Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 september 2011, 21:55   #61
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nu doet u de man toch onrecht aan. Hij is een van de 'jonge dertigers' die BHV heeft gesplitst (hetgeen de oude De Croo nooit is gelukt!), een deal heeft gemaakt wat Brussel betreft, en een financieringsakkoord heeft afgesloten. Dat is al heel wat voor zo'n jonge knaap. Nu moest hij ook wel iets presteren wan hij trok er de stekker uit.

De Wever echter trok de stekker er niet alleen niet uit, maar presteerde ook niets. Dat is het spijtige drama van de wat oudere Bart De Wever.
Je 'systeem' komt spontan boven!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 september 2011, 22:00   #62
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Je 'systeem' komt spontan boven!
Is het niet correct dan hetgeen ik zeg?
Het Oosten is offline  
Oud 25 september 2011, 22:01   #63
k9

Standaard

Citaat:
Nu doet u de man toch onrecht aan. Hij is een van de 'jonge dertigers' die BHV heeft gesplitst (hetgeen de oude De Croo nooit is gelukt!), een deal heeft gemaakt wat Brussel betreft, en een financieringsakkoord heeft afgesloten. Dat is al heel wat voor zo'n jonge knaap. Nu moest hij ook wel iets presteren gezien hij de stekker eruit trok.
Dus voor jou is je handteking op een deel akkoord zetten dat voornamelijk anderen maakte en tegen je eigen beloften en woorden ingaat "iets presteren"?

Zelfs al is er een akkoord dan is er nog 0.0 gepresteerd .

Citaat:
De Wever echter trok de stekker er niet alleen niet uit, maar presteerde ook niets. Dat is het spijtige drama van de wat oudere Bart De Wever.
Dat is evenveel als de rest, als de wever iets gedaan heeft is het wel zijn nota die heel evenwichtig was en in 10 dagen. Dat zie ik junior nog niet doen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 25 september 2011, 22:03   #64
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Is het niet correct dan hetgeen ik zeg?
Nee, want niets van dit alles is de verdienste van baby en dan heb ik het nog niet over het miserabele van dit gedrocht van een akkoord!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 september 2011, 22:05   #65
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Dus voor jou is je handteking op een deel akkoord zetten dat voornamelijk anderen maakte en tegen je eigen beloften en woorden ingaat "iets presteren"?

Zelfs al is er een akkoord dan is er nog 0.0 gepresteerd .

Dat is evenveel als de rest, als de wever iets gedaan heeft is het wel zijn nota die heel evenwichtig was en in 10 dagen. Dat zie ik junior nog niet doen.
Laat ons maar gerust de realiteit onder ogen zien: De Wever is een slapjanus gebleken. In de politiek moet men dingen realiseren en niet aan de kant blijven staan jammeren. Zeker niet nadat men zo'n grote verkiezingsoverwinning heeft behaald.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 september 2011 om 22:06.
Het Oosten is offline  
Oud 25 september 2011, 22:16   #66
k9

Standaard

Citaat:
Laat ons maar gerust de realiteit onder ogen zien: De Wever is een slapjanus gebleken.
En waar dan wel? In het opstellen van zijn nota waar hij heel harde kritiek uit zijn eigen achterban kreeg? In het vragen of hij de onderhandelingen mocht leiden? In het verdedigen van zijn standpunten? Eruit te stappen als het duidelijk was dat de franstaligen hem nooit niks zullen gunnen?

Denk dat andere politici veel kunnen leren van zo'n slapjanus.

Citaat:
In de politiek moet men dingen realiseren en niet aan de kant blijven staan jammeren. Zeker niet nadat men zo'n grote verkiezingsoverwinning heeft behaald.
En waarom zou de wever een akkoord aanvaarden dat bijna nergens raakt aan het NVA programma of de resoluties gestemd in het vlaams parlement of aan de beloften gedaan voor de verkiezingen? voor de mooie ogen van di rupo?

Je beseft toch dat in de belgische democratie we mensen verkiezen om ons te vertegenwoordigen? Dat die mensen programma's maken niet om pagina's te vullen maar dat ze dat wel degelijk willen verwezenlijkt zien.

De wever kon dus niks van waarde voor zijn kiezers verwezenlijken. Nutteloos om te blijven dus.

Oh ttrouwens zoals je idool junior ben je heel bedreven in het niet antwoorden op de argumenten .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Laatst gewijzigd door k9 : 25 september 2011 om 22:17.
k9 is offline  
Oud 25 september 2011, 22:18   #67
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

een slapjanus die ferm vooruitgaat in de peilingen,en dat steekt bij velen heb ik de indruk...

Laatst gewijzigd door Brakelaar : 25 september 2011 om 22:20.
Brakelaar is offline  
Oud 25 september 2011, 22:19   #68
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaams-nationalistische partijen zijn ook communicerende vaten! Om het even wie dit vroeger zei.
1995: 21%
1999: 25%
2004: 27% (zetels)
2009: 36%
Deze peiling: 47%

Over welke communicerende vaten spreekt u eigenlijk? Is dit zo iets als de marketing van Egidius?
Vito is offline  
Oud 25 september 2011, 22:35   #69
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
1995: 21%
1999: 25%
2004: 27% (zetels)
2009: 36%
Deze peiling: 47%

Over welke communicerende vaten spreekt u eigenlijk? Is dit zo iets als de marketing van Egidius?
Niet alle N-VA stemmen zijn flaminganten... laat staan separatisten... niet gaan dromen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 25 september 2011, 22:37   #70
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Niet alle N-VA stemmen zijn flaminganten... laat staan separatisten... niet gaan dromen!
Het ging over Vlaams-nationale partijen! Ik zou eens leren lezen als ik jou was!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 september 2011, 22:47   #71
k9

Standaard

Citaat:
Spijtig voor u, maar ik denk dat u mijn tekst fout gelezen hebt. Ik had het over de populariteit van de Vlaamse politici . En ik meen begrepen te hebben dat De Croo nu op de tweede plaats komt qua populariteit. Is dit zo?
Rayon popularité, l'homme fort de la N-VA cartonne avec 56 points (+2 points par rapport �* juin), devant Elio Di Rupo (31 points contre 30 en juin) et Alexander De Croo (28 points, -1 point).

3e dus. En hij gaat erop achteruit. Niet verwonderlijk.

is van lalibre trouwens.

k9 is offline  
Oud 25 september 2011, 23:08   #72
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons maar gerust de realiteit onder ogen zien: De Wever is een slapjanus gebleken. In de politiek moet men dingen realiseren en niet aan de kant blijven staan jammeren. Zeker niet nadat men zo'n grote verkiezingsoverwinning heeft behaald.
Enne, ...waarom is De Wever niet verder gegaan met die 8 andere partijen? De huidige akkoorden zijn nog niet gepubliceerd en u hebt het al over die realisatie van dingen. Moet ik u aan uw vorige verklaringen doen herinneren?
Wanneer ik het artikel van De Morgen lees, dan zou er sprake zijn van een 800 miljoen euro méér inkomsten voor Vlaanderen (op 18 jaar), een 500 miljoen meer voor Brussel (ieder jaar) en een 500 miljoen meer voor Wallonië (ieder jaar). Iedereen heeft meer... met dezelfde inkomsten. Leg dat eens uit? Ofwel wordt hier geld uit het niets geschapen, ofwel is dit een grandioos bedrog.

Bron: De financieringswet die (op papier) niemand armer maakt http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...er-maakt.dhtml 25/09/11, 18u50

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 25 september 2011 om 23:14.
Jean-Pierre is offline  
Oud 25 september 2011, 23:15   #73
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
k3 is in Nederland bij de kinderen ook populairder dan André Rieu! :
OK, ben je daarmee getroost?
filosoof is offline  
Oud 26 september 2011, 02:45   #74
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik spreek daar geen waardeoordeel over uit. Bovendien hanteert u nu emotionele argumenten. Ik bespreek hier gewoon een peiling. Zo rationeel mogelijk.
Voorwaar een nobel streven.

Laten we dat 'zo rationeel mogelijk bespreken' ook eens op het onderwerp 'Le Royaume de Belgique' toepassen.

Wat kost het aan wie?
Wat baat het, ook aan wie?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 26 september 2011 om 02:46.
djimi is offline  
Oud 26 september 2011, 05:41   #75
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Moeilijkheden bij het rekenen?
0,9% meer dus.
Hoeveel was de foutmarge ?

De top is bereikt, nu gaat het holderdebolder de bergaf.
Henri1 is offline  
Oud 26 september 2011, 06:13   #76
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Rayon popularité, l'homme fort de la N-VA cartonne avec 56 points (+2 points par rapport �* juin), devant Elio Di Rupo (31 points contre 30 en juin) et Alexander De Croo (28 points, -1 point).

3e dus. En hij gaat erop achteruit. Niet verwonderlijk.

is van lalibre trouwens.
Ja maar uit hetgeen u nu schrijft moet ik dus wel degelijk afleiden dat De Croo inderdaad de tweede populairste Vlaamse politicus is. En dat is wat ik wilde weten.

Ik heb mijn twijfels over de waarde van deze peiling. Di Rupo als nummer 2 in Vlaanderen...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 september 2011 om 06:19.
Het Oosten is offline  
Oud 26 september 2011, 06:16   #77
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Enne, ...waarom is De Wever niet verder gegaan met die 8 andere partijen? De huidige akkoorden zijn nog niet gepubliceerd en u hebt het al over die realisatie van dingen. Moet ik u aan uw vorige verklaringen doen herinneren?
Wanneer ik het artikel van De Morgen lees, dan zou er sprake zijn van een 800 miljoen euro méér inkomsten voor Vlaanderen (op 18 jaar), een 500 miljoen meer voor Brussel (ieder jaar) en een 500 miljoen meer voor Wallonië (ieder jaar). Iedereen heeft meer... met dezelfde inkomsten. Leg dat eens uit? Ofwel wordt hier geld uit het niets geschapen, ofwel is dit een grandioos bedrog.

Bron: De financieringswet die (op papier) niemand armer maakt http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...er-maakt.dhtml 25/09/11, 18u50
Bart Dewever had zelfs 530 miljoen voor Brussel afgesproken met di Rupo zo blijkt nu...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 september 2011 om 06:17.
Het Oosten is offline  
Oud 26 september 2011, 06:17   #78
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar uit hetgeen u nu schrijft moet ik dus wel degelijk afleiden dat De Croo wel de tweede populairste Vlaamse politicus is. En dat is wat ik wilde weten.

Ik heb mijn twijfels over de waarde van deze peiling. Di Rupo als nummer 2 in Vlaanderen...
De vlaming wil Di Rupo als premier ?
Henri1 is offline  
Oud 26 september 2011, 07:57   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat had hij dan nog kunnen doen om het federale niveau verder te blokkeren en een slecht akkoord zoals we nu schijnbaar hebben tegen te houden ? Ik denk dat hij tot het uiterste is gegaan van wat hij kon, en hij heeft de boot toch wel anderhalf jaar kunnen afhouden. Maar hij was elektoraal toch te licht om het nog veel langer te kunnen blokkeren, gezien de nood voor postjes en de nood om de zuilen eten te geven van de anderen zo groot werd dat ze bereid waren om gelijk welk akkoord af te sluiten (waarvan akte, he).
patrickve is offline  
Oud 26 september 2011, 07:57   #80
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dromen?

Ik stel vast dat er een groeiend ongenoegen bestaat dat niet enkel zich vertaalt in Vlaams-Franstalige tegenstellingen (zo zijn niet alle VB stemmers om Vlaams-nationale motieven bij die partij gekomen), maar wel een ongenoegen dat systematisch toeneemt.

Als het Oosten dan beweert dat dit louter communicerende vaten zijn, hoef je maar een blik op de cijfers te werpen dat dit niet zo is, ongeacht de motieven van de kiezer. Dat heeft niets met dromen te maken, dat is zuiver vaststellen. "Dromen" slaat dan eerder op die realiteit ontkennen of Hollandse rekenkunde gaan toepassen op die cijfers ("zoveel percent zijn Oostfrontfamilies, daar verwacht je niet beter van, zoveel (natte vinger) percent zijn racisten, geen rekening mee houden, zoveel percent zijn neoliberale bedrijfsleiders die de afbraak willen van de sociale zekerheid,...") maar de waarheid is, eenmaal de kiezer gestemd heeft is hij uitgesproken en doen de verkozen politici wat ze willen en wat denk jij dat N-VA en VB willen?

Dromen is leuk, maar wat gaan we er aan doen? Ik denk dat het goed is dat BHV nu zou gesplitst worden zonder dat een VN partij daaraan meegeholpen heeft. Ik heb de indruk dat men voor het eerst de Augiasstal aan het schoonmaken is die België toch wel geworden was. Ook al vind ik (wat er in de media staat over) de financieringswet niet echt geweldig (ondanks de zegeberichten van de onderhandelaars), maar het is tenminste iets en dat was nodig na het verschrikkelijke Lambermontakkoord van Guy "ik ook staatshervorming doen" Verhofstadt.

Ik ben benieuwd hoeveel stemmen N-VA nog zal hebben eenmaal er een regering gevormd zal zijn die een grondige staatshervorming doorgevoerd heeft. BHV gesplitst én MR-FDF uit elkaar gespeeld, twee zeer belangrijke voorwaarden voor de Belgische pacificatie, maar helaas niet enige voorwaarden.

Daar droom ik van, en jij? Of ga je ook het licht van de zon ontkennen?
Vito is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be