Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2011, 18:06   #61
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Sorry, ik zal wel dom overkomen maar wat precies is Jihad? Veronderstel dat het Arabisch is.
De Jihad is het innerlijk gevecht tegen bepaalde gevoelens, voornamelijk het ego. Veel mensen antwoorden op vragen niet omwille van de inhoud maar omwile van hun ego. Een moslim moet zijn ego beheersen, het levenslange gevecht tegen dit ego is jihad. De kleine Jihad is militair.
Voorbeeld als een islamitisch land veroverd wordt door een bezetter mag een moslim niet zomaar vluchten. Hij moet vechten als een islamitische leider daartoe oproept. Er bestaat echter GEEN soort kruistocht an sich om de islam te verspreiden. Jihed is vaak vertaald als heilige oorlog, maar dat is het dus niet. Heilige oorlog is een westers begrip dat van bij de kruistochten afkomstige is.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 18:08   #62
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jihad tegen je nafs= strijden tegen je ego.
Ok, mercie. Ne mens leert elke dag nog bij si!
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 18:09   #63
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Wat daar mis mee is? Er dienen geen wetten te zijn, geen ge- en verboden te zijn die door religieuze waanzin ingegeven zijn. Dat is daar mis mee.
Dus mijn intentie om een park zonder hondenstront te bekomen past niet in u kraam enkel en alleen omdat ik mijn inspiratie uit mijn religie haal?
Oud 16 juli 2011, 18:13   #64
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, ik zal wel dom overkomen maar wat precies is Jihad? Veronderstel dat het Arabisch is.
Je hebt de kleine en de grote jihad. Waarvan dat de ene ongevaarlijk is maar de andere des te meer. Jihad is een typisch islamitische uitvinding. Smeerlapperij. Het is via jihad dat hun troepen op nog geen 100 jaar tijd in Zuid Frankrijk stonden om ook daar de islmaitische soort van 'vrede' te brengen. Het is diezelfde jihad die osama bin laden tot zijn vredelievende daden dreef.

Citaat:
...Een deel van de verklaring voor de (georganiseerde) verontwaardiging ligt misschien in het feit dat een moslim wat anders verstaat onder woorden als ’djihad’, ’oorlog’, ’vrede’, ’agressie’ en ’expansie’ dan een westerling. Tijdens een demonstratie in Indonesië, enkele dagen na de uitspraken van de paus, zei een moslim dat het Westen nooit zal begrijpen wat djihad betekent, en dat de paus er daarom niets over had mogen zeggen.

Misschien is het handig om de verschillen uit te leggen aan de hand van de woorden van Bassam Tibi. Hij is een liberale denker, oorspronkelijk uit Syrië, en hoogleraar internationale betrekkingen in Duitsland. Dit citaat komt uit zijn essay ’War and Peace in Islam’ uit 1996:

„In essentie is de islam een religieuze boodschap voor de hele mensheid. Moslims zijn religieus gezien verplicht om het islamitische geloof te verspreiden over de hele wereld. ’En Wij hebben u uitgezonden tot de hele mensheid’ (Koran 34:28 ). Wanneer de niet-moslims toegeven aan bekering of onderwerping, dan kan de missie (da’wa) op vredige wijze worden voortgezet. Als zij dit niet doen, zijn moslims verplicht om oorlog tegen hen te voeren. Om vrede te kunnen bereiken is het nodig, volgens de islam, dat niet-moslims zich onderwerpen aan de uitnodiging van de islam – óf door bekering, óf door het accepteren van de status van religieuze minderheid (dhimmi) en het betalen van de individuele belasting, jizya. Wereldvrede, het finale stadium van de missie, wordt alleen bereikt door de bekering of onderwerping van de hele mensheid aan de islam. […] Moslims geloven dat expansie door oorlog geen agressie is, maar de vervulling van het bevel in de Koran om de islam te verspreiden, als de weg om vrede te bereiken. Het gebruik van geweld om de islam te verspreiden is geen oorlog (harb), een woord dat alleen gebruikt wordt om gewelddadige acties door nietmoslims aan te duiden. Islamitische oorlogen zijn geen hurub [meervoud van harb], maar eerder futuhat, een actie om de wereld te ’openen’ voor de islam en uitdrukking van de islamitische djihad. [...] Ongelovigen die een obstakel vormen voor de da’wa (de missie), zijn zelf schuldig aan deze oorlogstoestand, omdat het verspreiden van de islam op een vredige manier voortgezet kan worden als de anderen zich daaraan onderwerpen. Met andere woorden: zij die zich verzetten tegen de islam veroorzaken oorlogen en zijn er verantwoordelijk voor. Slechts wanneer moslims niet voldoende krachtig zijn, is een tijdelijke ’wapenstilstand’ (hudna) toegestaan.” Bassan Tibi’s uitleg van de djihad volgens de klassieke islamitische doctrine betekent niet dat hij erachter staat. Integendeel, hij is een van de schaarse hedendaagse hervormers die ondubbelzinnig stelling hebben genomen tegen de djihad – in tegenstelling tot Tariq Ramadan. Bassam Tibi vindt verder dat moslims in het Westen de dominante westerse cultuur ten volle moeten omarmen. Hij vindt de orthodoxe doctrine, onder andere over de djihad, een gevaar voor een open samenleving. ... http://dutch.faithfreedom.org/forum/...php?f=4&t=7519
Bekijk ook dit filmpje.

http://video.google.com/videoplay?do...09395775858867

Islam is geen vrede maar oorlog.

Laatst gewijzigd door smiley : 16 juli 2011 om 18:14.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 18:16   #65
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Ging deze draad niet over honden verbieden in de stad?
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 18:17   #66
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
2
Oud 16 juli 2011, 18:18   #67
smiley

Standaard

Citaat:
Het is echt geen toeval dat een moslim bezwaar maakt tegen honden. En zeker een talibansupporter.
Oud 16 juli 2011, 18:27   #68
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het is echt geen toeval dat een moslim bezwaar maakt tegen honden. En zeker een talibansupporter.
En nu ernstig aub.

Het is niet omdat een bepaalde forummer genaamd 'moslim' deze draad opent dat deze draad ook daadwerkelijk met zn religie heeft te maken. Ik en de forummer hebben een gemeenschappelijk geloof. En als je alles gelezen hebt kon je zien dat ik geen voorstander ben van zijn idee/voorstel. Daar gaat dus uw islamtheorie.

En nu terug ontopic svp!

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 16 juli 2011 om 18:28.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 18:28   #69
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Dus mijn intentie om een park zonder hondenstront te bekomen past niet in u kraam enkel en alleen omdat ik mijn inspiratie uit mijn religie haal?
Net zoals je je "inspiratie", ik noem dat gewoon het slaafs navolgen van je heilig boekje, uit je religie haalde toen je voor veelwijverij pleitte, toen je ervoor pleitte dat vrouwen zich zedig moeten kleden, toen je voor een verbod op alcohol in de horeca pleitte.

Dat zijn stuk voor stuk zaken die de misselijkmakende sharia voorschrijft, net zoals het voor elke moslim een verplichting is de wetten van het land in overeenstemming met de sharia te brengen.

Oud 16 juli 2011, 18:30   #70
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ogenschijnlijk wel, maar de achterliggende gedachte is om onze wetten en regels in overeenstemming te brengen met de mensvijandige sharia en islam.
Oud 16 juli 2011, 18:30   #71
smiley

Standaard

Citaat:
En nu ernstig aub.

Het is niet omdat een bepaalde forummer genaamd 'moslim' deze draad opent dat deze draad ook daadwerkelijk met zn religie heeft te maken. Ik en de forummer hebben een gemeenschappelijk geloof. En als je alles gelezen hebt kon je zien dat ik geen voorstander ben van zijn idee/voorstel. Daar gaat dus uw islamtheorie.

En nu terug ontopic svp!
Ik heb het over een moslim. Niet over suikermoslims.
Oud 16 juli 2011, 18:30   #72
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Jij vroeg wat Jihad betekende.
Oud 16 juli 2011, 18:32   #73
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ik woon in de stad. De stad zou wel properder zijn moesten er minder honden zijn. Honden in een stad zijn vies, het park ligt vol uitwerpselen, en de hondentoiletten verspreiden een vieze geur. Ik zou honden in de stad verbieden of zwaar taxeren zodat de nodige maatregelen kunnen genomen worden.
Denkt u dat dit een goed voorstel is?
Een goed voorstel, en los van hygiëne nog iets anders (een mythe ):
Voorzichtig met een hond
(...)
Elk jaar worden 100.000 Belgen, voornamelijk kinderen, gebeten door een hond. Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 2% van de kinderen jonger dan 16 jaar ooit gebeten is door een hond (...)
De gevolgen van een hondenbeet kunnen, vooral bij kinderen, zeer ernstig zijn. (...)

Tips
De aanwezigheid van een huisdier houdt altijd een risico in. Laat kinderen en honden nooit zonder toezicht alleen .. (werkloosheid oplossen)
(..)

http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=5907

Worminfecties bij de mens
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...=art&art_id=97

porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 18:33   #74
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik heb het over een moslim. Niet over suikermoslims.
Ik ben dan ook een moslim. Maak je geen illusies.
Oud 16 juli 2011, 18:34   #75
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel is een vuile stad op zich.
Dit is niet waar.
Oud 16 juli 2011, 18:34   #76
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Een goed voorstel, en los van hygiëne nog iets anders (een mythe ):
Ben ik nu de enige suikermoslim die anti-sharia is?
Oud 16 juli 2011, 18:35   #77
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Dit is niet waar.
Excuseer, ik bedoel Schaarbeek, Molenbeek en Anderlecht
Oud 16 juli 2011, 18:36   #78
smiley

Standaard

Citaat:
Een moslim is pro sharia en pro islamstaat. Een moslim streeft naar de islamitische soort van vrede.

Hier een uitspraak van een moslim die bij de 'verdraagzame' 'antiracisten' onder ons veel bijval genoot, hij zit nu terug in libanon bij zijn moeder (good riddance).

Citaat:
De sjaria is niet van menselijke oorsprong, maar van goddelijke openbaring. Allah (swt), de allerhoogste en de unieke (tawhied) schepper zelf is de bron van het recht. De rechten die door Allah zijn verleend zijn onveranderlijk en onvervreemdbaar en zijn van toepassing op alle mensen; niemand heeft het recht daarop inbreuk te plegen of wijzigingen aan te brengen. Daarom staan zij boven menselijke wetten.

In de islam zijn godsdienst en politiek niet van elkaar gescheiden. Pogingen om de islam tot de privé-sfeer te beperken (zogenaamde Euro-islam) zijn gericht op het uitschakelen van de islam. Secularisme wordt daarom afgewezen. Daarnaast is het van belang de strijdbaarheid van de islam te bewaren.

Abou Jah Jah

Laatst gewijzigd door smiley : 16 juli 2011 om 18:45.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 18:45   #79
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen sharia in deze thread of in mijn reactie. Jij wel, zoe(t)ster?

Hé, en wat doe jij hier trouwens?
Schoonmaak, afwas, babbeltje met je moeder, koken, .. en al die dingen gedaan?
Oud 16 juli 2011, 18:47   #80
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een moslim is pro sharia en pro islamstaat. Een moslim streeft naar de islamitische soort van vrede.
Wat een onzin!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be