Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2012, 22:26   #61
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Jachtverbod voor een week in Vlaanderen.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...06_Jachtverbod
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 09:39   #62
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht

Misschien moeten ze maar eens een everzwijn in de hof van Schauvliege uitzetten...

Laatst gewijzigd door Stingray : 7 februari 2012 om 09:39.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 19:41   #63
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Misschien moeten ze maar eens een everzwijn in de hof van Schauvliege uitzetten...
Ge ziet de beestjes niet graag, precies?
Oud 7 februari 2012, 20:18   #64
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moet Maggie Block niet voor opvang zorgen voor die arme everzwijntjes die in de barre koude moeten buitenslapen? Zoiets kan een mens toch niet dulden?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 20:54   #65
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Bij gebrek aan echte vijanden gaat de mens fictieve vijandbeelden opzoeken. Dat kan een mug zijn, een mier ... of een zwijntje. Ach, het brengt wat leven in de brouwerij niet waar?
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 21:48   #66
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge ziet de beestjes niet graag, precies?
Ik heb er geen probleem mee, maar ze moeten niet tussen de huizen zitten. En in tegenstelling tot velen hier heb ik er al een paar van héél dichtbij gezien en te dicht bij mijn huis.
Oud 7 februari 2012, 21:53   #67
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb er geen probleem mee, maar ze moeten niet tussen de huizen zitten. En in tegenstelling tot velen hier heb ik er al een paar van héél dichtbij gezien en te dicht bij mijn huis.
Het "Jaws" effect?
Oud 7 februari 2012, 23:17   #68
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oei, in welke bos woon jij dan wel...of kweek je ze.
Oud 8 februari 2012, 08:38   #69
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oei, in welke bos woon jij dan wel...of kweek je ze.
Ik woon in Koersel, vlak bij het militair domein van Leopoldsburg.

We moeten even realistisch zijn. Everzwijnen kweken als de pest en hebben buiten de mens op dit moment GEEN natuurlijke vijanden zoals in de tijd van de Romeinen de wolven. DUS dat is een probleem als er niet op gejaagd mag worden. En ik ben geen jager...

Hetzelfde met Herten, alhoewel die minder snel kweken. Maar je wilt het toch niet aan de hand hebben dat je naar huis snort (aan 70 km/u) en er zo'n hert of everzwijn voor je auto staat.

Laatst gewijzigd door Stingray : 8 februari 2012 om 08:42.
Oud 8 februari 2012, 08:51   #70
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

A ja, dat verhaal weer. Er zijn geen natuurlijke vijanden, dus...

Ik zal je vertellen wat er zou gebeuren als er wel natuurlijke vijanden waren. De everzwijnen zouden met net zoveel zijn, want zo belanchelijk hoog liggen de aantallen echt nog niet, alleen ze zouden zich vaker richting woonwijken begeven, daar zitten namelijk geen wolven. En als je wil jagen ga je maar naar Wallonië, daar wordt toch al het beleid op jagers en vissers afgestemd.
Oud 8 februari 2012, 08:58   #71
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik woon in Koersel, vlak bij het militair domein van Leopoldsburg.

We moeten even realistisch zijn. Everzwijnen kweken als de pest en hebben buiten de mens op dit moment GEEN natuurlijke vijanden zoals in de tijd van de Romeinen de wolven. DUS dat is een probleem als er niet op gejaagd mag worden. En ik ben geen jager...

Hetzelfde met Herten, alhoewel die minder snel kweken. Maar je wilt het toch niet aan de hand hebben dat je naar huis snort (aan 70 km/u) en er zo'n hert of everzwijn voor je auto staat.
Haha ... de omgekeerde wereld. Dus men moet die beesten volgens u moeten afschieten omdat het zou kunnen dat vlammende automobilisten ertegen zouden rijden? Misschien zou het logischer zijn de zaak om te draaien en de verantwoordelijkheid bij de automobilist leggen die zijn snelheid moet aanpassen naargelang de omstandigheden.
Oud 8 februari 2012, 09:16   #72
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Haha ... de omgekeerde wereld. Dus men moet die beesten volgens u moeten afschieten omdat het zou kunnen dat vlammende automobilisten ertegen zouden rijden? Misschien zou het logischer zijn de zaak om te draaien en de verantwoordelijkheid bij de automobilist leggen die zijn snelheid moet aanpassen naargelang de omstandigheden.
Heb je al ooit eens een hert of everzwijn de straat zien oversteken mijn beste. Dat doet dat beest dus niet aan 2 km/uur. Qua voorzienbaarheid is dit dus zero. Dus m.a.w. je argument houdt absoluut geen steek.

We spreken hier niet over een egel of een pad m.a.w.

Laatst gewijzigd door Stingray : 8 februari 2012 om 09:17.
Oud 8 februari 2012, 19:22   #73
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
A ja, dat verhaal weer. Er zijn geen natuurlijke vijanden, dus...

Ik zal je vertellen wat er zou gebeuren als er wel natuurlijke vijanden waren. De everzwijnen zouden met net zoveel zijn, want zo belanchelijk hoog liggen de aantallen echt nog niet, alleen ze zouden zich vaker richting woonwijken begeven, daar zitten namelijk geen wolven. En als je wil jagen ga je maar naar Wallonië, daar wordt toch al het beleid op jagers en vissers afgestemd.
Is het geweten hoeveel er zijn?
Dit vriesweer zal hen wel een knauw geven zeker.
Oud 9 februari 2012, 20:40   #74
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dat geval zouden de everzwijnen al eeuwen geleden moeten uitgestorven zijn. Maar met hun dikke winterspeklaag kruipen ze gezellig dicht bij elkaar om warm de winter door te komen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 21:50   #75
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Hogs" in de VS....

In Noord-Amerika waren er in de natuur geen wilde zwijnen meer na de laatste Ijstijd,(ooit hadden ze daar zelfs een soort reusachtig roofzwijn...)maar door de Europese immigranten zijn zowel varkens als echte Euraziatische everzwijnen meegebracht en menig beest is "zoekgeraakt" in de talrijke struwelen..... *kuch*

Als resultaat heeft men nu een drietal types "hogs" in vrijwel alle Zuidelijke staten...waar kolossale beesten van 400 kg (!!!) tussen zitten.Beesten die al graag een stukje vlees plegen te eten(zo een groot beest heeft proteinen nodig!),en waar zelfs een volwassen Mannelijke Amerikaanse Zwarte Beer het beter niet tegen opneemt op risico van zeer ernstige verwondingen!
Men noemt hen soms al eens "Volkwagen Beetles" om aan te geven dat het eigenlijk toch wel grote knoerten zijn.....
Beesten die een eenzame mens zonder veel aarzelen zullen aanvallen!

In de VS wordt er in ieder duchtig op gejaagd,maar het is eigenlijk "out of control"....

(kelt probeert angst te creeen in de Vlaamse schaamverkavelingen te lande)

Laatst gewijzigd door kelt : 9 februari 2012 om 21:57.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 23:15   #76
bartelx
Parlementslid

Standaard

Boerenbond wil alle everzwijnen laten uitroeien!

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GOT3LV4J2

Nochtans in het buitenland slaagt men er in om de everzwijnen uit de akkers te houden. Waarom niet bij ons?
Oud 10 februari 2012, 09:51   #77
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Boerenbond wil alle everzwijnen laten uitroeien!

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GOT3LV4J2

Nochtans in het buitenland slaagt men er in om de everzwijnen uit de akkers te houden. Waarom niet bij ons?
In het buitenland bestaat een jachtwetgeving die pakken logischer en minder kleingeestig is dan in Vlaanderen (wat doet die bevoegdheid eigenlijk in Vlaanderen? Iedereen zijn eigen ambtenaren zeker... Wat we zelf doen doen we beter; Wallonië pakt dit nochtans pakken beter aan). Zelf Nederland kent een logischere jachtwetgeving (daarom ook dat de laatste regels die, met vol protest, werden ingevoerd op Nederlands model zijn gebaseerd).

Het probleem is dat wij hier zitten met een fractie van de bevolking "de echte natuurliefhebbers" die liever afgeven op hun medemens dan zoeken naar oplossingen voor bepaalde problemen... Rechtbekken, vossen, zwijnen, katten,... noem maar op telkens geraakt men niet verder dan het feit dat jagers graag jagen en dat dit toch wel een erg degoutante hobby is. Triestig... En laat ons wel wezen het is niet de jager an sich die het meest verliest aan deze discussie; het is onze Vlaamse natuur.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 12:21   #78
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel geluk met ze te tellen.

Een tijdje geleden reed ik 's nachts van Leopoldsburg naar Hechtel en op de brandvrije strook naas het fietspad, liep een bende van zo'n 15 van die met slagtanden uitgeruste snuiters. Door hun kleur merk je dit pas op het laatst op.

Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als die met die kudde gaan oversteken.
Oud 10 februari 2012, 13:35   #79
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel geluk met ze te tellen.

Een tijdje geleden reed ik 's nachts van Leopoldsburg naar Hechtel en op de brandvrije strook naas het fietspad, liep een bende van zo'n 15 van die met slagtanden uitgeruste snuiters. Door hun kleur merk je dit pas op het laatst op.

Ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als die met die kudde gaan oversteken.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 20:08   #80
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toemme....tonen ze toevallig tegenwoordig op DC een serie "Hogs gone Wild" zeker ...

Inwoners van de Vlaamse schaamverkavelingen : allemaal kijken en bibberen
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be