Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2011, 10:55   #61
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik zou graag eens een historische bron zien die dergelijke praktijken uit de middeleeuwen documenteert. Want volgens mij is hetgeen je hier schrijft over de middeleeuwen je reinste onzin.
Zo is het, het zijn verre van argumenten tot zelfs geen verwijten. Het zijn inhoudsloze en nutteloze beweringen die totaal geen steek houden.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 10:56   #62
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Jij komt af met dwaze argumenten die geen oplossing bieden, een versterkte burcht is iets middeleeuws. Net daarom dat het bedrijf een vernieuwende strategie zoekt. Dit bedrijf begrijpt de reden en de oorzaak van het probleem, door samen te werken en daarbij de buurt meer te betrekken geef je kwaadwilligen geen kans om weer te gaan overheersen. Ze zijn namelijk een minderheid geen meerderheid. Door samen te werken met zij die deze buurt een kans willen geven zijn ze in hun opdracht al half geslaagd, om nog meer slaagkans te krijgen zullen ze dus moeten volharden in hun strategie.
Je zegt gewoon omfloerst hetzelfde als wat CC zegt.
Oud 28 augustus 2011, 10:57   #63
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Je zegt gewoon omfloerst hetzelfde als wat CC zegt.
Kan je dat even aantonen?
Oud 28 augustus 2011, 11:00   #64
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Jij en Karo beweren dat je verplicht bent een "band" te scheppen als bedrijf met de omgeving, om overlast te voorkomen.
Dat is JULLIE standpunt, niet het mijne.
Niemand verplicht.
Dat bedrijf doet dat uit eigen vrije wil.

Maar het is nu eenmaal realiteit.
Als een bedrijf in een buurt opereert en niemand van de omwonenden heeft daar een baan, dan zal dat bedrijf als buitenstaander beschouwd worden met alle problemen van dien.
Bedrijf veroorzaakt parkeerdruk, bewoners klagen, bewonersparkeren wordt ingevoerd, werknemers klagen dat er geen parkeerplaatsen zijn, parkeren toch, bewoners vragen om weg te slepen, werknemers kwaad op bewoners.

Andere situatie: een deel van de werknemers zijn bewoners.
Minder parkeerdruk, minder problemen.

Dit is een klein voorbeeldje uit de realiteit, en ik weet dat het wel veel complexer in elkaar zit.
Maar door werknemers uit de onmiddellijke omgeving te halen zorgt ge dat uw bedrijf deel gaat uitmaken van die omgeving en zal er veel meer wederzijds respect zijn en makkelijker om problemen te voorkomen of op te lossen.
Oud 28 augustus 2011, 11:02   #65
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij komt af met dwaze argumenten die geen oplossing bieden, een versterkte burcht is iets middeleeuws. Net daarom dat het bedrijf een vernieuwende strategie zoekt. Dit bedrijf begrijpt de reden en de oorzaak van het probleem, door samen te werken en daarbij de buurt meer te betrekken geef je kwaadwilligen geen kans om weer te gaan overheersen. Ze zijn namelijk een minderheid geen meerderheid. Door samen te werken met zij die deze buurt een kans willen geven zijn ze in hun opdracht al half geslaagd, om nog meer slaagkans te krijgen zullen ze dus moeten volharden in hun strategie.
Juist.

Daarom dat ze alle pogingen daartoe reeds hadden aangewend en dan toch maar besloten te verhuizen?

Citaat:
Volgens Debeys heeft Mortierbrigade jarenlang actief naar oplossingen gezocht. "We zijn de dialoog aangegaan met de jongens die op het pleintje vlakbij voetbalden. Op een bepaald moment werkten we voor een fabrikant van chips en hebben we pakjes uitgedeeld. Dat zorgde voor een blijvende band met enkelen. We hebben echter het gevoel dat het vooral jongeren van andere wijken zijn die voor problemen zorgen."

Het reclamebureau nam ook een onderhoudswerker aan uit de buurt. "Dat gebeurde via de lokale moskee en we zijn heel tevreden over zijn werk."

Toch besliste het bedrijf na zeven jaar om te verhuizen naar Schaarbeek. "We trekken in een voormalig gebouw van de brouwerij Haacht. Het voordeel is dat de parking binnen de bedrijfsmuren ligt."

In maart berichtte BDW al over de problemen van BBDO, een ander communicatiebedrijf in de Maritiemwijk. Dat heeft voorlopig nog geen verhuisplannen maar besliste onlangs wel dat de parking wordt voorbehouden voor vrouwen omdat zij het meest kwetsbaar zijn op straat.
http://www.brusselnieuws.be/artikel/...alen-molenbeek

Binnenkort naar de pastoor om katholieke jongeren aan te werven zodat de rest de boel niet komt afbreken? Nee hoor, niks middeleeuwse toestanden.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:03   #66
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Niemand verplicht.

Als een bedrijf in een buurt opereert en niemand van de omwonenden heeft daar een baan, dan zal dat bedrijf als buitenstaander beschouwd worden met alle problemen van dien.
Bedrijf veroorzaakt parkeerdruk, bewoners klagen, bewonersparkeren wordt ingevoerd, werknemers klagen dat er geen parkeerplaatsen zijn, parkeren toch, bewoners vragen om weg te slepen, werknemers kwaad op bewoners.

Dit is een klein voorbeeldje uit de realiteit, en ik weet dat het wel veel complexer in elkaar zit.
Maar door werknemers uit de onmiddellijke omgeving te halen zorgt ge dat uw bedrijf deel gaat uitmaken van die omgeving en zal er veel meer wederzijds respect zijn en makkelijker om problemen te voorkomen of op te lossen.
Pure logica Alboreto, u bent een verstandig mens.
Oud 28 augustus 2011, 11:06   #67
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist.

Daarom dat ze alle pogingen daartoe reeds hadden aangewend en dan toch maar besloten te verhuizen?

http://www.brusselnieuws.be/artikel/...alen-molenbeek

Binnenkort naar de pastoor om katholieke jongeren aan te werven zodat de rest de boel niet komt afbreken? Nee hoor, niks middeleeuwse toestanden.

Zoals ik schreef, Net daarom dat het bedrijf een vernieuwende strategie zoekt. Dit bedrijf begrijpt de reden en de oorzaak van het probleem, door samen te werken en daarbij de buurt meer te betrekken geef je kwaadwilligen geen kans om weer te gaan overheersen. Ze zijn namelijk een minderheid geen meerderheid. Door samen te werken met zij die deze buurt een kans willen geven zijn ze in hun opdracht al half geslaagd, om nog meer slaagkans te krijgen zullen ze dus moeten volharden in hun strategie.
Oud 28 augustus 2011, 11:07   #68
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Niemand verplicht.
Als het alternatief blijkbaar is dat je personeel in elkaar wordt geklopt, dan lijkt me dit geen "vrije wil". Tenzij U de uitdrukking "I'll make you an offer you cannot refuse" ook niet begrijpt.

Citaat:
WELKE problemen vandien? Sinds wanneer is een bedrijf VERPLICHT om buurtbewoners (geschikt of ongeschikt) aan te werven of ze "krijgen de problemen vandien"? Ik noem dat maffiapraktijken (niet voor niks een uitvloeisel uit de islam ideologie).

Citaat:
Oops... heb je het nu over de inplanting van een moskee? Me dunkt had het bedrijf een eigen parking.

Citaat:
dus: alle werknemers die met de auto komen moeten worden ontslagen?

Citaat:
Als niemand uit de omgeving zijn middelbaar heeft afgemaakt, en het bedrijf zoekt hooggekwalificeerde werknemers, dan kan het bedrijf dus beter vertrekken. Daarom dat in die buurt dus enkel louche autozwendelaars te vinden zijn? Ik begin het te begrijpen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:11   #69
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als niemand uit de omgeving zijn middelbaar heeft afgemaakt, en het bedrijf zoekt hooggekwalificeerde werknemers, dan kan het bedrijf dus beter vertrekken. Daarom dat in die buurt dus enkel louche autozwendelaars te vinden zijn? Ik begin het te begrijpen.
Het helpt ook niet dat het reclame en PR bedrijven zijn. De helft is daar homo.
Oud 28 augustus 2011, 11:13   #70
Alboreto

Standaard

Citaat:
Als het alternatief blijkbaar is dat je personeel in elkaar wordt geklopt, dan lijkt me dit geen "vrije wil". Tenzij U de uitdrukking "I'll make you an offer you cannot refuse" ook niet begrijpt.

WELKE problemen vandien? Sinds wanneer is een bedrijf VERPLICHT om buurtbewoners (geschikt of ongeschikt) aan te werven of ze "krijgen de problemen vandien"? Ik noem dat maffiapraktijken (niet voor niks een uitvloeisel uit de islam ideologie).

Oops... heb je het nu over de inplanting van een moskee? Me dunkt had het bedrijf een eigen parking.

dus: alle werknemers die met de auto komen moeten worden ontslagen?

Wow, zoveel bs in 1 post.
Geen zin om mijn tijd daaraan te verknoeien.
Als ge bereid zijt te stoppen zo kinderachtig te posten, roep maar.
Ik discussieer wel verder met de volwassenen hier.
Oud 28 augustus 2011, 11:17   #71
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is het punt wel.
Door een band te scheppen voorkom je inderdaad overlast. Dat heb je goed gezien.
Nee en dat weet u ook heel goed, dit kwam niet in de media omdat een band scheppen de aanleiding was maar wel omdat het bedrijf weg wilde vanwege overlast, een band scheppen wordt gebracht als mogelijke oplossing,waarom doet u nu alsof u dat niet begrepen heeft?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:18   #72
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zo is het, het zijn verre van argumenten tot zelfs geen verwijten. Het zijn inhoudsloze en nutteloze beweringen die totaal geen steek houden.
Het is overduidelijk dat u niet de minste ervaring hebt hoe het er in
de meeste 'warme' wijken aan toe gaat.

Heel wat kans en structureel arme 'Islamitische' wijk genoten (de meesten) zien het nut van 'Westerse' of 'autochtone' bedrijven in de wijk, uitsluitend in functie van; hoe ze deze 'parallel' zouden kunnen uitbaten, er in 't geniep kunnen van profiteren of het boeltje in te kortste keren te kunnen inpalmen.

Van nutteloos gesproken: 'k denk dat de ruimste publieke opinie het inmiddels wel door heeft en dat uw inhoudsloze beweringen en argumenteren niemand meer kunnen overtuigen.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:19   #73
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee en dat weet u ook heel goed, dit kwam niet in de media omdat een band scheppen de aanleiding was maar wel omdat het bedrijf weg wilde vanwege overlast, een band scheppen wordt gebracht als mogelijke oplossing,waarom doet u nu alsof u dat niet begrepen heeft?
Zo heb ik het artikel niet gelezen.
Het ene bedrijf heeft het opgegeven, maar het andere bedrijf wil zich opener opstellen tov de buurt omdat ze ook weten dat niet zij de problemen veroorzaken.

Ik begrijp niet waarom ge er iets anders wilt van maken?
Oud 28 augustus 2011, 11:20   #74
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is er anders positief aan voor die buurt?
Wat denk u van; een bedrijf in de buurt is goed voor de lokale economie?
Mensen bestellen broodjes, gaan iets drinken, winkelen in de buurt van het werk..lijkt u dat niet positief voor een buurt? Mij wel!
Oud 28 augustus 2011, 11:20   #75
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij en Karo beweren dat je verplicht bent een "band" te scheppen als bedrijf met de omgeving, om overlast te voorkomen.
Dat is JULLIE standpunt, niet het mijne.
Dat is wat jij er van maakt.
Ik heb nergens het woord verplichting gebruikt. Karo bij mijn weten evenmin. Het is een wetmatigheid "Een band scheppen voorkomt overlast".
Net zoals "Als je een appel los laat, valt die".
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:22   #76
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar iemand woont is een factor waar de werkgever rekening mee houdt, want hij betaalt een verplaatsingsvergoeding.
Maar bovenal weet de werkgever dat voor de werknemer de afstand werk-woonst belangrijk is. Hoe verder de werknemer woont, hoe groter de kans dat hij zal vertrekken voor een job dichter bij huis.
Hallo Arti? Ik wacht nog op de link die uw bewering over te betalen verplaatsingvergoeding voor bedrijven aantoont, anders is deze halve waarheid een hele leugen!
Oud 28 augustus 2011, 11:23   #77
Alboreto

Standaard

Citaat:
Wat denk u van; een bedrijf in de buurt is goed voor de lokale economie?
Mensen bestellen broodjes, gaan iets drinken, winkelen in de buurt van het werk..lijkt u dat niet positief voor een buurt? Mij wel!
Voila, ge begint het te begrijpen.
Dat zijn inderdaad maatregelen die kunnen genomen worden om een band te smeden met de buurt.
Het bedrijf kan immers ook catering van ergens anders laten overkomen.

Winkelen in de buurt is moeilijker.
Want de mensen moeten bereid zijn dat te doen.
Als er problemen zijn, dan zijn de mensen niet direct bereid dat te doen.
Dat begrijpt ge wel.
Oud 28 augustus 2011, 11:24   #78
Alboreto

Standaard

Citaat:
Hallo Arti? Ik wacht nog op de link die uw bewering over te betalen verplaatsingvergoeding voor bedrijven aantoont, anders is deze halve waarheid een hele leugen!
Waar schreef Artisjok dat?
Ze haalde gewoon aan dat mensen van dichtbij aanwerven voordelig is voor het bedrijf omdat ze dan minder verplaatsingsvergoeding moeten betalen.

Ik zie niet in waar de leugen zit.
Oud 28 augustus 2011, 11:27   #79
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent een oerconservatief persoon, het gevolg zal zijn dat u met uw dwaze veronderstelling en bijhorende 'logica' (als je dat dan al logisch kan noemen) niets, maar dan ook niets zal bereiken.
Mag ik even opmerken dat u onmiddellijk meent een oordeel te mogen vellen over mijn persoon, omdat iemand een andere mening is toegedaan dan u zelf?
Wanneer u daar niet goed tegen kunt, wat doet u dan op een discussieforum?

Zeg eens, beste Karo, hoeveel ervaring heb je met die soort projecten?
Kun je even inhoudelijk reageren en uitleggen waarom je iets dwaas vind, en ook onderbouwen wat er mis is met de logica van de redenering?

Of is dat helemaal niet de bedoeling, en wilt u vooral uw grote gelijk, met liefst een dictatuur tegenover degene die gebakken lucht over een al te maakbare samenleving omver blaast?
Zeg maar even wat je nu precies wilt, dan kan ik daar rekening mee houden, er zijn nog wel forummers die persoonlijk worden wanneer hun argumentatie is opgebrand, mag hoor!

Laatst gewijzigd door alice : 28 augustus 2011 om 11:29.
Oud 28 augustus 2011, 11:29   #80
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Het is overduidelijk dat u niet de minste ervaring hebt hoe het er in
de meeste 'warme' wijken aan toe gaat.

Heel wat kans en structureel arme 'Islamitische' wijk genoten (de meesten) zien het nut van 'Westerse' of 'autochtone' bedrijven in de wijk, uitsluitend in functie van; hoe ze deze 'parallel' zouden kunnen uitbaten, er in 't geniep kunnen van profiteren of het boeltje in te kortste keren te kunnen inpalmen.

Van nutteloos gesproken: 'k denk dat de ruimste publieke opinie het inmiddels wel door heeft en dat uw inhoudsloze beweringen en argumenteren niemand meer kunnen overtuigen.
Ik denk dat je dringend eens met uw buren moet praten, als je dan al in zo een buurt woont. Aan uw uitspraken te zien is dat niet zo. Veel geblaat weinig wol, bovendien totaal geen antwoord op de oorspronkelijke post waar ik naar verwees. Dit is een flauwe poging om toch maar iets te kunnen zeggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be