Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 september 2011, 18:25   #61
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Het idee is om in de toekomst heel Vlaams-Brabant als een tweetalige provincie te zien.
Wat een larie.
system is offline  
Oud 16 september 2011, 18:31   #62
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat een larie.
Kindje toch, de walen zijn allang plan B aan het voorbereiden. De eerste stap rondom bhv is al binnen. Nu nog zoveel mogelijk geld proberen los te rukken en ze zeggen binnen de 10 jaar ons adieu met brussel en de vlaamse rand.
matthias999 is offline  
Oud 16 september 2011, 18:44   #63
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen neen. Dat is het spiegelbeeld van de zeer Kleine Leider (*): Bart De Wever.

(*)
(lees: non-leider)
U bedoelt de frietzak uit uw grootste nachtmerries? Toch maar eens een psy bezoeken hoor. Misschien kan die u wel van uw OCS (*) rond Bart de Wever afhelpen.

* OCS: obsessieve-compulsieve stoornis.
fonne is offline  
Oud 16 september 2011, 18:48   #64
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het is in ons land wreed moeilijk om grond te pikken zonder notariële acte. De autochtone Franstaligen zijn een uitstervend ras, zeker in Brussel.
Natuurlijk, ze wonen tegenwoordig allemaal in de rand, omdat ze niet met andere kulturen wilden samenleven in dezelfde stad. U weet wel, van die immigranten die zich niet willen aanpassen aan de lokale kultuur

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Niemand gelooft nog in een unitair België een paar idioten te na gelaten.
Pas op, of ge krijgt nog ruzie met uw avatar
fonne is offline  
Oud 16 september 2011, 18:54   #65
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een larie.
En welke andere bedoeling kan dit dan hebben?
Oud 16 september 2011, 22:02   #66
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Paaien van MR/FDF dat dit voor hen vernederend akkoord heeft getekend.
BWarrior is offline  
Oud 16 september 2011, 23:00   #67
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het wordt in de grondwet ingeschreven. Het krijgt administratieve bevoegdheden. Het is en wijdopen deur voor franstaligen om hun zeg te komen doen in Vlaams Brabant.

De vernedering is echt niet aan de zijde van MR/FDF.

Gemakkelijkheidshalve reageer ik in uw hoofde hier ook op: ik volg al uw dubblenicks niet.

Citaat:
Het is in ons land wreed moeilijk om grond te pikken zonder notariële acte. De autochtone Franstaligen zijn een uitstervend ras, zeker in Brussel.
Dat geldt voor individuen. Staatsgeorganiseerd is daar alleen een paar jaar incivisme voor nodig. Zoals illegalen die enkele jaren in België zich schuilhouden, gaan ook de franstaligen in de rand rekenen op een soort regularisatie door de Waalse kant.
Liederik is offline  
Oud 16 september 2011, 23:01   #68
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Het wordt in de grondwet ingeschreven. Het krijgt administratieve bevoegdheden. Het is en wijdopen deur voor franstaligen om hun zeg te komen doen in Vlaams Brabant.

De vernedering is echt niet aan de zijde van MR/FDF.

Gemakkelijkheidshalve reageer ik in uw hoofde hier ook op: ik volg al uw dubblenicks niet.
Goede vriend,
ik heb geen dubbelnicks.

Het wordt niet in de Grondwet ingeschreven (tenzij u informatie heeft die ik niet heb).
BWarrior is offline  
Oud 16 september 2011, 23:12   #69
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een larie.

Oud 16 september 2011, 23:33   #70
Ohm
Burger

Ohm's schermafbeelding

Standaard

Waarom denken veel mensen dat Wallonië zich wilt afsplitsen? Om wat te gaan doen? Als ze naar Frankrijk verhuizen kunnen ze fluiten achter een ministerpost en moeten ze hun macht afgeven omdat ik Frankrijk geen federaal land zie worden.
Ohm is offline  
Oud 17 september 2011, 00:08   #71
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Iek hèb één accoord.
BWarrior is offline  
Oud 17 september 2011, 00:46   #72
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Zonder het 'Belgische' gezeik? Meteen!
Vergis u niet hè, de liefde was altijd al meer noord-zuid gericht dan andersom.
Kijk eens hoeveel Vlamingen in Nederland al actief zijn in televisieprogramma's, musea, muziek, toneel, kranten, uitgeverijen etc etc.

Wat mij betreft, en wat vele anderen betreft, mogen de Vlamingen meteen één op één meedoen, met dezelfde rechten en plichten.
Ik wil mijn uitspraak van hierboven (gedeeltelijk) herroepen.
Ik heb het erover dat bij samengaan Vlamingen en Nederlanders dezelfde rechten moeten hebben. Ik ben echter één punt vergeten dat zo belangrijk is dat ik het ervoor over heb dat in ruil voor mijn eis: de eerste twintig jaar van ons samengaan de minister-president een Vlaming is, Vlamingen vanaf nu alle afleveringen van 10 voor taal mogen winnen, hun gastronomische superioriteit wordt erkend en hun bier als dagelijkse noodzaak wordt gezien:

Als Vlamingen en Nederlanders samengaan wil ik vastgelegd hebben dat een Vlaming nooit en te nimmer ook maar enige onderhandeling doet namens het gezamenlijke Nederland. Nooit.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 17 september 2011, 05:48   #73
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Goede vriend,
ik heb geen dubbelnicks.

Het wordt niet in de Grondwet ingeschreven (tenzij u informatie heeft die ik niet heb).
Als het niet in de Grondwet ingeschreven wordt, dan heeft u informatie waarover ik niet beschik.
Als het niet in de GW komt, dan zal het met bijzondere wetten gecreëerd worden. Wat hetzelfde inhoudt: vergrendeling.
Liederik is offline  
Oud 17 september 2011, 05:51   #74
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als Vlamingen en Nederlanders samengaan wil ik vastgelegd hebben dat een Vlaming nooit en te nimmer ook maar enige onderhandeling doet namens het gezamenlijke Nederland. Nooit.
Ik zou u gelijk geven, ware het niet dat er één soort delegatie toch superieur zou zijn aan een Nederlandse:

Een westvlaamse self-made zakenman, samen met een antwerpenaar.
Liederik is offline  
Oud 17 september 2011, 08:23   #75
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil mijn uitspraak van hierboven (gedeeltelijk) herroepen.
Ik heb het erover dat bij samengaan Vlamingen en Nederlanders dezelfde rechten moeten hebben. Ik ben echter één punt vergeten dat zo belangrijk is dat ik het ervoor over heb dat in ruil voor mijn eis: de eerste twintig jaar van ons samengaan de minister-president een Vlaming is, Vlamingen vanaf nu alle afleveringen van 10 voor taal mogen winnen, hun gastronomische superioriteit wordt erkend en hun bier als dagelijkse noodzaak wordt gezien:

hoeveel % van jullie gas krijgen we voor niks als we erbij komen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 17 september 2011, 08:27   #76
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Een overlegcomité over de grenzen heen... welke andere bedoeling zou die kunnen hebben... hmmmmm .
Niet dat ik een tweetalig Brabant in de toekomst geen goede zaak zou vinden. Maar als het niet kan dan toch een mogelijkheid voor Brussel om te groeien zonder te raken aan de heilige grenzen hé...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 17 september 2011, 08:37   #77
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
U bedoelt de frietzak uit uw grootste nachtmerries? Toch maar eens een psy bezoeken hoor. Misschien kan die u wel van uw OCS (*) rond Bart de Wever afhelpen.

* OCS: obsessieve-compulsieve stoornis.
Ik hoorde vandaag Geert Lambert op de radio. Een vlaamsgezinde boven elke verdenking. U weet wel de man die zich verzette tegen een eventueel akkoord in 2005 over BHV zoals dat toen op tafel lag en daardoor toen eigenlijk de hele onderhandeling deed mislukken.

De man was zeer te spreken over het nu bereikte resultaat. Hij zei dat het een enorme vooruitgang was tegenover 2005 en dat hij zeker met dit akkoord kon leven. Het akkoord was zijnsinziens niet perfect maar het mag er zeker zijn.

En zo hoort u het eens van een ander.

Laatst gewijzigd door system : 17 september 2011 om 08:38.
system is offline  
Oud 17 september 2011, 08:39   #78
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus... Wacht, ik zal antwoorden: ervoor zorgen dat ze een (nog groter) uitzicht behouden op de verfransing van nu niet alleen de Rand, maar van heel Vlaams-Brabant!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 17 september 2011 om 08:39.
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 september 2011, 08:43   #79
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Goede vriend,
ik heb geen dubbelnicks.

Ik dacht van wel! Dat was de eerste vraag die men er zich bij stelde: het verkopen als een 'lege doos', maar het wel inschrijven in de Grondwet!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 september 2011, 08:48   #80
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik hoorde vandaag Geert Lambert op de radio. Een vlaamsgezinde boven elke verdenking. U weet wel de man die zich verzette tegen een eventueel akkoord in 2005 over BHV zoals dat toen op tafel lag en daardoor toen eigenlijk de hele onderhandeling deed mislukken.

De man was zeer te spreken over het nu bereikte resultaat. Hij zei dat het een enorme vooruitgang was tegenover 2005 en dat hij zeker met dit akkoord kon leven. Het akkoord was zijnsinziens niet perfect maar het mag er zeker zijn.

En zo hoort u het eens van een ander.
Het akkoord kon inderdaad slechter zijn! Dat beweert zelfs BDW! Maar het schept weer nieuwe ongelijkheden en creëert weer nieuwe instellingen in plaats van ze helemaal op te ruimen!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be