![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() De vereniging der Nederlanden, dus geen Wallonië.
Dat creëert vooral kloven tussen Franstaligen en Vlamingen niet tussen Nederland en Vlaanderen.
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Amen. Ik heb wel een idee wie je bedoelt, best niet zeggen om geen tijd te verspillen aan reacties als "Wie? Ik? Bewijs dat maar eens".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bullshit natuurlijk, maar zoals ik reeds zei, zijn dit soort mensen de objectieve bondgenoten van de separatisten, want immobilisme is de snelste weg naar separatisme. En het ergste is dat ze dat niet inzien, meer nog: wij denken dat anderen de objectieve bondgenoten zijn omdat decentraliseren=langzaam separatisme in hun ogen. Zucht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Decentraliseren? Waar? Wat Noord-België betreft, worden alle belangrijke beslissingen nog altijd in Brussel genomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grootste kloof in de Nederlanden is het Belgicisme. Dat moet noodzakelijkerwijze gebroken worden voor je aan eenheid in de Nederlanden kan beginnen denken. En het Vlaamsnationalisme is nu eenmaal de enige georganiseerde, voldoende sterke kracht die dat doel kan bereiken. Dus rijden we voorlopig mee met de Vlaamsnationalisten.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 12 september 2011 om 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wij noemen dat gewoon de Zuidelijke Nederlanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn vader is een flamingant. Het gaat hier om een heel normale puberteitscrisis.
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wallonië hoort wat mij betreft bij de Nederlanden, maar het ziet er allerminst naar uit dat ze dat zelf willen. Ze klampen zich vast aan België en, in tweede instantie, aan Frankrijk. Wat er ook van zij, we kunnen niet dulden dat ze ons nog langer van onze roots afhouden. Vlaanderen zal alleen voor een Nederlandse confederatie gaan en de Walen kunnen aansluiten als ze dat zelf willen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Heb jij eigenlijk al ooit op eender welke wijze met een Waal gecommuniceerd? Ze zouden nog liever met Swaziland fuseren dan opgaan in een Groot-Nederland. Het duwen-in-de-armen-van-Frankrijk is helemaal niet nodig, daar zitten ze al voor een significant deel in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Het hangt maar ervan af hoe (en of) men dat in Wallonië ziet.
Citaat:
Voor ons is België het probleem, niet Wallonië. Wij horen graag van de Walen welke strategie zij hebben om ons te helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees daar ook voor... al zou ik dat heel spijtig vinden, ik zou liever Wallonië er bij houden. Een Zwitserland aan de noordzee, 't zal niet meer mogen zijn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat Belgicisme net voor éénheid zorgt, terwijl het Vlaams-nationalisme wil scheiden. Citaat:
Alleen maar meer omwegen... Citaat:
Citaat:
--- Citaat:
Daar zal niet elke flamingant het mee eens zijn. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Ik stel die vraag omdat ik letterlijk nog nooit een Waal heb horen/zien zeggen/schrijven dat hij een herunie met Nederland wel ziet zitten. Die stroming bestaat daar simpelweg niet, net zoals er geen Vlamingen zijn die deel willen uitmaken van Frankrijk.
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 12 september 2011 om 15:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net die Belgicistische eenheid verdeelt de Nederlanden. Daarom vernietigen we ze.