Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2011, 17:02   #61
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk karo, ze zorgen wel dat je kost en inwoon hebt. Dus je heb teen dak boven uw hoofd, verwarmd, water , electriciteit. Dus het is niet zo dat je gewoon maar 300euro krijgt.

Het is wel zo, als je dit model toepast, dat al wie in wallonie in een huurhuis woont dan bvb 300euro krijgt + 250euro huur voor woning +100eurowater + 100euro elektriciteit
In vlaandere, komt daar bvb 550euro huur van...

Dus wat je nu hebt is dat in wallonie leef je RIJKER met dezelfde steun... Dat is in feite een discriminatie.
De walen hebben het dus beter, dan moet men maar zorgen dat er hier MEER betaalbare huurwoningen zijn. Wat jij doet is het typische domme gedrag!, gaan slagen op zij die het nog goed hebben. Wat jij dus wil is hen armer maken? Ik denk dat je beter hier iets aan de huurprijzen kan doen.

Laatst gewijzigd door karo : 22 september 2011 om 17:02.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 17:04   #62
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
De walen hebben het dus beter, dan moet men maar zorgen dat er hier MEER betaalbare huurwoningen zijn. Wat jij doet is het typische domme gedrag!, gaan slagen op zij die het nog goed hebben. Wat jij dus wil is hen armer maken? Ik denk dat je beter hier iets aan de huurprijzen kan doen.
nee, ik zou de discriminatie wegwerken door bvb te zorgen dat de huur uit de 'monetaire steun' valt, maar in natura komt.

dat kan ook een vorm van solidariteit zijn. Wij geven hen via transfert de juiste steun. De walen laten toe dat vlamingen meer krijgen omdat huizen hier duurder zijn

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 september 2011 om 17:06.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 17:09   #63
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, ik zou de discriminatie wegwerken door bvb te zorgen dat de huur uit de 'monetaire steun' valt, maar in natura komt.

dat kan ook een vorm van solidariteit zijn. Wij geven hen via transfert de juiste steun. De walen laten toe dat vlamingen meer krijgen omdat huizen hier duurder zijn
Nee er moeten hier lagere prijzen komen, de prijzen kan men heel eenvoudig manipuleren door er een maximumgrens op te leggen. Waarom zou men dat niet doen?
Oud 22 september 2011, 17:11   #64
karo
Banneling

Standaard

De prijzen in de kempen en Limburg zijn ook veel lager. Discriminatie? Of gaat die zever alleen op als het over de walen gaat?
Oud 22 september 2011, 17:45   #65
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Duitsers hebben wel een probleem, we zullen zien hoe lang de politiek daar stand gaat houden. Let op mijn woorden! Het ontgaat u dat ze daar zelfs problemen hebben met eten te kopen?

Over Griekenland weet je ook bijzonder weinig denk ik.

Feiten

- de griekse kerk moet 0,0 euro belasting betalen

- het griekse havenbedrijf (1/5 van de schepen varen met de Griekse vlag) moet 0,0 euro belasting betalen.

- bijna al de wapentrafiek gaat door Griekenland, hiervoor krijgen de Grieken 0,0 euro belasting?

- er zijn veel grote bedrijven die in griekenland bijna geen belasting betalen

Daar zit hem het probleem! De kloof tussen rijk en arm is er enorm.
Och, Griekenland is failliet. Bijna niemand betaalt er belastingen, en bijna iedereen is er corrupt.
Maar vooraleeer Duitsland echt problemen krijgt (de 250 miljard die de sluiting van hun kerncentrales kost, zullen ze wel ergens vinden) zullen er al zeer veel voor hun, problemen gekregen hebben (Belgie inclusief).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 17:51   #66
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och, Griekenland is failliet. Bijna niemand betaalt er belastingen, en bijna iedereen is er corrupt.
Maar vooraleeer Duitsland echt problemen krijgt (de 250 miljard die de sluiting van hun kerncentrales kost, zullen ze wel ergens vinden) zullen er al zeer veel voor hun, problemen gekregen hebben (Belgie inclusief).
De problemen krijgen zal geen spelletje zijn we krijgt ze het eerst, je moet gaan beseffen dat de problemen overal erger worden. In Duitsland is het al erger dan hier! Er zijn in verhouding veel meer arme mensen dan hier, het is daar slechter om te leven dan hier. Heb je eigenlijk mijn berichten gelezen Bob?
Oud 22 september 2011, 17:58   #67
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
De problemen krijgen zal geen spelletje zijn we krijgt ze het eerst, je moet gaan beseffen dat de problemen overal erger worden. In Duitsland is het al erger dan hier! Er zijn in verhouding veel meer arme mensen dan hier, het is daar slechter om te leven dan hier. Heb je eigenlijk mijn berichten gelezen Bob?
en u weet dat omdat :

1) u daar woont en dus de praktijk kent.

2) omdat één of ander extreem-links bladje uw jonge naieve geest heeft beinvloed.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 18:01   #68
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
en u weet dat omdat :

1) u daar woont en dus de praktijk kent.

2) omdat één of ander extreem-links bladje uw jonge naieve geest heeft beinvloed.
Ik weet dat omdat ik

A- Lees en niets ga verzinnen of BEWUST VERZWIJGEN

B- Mij niet laat beinvloeden door dwaze vooroordelen

C- Ik ook duitse kranten lees en de actualiteit daar op de voet kan volgen
Oud 22 september 2011, 18:08   #69
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet dat omdat ik

A- Lees en niets ga verzinnen of BEWUST VERZWIJGEN

B- Mij niet laat beinvloeden door dwaze vooroordelen

C- Ik ook duitse kranten lees en de actualiteit daar op de voet kan volgen
M.a.w, u bent volledig afhankelijk van extern aangebrachte info voor een mening te kunnen formuleren..
Oud 22 september 2011, 18:20   #70
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
M.a.w, u bent volledig afhankelijk van extern aangebrachte info voor een mening te kunnen formuleren..

zonder externe info zou het enkel vooroordelen en/of ongefundeerde meningen zijn

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 22 september 2011 om 18:21.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 18:23   #71
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
zonder externe info zou het enkel vooroordelen en/of ongefundeerde meningen zijn
Ook nog niet oud genoeg zeker voor meningen gebaseerd op persoonlijke ervaringen ?
Oud 22 september 2011, 18:28   #72
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat is het probleem ? Dat je na één jaar werkloosheid in een soort ocmw-regime terechtkomt ?
Trouwens de definitie van arm is arbitrair. En ben de lijsten met knelpuntberoepen in Duitsland nog niet gaan opzoeken. Maar als het is zoals bij ons. Ellenlang, met voor elks wat wils, en toch één miljoen werklozen, dan vraag ik mij toch af, wie de gek is.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 19:20   #73
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee er moeten hier lagere prijzen komen, de prijzen kan men heel eenvoudig manipuleren door er een maximumgrens op te leggen. Waarom zou men dat niet doen?
Kijk brussel is een dure zone. Dat los je niet op. En als je prijzn naar beneden wilt doen gaan moet je veel meer type /
NY skylines plannen en moet je veel meer gond vrijmaken en moet je de lasten op arbeid voor bouw verlagen
Oud 22 september 2011, 19:21   #74
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De prijzen in de kempen en Limburg zijn ook veel lager. Discriminatie? Of gaat die zever alleen op als het over de walen gaat?
Hane fantastsch dan spaar je nog meer op de begroting
Oud 22 september 2011, 19:41   #75
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie spreekt er nu van verarmen ?
Onze waalse broeders willen "un bon équilibre".
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 22:26   #76
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat lig je hier te zeiken over Walen en Vlamingen, terwijl héél Europa verarmt, en de regeringen allemaal zitten te gapen naar de volksonvriendelijke maatregelen die Zeug Merkel & haar bende rotzakken er door gedreven hebben, zoals destijds Maggie Thatcher reeds het Engelse volk bestool en uitperste. En nu komt die Franse 1ste minister, Fillon , ook al zeggen dat Frankrijk de Duitsers dringend moet na-apen in hun volkuitpersend beleid,bvb de pensioenleeftijd op 67 jaar brengen...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 22:30   #77
den dinges
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
De problemen krijgen zal geen spelletje zijn we krijgt ze het eerst, je moet gaan beseffen dat de problemen overal erger worden. In Duitsland is het al erger dan hier! Er zijn in verhouding veel meer arme mensen dan hier, het is daar slechter om te leven dan hier. Heb je eigenlijk mijn berichten gelezen Bob?[/QUOTE]
Maak je daarover niet te veel ilussie's, dat soort gasten leven in hun eigen wereldje, met welomlijnde ideetjes over vanalles en nog wat. Het soort dat het kapitalisme nog zal blijven verdedigen als hijzelf reeds failliet uit zijn huis gedreven word, en in een tent moet gaan slapen, tussen de landlopers...
http://www.google.fr/search?q=tent+c...2&ved=0CE0QsAQ

Laatst gewijzigd door den dinges : 22 september 2011 om 22:31.
Oud 22 september 2011, 22:32   #78
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij leeft in Duitsland ?
Oud 22 september 2011, 22:35   #79
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

In Europa gaat de middenklasse pijlsnel achteruit gaan. De doorgeschoten neoliberalen model gaan er met een nog grovere borstel doorgaan en de Europese Unie gaat nog ondemocratischer worden.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2011, 22:36   #80
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=den dinges;5705820]
Citaat:
Maak je daarover niet te veel ilussie's, dat soort gasten leven in hun eigen wereldje, met welomlijnde ideetjes over vanalles en nog wat. Het soort dat het kapitalisme nog zal blijven verdedigen als hijzelf reeds failliet uit zijn huis gedreven word, en in een tent moet gaan slapen, tussen de landlopers...
http://www.google.fr/search?q=tent+c...2&ved=0CE0QsAQ
Jamaar in Duitsland zijn de huizen vele keren goedkoper dan hier zunne.
En de lonen..zal allicht min of meer hetzelfde zijn van bij ons...netto.
Wat zou jij dan kiezen?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be