Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 juni 2011, 16:56   #61
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
7 jaar N-VA malaise om het simpel uit te drukken.
Double facepalm - for when one facepalm just isn't enough...

Ja, een partij met 6 zetels heeft heel het land lamgelegd - daar trapt de Vlaming niet in ze...
Oud 12 juni 2011, 16:58   #62
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Double facepalm - for when one facepalm just isn't enough...

Ja, een partij met 6 zetels heeft heel het land lamgelegd - daar trapt de Vlaming niet in ze...
De rik precies wél...

Géne crack wat geschiedenis betreft...

Hij illustreert wél het feit hoe erg het is gesteld met het onderwijs ginds...
Svennies is offline  
Oud 12 juni 2011, 17:06   #63
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik zit vol anticipatie te wachten op dat ogenblik...ik ben er zeker van dat ook een overgroot gedeelte van de NVA de adem inhoudt voor dat historische ogenblik.

Waar u zich dan zal mogen aan verwachten is vrij eenvoudig hé V.
Op dat ogenblik zal de NVA eindelijk kleur moeten bekennen en een beslissing nemen.
- ofwel voor een eerbare opsplitsing...tzz: een NVA variant van de O2 met gedoogsteun van het VB (ik vrees dat van LDD dan geen sprake meer zal zijn)
- ofwel roetsj de berg af
Je mag gerust beginnen ademen.

Realistisch wezen. De kansen dat er dit najaar verkiezingen komen schat ik op minstens 50%. Zoals het er nu naar uitziet zie ik de kans dat N-VA + VB + Vlaams Nationalistische zetels bij andere partijen minstens 45 zetels halen op federaal niveau schat ik op 90%.

Ik wil bij die 90% toch een belangrijke vermelding maken. De financiële markten, de investeerders, de ondernemers en ook de bevolking gaat duidelijkheid eisen. Men gaat dus duidelijk tijdens de campagne moeten communiceren wat de plannen zijn. Men gaat ook duidelijk een standpunt moeten innemen wat men met de Vlaamse regering gaat doen. Herschikking of niet, verkiezingen uitlokken of niet.

Als men geen onrust kan vermijden voor of na de verkiezingen zie ik heel dat zelfbeschikkingsplannetje niet haalbaar. Zelfs al halen ze die mesthoop van stemmen binnen, ze zullen er niets mee kunnen aanvangen.

Ik zal daar geen traan voor laten.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 12 juni 2011, 17:09   #64
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Je mag gerust beginnen ademen.

Realistisch wezen. De kansen dat er dit najaar verkiezingen komen schat ik op minstens 50%. Zoals het er nu naar uitziet zie ik de kans dat N-VA + VB + Vlaams Nationalistische zetels bij andere partijen minstens 45 zetels halen op federaal niveau schat ik op 90%.

Ik wil bij die 90% toch een belangrijke vermelding maken. De financiële markten, de investeerders, de ondernemers en ook de bevolking gaat duidelijkheid eisen. Men gaat dus duidelijk tijdens de campagne moeten communiceren wat de plannen zijn. Men gaat ook duidelijk een standpunt moeten innemen wat men met de Vlaamse regering gaat doen. Herschikking of niet, verkiezingen uitlokken of niet.

Als men geen onrust kan vermijden voor of na de verkiezingen zie ik heel dat zelfbeschikkingsplannetje niet haalbaar. Zelfs al halen ze die mesthoop van stemmen binnen, ze zullen er niets mee kunnen aanvangen.

Op federaal niveau maakt dat zo goed als niks uit - ja N-VA kan dan een staatshervorming vetoen, maar dat is alles. Het is in het Vlaams parlement dat de V-partijen een meerderheid moeten halen...
Oud 12 juni 2011, 17:10   #65
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
"Vlaanderen zakt weg in zelfgenoegzaamheid. Het is de wet van de remmende voorsprong. Niemand is er alert op dat de tijden veranderd zijn en dat de politiek moet ingrijpen", aldus de voormalige Volvo-topman, die na een korte en weinig succesvolle carrière in de politiek aan het hoofd van Voka kwam.
De wet van de remmende voorsprong geldt voor iedereen. De zelfgenoegzaamheid in de lokale politieke kringen is het gevolg van het particratisch systeem gevoed door een niet geresponsabiliseerd zakgeldfederalisme. Dit is zo voor Vlaanderen als Wallonië. De SPA voedt dit in de deelstaatregering. Federaal wordt elke verandering naar een verantwoordelijker beleid afgeblokt door de Franstalige partijen.

Citaat:
"Op Vlaanderen ben ik niet langer trots. Ik zie de toekomst van mijn kinderen niet in Vlaanderen, maar in het buitenland", aldus nog Leyman, die verder waarschuwt voor "een hopeloos inflexibele arbeidsmarkt, ondernemers die 2 �* 3 jaar moeten wachten op vergunningen, abnormaal hoge energiefacturen en een verziekte mentaliteit."
Trots zijn op een regio of land is een nogal kinderlijk gevoel. Men kan van een land en zijn mensen houden en de maatschappij ervan verkiezen boven andere maar met trots zijn heeft dit niets te zien.

Aan wie en wat hebben we die uiterst inflexibele arbeidsmarkt te danken? En wie verzet zich tegen elke, zelfs sociaal positieve, maatregel, die dit zou kunnen beter maken? Het is wel een federale en geen regionale bevoegdheid. Wel dezelfde P$ en $PA partijen.
Het hopeloze vergunningstelsel hebben we eveneens te danken aan de groenrode of roodgroene beleidsbeslissingen ten tijde van paars.

De hoogte van de energiekost ondervond uit dezelfde hoek de nodige stijgingsimpulsen om de zogenaamde groene stroom ogenschijnlijk concurrentieel te maken. De industrie (en de gewone consument) kan dus niet profiteren van de goedkope kernenergie. Dit is ook grotendeels een federale bevoegdheid.

Een politieke sturing van de markt werkt altijd verziekend.

Citaat:
Amerikaanse investeerders zouden Vlaanderen liever links laten liggen, zei Leyman. Hij verwijst naar zijn tijd bij Volvo, waar "ik het niet (heb) meegemaakt dat iemand na zijn 55ste nog doorwerkte. De mentaliteit was daar niet naar, en zo is het nog steeds."
Waar overmatige belastingen toe leiden is logisch: geen investeringen meer, minder banen en moedeloosheid onder de werkende bevolking bij het constateren dat de staat, direct en indirect, met het grootste deel van de wedde gaat lopen.

Citaat:
Over zijn passage in de politiek, waar hij een aantalmaanden actief was voor CD&V zei Leyman: "De Kamer bleek nog veel incompetenter te zijn dan ik had gedacht."
Weer iets naïefs, die opmerking van Leyman. Had hij zich wat verdiept in het Belgische politieke bestel, dan had hij kunnen weten dat het parlement soms ook praatbarak geheten geen plaats was voor echte doeners.
Oud 12 juni 2011, 17:21   #66
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[
Citaat:
QUOTE=ViveLaBelgique;5504489]Je mag gerust beginnen ademen.
leer lezen: ik ben geen NVA'er...

Citaat:
bull shit..."vlaams nationalistische zetels bij andere partijen"...wat een gezeik zeg...

Citaat:
neen

Citaat:

door de "neen" hierboven valt deze bespiegeling weg.

Citaat:
Nu u over emoties begint moet ik u eerlijkheidshalve verklappen dat uw emotionele toestand mij volledig kan gestolen worden, en zeker omdat zij totaal irrelavant zijn ivm de toekomst van mijn volk...
Oud 12 juni 2011, 17:22   #67
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op federaal niveau maakt dat zo goed als niks uit - ja N-VA kan dan een staatshervorming vetoen, maar dat is alles. Het is in het Vlaams parlement dat de V-partijen een meerderheid moeten halen...
yep...zo is dat...en dan maar hopen dat de NVA de gouwe ouwe Senelle van onder de mottenballen durft halen...
Oud 12 juni 2011, 17:28   #68
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een tijd voor een reality check. N-VA + Vlaams Belang + LDD hebben nu 40 van de 88 Vlaamse zetels in het federaal parlement. Het zit er dik in dat bij verkiezingen dit blok 45 zetels haalt. Daarmee hebben ze dus een Vlaamse meerderheid.

Waar mag ik me dan aan verwachten ?
Een democratische Vlaamse rechtstaat. Wat een schrikbeeld
fonne is offline  
Oud 12 juni 2011, 17:34   #69
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je niet dat ze eerst verkiezingen op Vlaams gewest niveau gaan uitlokken ?

kuch
legislatuurregering

need I say more?

En kan je nog altijd niet begrijpen waarom ik zeg dat je niet eens weet waarover je praat?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 12 juni 2011, 17:36   #70
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
7 jaar N-VA malaise om het simpel uit te drukken.
Zou het niet eerder 40 jaar PS malaise zijn?
fonne is offline  
Oud 12 juni 2011, 17:37   #71
EddyBal

Standaard

Citaat:
Maar ze hebben "nougabollen" bereikt.
Ja?

Waar is die linkse regering dan?

Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 12 juni 2011, 17:37   #72
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht

kuch
legislatuurregering

need I say more?

En kan je nog altijd niet begrijpen waarom ik zeg dat je niet eens weet waarover je praat?
En als ge dan over 2014 begint is dat een 'magische datum'...
Oud 12 juni 2011, 18:00   #73
EddyBal

Standaard

Citaat:
En als ge dan over 2014 begint is dat een 'magische datum'...
ach, ik denk dat er een positief ingesteld persoon schuilgaat achter die nick. Alleen heeft hij/zij de kennis (nog) niet om zich echt in de debatten te moeien. We mogen dat echter niet ontmoedigen, hoewel mijn geduld soms opraakt. Misschien is dat een jonge snuiter die ooit nog een goed politicus wordt. Laat ons in ieder geval hopen dat hij/zij betert.
EddyBal is offline  
Oud 12 juni 2011, 18:13   #74
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De financiële markten, de investeerders, de ondernemers en ook de bevolking gaat duidelijkheid eisen. Men gaat dus duidelijk tijdens de campagne moeten communiceren wat de plannen zijn
Heel simpel. De Vlamingen willen besparen in de uitgaven, de Walen willen nieuwe belastingen. Daar is niet de minste onduidelijkheid over.
Oud 12 juni 2011, 18:23   #75
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Heel simpel. De Vlamingen willen besparen in de uitgaven, de Walen willen nieuwe belastingen. Daar is niet de minste onduidelijkheid over.
maar geen enkele Waal mag er armer van worden?
fonne is offline  
Oud 12 juni 2011, 18:23   #76
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Wees eens eerlijk: hoe lang denk je dat nog te kunnen tegenhouden?
daarom dat de FR niets meer toegeven;
want als ze zeker zijn dat BE zou blijven bestaan; zouden ze nog iets kunnen toegeven; maar de n-va wil BE splitsen .

Stel dat er geld nodig is voor Zeebrugge, Antwerpen, Zaventem;
dan kon men vroeger tegen de Franstaligen kunnen zeggen: gelieve ook te betalen want het is tenslotte een zeehaven en een luchthaven voor heel BE.
Nu zou dat niet meer pakken want vroeg of laat wil BDW kunnen zeggen: Dat is van ons.
azert is offline  
Oud 12 juni 2011, 18:31   #77
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
want als ze zeker zijn dat BE zou blijven bestaan; zouden ze nog iets kunnen toegeven; maar de n-va wil BE splitsen .

dan kon men vroeger tegen de Franstaligen kunnen zeggen: gelieve ook te betalen want het is tenslotte een zeehaven en een luchthaven voor heel BE.
Nu zou dat niet meer pakken want vroeg of laat wil BDW kunnen zeggen: Dat is van ons.
Wel, jammer voor jou dat ze zo dom zijn dat ze door hun angst net datgene gaan laten uitkomen waarvoor ze het meeste angst hebben: Vlaanderen dat zijn onafhankelijkheid uitroept. Want door NIET te bewegen bewijezn ze dat onderhandelen met hen NUTTELOOS is. Kabouterstapkes tellen niet meer, niet maar na wat er gebeurt is in 2007.

WIN/WIN voor Vlaanderen
EddyBal is offline  
Oud 12 juni 2011, 18:31   #78
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht

Dit is toch om te lachen zeker. De francophoon heeft in dit land nog nooit betaald.
De Vlaming heeft in dit land één recht : nl. het recht op de factuur.

Laatst gewijzigd door Pericles : 12 juni 2011 om 18:32.
Pericles is offline  
Oud 12 juni 2011, 18:32   #79
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
maar geen enkele Waal mag er armer van worden?
Natuurlijik niet. Belastigen worden toch grotendeels door de Vlamingen betaald. Of waarom dacht je dat hij daar op aandringt?
EddyBal is offline  
Oud 12 juni 2011, 18:35   #80
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dit is toch om te lachen zeker. De francophoon heeft in dit land nog nooit betaald.
De Vlaming heeft in dit land één recht : nl. het recht op de factuur.
Nochtans beweert de PVDA dat gedurende 130 jaar de transfers van het zuiden naar het noorden zijn gegaan...

http://www.pvda.be/actief/campagnes/...esentatie.html
freelancer is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be