Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2004, 22:13   #61
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Tja, niet altijd de fout steken op de Franstaligen hé, da's veel te gemakelijk. Franstalig Nationalisme ? Dat opmerking is misplaatst.
Oud 11 juni 2004, 22:13   #62
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation

Nog steeds vind ik het raar dat u dan toch een link wilt leggen tussen de politiek en het gebeurde ongelukkige feit... als ze dan toch zo ver uit elkaar liggen ... waarom alle franstaligen veralgemenen aan de hand van een enkele stommeling?

Allé, hebt u dat nu echt niet begrepen?

Een tekeningetje erbij dan maar: in alle grote, industriele, medische andere organisaties waar activiteiten gebeuren waarbij de veiligheid en het leven van mensen in het geding zijn, gelden bepaalde veiligheidsnormen. In sommige 'culturen' liggen die lager dan andere. De cijfers met aantallen ongevallen geven dara een aanwijzing voor.

Nu is voor alle grens én taalgrensoverschrijdend verkeer de talige bekwaamheid van diegenen die de veiligheid moeten waarborgen een strikte ijzeren regel. In de luchtverkeersleiding wordt dat opgelost door iedereen (piloten én verkeersleiders) te verplichten Engels grondig te beheersen. In spoorweverkjeer geldt meertaligheid van die seingevers en dispatchers die (taal)grensoverschrijdend verkeer moeten waarborgen.

De ENIGFE UITZONDERING op deze regel is de NMBS: hier beweert de directie én haar politieke vooogdij-overheid, de bevoegde minister dus, dat die meertalige bekwaamheid NIEt nodig is. De Waals-Vlaamse grens is dus de ENIGE taalgrens in héél de Europese Unie waarover de seingevers en dispatchers mekaar niet moeten verstaan.

De leidinggevend verantwoordelijke (de NMBS-top) én de wet- en regelgevend overheid (de bevoedge minister) schieten hierin dus grof tekort doordat zij véél lagere veiligheidseisen voorzien voor de NMBS dan wat overal elders in soortgelijke gevallen de norm is.

Vlaamse partijen staan daarbij unaniem open voor de eis dat de verantwoordelijken meertalig moeten zijn. De meeste, maa niet alle franstalige politici wijzen dat echter af.

Tenslotte: stop eens met uw hatelijkel en verregaand misplaatste leugen dat ik zogenaamd zou veralgemenen ten aanzien van "alle franstaligen". Ik schrijf letterlijk in véle bijdragen dat ik een groot onderscheid maak tussen de gewone Franstalige burgers en de "meeste franstalmige politici". Uw bemerking in deze is dus totaal misplaatst en lasterlijk.
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 22:15   #63
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kunt u bewijzen dat de PS schuldig is aan die ramp? Nee. Het was een onnozele menselijke fout! Aanvaardt dat nu eens!
Tiens tiens tiens, de rechter schijnt eerder de fout te leggen bij de NMBS-directie.
Oud 11 juni 2004, 22:16   #64
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Citaat:

Nog steeds vind ik het raar dat u dan toch een link wilt leggen tussen de politiek en het gebeurde ongelukkige feit... als ze dan toch zo ver uit elkaar liggen ... waarom alle franstaligen veralgemenen aan de hand van een enkele stommeling?

Een tekeningetje erbij dan maar: in alle grote, industriele, medische andere organisaties waar activiteiten gebeuren waarbij de veiligheid en het leven van mensen in het geding zijn, gelden bepaalde veiligheidsnormen. In sommige 'culturen' liggen die lager dan andere. De cijfers met aantallen ongevallen geven dara een aanwijzing voor.

Nu is voor alle grens én taalgrensoverschrijdend verkeer de talige bekwaamheid van diegenen die de veiligheid moeten waarborgen een strikte ijzeren regel. In de luchtverkeersleiding wordt dat opgelost door iedereen (piloten én verkeersleiders) te verplichten Engels grondig te beheersen. In spoorweverkjeer geldt meertaligheid van die seingevers en dispatchers die (taal)grensoverschrijdend verkeer moeten waarborgen.

De ENIGFE UITZONDERING op deze regel is de NMBS: hier beweert de directie én haar politieke vooogdij-overheid, de bevoegde minister dus, dat die meertalige bekwaamheid NIEt nodig is. De Waals-Vlaamse grens is dus de ENIGE taalgrens in héél de Europese Unie waarover de seingevers en dispatchers mekaar niet moeten verstaan.

De leidinggevend verantwoordelijke (de NMBS-top) én de wet- en regelgevend overheid (de bevoedge minister) schieten hierin dus grof tekort doordat zij véél lagere veiligheidseisen voorzien voor de NMBS dan wat overal elders in soortgelijke gevallen de norm is.

Vlaamse partijen staan daarbij unaniem open voor de eis dat de verantwoordelijken meertalig moeten zijn. De meeste, maa niet alle franstalige politici wijzen dat echter af.

Tenslotte: stop eens met uw hatelijkel en verregaand misplaatste leugen dat ik zogenaamd zou veralgemenen ten aanzien van "alle franstaligen". Ik schrijf letterlijk in véle bijdragen dat ik een groot onderscheid maak tussen de gewone Franstalige burgers en de "meeste franstalmige politici". Uw bemerking in deze is dus totaal misplaatst en lasterlijk.
aha
spreken de fransen in lille dan nederlands? spreken de duitsers in flensburg deens? wat zijn de internationale regels dan?
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 22:18   #65
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

U heeft het over "Franstalige arrogantie", zonder dat ik daar het woordje politiek zie tussen staan. Dit is dus algemeen. Misplaatst? Neen. Lasterlijk? Neen, slechts beschamend voor u. U denkt zwart-wit. Alle Vlaamse partijen unaniem? Werkelijk alle? Belgicistisch dogma? Welk Belgicisme heeft u voor ogen, dat van 100 jaar geleden of dat van ons, nu, dat verrijkend en open en pluralistisch is?

Waarom is individuele meertaligheid geen oplossing?
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 22:19   #66
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Mag ik overigens vragen om een verklaring van de titel, waarin u stelt dat "Belgicisme" dodelijk is? Een formeel bewijs van dit epitheton dat u toedicht aan een volledige stroming, ware welkom.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 22:20   #67
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
luister vriend
dit was een noodgeval, waalse politici hebben hier niks mee te maken
....

Ah neen? En wie weigert er dan om de wettelijk opgelegde veiligheidsnormen hier op te trekken van dit huidige uitzonderlijk lage niveau naar dat wat zeg in onze buurlanden en in de EU de norm is?
Oud 11 juni 2004, 22:25   #68
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mag ik overigens vragen om een verklaring van de titel, waarin u stelt dat "Belgicisme" dodelijk is? Een formeel bewijs van dit epitheton dat u toedicht aan een volledige stroming, ware welkom.
Geachte konfrater, lees eerst eerst de initiele bijdragen, voor uw uw onwetendheid in deze als mest gaat uitrijden. Ik heb voldoende uitgelegd waarin die belgicistische ideologie verantwoordelijk is voor een bepaalde politieke en bestuursmatgige cultuur waarin de veiligheidsnormen inzale levensgevaarlijke risiko's hardnekkig op een uitzonderlijk laag niveau gehouden worden, om toch maar niet méér kennis van het Nederlands te moeten eisen aan operationele verantwoordelijken.

Als u natuurlijk niet zou inzien wat de rol is van de wetgever in de regelgeving op volksgezondheid en veiligheid, of als u die verantwoordelijkheid zou weigeren te erkennen, dan is dat natuurlijk uw eigen zaak.
Oud 11 juni 2004, 22:25   #69
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte, met alle respekt, maar antwoord u niet naast de kwestie? ik besprak namelijk hélemaal niet het 'algemene veiligheidsbeleid' vande NMBS. dat is, zoials u terecht aanhaalt, beter dan op vele andere plaatsen. Mijn kritiek betrof juist dat éne gigantische zwarte gat in dta veiligheidsbeleid, namelijk dat de NMBS het -bij monde van officiele, expliciete en herhaalde verklaringen van haar toenmalige woordvoerder én haar grote baas- stelde dat zij nadrukkelijk niet eiste dat Waalse en Vlaamse verantwoordelijken die met mekaar moeten communiceren ook effectief mekaars taal kunnen spreken.
het zou mij sterk verwonderen moesten zij zoiets beweerd hebben, wat wij geleerd hebben is net het omgekeerde, dat elkaars taal minimaal (=zodat je elkaar begrijpt) machitg zijn een vereiste is. Perfecte tweetaligheid wordt nu in de verkeersleiding, verantwoordelijke SE etc. vereist, misschien zijn nog niet alle seingevers tweetalig maar dat hoeft geen probleem te zijn want er zijn regulierende organen die alles coördineren, er is doublecheck en triplecheck, wat in Pecrot gebeurde was werkelijk een ongelofelijke malchance en toevallige combinatie van mensen die op dat ogenblik hun werk niet deden, en sindsdien wordt er veel strenger op toegezien. Moesten die seingevers op dat ogenblik hun werk naar behoren gedaan hebben zouden ze de speciale formules hebben gezegd die vereist zijn in zulke omstandigheden en die ze geleerd hebben.

Citaat:
Dat komt er blijkbaar teveel op neer dat je van een Waal eist dat hij Nederlands kent, en dat is blijkbaar iets waar de NMBS-top, de FGTB, PS, MR en CDH zeer zwaar allergisch aan zijn. Ik hoop dat deze verduidelijking helpt.
De NMBS eist ook van haar Franstalige werknemers tweetaligheid, en de meeste van onze franstalige collega's spreken vrij goed Nederlands en doen ook moeite om het te spreken. U leeft nog in het verleden.

Citaat:
Ochottekes toch, de arme dutskes van NMBS-werknemers. Sorry, maar de debiliteit van uw argumentatie is wel onstellend groot. Gelooft u dat nu echt zelf? Beseft u niet hoe uw redenering naast de kwestie, lullig, verachtelijk en misprijzend deze redenering is tegenover een MENSENLEVEN?
Werknemers zijn ook mensen en die kun je niet zomaar ontslaan na vele jaren dienst, alle nieuwe krachten echter moeten tweetalig zijn of het zo vlug mogelijk leren zoniet volgt onvermijdelijk ontslag.(afhankelijk van de functie)

Citaat:
Denkt u nu echt dat de NMBS als één van de allergrootste werkgevers in dit land echt onvoldoende tweetalige mensen vindt voor zo'n verantwoordelijke functies?
toch is het zo, ook aan Vlaamse zijde. Deze mensen moeten ook geschikt zijn voor de job en de nodige kwalificaties hebben.

Citaat:
of is er een ander probleem: dat de NMBS decennialang heeft gediend als parachutelandingsplaats voor 1000-en onbekwame PS, MR- en CDH-apparatchiks en andere pistonnés, en dat er, door de nu reeds onevenredig grote aantal Franstalige ééntaligen, inderdaad moeilijkheden zijn om ze nog te kunnen plaatsen.
Schoeppe was CvP'er hé, hetzelfde gebeurde aan Vlaamse zijde, doch veel minder dan bij andere overheidsbedrijven. Overigens werken er bij de NMBS meer Vlamingen dan Franstaligen.

Citaat:
Echter: het is het éne of het andere. ofwel zijn er te weinig, en dan moet die syndikale machtsgreep keihard doorbroken worden en NIET MEER OP DE RUG VAN MENSENLEVENS kunnen blijven verder woekeren, ofwel is het gewoon een gebrek aan discipline en eerbied voor een mensenleven, en gebuikt de directie dat slechts als excuus.
U weet niet echt over wat u spreekt, zoals ik zei zijn de vereisten wat veiligheid betreft uitstekend en wordt ook gewerkt aan volledige tweetaligheid voor de functies waarvoor dit vereist is. Ik kan u zeggen dat die politiek geslaagd is, al mijn franstalige collega's zijn het Nederlands machtig (soms met zwaar accent maar ze zijn verstaanbaar)

Citaat:
Wacht maar tot u voor een operatie met de ambulance naar een vastbenoemde chirurg wordt afgevoerd, wanneer blijkt dat dat slechts een bedrieger is die zijn diploma vervalste, en eigenlijk slechts verpleger is. Gat u dan ook voorrang geven aan zijn vaste benoeming, of zal u eisen dat uw leven enkel toevertrouwed wordt aan BEKWAME mensen?
uiteraard, maar de vergelijking gaat niet op, al het personeel is bekwaam, alleen mankeert het soms bij sommigen aan discipline en worden menselijke fouten gemaakt, maar daar wordt zwaar tegen opgetreden, veel meer dan vroeger.

Citaat:
bekwaamheid in deze eist dus wel degelijk dat de operationele NMBS-verantwoordelijke( seingevers, dispatchers e;d.) met mekaar kunnen praten.
inderdaad, maar ze kunnen dit ook, ze moeten daar examens van afleggen die tweetaligheid vereisen. Als ze echter de geijkte formules niet altijd gebruiken en door dialectisch woordgebruik elkaar niet verstaan is dat hiun fout, de enige fout van de NMBS was daar niet hard genoeg tegen optreden.

Citaat:
Hoezo, drie? Operationeel én economisch gezien volstaatn 2. Brussel heeft immers al de MIVB en we moeten nu echt niet voor elke grootstedelijke aglomeratie een eigen spporwegmaatschappeij.

toch heeft Brussel een uitgebreid spoornetwerk en noch Walen noch Vlamingen zullen dit kunnen opeisen.

Citaat:
Twee is véél beter. dat sluit dan namelijk zéér goed aan bijde werkelijke maatschappelijke, economische (én iverogens ookbij de partijpolitieke realiteit, maar dat zou hierin totaal irrelevant moeten zoijn). Brussel wordt dan best om evidente operationele en logistieke redenen door de Vlaamse én door de Waalse maatschappij voor rollend materiaal bediend, en, zoals de Europese Commissie ook voorschrijft, kan dan bv. elk gewest zijn eigen vaste infrastructuur beheren!
amai, ik zie het zo al voor me, dat wordt een zootje van jewelste en een bron van gevaarlijke toestanden door de verschillende reglementen en standaarden die zullen gehanteerd worden. Mensen zullen dan ook een ander ticketjes nodig hebben voor elke lijn dat is zeker geen vooruitgang.

Citaat:
tenzij natuurlijk de Waalse onvoldoende waarborgen kan geven voor het respekteren van haar deel vand e nodige afspraken t;a.v. gebruik van de brusselse stations. In dat geval wordt ze, zoals overal elders met slechts en slordig of gevaarlijk werkende maatschappijen, geweerd.
het potentieel voor hoogoplopende conflicten die heel de boel blokkeren is voor de hand liggend, een big bang als het ware...

Citaat:
Tiens tiens tiens, de rechter schijnt eerder de fout te leggen bij de NMBS-directie
Bij de maatschappij, dat is gebruikelijk bij zware ongevallen. De fout werd immers door de maatschappij (waartoe ook de bestuurder behoorde) veroorzaakt. Ik durf U te verzekeren dat er lessen uit getrokken werden en zoiets vandaag niet meer mogelijk zou zijn.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 22:43   #70
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
luister vriend
dit was een noodgeval, waalse politici hebben hier niks mee te maken
....

Ah neen? En wie weigert er dan om de wettelijk opgelegde veiligheidsnormen hier op te trekken van dit huidige uitzonderlijk lage niveau naar dat wat zeg in onze buurlanden en in de EU de norm is?
wat zijn de wettelijk opgelegde normen?
Oud 11 juni 2004, 23:50   #71
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Er is toch iets in deze materie dat ik totaal niet snap.

In luchtvaart, scheepvaart, transport over de weg, militaire operaties en zelfs goed georganiseerd bedrijven heeft men CODES. Dat wil zeggen, Korte noodberichten die klaar en duidelijk omschrijven wat de noodsituatie is,. Daarnaast kan en moet ook nog uitleg !
Zoiets als de rode vlag, ook bij de spoorwegen. De machinist die zo een vlag ziet moet stoppen.

Maar voor het geval Pécrot was blijkbaar niets voorzien.
Oud 12 juni 2004, 00:25   #72
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Er is toch iets in deze materie dat ik totaal niet snap.

In luchtvaart, scheepvaart, transport over de weg, militaire operaties en zelfs goed georganiseerd bedrijven heeft men CODES. Dat wil zeggen, Korte noodberichten die klaar en duidelijk omschrijven wat de noodsituatie is,. Daarnaast kan en moet ook nog uitleg !
Zoiets als de rode vlag, ook bij de spoorwegen. De machinist die zo een vlag ziet moet stoppen.

Maar voor het geval Pécrot was blijkbaar niets voorzien.
idd
de nmbs-ambtenaar die langs dat stuk stond met een vlag moest staan zwaaien, lag gewoon te slapen in het gras
Oud 12 juni 2004, 03:25   #73
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Degenen die beweren dat dit aan de unitaire stuctuur ligt zijn op hunne kop gevallen...

diene pee in Leuven, waarschijnlijk een van die Vlaamse Walenhaters deed geen moeite...

en was de boel opgesplitst geweest, dan was het hetzelde geweest vermits de spoor-luiaards-gesyndikeerde-profiteurs van beide staten hun job ook niet zouden gedaan hebben...
rechten en niet altijd plichten... da's die hun motto...

gelukkig zijn er nog een meerderheid goeie spoorwegwerkers...
het zijn de gesyndikeerde extremisten die de boel naar de botten helpen...
Oud 12 juni 2004, 07:51   #74
DSCH
Vreemdeling

DSCH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DSCH

Bwa...U komt uit London... U heb ik alvast niet beledigd [size=1]En dat was in geen enkel geval de bedoeling[/size]
Zeer verheugd om een Sjostakovitsj liefhebber tegen te komen... kent u zijn achtste? (DSCH komt voor vanaf de tiende, dacht ik, in het tweede deel als ik me niet vergis

De achtste zal ik wellicht hier thuis liggen hebben, edoch het is vooral zijn vijfde die ik fantastisch vind... (het vierde deel, met de pauken)
DSCH ken ik vooral vanuit één van zijn strijkkwartetten...(toevallig zijn deze twee standaard op encarta)
Celloconcerti zijn ook niet te versmaden (met L.Bernstein)
Oud 12 juni 2004, 07:55   #75
DSCH
Vreemdeling

DSCH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Russisch componist uit de twintigste eeuw, met fantastisch politiek inzicht, vooralsnog veel te onbekend. Wist in volle Stalin tijd onderhuidse steken te geven aan het beleid in zijn muziek.
Ge moet maar eens naar de bibliotheek gaan en zijn achtste symfonie gaan ontlenen, voor mij nog steeds zijn topwerk... gecomponeerd tijdens de tweede wereldoorlog, het beleg van Leningrad.

Sevende is dan ook 'Leningrad'
DSCH's muziek werd door Stalin zelf als 'chaos' bestempeld, waardoor hij uit de gratie viel van Joseph. Afijn, de man heeft schitterende muziek geschreven.
Oud 12 juni 2004, 23:33   #76
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Aah, nog een paar Sjostakovitsj-liefhebbers. Vraag me niet zijn symfonieën op te noemen, laat staan te ontleden, maar ik vind ze wel prachtig. Bij de opening van het academiejaar in Leuven, werd trouwens een stukje uit Romeo and Juliet van hem gespeeld. En nogmaals gespeeld. En nogmaals gespeeld. Het zal u wel niet verbazen, dat dat fragment door ons de rectorale werd gedoopt.

Enkele dingen, toch. Privatisering is zeker geen wonderoplossing, en ikzelf ben er ook niet volledig voor gewonnen. Maar de tegenstanders zijn ook niet eerlijk. De Britse regering heeft geld willen besparen, door de Britse spoorwegen te privatiseren, maar hebben daarvoor wel alles enorm laten degraderen, en weinig of geen aandacht geschonken aan een goed beheerscontract. De gebreken bij BR zijn dus evenzeer te wijten aan een klungelende overheid, als aan de privatisering.

Voor zover ik weet, is de Flensburg-Express, de maatschappij die Hamburg-Flensburg reed, reeds enkele maanden failliet. Private bedrijven slagen dus niet altijd. De Dürener Kreisbahn, nu Ruhrtalbahn, is wel een zeer geslaagd experiment te noemen. Of hoe een lokale busfirma met actieve ondersteuning van de lokale overheid slaagt, waar de nationale, publieke spoorwegmaatschappij, faalde, namelijk een winstgevende en aantrekkelijke dienstverlening aanbieden.

De NMBS is veroordeeld, en terecht. Zij heeft een aantal zware fouten gemaakt, waar zowel de Leuvense als de Waverse dispatcher, als de treinbestuurder zwaar in de fout zijn gegaan. Er waren bovendien enkele systeemfouten, waar de maatschappij in haar geheel in de fout ging.

Wat belgicisme hier bij komt doen, het blijft me nog steeds een raadsel. Maar ik kan het wel raden; alles wat vierkant draait, en alles wat verkeerd loopt, is de fout van België en zijn slippendragers. Ben ik juist?
Soit, ik zie de link toch niet...
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 23:37   #77
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Aah, nog een paar Sjostakovitsj-liefhebbers. Vraag me niet zijn symfonieën op te noemen, laat staan te ontleden, maar ik vind ze wel prachtig. Bij de opening van het academiejaar in Leuven, werd trouwens een stukje uit Romeo and Juliet van hem gespeeld. En nogmaals gespeeld. En nogmaals gespeeld. Het zal u wel niet verbazen, dat dat fragment door ons de rectorale werd gedoopt.

Enkele dingen, toch. Privatisering is zeker geen wonderoplossing, en ikzelf ben er ook niet volledig voor gewonnen. Maar de tegenstanders zijn ook niet eerlijk. De Britse regering heeft geld willen besparen, door de Britse spoorwegen te privatiseren, maar hebben daarvoor wel alles enorm laten degraderen, en weinig of geen aandacht geschonken aan een goed beheerscontract. De gebreken bij BR zijn dus evenzeer te wijten aan een klungelende overheid, als aan de privatisering.

Voor zover ik weet, is de Flensburg-Express, de maatschappij die Hamburg-Flensburg reed, reeds enkele maanden failliet. Private bedrijven slagen dus niet altijd. De Dürener Kreisbahn, nu Ruhrtalbahn, is wel een zeer geslaagd experiment te noemen. Of hoe een lokale busfirma met actieve ondersteuning van de lokale overheid slaagt, waar de nationale, publieke spoorwegmaatschappij, faalde, namelijk een winstgevende en aantrekkelijke dienstverlening aanbieden.

De NMBS is veroordeeld, en terecht. Zij heeft een aantal zware fouten gemaakt, waar zowel de Leuvense als de Waverse dispatcher, als de treinbestuurder zwaar in de fout zijn gegaan. Er waren bovendien enkele systeemfouten, waar de maatschappij in haar geheel in de fout ging.

Wat belgicisme hier bij komt doen, het blijft me nog steeds een raadsel. Maar ik kan het wel raden; alles wat vierkant draait, en alles wat verkeerd loopt, is de fout van België en zijn slippendragers. Ben ik juist?
Soit, ik zie de link toch niet...
WATTE? de FLEX is failliet? en wie rijdt er nu naar flensbur, padborg en verder?
maar tegenwoordig kan je ook weer via Toender DK binnenrijden zeker?
Oud 12 juni 2004, 23:45   #78
groentje
Minister-President

Standaard

Yep, FLEX is failliet, probeer hun website www.flex.ag maar eens in te typen... Hun lijnen zijn overgenomen door een andere privémaatschappij, de Nord-Ostsee-Bahn.
Oud 12 juni 2004, 23:47   #79
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep, FLEX is failliet, probeer hun website www.flex.ag maar eens in te typen... Hun lijnen zijn overgenomen door een andere privémaatschappij, de Nord-Ostsee-Bahn. Zij hebben trouwens inderdaad een Deenstalige website, voor de geïnteresseerden. Zaken, noemt men zoiets.
misschien maar best
zelden zo'n k*ttreinen gezien als de flex-treinen
geef mij maar de gezellige deense regionale boemeltreintjes
Oud 12 juni 2004, 23:53   #80
groentje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Yep, FLEX is failliet, probeer hun website www.flex.ag maar eens in te typen... Hun lijnen zijn overgenomen door een andere privémaatschappij, de Nord-Ostsee-Bahn. Zij hebben trouwens inderdaad een Deenstalige website, voor de geïnteresseerden. Zaken, noemt men zoiets.
misschien maar best
zelden zo'n k*ttreinen gezien als de flex-treinen
geef mij maar de gezellige deense regionale boemeltreintjes
PS: ik heb dat Deenstalig enz. maar weer weggehaald, een beetje te vroeg gejuichd, ze hebben maar 1 Deenstalige pagina, met links naar lijninfo e.d. in het Duits...
Ik laat het overigens volledig voor uw rekening dat u FLEX niet goed vindt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be