Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 september 2011, 16:08   #61
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik vraag concrete voorbeelden. Geen vage verwijzingen.
Tis super concreet een volledige draad vol van uw getresebees.
stuyckp is offline  
Oud 14 september 2011, 16:17   #62
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Regelmatig

Waar blijf je het toch halen. U hebt het ongetwijfeld over het 4 paginas lange recht van antwoord dat werd geschreven door zo een nitwit van de belfort groep. Knack voerde allerlei argumenten aan, maar de rechter ging er dus niet op in. Op basis van deze uitspraak werd echter opgeroepen om deze wet op te frissen. Dat weet u natuurlijk goed genoeg maar ja, eens hypocriet, altijd hypocriet zeker?
Knack vertelt al lang aan de lopende band onwaarheden. Al jaren.

Zoals reeds in 2006.

Citaat:
Knack liegt!
Met vertraging heb ik dit weekend het editoriaal van Knack gelezen. Van de zeer eminente Rik Van Cauwelaert. Weet zijn pen in vitriool te drenken, schrijft vlijmscherp. Deze week over biotheologen en ecopredikanten. Meneer Van Cauwelaert heeft het onder meer over Al Gore, ik citeer: “is dat niet de vicepresident van Bill Clinton, van wie niet meteen een milieuvriendelijke maatregel kan worden aangehaald?” Ik zei het al: vlijmscherp die Rik. Gore zou zich geregeld aan de zijde scharen van zogenaamde ecopredikanten van het Evangelical Environment Network, “een netwerk van kerken dat zich alvast om de onvermijdelijke zondvloed bekommert.” Dat doen ze in kerken volgens mij al lang, maar soit.

Wat opvalt is volgende zinsnede uit Riks overpeinzingen: “Dat de aarde en bijgevolg de samenleving met een aantal dringende milieuproblemen worden geconfronteerd, zal geen zinnig mens ontkennen. Maar voor minder dan ‘tijdbommen’, ‘megarampen’ en andere wereldcalamiteiten doen we het tegenwoordig niet meer. De wetenschappelijke zenuwachtigheid lijkt, opvallend genoeg, toe te nemen als ergens internationale onderzoekssubsidies worden verdeeld.” Er valt iets voor te zeggen. Wie het hardst schreeuwt, krijgt het meest aandacht. Wetenschappers zijn ook maar mensen, die moeten hengelen naar hun bestaansmiddelen, in casu onderzoeksbudgetten. Een beetje dichterlijke vrijheid is niemand vreemd. Dat er wel eens wat overdreven wordt, hoeft niet te verbazen. En het is terecht dat een algemeen directeur van een kritisch weekblad dat eens zwart op wit stelt.

Maar wat zie ik als ik wat verder in uw blad blader, meneer Van Cauwelaert. Op pagina 69, om precies te zijn. In vette letters: ‘De pest komt terug’. Ondertitel: ‘klimaatsveranderingen kunnen de pest in de hand werken’. Moet ik me zorgen maken of hengelt u naar lezers?

Knack liegt!
Met vertraging heb ik dit weekend het editoriaal van Knack gelezen. Van de zeer eminente Rik Van Cauwelaert. Weet zijn pen in vitriool te drenken, schrijft vlijmscherp. Deze week over biotheologen en ecopredikanten. Meneer Van Cauwelaert heeft het onder meer over Al Gore, ik citeer: “is dat niet de vicepresident van Bill Clinton, van wie niet meteen een milieuvriendelijke maatregel kan worden aangehaald?” Ik zei het al: vlijmscherp die Rik. Gore zou zich geregeld aan de zijde scharen van zogenaamde ecopredikanten van het Evangelical Environment Network, “een netwerk van kerken dat zich alvast om de onvermijdelijke zondvloed bekommert.” Dat doen ze in kerken volgens mij al lang, maar soit.

Wat opvalt is volgende zinsnede uit Riks overpeinzingen: “Dat de aarde en bijgevolg de samenleving met een aantal dringende milieuproblemen worden geconfronteerd, zal geen zinnig mens ontkennen. Maar voor minder dan ‘tijdbommen’, ‘megarampen’ en andere wereldcalamiteiten doen we het tegenwoordig niet meer. De wetenschappelijke zenuwachtigheid lijkt, opvallend genoeg, toe te nemen als ergens internationale onderzoekssubsidies worden verdeeld.” Er valt iets voor te zeggen. Wie het hardst schreeuwt, krijgt het meest aandacht. Wetenschappers zijn ook maar mensen, die moeten hengelen naar hun bestaansmiddelen, in casu onderzoeksbudgetten. Een beetje dichterlijke vrijheid is niemand vreemd. Dat er wel eens wat overdreven wordt, hoeft niet te verbazen. En het is terecht dat een algemeen directeur van een kritisch weekblad dat eens zwart op wit stelt.

Maar wat zie ik als ik wat verder in uw blad blader, meneer Van Cauwelaert. Op pagina 69, om precies te zijn. In vette letters: ‘De pest komt terug’. Ondertitel: ‘klimaatsveranderingen kunnen de pest in de hand werken’. Moet ik me zorgen maken of hengelt u naar lezers?

svde

De waarheid verdraaien, overdrijven, kortom, niet ernstig bezig zijn, is een lange traditie bij Knack. Het zal niet veel helpen. Bladen zoals Knack en Humo hebben hun beste tijd gehad.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 september 2011 om 16:20.
Het Oosten is offline  
Oud 14 september 2011, 16:20   #63
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Knack vertelt al lang aan de lopende band onwaarheden. Al jaren.

Zoals reeds oin 2006.

De waarheid verdraaien, overdrijven, kortom, niet ernstig bezig zijn, is een lange traditie bij Knack.
In dat artikel is niets over een leugen van Knack te vinden.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 september 2011 om 16:20.
E. Gidius is offline  
Oud 14 september 2011, 16:21   #64
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat artikel haalt geen leugen van Knack aan.
tja wou ik ook net zeggen
Oud 14 september 2011, 16:28   #65
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
tja wou ik ook net zeggen
Knack is geen voorbeeldbedrijf in ieder geval. Juni 2011.

Citaat:
Over het buitensmijten van Karl van den Broeck gesproken: wist u eigenlijk überhaupt al dat Karl van den Broeck buitengesjot was door Knack? Nee, wellicht niet en dat verbaast ons niet, want Knack zelf heeft dat niet bepaald uitgebreid rondgebazuind. Karl zelf ook niet.

Op zich verrast het niets, natuurlijk. Roularta wordt door ex-werknemers omschreven als een radioactieve krabbenmand. Het personeelsbeleid is huiveringwekkend, en wel omdat het in feite gewoon niet bestaat.
Knack, een type-voorbeeld van het harde, asociale Vlaanderen!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 september 2011 om 16:32.
Het Oosten is offline  
Oud 14 september 2011, 16:32   #66
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het buitensmijten van Karl van den Broeck
Et alors?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 september 2011 om 16:33.
E. Gidius is offline  
Oud 14 september 2011, 16:38   #67
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Et alors?
Dat is precies het antwoord dat men kan verwachten van een exponent van het rechtse, koele, asociale en weing vrolijke Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 september 2011 om 16:40.
Het Oosten is offline  
Oud 14 september 2011, 16:40   #68
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is precies het anwoord dat men kan verwachten van een exponent van het rechtse, koele, asociale en weing vrolijke Vlaanderen.
Ja ja, dat zal wel maar wat is het probleem daarmee?
Oud 14 september 2011, 16:40   #69
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is precies het anwoord dat men kan verwachten van een exponent van het rechtse, koele, asociale en weing vrolijke Vlaanderen.
hoezo weinig vrolijke vlaanderen?
kijk en leer
Oud 14 september 2011, 16:40   #70
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gelooft u toch zelf niet. Knack wordt regelmatig tot de orde geroepen door de rechtbank en wordt regelmatig veroordeeld tot het publiceren van een recht van antwoord door de rechter.
Oh ja? kan er me niet zo direct een herinneren de laatste jaren. Wordt eens concreet.
Citaat:
Knack is een zeer rechts blaadje en het droomt van een nog meer rechts Vlaanderen van NVA en CD&V. Johan van het Overtveldt is nog zo'n prototype van dat hard, rechts, en asociaal Vlaanderen.
Knack heeft net nog de fascist Walter Pauli van De Morgen getransfereerd. Maar het kan zelfs nog erger: zelfs extreem-rechtse figuren als Rik Coolsaet krijgen er een open podium. Om nog te zwijgen van de directe concurrent van het Pallieterke: de MO* bijlage.
fonne is offline  
Oud 14 september 2011, 16:44   #71
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Cauwelaer is vaak een pezewever. Vertelt dingen die dan achteraf helemaal niet blijken te kloppen.
Zoals?
Vito is offline  
Oud 14 september 2011, 16:53   #72
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Zoals?
Orakel Rik Van Cauwelaert:

De techniek van Geert Wilders toont een frappante gelijkenis met wat in de jaren 1920 en 1930 over de Joden verscheen. Zoals vandaag gepraat wordt over 'de meeuwen op het stort'- dat zijn dan de veelal Noord-Afrikaanse migranten - ging het toen al over 'het uitschot dat door Oost-Europese getto's over onze steden wordt uitgebraakt', over een volk dat door zijn talmud wordt aangezet tot oneerlijke moraal en zelfs geweld tegenover niet-Joden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 september 2011 om 16:53.
Het Oosten is offline  
Oud 14 september 2011, 16:56   #73
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Orakel Rik Van Cauwelaert:

De techniek van Geert Wilders toont een frappante gelijkenis met wat in de jaren 1920 en 1930 over de Joden verscheen. Zoals vandaag gepraat wordt over 'de meeuwen op het stort'- dat zijn dan de veelal Noord-Afrikaanse migranten - ging het toen al over 'het uitschot dat door Oost-Europese getto's over onze steden wordt uitgebraakt', over een volk dat door zijn talmud wordt aangezet tot oneerlijke moraal en zelfs geweld tegenover niet-Joden.
en wat klopt er daar niet aan?
frank1234 is offline  
Oud 14 september 2011, 16:57   #74
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Knack is geen voorbeeldbedrijf in ieder geval. Juni 2011.

Knack, een type-voorbeeld van het harde, asociale Vlaanderen!
Dat het personeelsbeleid al dan niet onbestaande zou zijn en het niet leuk is om er te werken betekent nog niet dat ze continue liegen.
stuyckp is offline  
Oud 14 september 2011, 16:59   #75
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
en wat klopt er daar niet aan?
Het islam- of moslimprobleem is toch wel wat genuanceerder dan het opgehangen cliché-beeld dat vermeende wijze Van Cauwelaert ons wil doen geloven.
Het Oosten is offline  
Oud 15 september 2011, 09:04   #76
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het islam- of moslimprobleem is toch wel wat genuanceerder dan het opgehangen cliché-beeld dat vermeende wijze Van Cauwelaert ons wil doen geloven.
leren lezen, hij heeft het over Wilders manier van doen, niet over het islam probleem
frank1234 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be