Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 juni 2011, 16:14   #61
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Meer grootheidswaanzin van het VB.
Ook hier is de de wens duidelijk de vader van de gedachte. Politiek is uithouding en idealisme. Beide zijn genoeg voorradig binnen de partij. En zo lang we als partij blijven bestaan net zolang zullen we onze rol spelen. BDW kent zijn geschiedenis toch nog beter dan U.
Oud 25 juni 2011, 16:16   #62
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nog te vroeg om over de splitsing te spreken - daar is de bevolking nog niet klaar voor. BDW zou een idiot moeten zijn om te vroeg te springen - maar misschien is het sommige VBers er meer om te doen BDW klein te krijgen dan iets te bereiken voor Vlaanderen.

Bovendien is N-VA het VB niet, en moet Bart ook geen rekening houden met wat VBers willen.
Ah typische nva-retoriek: Neen nu niet... neen, het is er nog veel te vroeg voor. Natuurlijk, verschuif het maar naar de Griekse kalender. Schrap dan maar het punt 'onafhankelijkheid' uit het programma, of schrijf er op zijn minst tussen haakjes achter dat het niet echt hoeft.

Bart moet geen rekening houden met wat wij willen, dat klopt, dat is zijn volste recht. Maar hij zal er zelf wel achter komen als hij daar totaal geen rekening mee houdt.
Oud 25 juni 2011, 16:26   #63
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Het momentum om het cordon te breken NU?

Sorry maar daar geloof ik gene zak van dan stort NVA als een kaartenhuis trug in elkaar, of verliest toch zeker terug 50% van heur stemmen.
Om dat aan te durven zouden ze toch nog iets steviger ingebed moeten zijn.
Oops? Wie zei iets over het "breken" van het cordon? Nee, het is tijd voor aktie!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 juni 2011, 16:29   #64
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Oops? Wie zei iets over het "breken" van het cordon? Nee, het is tijd voor aktie!
1) Herr Oberst, waar mijn oorspr. tekst die gij quoottet op reageerde. Waar ik beweerde dat om nog maar te denken aan samenwerking met het VB, de NVA nog veel te onvast verankerd zit. Alwaarop gij antwoorddet dat de tijd en het momentum dus wél nu waren. Eerst alles goed lezen hé

2) Inderdaad.
Fj9lnir is offline  
Oud 25 juni 2011, 16:41   #65
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De N-VA staat buitenspel vriend.

En ik zal u meer zeggen, als deze politiek van de N-VA aangehouden wordt dan wil dit zeggen dat ze volgende Vlaamse verkiezing weer met de traditio's een regering zullen vormen - tegen Vlaanderen, en dat zal de politieke dood worden van de N-VA, want de Vlaming zal verplicht zijn van terug VB te stemmen.
Ik vrees dat vele "vlamingen" denken zo van "den Bart (of filip in andere gevallen) is goe bezig, laat die maar doen, die haalt de kastanjes wel uit het vuur. Alles wat we moeten doen is stemmen op hem" Sommigen worden zelfs lid.

Medewerkend lid... das al een ander paar mouwen. "Uit de zetel komen? Gij zijt zeker zot zekers?"

En dan zien ze dat het momentum voorbijgegaan is, en dat België nog steeds niet gesplitst is...

Ik hoop dat er hier een pak zijn die zich aangesproken voelen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 juni 2011, 16:44   #66
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ah typische nva-retoriek: Neen nu niet... neen, het is er nog veel te vroeg voor. Natuurlijk, verschuif het maar naar de Griekse kalender. Schrap dan maar het punt 'onafhankelijkheid' uit het programma, of schrijf er op zijn minst tussen haakjes achter dat het niet echt hoeft.

Bart moet geen rekening houden met wat wij willen, dat klopt, dat is zijn volste recht. Maar hij zal er zelf wel achter komen als hij daar totaal geen rekening mee houdt.
Bart probeert te verkopen dat wat hij verkondigt, de wil is van 80% van de Vlamingen. Aan ons om aan te tonen dat wij dat inderdaad ook willen. Vanachter de computer is er maar zoveel dat je kan doen... Aktief deelnemen binnen je lievelingspartij is beter.
EddyBal is offline  
Oud 25 juni 2011, 17:41   #67
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Medewerkend lid... das al een ander paar mouwen. "Uit de zetel komen? Gij zijt zeker zot zekers?"

En dan zien ze dat het momentum voorbijgegaan is, en dat België nog steeds niet gesplitst is...

Ik hoop dat er hier een pak zijn die zich aangesproken voelen.
Ik voel mij (licht) aangesproken al had ge het wslk natuurlijk niet over mij.

Ik ben idd een zetelhangend lid, meer zit er ook niet in vanwege mijn gezondheidstoestand.
Indien er na de zomer geplakt moet worden, valt daar mss iets bij te helpen maar da's het hoogst haalbare.

En zo hebben meer mensen hier natuurlijk wel redenen waarom ze niet actief in de politiek kunnen zijn (al is het maar genoeg andere bezigheden, en die zijn echt niet altijd alleen "zetelhangen" )
Fj9lnir is offline  
Oud 25 juni 2011, 17:44   #68
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ook hier is de de wens duidelijk de vader van de gedachte. Politiek is uithouding en idealisme. Beide zijn genoeg voorradig binnen de partij. En zo lang we als partij blijven bestaan net zolang zullen we onze rol spelen. BDW kent zijn geschiedenis toch nog beter dan U.
Uw rol? Roepen vanaf de zijnlijn? lol
Oud 25 juni 2011, 17:52   #69
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verander uw locatie maar, met zo'n kinderachtige mentaliteit zal er nooit een onafhankelijk Vlaanderen komen.
Herr Oberst is offline  
Oud 25 juni 2011, 17:55   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is precies de houding die de N-VA zal innemen na de volgende Vlaamse verkiezingen alvorens ze terug in bed zal kruipen met de anti-Vlaamse traditio's.
Oud 25 juni 2011, 18:04   #71
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is precies de houding die de N-VA zal innemen na de volgende Vlaamse verkiezingen alvorens ze terug in bed zal kruipen met de anti-Vlaamse traditio's.
Seks met Karolien en Freya, geil!
Fj9lnir is offline  
Oud 25 juni 2011, 18:09   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Seks met Karolien en Freya, geil!
Zieke!
Oud 25 juni 2011, 18:15   #73
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Sommigen willen soms is iets spannender als boring old missionariske met hun wijf hé

Karolien is idd wel op de grens tussen gewoon heel kinky en zware SM. Maar Freya heb ik altijd wel een hete gevonden zeulle.
Zowiezo zijn die sosialistische poezekens volgens mij pakken beter in bed dan in een regering.

EDIT: maar goed mijn niveau is weer aan't dalen.

Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 25 juni 2011 om 18:16.
Fj9lnir is offline  
Oud 25 juni 2011, 18:19   #74
EddyBal

Standaard

Citaat:
Sommigen willen soms is iets spannender als boring old missionariske met hun wijf hé

Karolien is idd wel op de grens tussen gewoon heel kinky en zware SM. Maar Freya heb ik altijd wel een hete gevonden zeulle.
Zowiezo zijn die sosialistische poezekens volgens mij pakken beter in bed dan in een regering.

EDIT: maar goed mijn niveau is weer aan't dalen.
Bij mij is er bij die twee een negatieve psychologische "klik" en zeker geen "declick". Sex met een van die je opnoemt zou een zware opgave zijn.
EddyBal is offline  
Oud 25 juni 2011, 18:22   #75
EddyBal

Standaard

Citaat:
tututut, tot hiertoe nog geen inbedkruiperij met niemand ni!

Maar, en ik kan het niet genoeg herhalen: we leven in interessante tijden.

Kijk je toe, of doe je mee?
EddyBal is offline  
Oud 25 juni 2011, 18:35   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tututut, tot hiertoe nog geen inbedkruiperij met niemand ni!

Maar, en ik kan het niet genoeg herhalen: we leven in interessante tijden.

Kijk je toe, of doe je mee?
Ik doe mee Eddy, zelfs tegen beter weten in want je weet zo goed als ik zelf dat ik in mijn hart VB'er ben.

Maar ik zeg u, op deze manier gaan we er niet geraken.
Oud 25 juni 2011, 18:46   #77
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Ah, ik had verstaan dat u ook echt VBer was, niet NiVeAan... dat verklaart ook wel meer.
Fj9lnir is offline  
Oud 25 juni 2011, 19:08   #78
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Daar voeg ik wel aan toe dat ik het daarom nog niet eens ben met wat er in het parlement gebeurd is in verband met N-VA en VB en wat Annemans aankaart.
Ja, beste Respublica, ik voel mij bij gans het verhaal toch wel ongemakkelijk. In de eerste plaats omdat een wetsvoorstel hoort beoordeeld te worden op zijn merites en niet op de identiteit en de politieke kleur van diegenen die er achter staan. Cynici zullen mij natuurlijk tegenwerpen dat dit een mooi principe is maar dat de dagelijkse politiek daar niet van leeft. Dat mag dan al waar zijn, maar bij dit verhaal loopt het toch wel de spuigaten uit. En wat al evenzeer mijn maag doet keren is dat een politieke inquisitiefiguur en vitrioolzure betweter als Jos Gheysels hier nog steeds zijn gram haalt.
Oud 25 juni 2011, 19:15   #79
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik doe mee Eddy, zelfs tegen beter weten in want je weet zo goed als ik zelf dat ik in mijn hart VB'er ben.

Maar ik zeg u, op deze manier gaan we er niet geraken.
Allee, kom me halen met de motto, breng nen extra helm, laten we Maingain en zijn buren wat gaan pesten

Zo beter?

Laatst gewijzigd door EddyBal : 25 juni 2011 om 19:15.
EddyBal is offline  
Oud 25 juni 2011, 19:20   #80
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja, beste Respublica, ik voel mij bij gans het verhaal toch wel ongemakkelijk. In de eerste plaats omdat een wetsvoorstel hoort beoordeeld te worden op zijn merites en niet op de identiteit en de politieke kleur van diegenen die er achter staan. Cynici zullen mij natuurlijk tegenwerpen dat dit een mooi principe is maar dat de dagelijkse politiek daar niet van leeft. Dat mag dan al waar zijn, maar bij dit verhaal loopt het toch wel de spuigaten uit. En wat al evenzeer mijn maag doet keren is dat een politieke inquisitiefiguur en vitrioolzure betweter als Jos Gheysels hier nog steeds zijn gram haalt.
Het is duidelijk dat wanneer de volgende keer Bart zegt dat hij niet meedoet aan het cordon, hij van mij te horen zal krijgen dat hij staat te liegen. Alleen weet ik niet of hij dat nog gaat zeggen.
Ik kan begrijpen dat men zich niet wil besmetten, maar dit zal ontgoochelend zijn voor vele overlopers.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be