Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2011, 16:17   #61
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
WHAHAHAHA... "goede coke" en "slechte coke"

Weet jij eigenlijk wel wat cocaïne is, of geloof je ook nog dat het om zuiver gedroogde blaadjes van de cocaplant gaat?

Een filmpje over hoe cocaïne gemaakt wordt, eens goed kijken wat ze er allemaal indraaien, dus ook in uw "goede coke":

Making cocaine

Cocaine: how they made it

Cocaïne is hoe dan ook zeer schadelijk, voor elke mens. De effecten op oa de hersenen, de hartwerking, neus,... zijn al uitvoerig bestudeerd.
Nu weet ik onmiddelijk dat ik met een meeloperke te doen heb
Je maakt je echt belachelijk als je moest weten wie ik ben.
Kom vertel mij eens hoe je in een labo je coke cleant en op hoeveel graden coke reeds verdampt
Ik wacht op je antwoord

En ik heb geen filmpkes nodig om cocabladeren te laten kristaliseren tot cokapasta.

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 14 augustus 2011 om 16:20.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 19:09   #62
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is uiteindelijk, waar ge in geloofd, of nog beter, wat het beste overeenstemt met Uw eigen ideologie.
Geloof? Ideologie?
Je hoeft jouw manier van redeneren niet te projecteren op anderen.
De cultuur van het drugsverbod houdt geen rekening met data en observaties, de cultuur van het drugsverbod is inderdaad een geloof.
Citaat:
Voor elk standpunt dat niet tot het domein van de exacte wetenschap behoort, zal men wel één of meerdere professoren vinden, die het daar mee eens zijn, zoals men ook wel één of meerdere professoren zal vinden, die het daar niet mee eens zijn.
Geneeskunde is ook geen exacte wetenschap, toch is er voor de meeste ziektebeelden een consensus over de behandelingswijze.

Van zodra je één of meerdere professoren gevonden hebt die er niet mee akkoord gaan, hoor ik het graag.

Laatst gewijzigd door artisjok : 14 augustus 2011 om 19:10.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 19:24   #63
Tema
Lokaal Raadslid

Tema's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Marroks mengen met heroine
Nog nooit van gehoord. In Antwerpen-centrum zijn coke-dealers dikwijls Marrokanen. Moest daar iets van aan zijn dan zou ik dat al lang geweten hebben.

Laatst gewijzigd door Tema : 14 augustus 2011 om 19:32.
Tema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 19:57   #64
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Geloof? Ideologie?
Je hoeft jouw manier van redeneren niet te projecteren op anderen.
De cultuur van het drugsverbod houdt geen rekening met data en observaties, de cultuur van het drugsverbod is inderdaad een geloof.
Dat is dan volledig wederzijds. Wat wilt ge hier mee bewijzen ? Dat alleen de data en observaties van de drugslobby waarheid zijn, en deze van de tegenstanders niet ?
Citaat:
Geneeskunde is ook geen exacte wetenschap, toch is er voor de meeste ziektebeelden een consensus over de behandelingswijze.

Van zodra je één of meerdere professoren gevonden hebt die er niet mee akkoord gaan, hoor ik het graag.
Er zijn genoeg punten in de geneeskunde waar nogal wat discussie over is (behandeling prospaatkanker...), en niet in het minst over de gevolgen van drugsgebruik.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 20:37   #65
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat is dan volledig wederzijds. Wat wilt ge hier mee bewijzen ? Dat alleen de data en observaties van de drugslobby waarheid zijn, en deze van de tegenstanders niet ?
Ik geef je een link naar een topic gebaseerd op een artikel dat vol staat met data en observaties, en bekijkt dat niet eens; je houdt er geen rekening mee.
Je overtuiging voor een drugsverbod is gebaseerd op geloof, niet op ratio.

Citaat:
Er zijn genoeg punten in de geneeskunde waar nogal wat discussie over is (behandeling prospaatkanker...), en niet in het minst over de gevolgen van drugsgebruik.
Zo lang er gediscussieerd wordt op basis van data, observaties, feiten, onderzoek kan ik me daar mee verzoenen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 22:19   #66
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Klinklare onzin! De opiumproductie is in het door de yanks "bevrijd" gebied veel hoger. Daarnaast is ook de Gouden Driehoek in het Verre Oosten weer aan een opmars bezig, vooral vanuit Myanmar.
Bewijs dat het klinkbare onzin is ? Vanaf dat er Amerikanen en Europeanen in Afganistan zitten, hebben de Taliban de westerse wereld beginnen overspoelen met heroïne, en vergeleken met pakweg 20 jaar terug, tegen spotgoedkope prijzen. Ze hebben de velden, waar zij eerst de opiumteelt verboden hadden, want dat is ook een plaag voor de Afganen zelf, terug in gang gezet, want oorlog voeren kost geld, en de vijand in zijn thuisbasis vergiftigen en daar dan ook nog vet aan verdienen is in hun ogen een goede zaak.
Dat deze Talibans niet het wereldmonopolie hebben op de heroïneverkoop wil ik best toegeven,maar als zij goedkoop verkopen moet de concurrentie ook zijn prijzen aanpassen.
Laatste nieuws : ook in Zuid Amerika, waar men eerst enkel coca verbouwde, word nu ook opium gekweekt.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 22:21   #67
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
WHAHAHAHA... "goede coke" en "slechte coke"

Weet jij eigenlijk wel wat cocaïne is, of geloof je ook nog dat het om zuiver gedroogde blaadjes van de cocaplant gaat?

Een filmpje over hoe cocaïne gemaakt wordt, eens goed kijken wat ze er allemaal indraaien, dus ook in uw "goede coke":

Making cocaine

Cocaine: how they made it

Cocaïne is hoe dan ook zeer schadelijk, voor elke mens. De effecten op oa de hersenen, de hartwerking, neus,... zijn al uitvoerig bestudeerd.
Alle harddrugs hebben een onmiddellijk, gunstig effect. Maar dat is dan ook enkel in het begin, om je beter in de val te doen lopen. En tegen dat je d�*t door hebt, is het te laat.
Oud 14 augustus 2011, 22:30   #68
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Sterk businessmodel is dat, je coke mengen met strychnine. Dat zijn zo van die typische urban legends die maar al te graag worden rondverteld, net zoals die kul van die harddrugs die gratis worden uitgedeeld. Of zoals de weeddealer die aan de schoolpoorten de kinderen weed komen verkopen om ze daarna verslaafd te maken aan het hardere spul.
Word nochthans gedaan hoor. Geen dodelijke hoeveelheden strychnine.
Het werkt zo : je pakt heroïne waarin een beetje stychnine vermengd zit. Je voelt het effect van de heroïne, wat ondermeer de allerbeste pijnstiller is die er bestaat. Je voelt niet het effect van de strychnine zolang je het effect van de heroïne ervaart. Maar de heroïne is wel sneller uitgewerkt als de strychnine, en eens dat die uitgewerkt is voel jij je zo slecht als maar mogelijk is, zo ziek als een hond. Maar als je dan opnieuw wat heroïne pakt, voel je je onmiddellijk terug heel goed.( Met cocaïne net hetzelfde, behalve dat je wat minder rap verslaafd word ). En zo word je verslaafd, hé... Dat je dat niet door had, jongen toch...

Laatst gewijzigd door den dinges : 14 augustus 2011 om 22:35.
Oud 14 augustus 2011, 23:12   #69
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Word nochthans gedaan hoor. Geen dodelijke hoeveelheden strychnine.
Het werkt zo : je pakt heroïne waarin een beetje stychnine vermengd zit. Je voelt het effect van de heroïne, wat ondermeer de allerbeste pijnstiller is die er bestaat. Je voelt niet het effect van de strychnine zolang je het effect van de heroïne ervaart. Maar de heroïne is wel sneller uitgewerkt als de strychnine, en eens dat die uitgewerkt is voel jij je zo slecht als maar mogelijk is, zo ziek als een hond. Maar als je dan opnieuw wat heroïne pakt, voel je je onmiddellijk terug heel goed.( Met cocaïne net hetzelfde, behalve dat je wat minder rap verslaafd word ). En zo word je verslaafd, hé... Dat je dat niet door had, jongen toch...
Al die zever is helemaal niet nodig om ergens aan verslaafd te geraken. Een verslaving aan cocaïne heeft trouwens zeer weinig te maken met het lichamelijke aspect, maar zo goed als alles met het psychologische. Over heroïne zijn er tegenstrijdige aanwijzingen (en ik geef graag toe dat ik daar minder over weet, aangezien ik dat nooit zo mijn ding is geweest). Dat er wel eens ergens een dealer heeft rondgelopen die zulke dingen deed zal ik zeker niet betwisten, dat het courante praktijken zijn wel.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 23:32   #70
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom vertel mij eens hoe je in een labo je coke cleant en op hoeveel graden coke reeds verdampt
Ik wacht op je antwoord

En ik heb geen filmpkes nodig om cocabladeren te laten kristaliseren tot cokapasta.
Maar m'n beste, uw scheikundige kennis om die smeerlapperij te bewerken is ongetwijfeld zeer hoogstaand, twijfel ik niet aan. Maar stellen dat er zoiets is als "goede coke en slechte coke" m'n beste expert, is gewoon lachwekkende onzin, en daar ging het over! Er bestaat geen goede cocaïne, het is allemaal slecht voor de menselijke gezondheid, alleen is het ene nog slechter dan het andere door afwijkingen in het productieproces en/of door het versnijden met nog andere smeerlapperij.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2011, 23:37   #71
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle harddrugs hebben een onmiddellijk, gunstig effect. Maar dat is dan ook enkel in het begin, om je beter in de val te doen lopen. En tegen dat je d�*t door hebt, is het te laat.
Doet niks ter zake. Vanaf de eerste portie die men inneemt, is het ongezond voor het menselijk lichaam.
Oud 14 augustus 2011, 23:49   #72
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Bewijs dat het klinkbare onzin is ?
Kijk naar de gegevens bij de UNODC.

Citaat:
Vanaf dat er Amerikanen en Europeanen in Afganistan zitten, hebben de Taliban de westerse wereld beginnen overspoelen met heroïne, en vergeleken met pakweg 20 jaar terug, tegen spotgoedkope prijzen. Ze hebben de velden, waar zij eerst de opiumteelt verboden hadden, want dat is ook een plaag voor de Afganen zelf, terug in gang gezet, want oorlog voeren kost geld, en de vijand in zijn thuisbasis vergiftigen en daar dan ook nog vet aan verdienen is in hun ogen een goede zaak.
Er wordt al vééééééél langer dan dat papaver geteeld in Afghanistan m'n beste, en het waren steeds de lokale krijgsheren die er hun zakken aan vulden. De Taliban zijn pas later gekomen en hebben zoals eerder gezegd een tweeslachtige houding aangenomen: verbod en / of inperkingen, wat ook effectief gebeurde maar anderzijds ook lokaal tolereren en er winsten van afromen. In elk geval hebben ze het nooit echt stevig aangemoedigd, wat krijgsheren uit bijvoorbeelde de Noordelijke Alliantie (en voorden tot de Muddjahedin behorend in de strijd tegen de Russen) wel deden.

Citaat:
Dat deze Talibans niet het wereldmonopolie hebben op de heroïneverkoop wil ik best toegeven,maar als zij goedkoop verkopen moet de concurrentie ook zijn prijzen aanpassen.
De prijzen zijn gewoon gezakt omdat de smokkelmogelijkheden veel gemakkelijker geworden zijn. Veel meer corruptie en chaos in de Kaukasus, minder grenscontroles, toegenomen handelsactiviteit naar en vanuit Turkije, een Albanese exodus naar westelijk Europa,... waardoor er veel minder poen blijft kleven aan tussenpersonen.

Citaat:
Laatste nieuws : ook in Zuid Amerika, waar men eerst enkel coca verbouwde, word nu ook opium gekweekt.
Ook dat gebeurde al langere tijd, idem voor marihuana, maar hun opiumproductie blijft vooralsnog vrij beperkt. De Gouden Driehoek daarentegen zit weer serieus in de lift.
Oud 15 augustus 2011, 13:05   #73
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 15 augustus 2011, 17:47   #74
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat is er trouwens mis met cocaïne gebruik?
Dat coke gebruikers onuitstaanbaar zijn ?
Oud 15 augustus 2011, 17:58   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Dat coke gebruikers onuitstaanbaar zijn ?
Hoe kom je daarbij?

Je neemt jezelf toch niet als voorbeeld?
Oud 15 augustus 2011, 18:08   #76
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe kom je daarbij?

Je neemt jezelf toch niet als voorbeeld?
Ooit een bende cokeheads bij elkaar gezien ?

Oud 15 augustus 2011, 18:17   #77
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Ooit een bende cokeheads bij elkaar gezien ?
Ooit een bende bloednuchtere drug warriors bij elkaar gezien?
Oud 15 augustus 2011, 23:55   #78
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Al die zever is helemaal niet nodig om ergens aan verslaafd te geraken. Een verslaving aan cocaïne heeft trouwens zeer weinig te maken met het lichamelijke aspect, maar zo goed als alles met het psychologische. Over heroïne zijn er tegenstrijdige aanwijzingen (en ik geef graag toe dat ik daar minder over weet, aangezien ik dat nooit zo mijn ding is geweest). Dat er wel eens ergens een dealer heeft rondgelopen die zulke dingen deed zal ik zeker niet betwisten, dat het courante praktijken zijn wel.
Die zever is niet nodig, maar het versnelt het processus wel. Een trouwe klantenkring is belangrijk voor dealers, zoals voor elke handelaar.
Oud 15 augustus 2011, 23:56   #79
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Doet niks ter zake. Vanaf de eerste portie die men inneemt, is het ongezond voor het menselijk lichaam.
Maar je brein vind het wel lekker. En daar gaat het allemaal om, hé...
Oud 16 augustus 2011, 00:46   #80
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik wacht op je antwoord

Wel dan raad ik je aan om klaproosjes als basisproduct te gebruiken om iets bij te verdienen.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be