![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 13 juli 2011 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dan moet ge nog een hospitalisatie hebben, en dewelke pakken wij? Die U halvelings dekt, volledig of meer dan de helft? Dan moet ge dus, hoe goed uw sociaal beleid dus ook is, een extra verzekering bij pakken. Want zelfs Belgen gaan nog bankroet door ziektes, dat in een land waar het zogezegd zo goed is qua sociale medische bijstand he. Ons onderwijs is lang niet het beste. Beter als Nederland? Laat ik in het midden, alleen moet dat herberekent worden. We zitten nu met leerlingen die geen woord Nederlands kunnen. Of zo gebrekkig dat het een hele klas vertraagd. Bekijk hetgene je nu hebt eens op lange termijn. Wie komt er beter uit? NL of BE? Nadruk, de lange termijn he. Dit land is verkocht aan een ander volk. Daar er in Nederland mensen als Geert nog gehoord worden, doch hier de mond gesnoerd. Keuze snel gemaakt. En neen, de finale keuze viel daar niet. De finale keuze viel na meerdere bezoeken aldaar en gesprekken met de mensen daar. Zo slecht is Nederland niet hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het 'Statuut voor het Koninkrijk der Nederlanden' is zo geregeld dat de Caraïbische eilanden hetzelfde gewicht hebben als 'Nederland'. Alles, dus zelfs de Grondwet van Nederland, is ondergeschikt aan het Statuut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Nee, wat ik in #13 zei was tegen Henri #12.
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ons kent ons, nietwaar Henri? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Nous sommes tous des Néerlandais ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() Sommige behoren nu eenmaal liever toe tot de Fransen die hun afkomst zodanig negeren tot er straks niet meer van overschiet dan terug te keren naar hun originele roots waar het eigenlijk ooit beter was dan nu.
Tjah, krijg nou tieten zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- er in Vlaanderen geen praktijken meer zijn; - er in Nederland veel meer plaats is; - er in Nederland betere regelingen zijn; - de Vlaamse tandarts in Nederland kan beschikken over een tandartsassisente. Ik verzin het niet, system, want dan zou u nog goed wegkomen. Het waren woorden die ik optekende uit de mond van een Vlaams-Limburgse tandarts, misschien wel een die in uw buurt geen praktijk kon vinden of wilde beginnen. ![]()
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 13 juli 2011 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In hysterische commentaren wordt nog wel eens beweerd dat Vlaanderen bij Nederland geminoriseerd zou worden vanwege de grootte van Nederland. Vreemd genoeg houdt men dergelijke argumentaties als deze achterwege als het om de vermeende aansluiting van Wallonië bij Frankrijk gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ben echt regelmatig in Nederland, en ik voel me er echt op mijn gemak. De mensen staan daar heel open, en ze zijn grotendeels toch openhartig naartoe Belgen. Ik zou het niet meer dan logisch vinden dat wij fusioneren met de Nederlanders, toch zijn wij gefusioneerd met franstaligen die niets erkennen van onze Vlaamse cultuur. Raar? En dat velen dit in stand willen houden vind ik nog meer raar. Hup Holland hup! Vlaanderen hup mee verdorie! Maar geen probleem voor me. Ik ben EU burger en verhuis heel gemakkelijk naar een land dat ook EU lid is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() Ik ben nochtans Belg. Ik zat op deze scholen.
Toegegeven, ik voelde mij zelden geroepen op te letten in de les ![]() Vertraagd is idd met een T in die zin. De eerste zin die U in Bold zet is volgens mij niet geheel incorrect. Laatst gewijzigd door Alienation : 13 juli 2011 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Die eerste zin is idd correct, ik wilde daarmee iets duidelijk maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar toch had ik gehoopt dat U meer kon brengen dan iemand op dt fouten wijzen. Soms begin ik al te twijfelen of ik een c of een k moet zetten. Die spelling is binnen tien jaar weer enorm veranderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
jij vertraagt hij vertraagt wij vertragen jullie vertragen zij vertragen In de context - 3e persoon enkelvoud onvoltooid tegenwoordige tijd - wordt het inderdaad met een t geschreven. Herberekend daarentegen is het voltooid deelwoord - en dus met een d. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Fuck it, ik maak dt fouten en nog meer schrijffouten dan de DT-regels durven dromen. So fucking what? Ik blijf ne mens. Maar dan gepakt worden op wat schrijffouten? Ge verdient ulder ondergang, kutvolk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Alleszins een meer logische combinatie dan wat jullie nu gebrouwen hebben.
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() We brouwen nix meer zelf. Geen kat dat het inziet! En diegene die ze erop wijzen worden gepakt op het minste om ze in het belachelijke te trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |