![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Schepen
|
![]() Tja, niet altijd de fout steken op de Franstaligen hé, da's veel te gemakelijk. Franstalig Nationalisme ? Dat opmerking is misplaatst.
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Allé, hebt u dat nu echt niet begrepen? Een tekeningetje erbij dan maar: in alle grote, industriele, medische andere organisaties waar activiteiten gebeuren waarbij de veiligheid en het leven van mensen in het geding zijn, gelden bepaalde veiligheidsnormen. In sommige 'culturen' liggen die lager dan andere. De cijfers met aantallen ongevallen geven dara een aanwijzing voor. Nu is voor alle grens én taalgrensoverschrijdend verkeer de talige bekwaamheid van diegenen die de veiligheid moeten waarborgen een strikte ijzeren regel. In de luchtverkeersleiding wordt dat opgelost door iedereen (piloten én verkeersleiders) te verplichten Engels grondig te beheersen. In spoorweverkjeer geldt meertaligheid van die seingevers en dispatchers die (taal)grensoverschrijdend verkeer moeten waarborgen. De ENIGFE UITZONDERING op deze regel is de NMBS: hier beweert de directie én haar politieke vooogdij-overheid, de bevoegde minister dus, dat die meertalige bekwaamheid NIEt nodig is. De Waals-Vlaamse grens is dus de ENIGE taalgrens in héél de Europese Unie waarover de seingevers en dispatchers mekaar niet moeten verstaan. De leidinggevend verantwoordelijke (de NMBS-top) én de wet- en regelgevend overheid (de bevoedge minister) schieten hierin dus grof tekort doordat zij véél lagere veiligheidseisen voorzien voor de NMBS dan wat overal elders in soortgelijke gevallen de norm is. Vlaamse partijen staan daarbij unaniem open voor de eis dat de verantwoordelijken meertalig moeten zijn. De meeste, maa niet alle franstalige politici wijzen dat echter af. Tenslotte: stop eens met uw hatelijkel en verregaand misplaatste leugen dat ik zogenaamd zou veralgemenen ten aanzien van "alle franstaligen". Ik schrijf letterlijk in véle bijdragen dat ik een groot onderscheid maak tussen de gewone Franstalige burgers en de "meeste franstalmige politici". Uw bemerking in deze is dus totaal misplaatst en lasterlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
spreken de fransen in lille dan nederlands? spreken de duitsers in flensburg deens? wat zijn de internationale regels dan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom is individuele meertaligheid geen oplossing?
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() Mag ik overigens vragen om een verklaring van de titel, waarin u stelt dat "Belgicisme" dodelijk is? Een formeel bewijs van dit epitheton dat u toedicht aan een volledige stroming, ware welkom.
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ah neen? En wie weigert er dan om de wettelijk opgelegde veiligheidsnormen hier op te trekken van dit huidige uitzonderlijk lage niveau naar dat wat zeg in onze buurlanden en in de EU de norm is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als u natuurlijk niet zou inzien wat de rol is van de wetgever in de regelgeving op volksgezondheid en veiligheid, of als u die verantwoordelijkheid zou weigeren te erkennen, dan is dat natuurlijk uw eigen zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
toch heeft Brussel een uitgebreid spoornetwerk en noch Walen noch Vlamingen zullen dit kunnen opeisen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Er is toch iets in deze materie dat ik totaal niet snap.
In luchtvaart, scheepvaart, transport over de weg, militaire operaties en zelfs goed georganiseerd bedrijven heeft men CODES. Dat wil zeggen, Korte noodberichten die klaar en duidelijk omschrijven wat de noodsituatie is,. Daarnaast kan en moet ook nog uitleg ! Zoiets als de rode vlag, ook bij de spoorwegen. De machinist die zo een vlag ziet moet stoppen. Maar voor het geval Pécrot was blijkbaar niets voorzien.
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de nmbs-ambtenaar die langs dat stuk stond met een vlag moest staan zwaaien, lag gewoon te slapen in het gras |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Degenen die beweren dat dit aan de unitaire stuctuur ligt zijn op hunne kop gevallen...
diene pee in Leuven, waarschijnlijk een van die Vlaamse Walenhaters deed geen moeite... en was de boel opgesplitst geweest, dan was het hetzelde geweest vermits de spoor-luiaards-gesyndikeerde-profiteurs van beide staten hun job ook niet zouden gedaan hebben... rechten en niet altijd plichten... da's die hun motto... gelukkig zijn er nog een meerderheid goeie spoorwegwerkers... het zijn de gesyndikeerde extremisten die de boel naar de botten helpen...
![]() |
#74 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De achtste zal ik wellicht hier thuis liggen hebben, edoch het is vooral zijn vijfde die ik fantastisch vind... (het vierde deel, met de pauken) DSCH ken ik vooral vanuit één van zijn strijkkwartetten...(toevallig zijn deze twee standaard op encarta) Celloconcerti zijn ook niet te versmaden (met L.Bernstein)
![]() |
![]() |
#75 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Sevende is dan ook 'Leningrad' ![]() DSCH's muziek werd door Stalin zelf als 'chaos' bestempeld, waardoor hij uit de gratie viel van Joseph. Afijn, de man heeft schitterende muziek geschreven.
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Aah, nog een paar Sjostakovitsj-liefhebbers.
![]() ![]() Enkele dingen, toch. Privatisering is zeker geen wonderoplossing, en ikzelf ben er ook niet volledig voor gewonnen. Maar de tegenstanders zijn ook niet eerlijk. De Britse regering heeft geld willen besparen, door de Britse spoorwegen te privatiseren, maar hebben daarvoor wel alles enorm laten degraderen, en weinig of geen aandacht geschonken aan een goed beheerscontract. De gebreken bij BR zijn dus evenzeer te wijten aan een klungelende overheid, als aan de privatisering. Voor zover ik weet, is de Flensburg-Express, de maatschappij die Hamburg-Flensburg reed, reeds enkele maanden failliet. Private bedrijven slagen dus niet altijd. De Dürener Kreisbahn, nu Ruhrtalbahn, is wel een zeer geslaagd experiment te noemen. Of hoe een lokale busfirma met actieve ondersteuning van de lokale overheid slaagt, waar de nationale, publieke spoorwegmaatschappij, faalde, namelijk een winstgevende en aantrekkelijke dienstverlening aanbieden. De NMBS is veroordeeld, en terecht. Zij heeft een aantal zware fouten gemaakt, waar zowel de Leuvense als de Waverse dispatcher, als de treinbestuurder zwaar in de fout zijn gegaan. Er waren bovendien enkele systeemfouten, waar de maatschappij in haar geheel in de fout ging. Wat belgicisme hier bij komt doen, het blijft me nog steeds een raadsel. Maar ik kan het wel raden; alles wat vierkant draait, en alles wat verkeerd loopt, is de fout van België en zijn slippendragers. ![]() Soit, ik zie de link toch niet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar tegenwoordig kan je ook weer via Toender DK binnenrijden zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Yep, FLEX is failliet, probeer hun website www.flex.ag maar eens in te typen... Hun lijnen zijn overgenomen door een andere privémaatschappij, de Nord-Ostsee-Bahn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zelden zo'n k*ttreinen gezien als de flex-treinen geef mij maar de gezellige deense regionale boemeltreintjes ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik laat het overigens volledig voor uw rekening dat u FLEX niet goed vindt. |
||
![]() |
![]() |