Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2011, 06:20   #61
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

De finnen laten niet met zich sollen? Ehm, ze hebben dankzij de nazi's een oorlogje gewonnen, voor de rest maakten ze honderden jaren deel uit van Zweden en Rusland...

Laatst gewijzigd door lombas : 2 september 2011 om 06:21.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 06:27   #62
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De finnen laten niet met zich sollen? Ehm, ze hebben dankzij de nazi's een oorlogje gewonnen, voor de rest maakten ze honderden jaren deel uit van Zweden en Rusland...
Omdat de Finnen wat Duitse wapens hebben kunnen kopen waren het plots nazi-kontlikkers?

Wat met hun leuke idee van een zwaar anti-tank geweer op skies? De Lathi 20mm.
Of het extreem leuke gebruik van de molotov cocktail. Tank, deksel open, molotov binnen, deksel dicht, wegwezen. Toast Sovjet

En te bedenken dat in diezelfde periode Ribbentroff en Molotov hun akkoorden aan't tekenen waren, in de wetenschap dat wie het meeste geduld had, ging winnen doordat de ander te vroeg ging aanvallen.

Maar dit historisch intermezzo terzijde.

Hoe is't in Allahs naam mogelijk dat een land zo weinig moslims kan tellen? Met z'n allen daarheen.
Oud 2 september 2011, 06:32   #63
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat de Finnen wat Duitse wapens hebben kunnen kopen waren het plots nazi-kontlikkers?

Wat met hun leuke idee van een zwaar anti-tank geweer op skies? De Lathi 20mm.
Of het extreem leuke gebruik van de molotov cocktail. Tank, deksel open, molotov binnen, deksel dicht, wegwezen. Toast Sovjet

En te bedenken dat in diezelfde periode Ribbentroff en Molotov hun akkoorden aan't tekenen waren, in de wetenschap dat wie het meeste geduld had, ging winnen doordat de ander te vroeg ging aanvallen.

Maar dit historisch intermezzo terzijde.

Hoe is't in Allahs naam mogelijk dat een land zo weinig moslims kan tellen? Met z'n allen daarheen.
Oh, aan die wapens dacht ik zelfs nog niet. Ik wou enkel maar een historische bedenking maken bij de uitspraak dat de Finnen toch niet over zich heen laten lopen.
Oud 2 september 2011, 06:43   #64
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarom worden goed articulerende mensen dan niet ondertiteld.

Kunnen de doven dan plotklaps horen....?
Geldgebrek...live uitzendingen...ondertiteling via teletekst beschikbaar...kies maar.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 08:07   #65
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Nee, je copy paste gewoon wat.

Zet de oplossing van de oorzaken in Belgie nu eens bij het probleem? Vergeet niet dat je zegt dat de scholen hier iets aan moeten doen e. De scholen hebben het mankement volgens jou.

Wat is de oplossing voor...
1) thuis een andere taal spreken?
2) van een lagere sociale klasse komen?
3) vroegtijdig de scholen verlaten zonder diploma?
4) hun kinderen later naar school sturen?
5) dat het opnieuw hier meestal over moslim jongeren gaat?
6) En waarom hebben andere nationaliteiten hier geen last van?

Ik heb geklikt Alleen zie ik niet de juiste oplossing bij de links staan voor de problemen welke jij aangeeft die er in Belgie zijn.
We zoeken toch een oplossing voor
Nu moet je mij eens laten weten wat een school of gemeenschap hieraan moet gaan doen?
betreffende
We weten al lang dat Vlaanderen het slechtst presteert wat gelijke kansen betreft.
Citaat:
Ik heb nergens gezegt dat de taal niet kennen de belangrijkste oorzaak is.
Kleuterklasjes zijn al lang verplicht...maar dat is geen oplossing waardoor de familie thuis geen Nederlands spreekt. Zie je nu zelf niet hoe je altijd over andere dingen begint en nooit to the point reageerd om je punten ook hard te maken? Denk je nu echt dat ooit iemand gaat overhalen door zo te reageren?
De derde kleuterklas is amper enkele jaren verplicht.
Spreken allochtonen in andere landen, die het allemaal beter doen dan Vlaanderen, meer de taal van het land thuis?

Citaat:
Idd, de schuld opzoeken of oorzaak opzoeken en er dan iets aan doen. Dat is net wat ik zeg. En als de schuld ligt bij de opvoeding THUIS dan zul je niets gaan oplossen door in het school dingen gaan aan te passen. Indien dat wel zo is...ok...verklaar het dan eens TO THE POINT.

EN als de allochtone bevolking niets wil doen kun je dat ook stellen.
Als jij toch zo graag schuld en oorzaak zoekt, vertel me waarom Vlaanderen slechtst scoort.
Citaat:
Dat is relevant omdat het alvast de manier van rond de pot draaiien en ontkennen van de problemen zou verklaren.
Indien het zo is en je wil het niet zeggen...dan ben je er niet trots op en wil je niet dat mensen dat weten...kom dan ook niet af dat je een hoofddoek wil dragen dat iedereen kan zien dat je moslim bent.
Dat is voor jouw relevant omdat je argumenten op zijn, en je dan op de man kan spelen nu je geen bal raakt.
(man en bal zijn hier figuurlijk)
Citaat:
Indien je geen moslima bent...wat is dan het probleem om het te zeggen? Ben je niet trots op wat je bent ofzo?
Dat is toch om het even of ik moslima ben of niet.
Dat is geen probleem, ik heb al meermaals verteld dat ik atheïste ben.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 08:18   #66
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
We weten al lang dat Vlaanderen het slechtst presteert wat gelijke kansen betreft.
wat heeft dat te maken met de kwaliteit van het onderwijs?
We weten ook dat Vlaanderen aan de top staat wat betreft kwaliteitsonderwijs. Als de kloof tussen Vlaamse kinderen en allochtonen dan zo groot is, dan betekent dat niet dat de allochtoonse kinderen niet op hetzelfde niveau als pakweg Nederland of Frankrijk zouden staan.

Meting van "gelijke kansen" zegt alleen iets over die kansen, maar totaal niks over de kwaliteit. (en trouwens: wordt er in de scholen verschillende onderwijs gegeven aan vlaamse kinderen en allochtoonse kinderen? of is het zo dat allochtonen zich niet willen/kunnen aanpassen aan het niveau in vlaanderen?)
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 08:22   #67
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
We zoeken toch een oplossing voor
Nu moet je mij eens laten weten wat een school of gemeenschap hieraan moet gaan doen?
betreffende

De derde kleuterklas is amper enkele jaren verplicht.
Spreken allochtonen in andere landen, die het allemaal beter doen dan Vlaanderen, meer de taal van het land thuis?

Als jij toch zo graag schuld en oorzaak zoekt, vertel me waarom Vlaanderen slechtst scoort.

Dat is voor jouw relevant omdat je argumenten op zijn, en je dan op de man kan spelen nu je geen bal raakt.
(man en bal zijn hier figuurlijk)

Dat is toch om het even of ik moslima ben of niet.
Dat is geen probleem, ik heb al meermaals verteld dat ik atheïste ben.
Je durft gewoonweg NIET op de vragen antwoorden en blijft ze maar ontwijken. Hilarisch gewoon.

Je geeft ZELF een artikel waarin staat waar de OORZAKEN van de achterstand van allochtonen zijn. Deze zijn...

Citaat:
1) thuis een andere taal spreken?
2) van een lagere sociale klasse komen?
3) vroegtijdig de scholen verlaten zonder diploma?
4) hun kinderen later naar school sturen?
5) dat het opnieuw hier meestal over moslim jongeren gaat?
6) En waarom hebben andere nationaliteiten hier geen last van?
Mijn vraag is en blijft...geef aan wat volgens jou de scholen moeten doen om deze oorzaken aan te pakken...je zegt nm dat de schuld bij de scholen ligt?

Nogmaals, de kleuterklassen hebben geen invloed op de thuissituatie.

Omdat de oorzaken en de schuldigen in Vlaanderen wonen.
Als jij de oorzaak en schuld niet wil weten of belangrijk vind...hoe ga je dan het probleem oplossen volgens jou?

Ik wist niet dat vragen of iemand moslima was een brutale aanval was. Is dat ook al rascistisch ofzo? Argumenten op? Ik stel je gewoonweg vragen om op te antwoorden maar dat doe je nooit. Argumenten komen niet eens aan bod.

Als het geen probleem was...waarom maak je er dan een punt van? Waarom draai je eerst belachelijk rond de pot om dan uiteindelijk toch te antwoorden? Was dat nu zo moeilijk? Is dat eigen aan Atheisten? Sorry dat ik niet al jouw posts op dit forum al gelezen heb, waaronder deze waarin je je geloof hebt geplaatst.
Oud 2 september 2011, 08:35   #68
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Je durft gewoonweg NIET op de vragen antwoorden en blijft ze maar ontwijken. Hilarisch gewoon.

Als het geen probleem was...waarom maak je er dan een punt van? Waarom draai je eerst belachelijk rond de pot om dan uiteindelijk toch te antwoorden? Was dat nu zo moeilijk? Is dat eigen aan Atheisten? Sorry dat ik niet al jouw posts op dit forum al gelezen heb, waaronder deze waarin je je geloof hebt geplaatst.
Als je principiëel weigert van rekening te houden met één optie die de schuld bij de allochtonen legt, dan heb je soms een probleem met antwoorden...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 09:01   #69
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als men nu eens iedereen een diploma naar keuze gratis en voor niets geeft, dan scoren we plotseling ontzettend goed op het vlak van gelijke kansen.

Of u nu de oogkleppen wil laten vallen of niet, een gelijke kansenbeleid in het onderwijs komt in de praktijk ontzettend vaak neer op het naar beneden halen van het niveau daar dit de snelste, eenvoudigste en goedkoopste manier is om op dit vlak te scoren.
Dat landen als Frankrijk, Nederland en het VK veel beter scoren op dit vlak, valt absoluut niet te verwonderen gelet op de vrije val van het onderwijsniveau in deze landen.
Tijd dus dat politiek correct duidelijk kleur bekent en aangeeft waar de prioriteiten liggen.
Ofwel wordt geopteerd om het onderwijsniveau hoog te houden om zoveel mogelijk 'talenten' op te leiden die in de steeds complexer wordende wereld hun mannetje kunnen staan.
Ofwel wordt geopteerd om het onderwijsniveau dermate te doen dalen om zoveel mogelijk mensen toch een diploma te geven dat op de arbeidsmarkt veel aan waarde en respect zal inboeten.
Eens kijken hoe ver de hypocrisie van politiek correcten zal reiken wanneer ze voor gelijke kansen vechten maar op de operatietafel enkel willen behandeld worden door de 'primus inter pares' onder de chirurgen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 09:16   #70
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Als men nu eens iedereen een diploma naar keuze gratis en voor niets geeft, dan scoren we plotseling ontzettend goed op het vlak van gelijke kansen.

Of u nu de oogkleppen wil laten vallen of niet, een gelijke kansenbeleid in het onderwijs komt in de praktijk ontzettend vaak neer op het naar beneden halen van het niveau daar dit de snelste, eenvoudigste en goedkoopste manier is om op dit vlak te scoren.
Dat landen als Frankrijk, Nederland en het VK veel beter scoren op dit vlak, valt absoluut niet te verwonderen gelet op de vrije val van het onderwijsniveau in deze landen.
Tijd dus dat politiek correct duidelijk kleur bekent en aangeeft waar de prioriteiten liggen.
Ofwel wordt geopteerd om het onderwijsniveau hoog te houden om zoveel mogelijk 'talenten' op te leiden die in de steeds complexer wordende wereld hun mannetje kunnen staan.
Ofwel wordt geopteerd om het onderwijsniveau dermate te doen dalen om zoveel mogelijk mensen toch een diploma te geven dat op de arbeidsmarkt veel aan waarde en respect zal inboeten.
Eens kijken hoe ver de hypocrisie van politiek correcten zal reiken wanneer ze voor gelijke kansen vechten maar op de operatietafel enkel willen behandeld worden door de 'primus inter pares' onder de chirurgen.
Idd, heel veel scholen houden het aantal geslaagden systematisch onterecht hoog zodat ze zoveel mogelijk aan subsidies blijven behouden.
Oud 2 september 2011, 09:31   #71
Albrecht
Banneling

Standaard

Mijn school liet echt véél mensen erdoor, en bij anderen deed het dan weer heel moeilijk.

Er is er ééntje met drie zware buizen doorgelaten, terwijl één leerling met een lichte buis van Frans (die voor de rest goede resultaten had), een herexamen moest doen. Hebben ze soms ook quota voor herexamens, en kiezen ze dan diegenen die er sowieso door zullen zijn.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 09:31   #72
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wat heeft dat te maken met de kwaliteit van het onderwijs?
We weten ook dat Vlaanderen aan de top staat wat betreft kwaliteitsonderwijs. Als de kloof tussen Vlaamse kinderen en allochtonen dan zo groot is, dan betekent dat niet dat de allochtoonse kinderen niet op hetzelfde niveau als pakweg Nederland of Frankrijk zouden staan.
Dat heeft inderdaad niet direct iets te maken met de kwaliteit van het onderwijs.
Je redenering zou kunnen opgaan indien het onderwijs Vlaanderen de hoogste kwaliteit heeft van heel de wereld. Alhoewel Vlaanderen zeer goed scoort; heeft ze niet de hoogste kwaliteit.
Waarom kan Vlaanderen die hoge kwaliteit, die ze aan de autochtonen levert, niet leveren aan de allochtonen. Terwijl andere landen daar veel beter in slagen?

Citaat:
Meting van "gelijke kansen" zegt alleen iets over die kansen, maar totaal niks over de kwaliteit. (en trouwens: wordt er in de scholen verschillende onderwijs gegeven aan vlaamse kinderen en allochtoonse kinderen? of is het zo dat allochtonen zich niet willen/kunnen aanpassen aan het niveau in vlaanderen?)
Worden in andere landen verschillend onderwijs gegeven aan allochtonen dan aan autochtonen?
Hoe komt het toch dat alle landen het beter doen dan Vlaanderen wat gelijke kansen betreft?

p.s. Het is "allochtone" kinderen en niet "allochtoonse" kinderen. In jouw tijd had het onderwijs toch ook al een hoge kwaliteit.
Oud 2 september 2011, 09:36   #73
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Insinueer je nu dat daardoor alle andere landen beter scoren?

Citaat:
Dat is dikke zever.
Andere landen hebben een hogere kwaliteit dan België en toch zijn de kansen er meer gelijk.
Hoe verklaar je dat?
Oud 2 september 2011, 09:49   #74
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heeft inderdaad niet direct iets te maken met de kwaliteit van het onderwijs.
Je redenering zou kunnen opgaan indien het onderwijs Vlaanderen de hoogste kwaliteit heeft van heel de wereld. Alhoewel Vlaanderen zeer goed scoort; heeft ze niet de hoogste kwaliteit.
Waarom kan Vlaanderen die hoge kwaliteit, die ze aan de autochtonen levert, niet leveren aan de allochtonen. Terwijl andere landen daar veel beter in slagen?

Worden in andere landen verschillend onderwijs gegeven aan allochtonen dan aan autochtonen?
Hoe komt het toch dat alle landen het beter doen dan Vlaanderen wat gelijke kansen betreft?

p.s. Het is "allochtone" kinderen en niet "allochtoonse" kinderen. In jouw tijd had het onderwijs toch ook al een hoge kwaliteit.

Ja, zeg het eens...waar ligt dat aan?
Oud 2 september 2011, 09:49   #75
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is dikke zever.
Andere landen hebben een hogere kwaliteit dan België en toch zijn de kansen er meer gelijk.
Hoe verklaar je dat?
Ik ga al niet meer vragen hoe je die conclusie al maakt maar goed...opnieuw...

Zeg het maar, wat is het probleem?
Oud 2 september 2011, 09:50   #76
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is dikke zever.
Hoe verklaar je dat?
Gewoon :
landen met beduidend minder 'gekleurd' 'klootjesvolk' scoren beter
landen met een lagere onderwijsniveau scoren beter
landen met strikter asiel- en migratiebeleid scoren beter..
Oud 2 september 2011, 09:52   #77
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar kunnen allochtonen dus niet volgen als ze in DEZELFDE klassen zitten en op DEZELFDE manier onderwezen worden.
Oplossing: aparte scholen dan maar?

Citaat:
we kunnen het niveau ook naar beneden halen tot op het zandbakistaanse niveau en dan is iedereen vast wel gelijk.

Citaat:
dank je voor de verbetering.
In mijn tijd waren er geen allochtonen, alleen gastarbeiders.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 09:57   #78
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is dikke zever.
Hoe verklaar je dat?
Het onderwijs is hier altijd prima geweest...nu komen er massaal veel allochtone moslims bij en hupla...plots zijn de scholen niet meer goed.

Waar ligt dat aan? De scholen zijn niet verandert.
Oud 2 september 2011, 10:31   #79
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
We weten ook dat Vlaanderen aan de top staat wat betreft kwaliteitsonderwijs.
Oh? Welke kwaliteit?

De helft van de autochtone Vlamingen wordt ondertiteld.

Een wereldrecord.

We zullen maar niet beginnen over de simpelste spelfouten van het eigen volk in deze draad zeker?

Citaat:
De scholen zijn niet verandert.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 september 2011 om 10:33.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 10:40   #80
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Oh? Welke kwaliteit?
De helft van de autochtone Vlamingen wordt ondertiteld.

Een wereldrecord.

We zullen maar niet beginnen over de simpelste spelfouten van het eigen volk in deze draad zeker?
Als het dan toch zo simpel is, waarom mislukken de allochtonen dan nog en masse ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be