Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2011, 20:08   #61
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bij Belgacom zit bv. geen enkele zender van de BBC in het aanbod of het moest inmiddels veranderd zijn.
Het is dus inmiddels veranderd.
Oud 3 juli 2011, 21:13   #62
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat is geen complot of abnormaal, maar de rationele angst dat een open Nederlandstalig tv landschap de Vlaamse commerciele tv zou veroordelen tot de marge.

Resultaat: Een bloeiende provincie televisie die zich succesvol richt op de Vlaamse plattelands-meute, die je nog blij kunt maken met ondertiteld Amerikaans & wite Vlaemsche acteurs, maar totaal oninteressant is voor de nieuwe, vaak urbane, inwoners van vlaanderen.

Keuze voor het geld ipv cultuur dus.
De ondertekenaars van het preliminaire artikel van deze draad stellen vast wat ook door anderen reeds eerder is vastgesteld - en wat ook ter sprake is gekomen in de draad 'Media in de Nederlanden' - namelijk dat de Nederlandse en Vlaamse commerciële zenders schitteren door afwezigheid op de Nederlandse en Vlaamse kabel.

Hoe is het mogelijk dat er anno 2011, na bijna zeventig jaar (!) Benelux, niets is geregeld voor de onbelemmerde doorgifte van Nederlandse en Vlaamse commerciële zenders?

Het vrije verkeer van goederen, mensen en diensten in de EU houdt uitgerekend in de Benelux op vanwege protectionistische reflexen en irrationele angsten voor verdringing van provinciale belangen, maar bovenal door het ontbreken van een doorleefd besef dat we ons als Nederlanders en Vlamingen onbeschrijflijk te kort doen en ons door bestuurders en omroepbazen als onmondige kinderen laten ringeloren.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2011, 22:07   #63
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Voor wie geïnteresseerd is, leze nog eens de draad http://forum.politics.be/showthread.php?t=136316 over media in de Nederlanden. Aan het aantal reacties te zien, bestaat hieraan kennelijk nog behoefte.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 11:46   #64
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Waarom zouden jullie de Nederlandse commerciele zenders willen ontvangen? Jullie missen niks hoor. Er is alleen maar rotzooi op te zien. Ik als Nederlander kijk er nooit naar.
Inderdaad. Indien in de jaren '60, '70 en zelfs '80 van de vorige eeuw, de Nederlandse TV-uitzendingen bijna model stonden hier ten lande, is dat nu wel effe anders. Nu staat Canvas als toonaangevende zender. Vele Nederlanders kijken daar ook naar als ik het mag geloven.

Laatst gewijzigd door system : 4 juli 2011 om 11:47.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 12:09   #65
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Inderdaad. Indien in de jaren '60, '70 en zelfs '80 van de vorige eeuw, de Nederlandse TV-uitzendingen bijna model stonden hier ten lande, is dat nu wel effe anders. Nu staat Canvas als toonaangevende zender. Vele Nederlanders kijken daar ook naar als ik het mag geloven.
Naar Canvas kijk ik ook nooit. Zenders zoals Canvas zijn ten dode opgeschreven. Canvas biedt in feite niet meer aan dan een selectie van de beste documentaires, tv-series en films uit binnen- en vooral buitenland. Maar met de opkomt van het kijken via internet zal dergelijke televisie steeds meer in onbruik raken. Ik heb net even gekeken, en Terzake is zo'n beetje het enige programma dat Canvas zelf maakt wat de komende dagen te zien. Voor de rest is het allemaal aangekochte content. Op de Nederlandse publieke omroep is zelfs in deze zomertijd nog genoeg eigen materiaal te zien. Niet alles is even goed natuurlijk. Maar het voegt tenminste wat toe. Top Gear kijk ik wel via de BBC, dat hoef ik echt niet op Canvas te zien.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 12:32   #66
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Naar Canvas kijk ik ook nooit. Zenders zoals Canvas zijn ten dode opgeschreven. Canvas biedt in feite niet meer aan dan een selectie van de beste documentaires, tv-series en films uit binnen- en vooral buitenland. Maar met de opkomt van het kijken via internet zal dergelijke televisie steeds meer in onbruik raken. Ik heb net even gekeken, en Terzake is zo'n beetje het enige programma dat Canvas zelf maakt wat de komende dagen te zien. Voor de rest is het allemaal aangekochte content. Op de Nederlandse publieke omroep is zelfs in deze zomertijd nog genoeg eigen materiaal te zien. Niet alles is even goed natuurlijk. Maar het voegt tenminste wat toe. Top Gear kijk ik wel via de BBC, dat hoef ik echt niet op Canvas te zien.
Nu en? Dat is al heel wat in vergelijking met de pulp die men ons dagelijks op vele andere zenders door de strop tracht te duwen. Canvas is eigenlijk een modelvoorbeeld van hoe het moet voor een openbare zender. Naar mijn smaak geven ze soms zelfs wat teveel sport. Maar goed, dat wil ik er nog bijnemen. Voor de sport moet alles wijken bij Canvas. En dat vind ik spijtig, want Canvas is in feite geen sportzender.
Oud 4 juli 2011, 12:46   #67
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Nu en? Dat is al heel wat in vergelijking met de pulp die men ons dagelijks op vele andere zenders door de strop tracht te duwen. Canvas is eigenlijk een modelvoorbeeld van hoe het moet voor een openbare zender.
Laten we hopen van niet. Want als iedere publieke omroep het "model" van Canvas overneemt, dan zou dat een enorme verschraling van het aanbod betekenen. Want iemand moet al die documentaires en tv-series maken. Zeg wat je wilt over de Nederlandse publieke omroep, maar qua documentaires horen ze bij de beste publieke omroepen in de wereld. Canvas maakt zelf vrijwel geen documentaires, maar zendt slechts die van anderen uit.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 12:55   #68
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we hopen van niet. Want als iedere publieke omroep het "model" van Canvas overneemt, dan zou dat een enorme verschraling van het aanbod betekenen. Want iemand moet al die documentaires en tv-series maken. Zeg wat je wilt over de Nederlandse publieke omroep, maar qua documentaires horen ze bij de beste publieke omroepen in de wereld. Canvas maakt zelf vrijwel geen documentaires, maar zendt slechts die van anderen uit.
Laten we hopen van wel. En laten we de pulp overlaten aan de commerciêle zenders. Die zijn doorkneed in dit vak en hebben er een specialiteit van gemaakt om alle mogelijke pulp in al zijn dimensies en nuances uit te zenden. En ze krijgen er geld voor ook nog.

Laatst gewijzigd door system : 4 juli 2011 om 12:56.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be