![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
The race to the bottom ![]() Wanhopige werklozen die bereid zijn onder de kosten van levensonderhoud te werken ![]() Het Eutopia van de libertariërs ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 20 september 2011 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De crisis kwam via de USA bij decennia dalende koopkracht aldaAR tijdens tijden van economische expansie Laatst gewijzigd door eno2 : 21 september 2011 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ga ik mee akkoord.
Alleen is dit een uitzondering.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het citaat is overigens van Karl Marx; en hij maakt inderdaad duidelijk dat 'onderconsumptie' theorie van een crisis volledig absurd is.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onderconsumtie of overproductie? Wat van de twee zal het zijn? Het kapitalisme zal nooit zijn eigen crisis herstellen, alles moet rond hen bewegen om het te herstellen. Bezuinigingsmaatregels zoals deze die men nu voorstelde zijn er enkel om hen te sparen en het geld te halen bij de massa. Het geld zal enkel naar hen stromen 'zoals steeds', het probleem in heel dit verhaal is dus het kapitalisme dat zowel de onderconsumptie als de overproductie zelf veroorzaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Momenteel veroorzaakt het vooral financiële chaos. Ben jij economist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Ik heb de indruk dat het kapitalistische systeem een piramidespel is geworden.
En dat de top onlangs "gecasht" heeft... |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=U3qgBRr8rqE Hier wordt het mooi uitgelegd met een voorbeeldje. Zo zie je ook hoe schandalig weinig belastingen de grote wolven betalen. Laatst gewijzigd door Bulevardi : 21 september 2011 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Malinvestment; daar heb je een deftige verklaring.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ieman die arm is zal al heel blij zijn met een paar eurootjes dat de rijke niet voelt. Laatst gewijzigd door Bulevardi : 21 september 2011 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het komt President Obama heel goed uit dat hij,als het op communiceren aankomt,ver boven de concurrentie staat...
Alweer een paar maand geleden wurgden de Republikeinen een paar duizend miljard dollar besparingen uit hem en de democraten in ruil voor een goedkeuring van een verhoogd schuldplafond voor de VS... Een deel van die besparingen komt,onvermijdelijk,uit programmas die Obama's kiespubliek nauw aan het hart zullen liggen (ik denk aan de ziekte-verzekering).. Maar hij heeft op zijn geheel eigen stijl aangekondigd dat de rest zal komen van het belasten van de rijken...de zgn Buffert-taks,met als bedoeling dat "Buffet" navenant evenveel betaalt als zijn secretaresse... Dit zal afgrijzen wekken bij de republikeinen...ongetwijfeld...want dit gaat om het afbreken van republikeinse taksprogramma's van Bush junior... Maar Obama heeft gezegd dat hij,zoals gezegd,zal doen besparen en dat hij perfect dudielijk zal maken aan de armen en de middenklasse dat ZIJ de extra besparingen zullen mogen opeten ALS de rijken(wegens Republikiense blockages bvb) niet meer belast worden(er zit daar meer dan 1000 miljard dollar potentieel in).... Lees:deze getroffen mensen zullen dan NIET Obama aanwijzen als de schuldige,maar de republikeinen...en terecht eigenlijk. Het is,aldus de president,een eenvoudige kwestie van wiskunde... Wetende dat deze president onovertroffen is in toespraken en communicatie,en wetende dat de presidentverkiezingen geen twee jaar meer weg zijn......zou dit wel eens kunnen lukken..... Laatst gewijzigd door kelt : 21 september 2011 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien, dit plan van Obama is doodgeboren en "Dead in the Water" zonder de republikeinen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons niet vergeten,het grootste probleem van de VS is dat gewoonlijk ruim minder dan de helft van de potentiele kiezers zich inschrijft en gaat stemmen....En dezen die nu niet gaan stemmen zouden beslist NIET op een blanke babyboomer(met plastron of in mantelpakje,maakt niet uit) stemmen.... ![]() Zie het in deze zin.. Laatst gewijzigd door kelt : 21 september 2011 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het foutje dat je maakte was de Buffet -taks verkeerd duiden, ik citeer: Citaat:
De Buffet taks is nieuw en beperkt De taksverlagingen Van Bush zijn oud en veel belangrijker. Drie keer belangrijker. Die taksverlagingen moeten door Obama verlengd worden juist voor zijn herverkiezing. Ik schat in dat hij dat gaat doen, dat verlengen. Wedden? Ik weet niet precies waarom. Ook win-win Taktiek. Kiezers uit de middenklasse niet afstoten. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 september 2011 om 17:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Iedere arbeider zou één jaar gratis moeten werken of door de staat betaald worden, is de crisis dan niet opgelost dan krijgen de rijke de kogel, rijke die niet wil meespelen moet het land verlaten.
|
![]() |
![]() |