![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens andere moslims in de wijk is de oproep van de fundamentalisten een ziekelijke reactie op de moordende aanslagen van de rechtsextremistische Anders Breivik in Oslo van vorige week. "Dit is een poging om de verschillende gemeenschappen tegen elkaar op te zetten, maar dat zal niet lukken", aldus de 29-jarige Sal Warner. "In dit land wensen we geen stenigingen, dat is al te gek. Dit is Groot-Brittannië en iedereen hoort zich aan de Britse wetten te houden". http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...hariawet.dhtml
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 28 juli 2011 om 23:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op de keper beschouwd is Oslo eerder een gevolg van dit soort zaken dan de oorzaak.
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dergelijke mensen zien niet in dat hun hardnekkige ontkenning van de realiteit deel uitmaakt van het probleem ipv bij te dragen aan een oplossing.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wat had je gedacht? Dat redelijkheid niet gekend is bij moslims? De onredelijkheid ligt bij hen die intolerantie tolereren.
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als, zoals velen lijken te opperen, de multiculturele samenleving een feit is dan wordt het misschien ook dringend tijd dat dit feit wordt omgezet in wetgeving waarbij elke cultuur ten volle wordt gerespecteerd. Kan of wil men dit niet, dat men dan ophoudt met de politiek correcte hypocrisie en toegeeft dat er wel degelijk één enkele overheersende cultuur/wetgeving kan/mag bestaan binnen een samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Of zouden ze er toch iets mee te maken hebben? Citaat:
Straffe toebak hé! oops Machiavelli was me voor. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 29 juli 2011 om 08:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En bij het stelen van pakweg een fiets hakken we een handje én een voetje af......zal lastig trappen worden op de pedalen ![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Godsdienst beleven doe je thuis en niet in de politiek.
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik reageer gewoon op de gewoonweg belachelijke reactie van Filosoof. Van wereldvreemdheid gesproken... Overigens, aangezien dit artikel al een tijd voor Breiviks aanslag moest rondgetoerd hebben, wil ik hier nogmaals wijzen op het feit dat extreem rechts (Wilders, VB,...) allang niet meer met de vinger hoeven te worden gewezen als het op medeverantwoordelijkheid aankomt betreffende het drama in Noorwegen. De Morgen mag mij eens uitleggen hoe een artikel dat al weken in omloop is plots wordt gerecupereerd om als "reactie op de aanslagen in Noorwegen" te dienen. Ofwel checken ze hun bronnen niet en nemen ze schaamteloos verouderde info op, waarbij dan nog een pertinente leugen is aan toegevoegd (zogezegd een reactie op iets dat dan nog niet gebeurd is) ofwel zit er daar een infiltrant van Stormfront de boel hopeloos op te hitsen. Het is in ieder geval een zoveelste bewijs dat de media evenveel boter op het hoofd hebben als het gaat om gemeenschappen tegen elkaar opzetten en desinformatie te verspreiden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 29 juli 2011 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |