![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jaja, wie had dat gedacht. Mijn mening is volledig veranderd nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw analyse zou trouwens aan kracht winnen, als je een tip van de sluier zou kunnen oplichten ivm het "iets" wat rond zijn twintig gebeurde.
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vermoedelijk verwart u psychopathie met andere psychische aandoeningen.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 30 juli 2011 om 07:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik onthoud ondermeer: Citaat:
Citaat:
Het probleem met deze psychopathen is dat ze hun medemensen en de wereld in het algemeen willen aanpassen aan hun pathologie, in plaats van hun pathologie aan te pakken.
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
![]() Citaat:
Volgens de volgende bron wordt men niet (altijd) als psychopaat geboren; het is een proces dat bepaalde stadia kent. En een sterke persoon kan, volgens deze bron, zijn psychopathie overwinnen. Anders Behring voldoet wellicht aan het onderstaande beeld van psychopathie. Ik vraag mij af of dit dan moet leiden tot een ontoerekeningsvatbaar verklaring, of dat men hem, evenals de door u genoemde 'psychopaten', waaraan ik nog Fidel Kastro, Sadam Hoessein, George Bush, Ronald Rumsfeld en Khadaffi, om er maar een paar te noemen, wil toevoegen, volledig verantwoordelijk moet stellen voor zijn daden. Onder meer wegens de door u terecht opgemerkte aarzeling van Behring toen een jongetje van elf hem toeriep, "ik ben veel te jong om te sterven." Men kan dan eisen dat zelfs een psychopaat zich uiteindelijk laat leiden door zijn natuurlijke gevoelens jegens zijn eigen soort en niet door het doel dat hem voor ogen staat. Psychopathie is dan nooit een verontschuldiging voor 'onmenselijk gedrag' en al helemaal niet voor genocide. Een ingewikkeld ethisch probleem. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er is een jarenlange voorbereiding en een duidelijk motief. Breivik is helemaal niet gek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Vreemdeling
|
![]() Tja niet Wilders was zijn inspiratie, maar die andere hé Pim Fortuyn of die Oostenrijker (ik weet zijn naam niet meer)
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 't is een mens zoals elk ander.
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Jörg Haider
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verklaar hem niet gek, en geef hem de maximum straf (21 jaar): als die terug buitenkomt doet hij het gewoonweg nog eens vrees ik, vermits hij niet wil inzien dat hij fout is geweest. Dan helpt gevangenisstraf helemaal niet volgens mij. allez, binnenkort komt de moordenaar van Fortuyn vrij: ik denk niet dat hij één morzel berouw heeft van zijn daad. Het enige probleem is dat hij uit Nederland zal moeten verdwijnen wegens gevaar voor aanslagen. Dus: hop naar Thailand of zo.... leuke straf nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() En geen woord voor alle onschuldige slachtoffers die hij maakte?
Misplaatste sympathie ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 1 augustus 2011 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een rechtvaardige straf. In Europa daarentegen, en zeker in Noorwegen, is een straf een lachertje. Met 21 jaar voor 76 moorden zegt de maatschappij eigenlijk: beste Breivik, u bent een beetje stout geweest, wilt u dat niet meer doen asjeblief? De Noren worden nu keihard geconfronteerd met de gevolgen van hun eigen normvervagende attititude. Maar of ze ook de les gaan trekken?
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 1 augustus 2011 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niet gezegd dat het geen geestesziekte is, noch dat het er wel een is. Wel dat het niet in aanmerking valt voor ontoerekeningsvatbaar verklaren.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 1 augustus 2011 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De moordenaar van Fortuyn doodde één mens, uit politiek motief. Géén vergelijking mogelijk met de koele massamoordenaar Anders Behring Breivik die er bijna honderd doodde en bijna evenveel gruwelijk verwond heeft met dumdumkogels en explosieven, ook uit politiek motief. Laatst gewijzigd door filosoof : 1 augustus 2011 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |