![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door het huwelijk zijn vrouwen voorzien van onderdak, kleding en voeding want dat is de taak van de man. De taak van de vrouw ligt dan in het huishouden. Bij verschillende vrouwen is het de bedoeling dat ze allen een apart huis dan wel deel van het huis hebben. Een polygaam (niet polygamisch) huwelijk is de aanwerving van een huishoudster, hoer, baarmoeder, kinderverzorgster (opvoeding gebeurt door de man), in ruil voor gratis woning, kost en kleding. Indien de "huishoudster" niet voldoet kan ze op staande voet ontslagen worden middels "taleq taleq taleq", waar mede als gevolgd heeft dat die vrouwen in constante angst leven van op straat gegooid te worden, en zich dus inschikkelijk zullen opstellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp u wel hoor, ik was jong in de hippie-tijd. De pest is dat een mens niet jong blijft en pas met de jaren echt gaat begrijpen wat voor verantwoordelijkheden het leven hem toegooit, en ook in wat voor situaties - die een jong mens zich zelfs niet kan indenken - hij onverwachts gedropt wordt. U moet er echt nog eens goed over nadenken - voor zoverre dat relevant is natuurlijk, gezien het hier wettelijk toch niet kan.
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Een kind is niet iets dat ge "schenkt", een plezierreke dat ge iemand doet of een cadeauke dat ge uw lief geeft.
Dat is iets dat ge samen wilt, met de intentie om het samen op te voeden enz. Citaat:
Komt later uwe kleine u vragen: "Papa, waarom ben ik geboren?" "Ja Joske/Eva/Cindy, voor mij moest het eigenlijk niet zenne, maar uw mama wou u kopen".
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Zouden sommige individuen ook zo fel tegen polygame huwelijken zijn indien het legaal zijn ervan niet vooral voorkwam in moslimlanden?
Deze topic gaat niet over een sharia-wetgeving. Waar het wel over gaat: “Mogen mensen die van elkaar houden met elkaar trouwen?” en “Mag de Bijbel-wetgeving in vraag gesteld worden?” Wat nog eens benadrukt moet worden: Het gaat over vrijwillige verbintenissen, zonder onderdrukkingen e.d. Een man met vrouw-slaafjes dient sterk afgekeurd te worden, net zoals een man met één vrouw die als een soort slaaf behandeld wordt afgekeurd dient te worden. Wat is het verschil hierin met een monogame relatie? Laatst gewijzigd door Robinus V : 29 juni 2011 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Echter doet dat er hier niet toe, ik wou alleen de manier becommentariëren hoe Effect over kinderen krijgen sprak, totaal losstaand van het feit of hij nu poly, mono of zerogaam is.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals Marie al opmerkte... het is niet geheel toevallig dat die poster het enkel had over polygynie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder trouw werd misschien aanvankelijk, in termen van het huwelijk, wel verondersteld dat het over een monogame seksuele 'trouw' zou gaan maar dat was helemaal geen wettelijke vereiste. Trouw was wat de contractanten daaronder begrepen met inbegrip als er een klacht van ontrouw van één van hen kwam en er verder niks aan te tonen was door de andere men naar die basisveronderstelling teruggreep... met als gevolg een gegronde reden om het contract te beëindigen door de eerste wegens contractbreuk door de tweede. Vrij recentelijk werd dat niet langer als gegronde reden aanvaard. En heden hoef je zelfs geen 'gegronde reden' meer en kan je het steeds eenzijdig opzeggen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat er iets mis is met een dergelijke rationele benadering van iets wat uw leven zeer ingrijpend verandert (ie een kind krijgen). Een dergelijke beslissing neem je niet puur op emotie, hormonen of kinderwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, die evolutie is al véél langer aan de gang en had zonder de inwijking eveneens plaatsgevonden... misschien wat trager maar dat dan gewoon omdat de christelijke traditie haar stempel wat langer kunnen doordrukken. Uiteraard kan men wel stellig beweren dat het in de kaart zou spelen van de islam dat blijkt duidelijk als een individu zoals de openingsposter, waar ik sterk van vermoed dat hij 1) mannelijk is 2) moslim is, met zulks uitpakt en het enkel bij de beschouwing polygynie houdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voorstander, maar dan volgens beide geslachten. Een vrouw zou ook met meerdere mannen mogen trouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Gouverneur
|
![]() En een gangbang van 7 mannen en 3 vrouwen moet ook een groepshuwelijk kunnen afsluiten, waarin dan elke man onderling met elke vrouw is getrouwd.
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bij katten is het trouwens het geval. Een kattin die krols staat paart met meerdere mannen achter elkaar. De dominantste kater mag eerst, dan de volgende, dan de volgende, enz ... Vaak zijn de kittens in één worp ook van verschillende vaders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat met twee intens bevriende koppels, die met elkaar willen trouwen ?
Laatst gewijzigd door Weyland : 29 juni 2011 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Gouverneur
|
![]() Waarom niet. Als ik met mijn mede-gangbangleden mag trouwen waarom uw koppels dan niet?
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 29 juni 2011 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik lees net van anderen posters ( een instelling van vooral de laatste 50 jaar ) dat het net wel op liefde zou gebaseerd moeten zijn en hét daarom ook niet verboden mag zijn. Jij zei ook in deze post : 'Dus ik vind: iedereen mag seks hebben met zoveel mensen als ze willen, en zoveel liefkes hebben; maar polygame huwelijken zullen in de praktijk meer kwaad dan goed brengen.' Op wat vlak zie je dan die problemen ? Verder lijkt het me ook ergens logisch dat je net je meest naasten ( personen waar je bv een langdurige liefdesband met hebt ) de nodige juridische zekerheden ( huwelijk dus ) wilt geven Laatst gewijzigd door praha : 29 juni 2011 om 17:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |