![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet wel wat "sarcasme", "ironie" en aanverwanten zijn hoor. Het is ook mijn soort van humor en wapen om iedere dag op te staan en te gaan werken ![]() Maare gezien dat je eerder tot het "Belgische" kamp behoort, een smiley had kunnen wijzen op het "sarcastisch" gehalte van je antwoord. of had je niet door dat er een kemel van een schrijffout stond ? ![]() Maar bij deze , ik heb er nota van genomen...je mening over onze topic opstarter. ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá Laatst gewijzigd door nabat54 : 15 september 2011 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om maar te zwijgen van uw Frans: een 'politiek adviseur' die zo'n blunders van fouten maakt. Genant. |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() [sarcasme mode on]
Hoezo ? Dat rood is het bloed van Belgisisten die de zwart/gele vlag besmeurd hebben. Ten aanval ![]() [sarcasme mode off] ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() We zijn nog niet aan de nief patatten...
Maar dat is waarschijnlijk normaal... zo laat in 't jaar... |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben een simpele Antwaaaarpse dokwerker LEVE DE SOSSEN ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor de rest ga ik volledig akkoord. Het moet het lelijke nat wel geweest zijn. Laatst gewijzigd door Weyland : 16 september 2011 om 01:27. |
|
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De voornaamste elektorale aantrekkingskracht van de N-VA is toch de combinatie tussen eindelijk een zicht op het einde van Belgie, zonder tegelijkertijd moeten te kiezen voor xenofobie, anti-Europese en anti-liberale opstellingen, en zelfs een vleugje fascisme, en bovendien met iemand die niet haatdragend is, maar op redelijke en respectvolle manier dat einde van Belgie wil onderhandelen en op niet te lange termijn ten uitvoer brengen. Het is de enige bestaansreden van de N-VA, zou ik denken. Dat je er, tijdens een uitvoering van een mandaat, in de praktijk niet toe komt, en dat je handelingen doorvoert die eigenlijk niet echt stroken met die doelstelling waar je voor verkozen bent, omdat je ook voor postjes moet zorgen, voor je eigen plezier moet zorgen en dergelijke, DAT is het typische bedrog van een politicus. Maar, als je in de oppositie bent, lippendienst TEGEN je electorale bestaansreden voeren, dat snap ik niet. Het is een beetje alsof de PS langs de kantlijn zou staan roepen dat ze een net gesloten liberaal akkoord voor het verminderen van belastingen en het verlichten van de sociale zekerheid als "vrij positief" zou bestempelen, en dat ze een sneer zou geven naar al die luie werkloze walen die nu maar eens zelf voor hun eigen boterham moeten zorgen. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2011 om 04:23. |
||
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() Zonder de druk op de ketel vanwege de verkiezingsoverwinning van N-VA was dit akkoord nooit mogelijk geweest. Dat zei zelfs Jean-Luc Dehaene gisteren in TerZake. De belgicisten van hier vergissen zich dus.
Het is een slecht akkoord, maar (voorlopig) geen barslecht akkoord. De Vlamingen winnen één ding, met name de toepassing van de grondwet, en moeten daarvoor verschillende keren, en soms pijnlijk toegeven. Ik zie daar geen reden voor euforie in. |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aanvechten van de overtreding van de Belgische grondwet was een MIDDEL om een DOEL te bereiken, namelijk het verwijderen van franstalig zeggenschap op Vlaams grondgebied. BHV was zo een ambigu geval waar men kon stellen dat er wel degelijk een vorm van franstalig medezeggenschap was op louter Vlaams territorium. Dat dit nu toevallig ook nog eens de grondwet overtrad, was een uitstekende GELEGENHEID om dat medezeggenschap buiten te bonjouren en daarom moest BHV gesplitst worden. Maar als je om dat te "bekomen" meer medezeggenschap van franstalige of tweetalige instellingen over dezelfde of andere Vlaamse grond moet invoeren, dan vervalt het NUT totaal van BHV willen te splitsen in de eerste plaats. Men schiet hier totaal zijn doel voorbij en men verwart middelen met doelen. Als het doel zou zijn de BELGISCHE grondwet laten te respekteren, dan zie ik totaal niet in waarom de VLAMINGEN daar een vinger zouden moeten voor uitsteken. Waarom doen de Franstaligen geen toegevingen om HUN grondwet evengoed te zien respekteren ? Wat kan het de Vlamingen meer schelen dan de Franstaligen dat die gezamelijke BELGISCHE grondwet al dan niet gerespekteerd wordt en waarom zouden de Vlamingen daar ook maar de minste kleinste toegeving moeten voor doen ? Dat ze een toegeving doen om franstalig medezeggenschap nu eens en voorgoed uit Vlaanderen te bonjoeren, met de hulp van de Belgische grondwet, dat zou ik nog kunnen verstaan. Bijvoorbeeld een financiele toegeving, in de zin van iets soepeler zijn in de afbouw van de transferten of zo. Maar voor de Belgische grondwet zelf moeten Vlamingen toch geen prijzen betalen he ? Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2011 om 07:49. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn er veel dokwerkers die voor 80% invalide zijn? Of is dit de zoveelste leugen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik troost me dus met de gedachte dat ze er niet mee gaan wegkomen. Troost jij je maar met deze nieuwe franstalige overwinning, het is je van harte gegund.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En, het is Pin hier, Puk is invalide ![]() En daarbij, dit is toch een politiek forum ? Dus de geschikste plaats om te liegen of niet ? Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 17 september 2011 om 02:40. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat u Belgicist bent, en dat is uw goede recht, maar wat is er nu verkeerd aan dat HV zijn eigen juridisch arrondissement krijgt , net zoals Leuven?
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Ja dat bloed maakt serieus weerbarstige vlekken. Hoe krijgen we dat er weer uit?
Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 17 september 2011 om 10:04. |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |