Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 6 augustus 2011, 15:36   #61
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAX BAUER Bekijk bericht
Gij moogt ook sympathiseren met die bende gekken. Voel ik mij heel goed bij.
Daar voelt u zich goed bij, tot u het bent die afwijkt van de norm en dreigt onder de voet gelopen te worden door een klein leger.
Oud 6 augustus 2011, 15:37   #62
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

De golfstaten beginnen zicj nu ook te roeren, alleen hebben zij de middelen (behalve geld) om Assad te stoppen.

http://www.nu.nl/buitenland/2583501/...eld-syrie.html
Derk de Tweede is offline  
Oud 6 augustus 2011, 15:47   #63
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Daar voelt u zich goed bij, tot u het bent die afwijkt van de norm en dreigt onder de voet gelopen te worden door een klein leger.
Op bepaalde vlakken wijk ik zeer ver af van de norm maar ik ga niet onder de voet gelopen worden. Overigens, als ge dan toch tegen het systeem wilt zijn dan moet ge niet verwachten dat de rode loper voor u uitgelegd wordt.
MAX BAUER is offline  
Oud 6 augustus 2011, 16:22   #64
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens, als ge dan toch tegen het systeem wilt zijn dan moet ge niet verwachten dat de rode loper voor u uitgelegd wordt.
Waarmee u (waarschijnlijk ongewild) toegeeft dat de enige bestaansreden van de verschillende gewapende takken van de overheid is: het in de pas doen lopen van mensen die afwijken van de norm, die tegen de status quo zijn, die niet opgroeien met het idee dat een overheid een normaal gegeven is - iets wat veel mensen wel doen dankzij het collectief en verplicht "onderwijs".

Het monopolie op geweld van een overheid is een inbreuk op de vrijheid en het leven van al haar onderdanen. Een individu zouden (haast) geen mensen een monopolie op geweld geven, omdat ze dan lijdzaam vernietigd kunnen worden. Hun vrijheid wordt ook aangetast wanneer dat individu besluit om het monopolie te misbruiken om mensen hun gedrag en keuzes te sturen. Bijgevolg is het waanzinnig dat diezelfde mensen dat monopolie wel geven aan een overheid.

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 6 augustus 2011 om 16:23.
donzigschaap is offline  
Oud 6 augustus 2011, 16:41   #65
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Een gast met uw ideen(over joden bijvoorbeeld) moet hier niet de liberaal uithangen.
Mijn ideeën willen niemand doden. Uw liberale ideeën blijkbaar wel.

Citaat:
Niet geloofwaardig.
Die sekte was een bende gekken. Gij moogt daar gerust mee sympathseren.
Nogmaals: ik sympathiseer enkel met de rechten van de Amerikaanse bevolking.

Trouwens, waarom waren ze gek volgens u? In Amerika zijn er veel zogenaamde denominaties (alleen "sekten" genoemd, zoals hier, om ze in een kwaad daglicht te stellen).
Nestor Burma is offline  
Oud 6 augustus 2011, 16:44   #66
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Is de VS zeker niet. Niet dat dat per definitie een compiment is.
En nu moet ik dat geloven?
Nestor Burma is offline  
Oud 6 augustus 2011, 18:41   #67
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Waarmee u (waarschijnlijk ongewild) toegeeft dat de enige bestaansreden van de verschillende gewapende takken van de overheid is: het in de pas doen lopen van mensen die afwijken van de norm, die tegen de status quo zijn, die niet opgroeien met het idee dat een overheid een normaal gegeven is - iets wat veel mensen wel doen dankzij het collectief en verplicht "onderwijs".

Het monopolie op geweld van een overheid is een inbreuk op de vrijheid en het leven van al haar onderdanen. Een individu zouden (haast) geen mensen een monopolie op geweld geven, omdat ze dan lijdzaam vernietigd kunnen worden. Hun vrijheid wordt ook aangetast wanneer dat individu besluit om het monopolie te misbruiken om mensen hun gedrag en keuzes te sturen. Bijgevolg is het waanzinnig dat diezelfde mensen dat monopolie wel geven aan een overheid.
Veel retoriek die complete onzin is. Uw definitie van de taken van de gewapende takken van de overheid is volledig van de pot gerukt.
Heeft geen enkel raakpunt met de werkelijkheid.Gij zijt een hele rare vogel.
MAX BAUER is offline  
Oud 6 augustus 2011, 18:41   #68
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
En nu moet ik dat geloven?
Zeker.
MAX BAUER is offline  
Oud 6 augustus 2011, 18:44   #69
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn ideeën willen niemand doden. Uw liberale ideeën blijkbaar wel.

Nogmaals: ik sympathiseer enkel met de rechten van de Amerikaanse bevolking.

Trouwens, waarom waren ze gek volgens u? In Amerika zijn er veel zogenaamde denominaties (alleen "sekten" genoemd, zoals hier, om ze in een kwaad daglicht te stellen).
Ik ben geen liberaal en gij ook niet. Uw bezorgdheid om de rechten van de amerikanse bevolking is bijzonder ontroerend.
Gij moogt gerust denken dat die sekte niet gek was. De feiten bewijzen echter het tegendeel.
MAX BAUER is offline  
Oud 6 augustus 2011, 19:34   #70
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel retoriek die complete onzin is. Uw definitie van de taken van de gewapende takken van de overheid is volledig van de pot gerukt.
Citaat:
The incident at Waco did not come even close to legally qualifying.
http://www.rense.com/general42/clark.htm
Nestor Burma is offline  
Oud 6 augustus 2011, 19:36   #71
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker.
Wat overredingskracht!
Nestor Burma is offline  
Oud 6 augustus 2011, 19:55   #72
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben geen liberaal en gij ook niet. Uw bezorgdheid om de rechten van de amerikanse bevolking is bijzonder ontroerend.
Waarom zou iemand die zogezegd niet-liberaal is dan sympathie hebben voor de politiemannen en de soldaten van het liberalisme?

Dat is hetzelfde als zeggen: "Ik ben geen communist, maar ik heb sympathie voor het Rode Leger, voor de Breznjev-doctrine en de overheid paste enkel de wet toe in Katyn."

Citaat:
Gij moogt gerust denken dat die sekte niet gek was. De feiten bewijzen echter het tegendeel.
Welke feiten? Welke bewijzen?

Waco the Big Lie

In de Sovjet-Unie werden vele dissidenten ook "gek" verklaard. Homo americanus, homo sovieticus, één pot nat.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 6 augustus 2011 om 19:55.
Nestor Burma is offline  
Oud 6 augustus 2011, 21:15   #73
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zag gisteren op het journaal tientallen Syrische tanks op weg gaan naar het "front". President Assad zet zonder schroom zware tanks in tegen zijn eigen burgers. Ik zou er geen enkele moeite mee hebben als de Israelische luchtmacht die tanks zou vernietigen.
Maar helaas de jagers bleven aan de grond. Zo zou Israel ook goodwill kunnen kweken bij een toekomstige nieuwe Syrische regering.
Misschien zijn de Israëli's eerder bereid om Assad te helpen om de betogingen de kop in te drukken. Ze zouden ook de christenen daar een dienst bewijzen. Ze kunnen daarmee tevens de eigen problemen even de kop indrukken. De gewone Israeli's zijn op dit moment namelijk ook aangestoken door de Arabische lente en oproerig geworden.

Citaat:
More than 280,000 estimated to be protesting in TA, demanding social justice; Student Union head: "We are not ready to give up on the dream to have homes"; tens of thousands also protesting in J'lem, North.
http://www.jpost.com/NationalNews/Ar...aspx?id=232732
Piero is offline  
Oud 6 augustus 2011, 22:09   #74
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Misschien zijn de Israëli's eerder bereid om Assad te helpen om de betogingen de kop in te drukken. Ze zouden ook de christenen daar een dienst bewijzen. Ze kunnen daarmee tevens de eigen problemen even de kop indrukken. De gewone Israeli's zijn op dit moment namelijk ook aangestoken door de Arabische lente en oproerig geworden.
Israël doet niets voor christenen. Nooit ofte nimmer. Waarom zou het ook? Alle christenen in het Midden-Oosten zijn Arabieren (of Armeniërs). Laat dat een les zijn voor alle zogenaamde christen-zionisten, de Nederlandse in het bijzonder.

En dan is er nog een reden: Hezbollah, speerpunt van de as Syrië-Iran tegen Israël.
Nestor Burma is offline  
Oud 6 augustus 2011, 22:30   #75
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Israël doet niets voor christenen. Nooit ofte nimmer. Waarom zou het ook? Alle christenen in het Midden-Oosten zijn Arabieren (of Armeniërs). Laat dat een les zijn voor alle zogenaamde christen-zionisten, de Nederlandse in het bijzonder.
Messiaanse Joden? Die worden natuurlijk gehaat door vele Ultra-Orthodoxe Joden, net zoals andere christenen van Joodse origine.
Albrecht is offline  
Oud 6 augustus 2011, 22:32   #76
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Messiaanse Joden? Die worden natuurlijk gehaat door vele Ultra-Orthodoxe Joden, net zoals andere christenen van Joodse origine.
Ja, regelmatig vinden er ook verbrandingen van het Nieuwe Testament plaats in Israël.
Nestor Burma is offline  
Oud 6 augustus 2011, 22:35   #77
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, regelmatig vinden er ook verbrandingen van het Nieuwe Testament plaats in Israël.
Ik denk dat alles beter was in de late Ottomaanse tijd, met een uiterst lakse sharia. De Christenen zijn het grote slachtoffer geworden van de strijd tussen Israël en Palestina. Israël veegde eeuwenoude Christelijke dorpjes van de kaart en de Palestijnen hebben ook de gave van verdraagzaamheid tegenover Christenen verloren in het opflakkerend religieus extremisme.
Albrecht is offline  
Oud 6 augustus 2011, 22:40   #78
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik denk dat alles beter was in de late Ottomaanse tijd, met een uiterst lakse sharia. De Christenen zijn het grote slachtoffer geworden van de strijd tussen Israël en Palestina. Israël veegde eeuwenoude Christelijke dorpjes van de kaart en de Palestijnen hebben ook de gave van verdraagzaamheid tegenover Christenen verloren in het opflakkerend religieus extremisme.
Daar ben ik het volledig mee eens.
Nestor Burma is offline  
Oud 7 augustus 2011, 00:32   #79
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die gewoon propaganda van Khadafi afschrijft, heeft alle redenen om niet te hoog van de toren te blazen.
Zoals gewoonlijk inhoudsloos gebrabbel, maar geen argumenten.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 7 augustus 2011, 08:27   #80
MAX BAUER
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou iemand die zogezegd niet-liberaal is dan sympathie hebben voor de politiemannen en de soldaten van het liberalisme?

Dat is hetzelfde als zeggen: "Ik ben geen communist, maar ik heb sympathie voor het Rode Leger, voor de Breznjev-doctrine en de overheid paste enkel de wet toe in Katyn."
In de Sovjet-Unie werden vele dissidenten ook "gek" verklaard. Homo americanus, homo sovieticus, één pot nat.
Die politiemanen en soldaten zijn geen poltiemannen en soldaten van een ideologie.
Een gevaarlijke sekte vergelijken met dissidenten in de USSR is helemaal van de pot gerukt.

Laatst gewijzigd door MAX BAUER : 7 augustus 2011 om 08:28.
MAX BAUER is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be