![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#62 |
Burger
|
![]() Tantist, het enige dat ik gezegd heb is dit:
1) volksnationalisme is gevaarlijk want leidt tot het beklemtonen van het "eigen volk" en het uitstoten van wie niet tot dit "eigen volk" behoort. (waarbij volk wordt gedefinieerd door etno-culturele kenmerken, waardoor mensen die deze kenmerken niet bezitten nooit tot dat volk kunnen behoren, vandaar het exclusieve) 2) Jan vanden Berge beweert bij hoog en laag dat het Vlaams-Nationalisme een volksnationalisme is, en dat dit te verkiezen is boven staatsnationalisme, wat hij "kunstmatig" noemt. 3) DUS: als het Vlaams-nationalisme echt een volksnationalisme is, is het exclussief en dus gevaarlijk. MAAR: er zijn ook Vlaams-nationalisten die niet moeten weten van het volksnationalisme (bijvoorbeeld het beklemtonen van de multiculture samenleving tijdens de laatste Vlaamse Feestdag) . Deze Vlaams-nationalisten verwijt ik dan ook niets. Het is aan u om uit te maken of u volksnationalist bent of niet. groetjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 |
Burger
|
![]() Leer eens lezen!
Ik heb niet gezegd dat u gevaarlijk bent, maar dat volksnationalisme een gevaarlijke ideologie is. En waarom dat zo is heb ik nu al duizend keer uitgelegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Tantist, uit al uw antwoorden kan ik alleen maar afleiden dat jij grotere problemen hebt met niet-flaminganten en hun al dan niet uitgesproken opvattingen, dan wij met flaminganten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Een ideologie zelf kan weinig mensen uitstoten, het zijn de aanhangers die ze volgen die dat doen.
![]() |
![]() |
#70 |
Burger
|
![]() Waarom wil u zo graag gevaarlijk zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Ben ik gevaarlijk? En zo ja, zeg eens concrete zaken die ik zal doen die me gevaarlijk maken (joden hun winkels ineen slagen, gaskamers opereren,... 8) ) Komaan, durf antwoorden!!!
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. De Vlamingen stonden toe dat de wapenwet versoepeld werd. ![]() Ik zit dus nog altijd te wachten op een maatregel waarbij de Walen écht iets voor de Vlamingen gedaan hebben. Trouwens, de Vlamingen hadden ook "Zolder", hee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Ben ik, als volksnationalist gevaarlijk en zo ja, legt dat eens uit in de praktijk.
![]() |
![]() |
#74 |
Burger
|
![]() Omdat u alles verdraait!
Uw ideologie zet mensen er toe aan om anderen uit te sluiten. Hoe en of u dat in de praktijk zult doen, kan ik natuurlijk niet zeggen (ik ben niet helderziende). En hoe aanhangers van die ideologie in het verleden mensen hebben uitgesloten, daar ga ik niet verder op in want dan beschuldigt u me er van dat ik u onterecht vergelijk met gespuis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#76 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Tantist, u bent niet voor rede vatbaar. U wil ons gewoon bepaalde ideeën laten schrijven die we helemaal niet aanhangen.
Met u valt niet te discussiëren. Geef mij dan maar een discussie met Jan van den Berghe, wiens ideeën ik helemaal niet aanhang, maar die tenminste met argumenten probeert te discussiëren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Burger
|
![]() Als u er op aandringt: de vervolging van Joden en zigeuners in nazi-Duitsland was het gevolg van volksnationalisme. De Anschluss was ook een gevolg van volksnationalisme (de neiging om volksgenoten ter hulp te komen is vaak een oorzaak geweest van oorlogen). Wat er in ex-Joegoslavië gebeurde, idem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik ook zeg, Tantist reageert altijd hetzelfde: "Zie je wel! De Belgicisten schilderen alle Vlamingen af als fascisten!!!!" ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
![]() Citaat:
Het zal wel meevallen met het "gevaarlijke" volksnationalisme, als jullie niet eens durven zeggen dat de aanhangers erdoor gevaarlijk worden. Citaat:
Had het dan op zijn minst geprobeerd met dat ik "de uitzondering op de regel" of zo was. Neen, JULLIE weigerden pertinent op die ene simpele vraag beantwoorden, waarmee je kleur bekende over de waarde van die fluttheorie...
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |