Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 9 juni 2004, 13:01   #61
Raging Bile Duct
Burger

Raging Bile Duct's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Waarom zeg je dan dat de overheid zich daar niet moet mee moeien?
Zucht... meer gelul naast de kwestie maar soit... Als het parlement een anti-racisme wetsvoorstel goedkeurt en de minister van justitie creeert het kader waarin het gerecht inbreuken op die wet kan vervolgen, heeft volgens jou de overheid zich met die materie gemoeid, ja of nee ?
Raging Bile Duct is offline  
Oud 9 juni 2004, 13:01   #62
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Ik heb ook helemaal niet gezegd dat die rechter die wet op maat gemaakt heeft. Dat is door de "democratische" partijen gebeurd. Hij is echter wel voorzitter van de franskiljonse Lion's Club. Toen ze bij het CGKR destijds zeiden dat ze wel een rechter zouden vinden om het Blok veroordeeld te krijgen, waren ze dus niet aan het zwanzen.
wie is dat dan, die voorzitter? en waar is het bewijs dat ie dat gezegd heeft?
Die rechter heet Alain Smetryns:

http://www.lions.be/nl/structure/clu...m?CLUB_NR=0090

Die uitspraak kwam van het CGKR, niet van die rechter. Het is precies een beetje moeilijk te begrijpen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 9 juni 2004, 13:26   #63
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raging Bile Duct
Citaat:
Waarom zeg je dan dat de overheid zich daar niet moet mee moeien?
Zucht... meer gelul naast de kwestie maar soit... Als het parlement een anti-racisme wetsvoorstel goedkeurt en de minister van justitie creeert het kader waarin het gerecht inbreuken op die wet kan vervolgen, heeft volgens jou de overheid zich met die materie gemoeid, ja of nee ?
ja
maar het is navelstarerij van het VB om te denken dat dit om hen draait, elk EU-land heeft een anti-rascisme wet

als flupke de winter in de cel moet omdat hij iemand dronken omver rijdt, is het toch ook niet de overheid die zich daar mee gemoeid heeft?
gm10 is offline  
Oud 9 juni 2004, 13:27   #64
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

wie is dat dan, die voorzitter? en waar is het bewijs dat ie dat gezegd heeft?

Die uitspraak kwam van het CGKR, niet van die rechter. Het is precies een beetje moeilijk te begrijpen?
en waar is het bewijs dat CGKR dat gezegd heeft (bis)?
gm10 is offline  
Oud 9 juni 2004, 14:23   #65
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Jammer genoeg heb ik daar (nog) geen geschreven bron van gevonden. Verwijzingen naar die uitspraak vond ik destijds wel terug op diverse fora, en ze zijn bij mijn weten nooit weerlegd geweest.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 9 juni 2004, 14:28   #66
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
elk EU-land heeft een anti-rascisme wet
En ook op maat gemaakt van de rechtse partijen zeker? Vroeger kon je nergens over 'gevoelige zaken' spreken in Nederland en in België wel, nu zijn de rollen omgedraaid en is hier niks meer bespreekbaar geworden
Oud 9 juni 2004, 14:44   #67
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

dat is ook een perfect te verdedigen uitspraak !
wel een rechter vinden die wou oordelen /veroordelen...

Feit :
zaak werd aanhangig gemaakt in brussel:
correctioneel : uitspraak : ik ben onbevoegd
beroep : ja, ik ben ook onbevoegd

rechters interpreteerden dit (de feiten)als zijn niet tot hun bevoegdheid , lees : ge moet naar Assisen ermee , dit in tegenstelling met de wet .
Die rechters verwijt ik zeker niets, het is de eerste keer dat een partij zich voor dergelijke feiten moeten verantwoorden , en als ze geoordeeld hadden, was het blok zogoed als zker ZELF naar cassatie gegaan om de bevoegdheid te betwisten.
Cassatie zou dan zelf onder druk komen te staan , omdat ze dan een reeds bestaand oordeel impliciet zouden bevestigen /lees ontkennen.
nu konden ze zich zuiver uitspreken over de BEVOEGDHEID zonder meer.

Dus laatste beroep bij Cassatie : Wat is het nu eigenlijk ? zoals u wel weet spreekt Cassatie zich niet alleen uit over procedurefouten maar ook over zogezegde grijze juridische zones , dit zou er dan één kunnen zijn;, vermits er geen precedenten waren. Die oordeelden: nee, dit hoort niet thuis als zijnde een politiek misdrijf,maar is wel degelijk een strafrechterlijk misdrijf weliswaar gepleegd door een politieke groepering, maar het politiek zijn geeft hen hier GEEN immuniteit voor om de beroepsrechter te ontwijken. het is ook niet het blok zelf, maar zijn VZW's die gedagvaard werden, maar in feite is dit wel het blok zelf.
Dus conform de wetgeving verhuisd de boel naar een ander hof van beroep
en die hebben geoordeeld ; het was dus een VERoordeling. gezien de feiten en na het vonnis te hebben doorgelezen , ben ik het daar ook volledig mee eens.

die uitspraak is 100 % correct , volgens de geldende wetgeving en de aangehaalde feiten diende wel degelijk een correctionele/beroeps rechtbank te OORDELEN en niet de hete aardappel door te schuiven naar een assissenrechtbank.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 9 juni 2004, 14:46   #68
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Citaat:
En ook op maat gemaakt van de rechtse partijen zeker? Vroeger kon je nergens over 'gevoelige zaken' spreken in Nederland en in België wel, nu zijn de rollen omgedraaid en is hier niks meer bespreekbaar geworden
belgie heeft wel een franstalige lionsclub in GAND met een "juge" die het Vlaams Blok wél heeft veroordeeld wegens racisme !

Hééééééééééél toevallige samenloop van onmstandigheden !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 9 juni 2004, 14:50   #69
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

District : A
Gewest & Zone : II/21
Charter Datum : 24/X/1953
Taal (N = nederlands, F= Frans, E= Engels) : [size=6]F [/size]
Aard (M = man., F = vrouw., B = mixt) : M
Naam voornaamste werk :
Nr bankrekening : 290-0079367-42
E-mail : [email protected]

•Gegevens vergadering
Plaats vergadering: Hostellerie Kasteel van Laarne
Adres:
Gemeente: Laarne
Postcode: 9270
Tel. en/of Fax: 09/230.71.78, fax: 09/230.33.05
Dag van de vergadering: [size=7]1er mardi [/size]Uur van de vergadering: 19.30
Commentaar :

• De samenstelling 2003-2004 : 6 verantwoordelijke(n)
Achternaam Voornaam Functie
SMETRYNS Alain [size=6]Chairman [/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 9 juni 2004, 14:59   #70
Surlet
Burger

Surlet's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat heel sympathiek van het Blok dat ze opkomen voor het grondrecht vrije meningsuiting, maar heeft het Blok ook al gehoord van de grondrechten vrijheid van taal en vrijheid van vereniging?
Surlet is offline  
Oud 9 juni 2004, 14:59   #71
Surlet
Burger

Surlet's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, nog nergens heb ik een bewijs geleverd gezien van de partijdigheid van de rechter.
Een lidmaatschap van een serviceclub staat los van zijn taak als rechter.
Surlet is offline  
Oud 9 juni 2004, 15:02   #72
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Jammer genoeg heb ik daar (nog) geen geschreven bron van gevonden. Verwijzingen naar die uitspraak vond ik destijds wel terug op diverse fora, en ze zijn bij mijn weten nooit weerlegd geweest.
dat verklaart genoeg, dank je wel
gm10 is offline  
Oud 9 juni 2004, 15:05   #73
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Vond u de aanpassing van de racismewet en het daaropvolgend proces tegen het Blok terecht?
Distel is offline  
Oud 9 juni 2004, 15:05   #74
bruut geweld
Minister-President

Standaard

u weet toch wel hoop ik dat een hof van beroep uit DRIE rechters bestaat ?

allemaal lid van de lions club ?

en zelfs dan : onpartijdigheid van een rechter IN ZIJN BEROEP is het hoogste goed van de rechterlijke macht. wat die man in persoonlijke sfeer denkt, mag nooit terzake doen.

BEWIJS die man zijn partijdigheid in zijn oordeel met juridische argumenten !
dus : neem het vonnis , neem de aangehaalde feiten van het blok erin :
en bewijs dan dat zijn vonis NIET OP FEITEN steunt, maar op erg onprofessionele persoonlijke gevoelens die hij ventieleert in zijn vonnis dat daardoor ongegrond wordt (en dit in de juridische interpretatie) en bewijs bovendien dat zijn persoonlijke invloed dermate is dat die twee andere rechters willoze ja knikkers zijn die bereid zijn om die man zijn persoonlijke gevoelens te laten gelden in een vonnis en niet een neutraal juridisch geargumenteerd vonnis

Als ge dat kunt, gaan ze u bij het blok zeer graag zien komen ! Cassatie verbreekt dan onmiddellijk. Echter elke jurist is het er over eens dat dit een zeer goed gemotiveerd vonnis is.

De rest zijn insinuaties �* la : verhofstad hield zijn handje vast.
Leuk om wat frustratie af te reageren maar meer ook niet
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 9 juni 2004, 15:06   #75
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Surlet
Ik vind dat heel sympathiek van het Blok dat ze opkomen voor het grondrecht vrije meningsuiting, maar heeft het Blok ook al gehoord van de grondrechten vrijheid van taal en vrijheid van vereniging?
belgie heeft wel een [size=6]franstalige[/size] lionsclub in GAND met een [size=7]"juge" [/size]die het [size=7]Vlaams [/size]Blok wél heeft veroordeeld wegens racisme !

[size=6]snap je het nu ????
[/size]
ancapa is offline  
Oud 9 juni 2004, 15:08   #76
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
wie zegt dat dit op VB-maat gemaakt werd?
als dat het geval was, zouden ze wel aanvallen van journalisten of uitmoorden van mede-cafegangers zwaarder aanpakken

neen, niemand heeft mij tot nu toe kunnen overtuigen dat het VB "gepakt" is op basis van een wet uit 1981
gm10 is offline  
Oud 9 juni 2004, 15:10   #77
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
belgie heeft wel een franstalige lionsclub in GAND met een "juge" die het Vlaams Blok wél heeft veroordeeld wegens racisme !

DADDE! Dat is eigenlijk wel heel mysterieus, he. Wat een complot, anderstaligen in Gent, in this day and age. Je zou voor minder paranoid worden.
gm10 is offline  
Oud 9 juni 2004, 15:10   #78
bruut geweld
Minister-President

Standaard

dat is ook een perfect te verdedigen uitspraak !
"wel een rechter vinden die wou oordelen /veroordelen... "

Feit :
zaak werd aanhangig gemaakt in brussel:
correctioneel : uitspraak : ik ben onbevoegd
beroep : ja, ik ben ook onbevoegd

rechters interpreteerden dit (de feiten)als zijn niet tot hun bevoegdheid , lees : ge moet naar Assisen ermee , dit in tegenstelling met de wet .
Die rechters verwijt ik zeker niets, het is de eerste keer dat een partij zich voor dergelijke feiten moeten verantwoorden , en als ze geoordeeld hadden, was het blok zogoed als zker ZELF naar cassatie gegaan om de bevoegdheid te betwisten.
Cassatie zou dan zelf onder druk komen te staan , omdat ze dan een reeds bestaand oordeel impliciet zouden bevestigen /lees ontkennen.
nu konden ze zich zuiver uitspreken over de BEVOEGDHEID zonder meer.

Dus laatste beroep bij Cassatie : Wat is het nu eigenlijk ? zoals u wel weet spreekt Cassatie zich niet alleen uit over procedurefouten maar ook over zogezegde grijze juridische zones , dit zou er dan één kunnen zijn;, vermits er geen precedenten waren. Die oordeelden: nee, dit hoort niet thuis als zijnde een politiek misdrijf,maar is wel degelijk een strafrechterlijk misdrijf weliswaar gepleegd door een politieke groepering, maar het politiek zijn geeft hen hier GEEN immuniteit voor om de beroepsrechter te ontwijken. het is ook niet het blok zelf, maar zijn VZW's die gedagvaard werden, maar in feite is dit wel het blok.
Dus conform de wetgeving verhuisd de boel naar een ander hof van beroep
en die hebben geoordeeld ; het was dus een VERoordeling. gezien de feiten en na het vonnis te hebben doorgelezen , ben ik het daar ook volledig mee eens.

die uitspraak is 100 % correct , volgens de geldende wetgeving en de aangehaalde feiten diende wel degelijk een correctionele/beroeps rechtbank te OORDELEN en niet de hete aardappel door te schuiven naar een assissenrechtbank.
bruut geweld is offline  
Oud 9 juni 2004, 15:11   #79
bruut geweld
Minister-President

Standaard

u weet toch wel hoop ik dat een hof van beroep uit DRIE rechters bestaat ?

allemaal lid van de lions club ?

en zelfs dan : onpartijdigheid van een rechter IN ZIJN BEROEP is het hoogste goed van de rechterlijke macht. wat die man in persoonlijke sfeer denkt, mag nooit terzake doen.

BEWIJS die man zijn partijdigheid in zijn oordeel met juridische argumenten !
dus : neem het vonnis , neem de aangehaalde feiten van het blok erin :
en bewijs dan dat zijn vonnis NIET OP FEITEN steunt, maar op erg onprofessionele persoonlijke gevoelens die hij ventileert in zijn vonnis dat daardoor ongegrond wordt (en dit in de juridische interpretatie) en bewijs bovendien dat zijn persoonlijke invloed dermate is dat die twee andere rechters willoze ja knikkers zijn die bereid zijn om die man zijn persoonlijke gevoelens te laten gelden in een vonnis en niet een neutraal juridisch geargumenteerd vonnis

Als ge dat kunt, gaan ze u bij het blok zeer graag zien komen ! Cassatie verbreekt dan onmiddellijk. Echter elke jurist is het er over eens dat dit een zeer goed gemotiveerd vonnis is.

De rest zijn insinuaties �* la : verhofstad hield zijn handje vast.
Leuk om wat frustratie af te reageren maar meer ook niet
bruut geweld is offline  
Oud 9 juni 2004, 15:16   #80
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Vond u de aanpassing van de racismewet en het daaropvolgend proces tegen het Blok terecht?
bij mijn weten is de anti-rascismewet nooit aangepast
wel was er een nieuwe wet:

"Wet van 4 mei 1999: invoering van de strafrechtelijke aansprakelijkheid van rechtspersonen. De wet is vooral bedoeld om bijvoorbeeld vervuilende bedrijven aan te pakken. "

En een grondwetswijziging:

"Wijziging van de grondwet, op 7 mei 1999: persdelicten met een racistisch karakter moeten niet meer door een assisenhof worden beoordeeld, maar door de correctionele rechter."

De klacht werd ingediend in oktober 2000, anderhalf jaar later. Moest het BLok "gepakt" zijn, dan waren ze geen 18 maanden onbestraft gebleven. Het is eigenlijk ook behoorlijk dom. Ze waren er reeds aan ontsnapt voor de wetswijziging, dus zou het toch klaar en duidelijk moeten geweest zijn dat het volgende keer geen waar zou zijn. Domoren.
gm10 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be