Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2003, 22:23   #61
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Luddo voor mij is maar één vlag van tel en dat is de ECHTE leeuwenvlag ,enkel geel met een zwarte leeuw op dus.
En dat je deze ook meer verkoopt zal niet zo bedenkelijk zijn me dunkt.
Voor mij hoef je helemaal niet gebonden te zijn ,het belangerijkste is dat jullie er staan met mijn geliefde vlag.
En de dag dat ik voor wie dan ook mijn mond spoel die is toch nog zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeer ver weg zenne. 8)
Geen probleem, Vlaanderen 72, ieder doet het op zijn manier!
Oud 26 januari 2003, 22:52   #62
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

VL ² is een goed initiatief. Maar ze mogen niet overdrijven.

5 vlaggen aan een aankomst zijn ok maar geen 15.

Ook 2 vlaggen boven elkaar op dezelfde stok is een beetje 'te' . (Is waarschijnlijk wel handig om zeker in beeld te komen)

Als ik jullie eens tegenkom op een of ander evenement ga ik ook een vlag kopen. (Ik zal beginnen met een kleintje )

Doe zo verder VL²

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2003, 00:39   #63
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
VL ² is een goed initiatief. Maar ze mogen niet overdrijven.

5 vlaggen aan een aankomst zijn ok maar geen 15.

Ook 2 vlaggen boven elkaar op dezelfde stok is een beetje 'te' . (Is waarschijnlijk wel handig om zeker in beeld te komen)

Als ik jullie eens tegenkom op een of ander evenement ga ik ook een vlag kopen. (Ik zal beginnen met een kleintje )

Doe zo verder VL²
Tjolder, we evalueren steeds onze acties. Dat van die vele vlaggen is het gevolg van het succes. Vorig jaar waren we nog in "opbouw" en vonden we 10 tot 15 actievoerders een zeer goede bezetting maar als we in Vlaanderen actievoeren komen daar meer en meer occasionelen bij, supporters die vorig jaar een vlag gekocht hebben en die telkens meebrengen naar de wedstrijd! Soms zijn we zelf maar met 10 maar zien we dubbel zoveel medevlaggers! Het werkt aanstekelijk! Dat van die dubbele vlaggen is gekomen omdat we met een enkele vlag soms het zicht van de toeschouwers hinderden. Met een dubbele kom je hoger en kan je indien nodig de onderste vlag vasthouden. En natuurlijk is dat handig om in beeld te komen.
Oud 27 januari 2003, 21:17   #64
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Prachtige vlaggenparade.
Kan ook de Belgisch-Vlaamse afwisseling wel apprecieren.

De tijd van bitter strijden is voorbij, nu is 't tijd voor verbroedering
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2003, 21:46   #65
feyerabend
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
En de dag dat ik voor wie dan ook mijn mond spoel die is toch nog zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeer ver weg zenne. 8)
18 mei?
feyerabend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2003, 22:21   #66
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door feyerabend
Citaat:
18 mei?
Een groene zondag zal het in ieder geval niet worden!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2003, 12:42   #67
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Ik stoor me helemaal niet aan de vlaggen zelf, maar wat mij écht stoort, is dat die vlaggen gebruikt worden voor politieke doeleinde.
Als een Anderlechtsupporter met een Anderlechtvlag zwaait dan heeft dat niks met politiek te maken, en dan kent die supporter toch minstens ene speler van Anderlecht. Die vlaggendragers in Zwitserland wisten nog niet eens wie Bart Wellens is, laat staan dat ze wisten of hij al dan niet gewonnen heeft.

Het verschil tussen deze vlaggenzwaaiers en andere mensen met een (Belgische) vlag is dat die man die er altijd staat met de Belgische vlag waarop staat "Declercq wereldkampioen 2002" supportert voor Declercq, en dat dieë die met z'n Vlaamse leeuw zwaait, niet eens weet of Declercq een veldrijder, een voetballer of een popster is!

En DAAR krijg ik het van!
Hela manneke,

in het thuisdorp van Sven Nijs (Baal bij Tremelo) hangen, na een overwinning Vlaamse leeuwen aan de huizen. En die hangen daar voor Sven Nijs, en NIET voor politiek!

Wat is het toch onvoorstelbaar absurd om steeds weer de Belgische vlag politiek correct te vinden en de Vlaamse leeuw als niet-politiek correct.

Mag ik u erop wijzen dat er aan de Belgische vlag bloed kleeft? Het bloed van duizenden Congolezen, uitgebuit door het toenmalige oer-Belgische regime. Diezelfde vlag staat ook symbool voor een Belgie dat jarenlang mijn taal en cultuur heeft genegeerd en als minderwaardig heeft beschouwd. En bij sommige francofiele belgicisten leven die ideeën vand�*�*g nog voort. Neen, die vlag ga �*k niet uithangen! Jamais.
Ge hebt mijnen tekst niet gelezen!
Van mij part mogen ze met alle vlaggen van de wereld staan vlaggen, maar ik verwacht toch wel dat ze tenminsten enen veldrijder kennen!
Oud 28 januari 2003, 12:42   #68
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

P.S.: mijn W.C.-papier is geel en er staat een zwart beestje op
Oud 29 januari 2003, 09:16   #69
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
P.S.: mijn W.C.-papier is geel en er staat een zwart beestje op
Voor of na gebruik?
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2003, 10:42   #70
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Ik stoor me helemaal niet aan de vlaggen zelf, maar wat mij écht stoort, is dat die vlaggen gebruikt worden voor politieke doeleinde.
Als een Anderlechtsupporter met een Anderlechtvlag zwaait dan heeft dat niks met politiek te maken, en dan kent die supporter toch minstens ene speler van Anderlecht. Die vlaggendragers in Zwitserland wisten nog niet eens wie Bart Wellens is, laat staan dat ze wisten of hij al dan niet gewonnen heeft.

Het verschil tussen deze vlaggenzwaaiers en andere mensen met een (Belgische) vlag is dat die man die er altijd staat met de Belgische vlag waarop staat "Declercq wereldkampioen 2002" supportert voor Declercq, en dat dieë die met z'n Vlaamse leeuw zwaait, niet eens weet of Declercq een veldrijder, een voetballer of een popster is!

En DAAR krijg ik het van!
Hela manneke,

in het thuisdorp van Sven Nijs (Baal bij Tremelo) hangen, na een overwinning Vlaamse leeuwen aan de huizen. En die hangen daar voor Sven Nijs, en NIET voor politiek!

Wat is het toch onvoorstelbaar absurd om steeds weer de Belgische vlag politiek correct te vinden en de Vlaamse leeuw als niet-politiek correct.

Mag ik u erop wijzen dat er aan de Belgische vlag bloed kleeft? Het bloed van duizenden Congolezen, uitgebuit door het toenmalige oer-Belgische regime. Diezelfde vlag staat ook symbool voor een Belgie dat jarenlang mijn taal en cultuur heeft genegeerd en als minderwaardig heeft beschouwd. En bij sommige francofiele belgicisten leven die ideeën vand�*�*g nog voort. Neen, die vlag ga �*k niet uithangen! Jamais.
Ge hebt mijnen tekst niet gelezen!
Van mij part mogen ze met alle vlaggen van de wereld staan vlaggen, maar ik verwacht toch wel dat ze tenminsten enen veldrijder kennen!
Niet onderdrijven, hé Moi! 'k Ben zelfs nog bij een deelnemer aan huis geweest! Dat is dus in orde volgens jouw strenge normen!
Oud 29 januari 2003, 14:42   #71
kris
Schepen

Standaard

Pfff jongen jongen zwijg over dat wat ge niet weet ... en anders zal ik u eens meenemen naar een wedstrijd van FCB !!! FCB olééé olééé FCB olé olé !!! Daar staan er vele met een Vlaamse Leeuw tot in Barça toe !!! En Club heeft nu eigenlijk geen geel in zijn kleuren hé !!! En in Lierse, Lommel, ... allemaal hetzelfde !!!

Ge weet het niet dus zwijg nu maar !!!

Kris

BCF
Oud 10 februari 2003, 13:31   #72
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kris
Pfff jongen jongen zwijg over dat wat ge niet weet ... en anders zal ik u eens meenemen naar een wedstrijd van FCB !!! FCB olééé olééé FCB olé olé !!! Daar staan er vele met een Vlaamse Leeuw tot in Barça toe !!! En Club heeft nu eigenlijk geen geel in zijn kleuren hé !!! En in Lierse, Lommel, ... allemaal hetzelfde !!!

Ge weet het niet dus zwijg nu maar !!!

Kris

BCF
Als men echt niet lezen wil, dan baat mijn schrijven ook niet.
Van mij mag iedere Vlaming zoveel vlaggen als-ie wil, als-ie maar weet naar wat-ie kijkt (en wie er gewonnen heeft)
Oud 10 februari 2003, 13:34   #73
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

De wielerwedstrijd

Het startschot klinkt,
De massa's juichen,
Hup daar snelt-ie snel vooruit,
1 uur lang, zolang duurt het,
dan komt-ie in de laatste bocht,
Vlaggen klieven door de lucht,
Harten splijten,
Zwaarden spietsen als vlaggen door het leven,
Massa's juichen,
Wie heeft er nu gewonnen?
Oud 10 februari 2003, 13:46   #74
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
De wielerwedstrijd

Het startschot klinkt,
De massa's juichen,
Harten splijten,
Massa's juichen,
Moi, ben je al eens naar het veldrijden geweest? Als het tot een sprint komt weten alleen de toeschouwers aan de aankomstlijn wie gewonnen heeft! De rest hoort het nadien, of door de geluidsinstallatie als die min of meer verstaanbaar is op het terrein. Voor de rest een goed sfeerbeeld!
Spijtig dat het veldritseizoen er bijna op zit! Ik zal de ambiance missen!
Oud 10 februari 2003, 18:48   #75
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wielerwedstrijd

Het startschot klinkt,
De massa's juichen,
Harten splijten,
Massa's juichen,
Wat betreft veldrijden is het 99 kansen op honderd dat het een Vlaming is en ander zal het wel Groendaal zijn !!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be