Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2011, 20:02   #61
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Dat je niet in een deux-piece'ke geraakt?

De rest zijn vrije keuzes en religeuze rituelen uit vervlogen tijden. Niemand gaat je dwingen.
Probeer als moslim(vrouw) maar ns met niet moslim te trouwen en/of de rammadan over te slaan...

Ik trek morgen mn kostuum aan. (hoger) management komt vergaderen.
Hoeft niet, dresscode is casual mr doe dit uit respect.
Dat ik me niet aanpas aan alle gewoonten (zeker niet aan de achterlijke) die hier al jaar en dag gelden.

Is het voor jou een must dat anderen zich daar aan aanpassen of niet?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 20:07   #62
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat ik me niet aanpas aan alle gewoonten (zeker niet aan de achterlijke) die hier al jaar en dag gelden.

Praat over basiswaarden en democratie, wil je
Eventueel over propaganda van fundi's

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 september 2011 om 20:09.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 20:21   #63
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:

wat begrijp je niet aan :

De rest zijn vrije keuzes en religeuze rituelen uit vervlogen tijden. Niemand gaat je dwingen.
Probeer als moslim(vrouw) maar ns met niet moslim te trouwen en/of de rammadan over te slaan..

Laatst gewijzigd door Quorn : 25 september 2011 om 20:21.
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 20:22   #64
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Probeer als moslim(vrouw) maar ns met niet moslim te trouwen en/of de rammadan over te slaan..
Niets willen begrijpen
Oud 25 september 2011, 20:33   #65
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Nu zijn het plots vrije keuzes, eerder op de avond trok je de grens tussen vreemdeling en niet-vreemdeling bij het aanpassen.

Uit dit bericht citeerde je de eerste alinea.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Waar trekt u de grens tussen vreemdeling en niet-vreemdeling? Bij uiterlijk? Bij cultuur? Bij taal? Tijd in het land? Nationaliteit? Geboorteplaats?...

Is er niet eerder sprake van een continuum? U geeft zelf ergens aan dat een Coca Cola drinker iets van een vreemdeling heeft omwille van zijn gedrag.

Als je slechts in ideaaltypes denkt zal je uiteindelijk niemand overhouden in je land. We zijn uiteindelijk allemaal ergens 'vreemdelingen'. Dus wie kan zich een rechtvaardige rechter noemen?

Dienen de blanken uit America te verdwijnen ten voordele van de indianen? Dienen de Christenen terug naar het midden Oosten te gaan ten voordele van oudere religies die hier gebruikelijk waren? Dienen we alle okkernoten in Vlaanderen om te hakken ten voordele van de hazelnoot? Of gaan we beter allemaal direct terug naar Afrika?

Eigenlijk bestaat er geen echte 'autochtoon'. Het is gewoon een strijd voor een plaatje in dit leven die over heel de wereld gevoerd wordt. En waar strijd geleverd wordt verliezen meestal alle partijen. Het is in vrede dat culturen open bloeien.
En je stelde :
Gedrag tegenover de inheemsen en de wil zich aan te passen ipv achterlijke gewoonten op te dringen
Wat je later wijzigde naar
Citaat:
Gedrag tegenover de inheemsen en de wil zich aan te passen, taal te leren, integreren, kinderen op voeden, respect naar de gastheer, ...ipv achterlijke gewoonten op te dringen
Citaat:
Aan te passen aan wat?
Ik pas mij ook niet aan aan alle gewoonten (zeker niet aan de achterlijke) die hier al jaar en dag gelden.
Ik zou nog altijd graag weten waaraan men zich volgens jou moet aanpassen.
Oud 25 september 2011, 20:36   #66
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou nog altijd graag weten waaraan men zich volgens jou moet aanpassen.
Aan onze basiswaarden, oa de gelijkheid van de vrouw, onze wetten en aan onze democratie.
Oud 25 september 2011, 20:43   #67
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorderlicht Bekijk bericht
In dit land leven nu eenmaal mensen met een andere afkomst, mensen met verschillende culturen. Je zult je er ofwel bij moeten neerleggen ofwel zoals een andere forummer hier al zei, moeten verhuizen. Aan jou de keuze, Jo. En dat je de islam ziet als een bondgenoot heeft natuurlijk alles te maken met je anti-joods karakter. Begin maar al te beseffen dat moslims jou nooit als bondgenoot zouden beschouwen en terecht. Wie zou dat nu wel doen?

Sjongejonge, er valt hier weer wat te lezen...

1. Dat er een bepaalde situatie bestaat, wil niet zeggen dat ze niet kan veranderen en wil evenmin zeggen dat er niet kan gestreefd worden naar verandering. Kortom, ik hoef mij daar helemaal NIET bij neer te leggen omdat het gewoon GEEN voldongen, onomkeerbaar feit is.
2. Dat ik een "anti-joods" karakter heb m'n beste, kan als een belediging aanzien worden. Medeforummers beledigen is niet toegestaan door het forumreglement. Indien het geen belediging zou zijn, dan kan u uiteraard bewijzen dat het de realiteit is?!? Dus ga je gang!
3. Ik beschouw "moslims" niet als een monolithisch blok zoals de domme islamhaters ter rechterzijde doen. Gewoon omdat dit niet de realiteit is en de islamitische wereld zelf zeer diep verdeeld is op diverse vlakken. Nationale staten zijn in de islamitische wereld nog belangrijkere politieke actoren dan ze hier bij ons zijn waa supranationale organisaties meer macht hebben over nationale overheden. En die nationale staten als politieke actoren sluiten bondgenootschappen af, hebben hun eigen belangen,...
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 20:49   #68
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Aan onze basiswaarden, oa de gelijkheid van de vrouw, onze wetten en aan onze democratie.
Welke basiswaarden? Dat onze dochters aan 14 jaar als sletten en hoeren over straat mogen lopen? Dat we na een half jaar huwelijk al sociaal aanvaard mogen scheiden? Dat materieel winstbejag tot hoogste goed verheven is?

Sinds wanneer zijn vrouwen gelijk aan mannen? Of aan wat zijn ze anders gelijk?

Welke wetten? De belgische grondwet die deze rotstaat vorm geeft?

Welke democratie? Dat systeem waar het grootkapitaal justitie, politiek en media in handen heeft? Waar de private bankiers aan de lopende band de bevolking oplichten en de overheid uitkleden? dat vulgair parlementarisme waar men meer dan 400 dagen lult over regeringsvorming terwijl het boeltje draaiende wordt gehouden en waar men partijen en overtuigingen inwisselt alsof het om een verse onderbroek gaat?
Oud 25 september 2011, 20:49   #69
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak misschien een lijstje van de basiswaarden die wel tellen, want het zijn blijkbaar niet diegene die in de UVRM zijn vastgelegd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo
Vlamingen mogen wat mij betreft het recht niet hebben zich tot de islam te bekeren, ja u leest het goed, ik ben PRO afschaffing van achterhaalde liberalistische axioma's zoals godsdienstvrijheid. Religies horen niet thuis op menukaarten zoals paling in't groen of mosselen in wijn, naargelang de "persoonlijke voorkeur". Vlamingen die islamiseren (gelukkig zeer beperkt, meestal verdwaalde psychisch labiele personen of tienerliefjes van vreemdelingen) horen thuis in een heropvoedingsinstelling.
Ik vraag me af of hij zijn broek eigenlijk aanheeft als hij alvast zit te fantaseren over de kampen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 20:54   #70
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze "raszuiveren" hebben zich nog niet eens allemaal aangepast aan onze basisvoorwaarden.
Oud 25 september 2011, 20:58   #71
Albrecht
Banneling

Standaard

Als die verantwoordelijken extremistisch zijn, moet men gewoon betere voorwaarden stellen voor de selectie van die verantwoordelijken.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 21:04   #72
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Welke basiswaarden? Dat onze dochters aan 14 jaar als sletten en hoeren over straat mogen lopen?
Dat zijn het slechts in de ogen van geile gefrustreerde religekken die thuis enkel op hun vetgemeste overdekte tenten mogen kruipen
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 21:04   #73
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Waar trekt u de grens tussen vreemdeling en niet-vreemdeling? Bij uiterlijk? Bij cultuur? Bij taal? Tijd in het land? Nationaliteit? Geboorteplaats?...
Afstamming die teruggaat tot voor de naoorlogse migratiestromen.

Citaat:
Is er niet eerder sprake van een continuum? U geeft zelf ergens aan dat een Coca Cola drinker iets van een vreemdeling heeft omwille van zijn gedrag.
Neen, ik neem afstand van de westerse popcultuur en haar heilig consumentisme, die echte Europese beschaving vernietigde tot de heersende westerse leegheid en volkscultuur tot folklore degradeerde.
Citaat:
Als je slechts in ideaaltypes denkt zal je uiteindelijk niemand overhouden in je land. We zijn uiteindelijk allemaal ergens 'vreemdelingen'. Dus wie kan zich een rechtvaardige rechter noemen?
Nogmaals: gewoon pakweg 1945. Enigszins arbitrair akkoord, en ook voordien waren hier al vreemdelingen aangespoeld. De vreemdelingenproblematiek is pas echt een problematiek geworden na WO2, als gevolg van de naoorlogse al dan niet georganiseerde migratiestromen richting Europa.

Citaat:
Dienen de blanken uit America te verdwijnen ten voordele van de indianen?
1. Betreft het hier nog migratiestromen naar Europa, na WO2? Ik dacht het niet.
2. wat de USA betreft, dat land is naar de kloten en toont precies aan wat er gebeurt door massaimmigratie met de oorspronkelijke bevolking. Onomkeerbaar is het daar uiteraard.

Citaat:
Dienen de Christenen terug naar het midden Oosten te gaan ten voordele van oudere religies die hier gebruikelijk waren?
Gaat het hier om een naoorlogs fenomeen? Neen, nogmaals, dus niet van toepassing. Mar zoals al eerder gezegd op dit forum, ben ik voorstander van het laten uitsterven van het christendom in Europa.

Citaat:
Dienen we alle okkernoten in Vlaanderen om te hakken ten voordele van de hazelnoot? Of gaan we beter allemaal direct terug naar Afrika?
Nogmaals dezelfde karikaturale onzin. Het gaat om de gevolgen van de migratiestromen in de 20ste eeuw, na WO2.

Citaat:
Eigenlijk bestaat er geen echte 'autochtoon'. Het is gewoon een strijd voor een plaatje in dit leven die over heel de wereld gevoerd wordt. En waar strijd geleverd wordt verliezen meestal alle partijen. Het is in vrede dat culturen open bloeien.
Identitair nihilisme. Vrede is gewoon een rusttoestand tussen strijd. Geschiedenis wordt geschreven door blijken van vitaliteit, niet door mosselbankgedrag.
Oud 25 september 2011, 21:05   #74
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe lang moeten die "vreemdelingen" hier nog zijn, vooraleer je ze niet meer als vreemdeling aanziet. De grootste meerderheid is hier geboren en getogen.
Als ze niet van West-Europese afkomst zijn en een vreemde voor én achternaam hebben blijven het allochtonen/vreemdelingen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 21:05   #75
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn het slechts in de ogen van geile gefrustreerde religekken die thuis enkel op hun vetgemeste overdekte tenten mogen kruipen

Ziedaar, het verheffende niveau van islamhatend rechts.
Oud 25 september 2011, 21:09   #76
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Maak misschien een lijstje van de basiswaarden die wel tellen, want het zijn blijkbaar niet diegene die in de UVRM zijn vastgelegd.
Het UVRM is een waardeloos vodje papier, gewoon een liberalistisch ideologisch pamflet, waarvan de préambule al grandioze fouten bevat. Als het uitgangspunt al verkeerd is, wat zegt dat dan over de waarde van hetgeen erop gebaseerd is? De vraag stellen is ze beantwoorden.
Oud 25 september 2011, 21:13   #77
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze "raszuiveren" hebben zich nog niet eens allemaal aangepast aan onze basisvoorwaarden.
Lach maar, binnenkort worden we allemaal gekeurd op raszuiverheid (what's in a name ) door de knokploegen van Jo's (aka Guderian) N-SA of NDP .
Hoe zit het trouwens met die NDP ?? Doen ze volgend jaar mee aan de gemeenteraadsverkiezingen ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 21:18   #78
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Hoe zit het trouwens met die NDP ?? Doen ze volgend jaar mee aan de gemeenteraadsverkiezingen ??

Zo geïnteresseerd in wat de NDP al dan niet zou doen m'n beste? Welnu, ik kan u dat niet mededelen omdat ik als N-SA'er niks met de eventuele partijwerking te maken heb. Niet alle N-SA'ers zijn NDP'ers. Eén en ander zal ook nog wel afhangen van een aantal geplande gebeurtenissen in het najaar.
Oud 26 september 2011, 06:06   #79
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat je niet in een deux-piece'ke geraakt?

De rest zijn vrije keuzes en religieuze rituelen uit vervlogen tijden. Niemand gaat je dwingen.
Probeer als moslim(vrouw) maar ns met niet moslim te trouwen en/of de rammadan over te slaan...

Ik trek morgen mn kostuum aan. (hoger) management komt vergaderen.
Hoeft niet, dresscode is casual mr doe dit uit respect.
Respect, eerbied kortom normaal goede zeden!

Is te vrezen dat U voor kortelings uw bronnen, verantwoordingen en uw speciale toestemming zult nodig hebben, om het 'Politiek correct' zijn ervan te staven!

Vind je dit allemaal niet te streng voor 'Artietje' . Ik denk zelf dat haar gewoon beleeft of hoffelijk zijn nog niet voldoend is geëvolueerd!

Laatst gewijzigd door OilOnFire : 26 september 2011 om 06:09.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 07:41   #80
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
De islam is hier niet historisc-cultureel ingebed en is hier dus inderdaad vreemd. In pakweg Noord-Afrika is de islam dat niet, daar beschouw ik de islam totaal niet als vreemd, ook niet als iets "slecht" of bedreigends en daar wil ik gerust die rijke culturen en religie-uitingen bezoeken als toerist.
Origineel was islam in Noord Afrika en het Midden Oosten ook een vreemd element, net zoals het arabisch vreemd is in Noord Afrika.
In feite is die bepaalde islamitische kolonisatie de kolonisatie die het langst duurt.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be