noemt.

Ik ben van mening dat je met een waanzinnige niet echt kan discussieren.
So what's the point?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 18:32   #76
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat kan enkel door een ondoordringbaar pantser dat men waanzin noemt.

Ik ben van mening dat je met een waanzinnige niet echt kan discussieren.
So what's the point?
2
Hij stoort alleen maar. Harrie mag van mij gebannen worden als hij op draden die hij niet zelf opent reageert.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 18:34   #77
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze reactie is ook voor kiko bestemd maar ik weet niet hoe ik uit 2 posts tegelijk moet citeren : hier zitten we dus in wat ik in mijn post omschrijf als : als waarnemer aanvaarden dat zijn materie voor hem de onvervalste waarheid is, doe je dat niet dan is discussie uiteraard oneinidig en bijgevolg zinloos. Pas op, ik geef jullie geen ongelijk in jullie redenering maar ik blijf erbij dat er schrijnender gevallen zijn dan de in mijn ogen sympathieke Harrie

Noorman
Vergeet even wat hij zegt Noorman. Bekijk de rist beledigingen die hij spuwt. En probeer hem dan nog eens "sympathiek" te noemen.

Uw underdog complex is aan herziening toe.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 12 juni 2011 om 18:34.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 18:38   #78
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Vergeet even wat hij zegt Noorman. Bekijk de rist beledigingen die hij spuwt. En probeer hem dan nog eens "sympathiek" te noemen.

Uw underdog complex is aan herziening toe.
Van een gestoorde geest zegt men niet dat hij beledigt of sympathiek is.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 21:46   #79
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er één iemand is die een stevige discussie uit de weg gaat, is het net wel Harriechristus.
Je bedoelt al die beledigingen en domme opmerkingen en leugens bovendien.
Zoals deze hier van jou.
Citaat:
Probeer het maar eens, je zult vol goede moed beginnen maar na korte tijd zul je het op je heupen krijgen van zijn nonsens.
Je eigen nonsens zal je bedoelen.
Ook hier staat al helemaal niks.
Citaat:
De argumenten die onze vriend naar voren brengt, zijn steevast te klasseren onder argumenten zoals daar zijn:

- ik heb gelijk, en daarmee uit
Leugen.
Citaat:
- mijn atoomtheorie verklaart alles
Leugen.
Citaat:
- jij begrijpt mijn atoomtheorie niet, maar ik heb nochtans gelijk
dat is waar....
Citaat:
Het is een godsdienstwaanzinnige, en daar valt niet met te redeneren.
de waanzinnige is deze wereld en daar valt niet mee te discussiëren, want ze meent boven alle twijfel verheven te zijn.

Maar met Mij is deze wereld reeds met de ondergang bezig.
Met Mij komt er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde en ook nog eens een nieuw heelal.
Citaat:

Die zijn niet veel beter hoor, ik kijk er even hard op neer dan op Harriechristus. Hij is nu het onderwerp van deze draad, maar mijn standpunt geldt voor alle godsdienstwaanzinnigen die denken de messias te zijn, of die beweren een rechtstreekse verbinding met god te hebben.
Mijn atoomtheorie heb je dus nooit gelezen en weet geen onderscheid.
Je leutert maar wat.
Citaat:
Je kunt toch perfect je mening zeggen ? Hij kan er best tegen, het is een grote jongen.
Ik heb al heel wat onzin gehoord en dit kan er ook nog wel bij.

Goed voor de prullenmand.

Oud 12 juni 2011, 21:48   #80
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
2
Hij stoort alleen maar. Harrie mag van mij gebannen worden als hij op draden die hij niet zelf opent reageert.
De nieuwe dictatuur van Piero.

Is deze draad soms van jou?

Zo niet dan moet je ook gebannen worden......
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be