![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, Vlaanderen verfranst zichzelf.
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat zou ik kiezen als het Frans in VL niet verplicht zou zijn ? Toch géén Frans zeker. Engels, begot ! Je hebt 'em.
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel het kiezen voor de Franse taal voor Vlamingen voordelen biedt, net zoals het voor Walen voordelen biedt om Nederlands als tweede taal te verkiezen. Ervaring in het Franstalige immersieonderwijs leert dat diegenen die voor Nederlands kozen in het begin natuurlijk een achterstand hebben in Engels op hun leeftijdgenoten die voor Engels kozen. Maar die achterstand wordt heel snel terug ingehaald omdat door hun kennis van het Nederlands, en de intense confrontatie met een tweede taal, Engels veel sneller aangeleerd wordt in een later stadium. Het lijkt logisch te kiezen voor de makkelijke oplossing van Engels als tweede taal. Maar voor een aantal studenten is de keuze voor de andere landstaal, uit een andere taalfamilie, beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Staatssecretaris
|
![]() Als liefhebber van lekker eten vind ik dat wirklich zum kotzen. Wel kan ik me voorstellen dat iemand, die aan zijn kerktoren is vastgegroeid, zulke ranzigheid het culinaire toppunt vindt. Mij niet gelaten. Vreet ze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |