Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 oktober 2011, 12:18   #61
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Zoek de verschillen:

De bril?
Oud 14 oktober 2011, 12:19   #62
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Arme Groenen. Ze waren goed toen de N-VA er nog uit moest gewerkt worden, daarna werden ze er zelf uitgewerkt.

Naieve onnozelaars.
Ze zijn er niet uitgewerkt, ze zijn eruitgestapt.
Oud 14 oktober 2011, 12:19   #63
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik snap wel niet hoe het uiterlijk van Van Besien relevant kan zijn.
Oud 14 oktober 2011, 12:24   #64
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Regering Di Rupo I die vertegenwoordigt wordt door 80 % franstaligen en 49 % nederlandstaligen.. Wauw, wat een democratie zeg!!!
Hadden de GROENEN er maar niet moeten uitstappen.
Oud 14 oktober 2011, 12:25   #65
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Freya? Die heeft het zelfde IQ als die panda.
Is het echt nodig de Panda's te beledigen?
Oud 14 oktober 2011, 12:26   #66
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Deze regering zal wel degelijk een meerderheid hebben hoor. Groen? mag dan wel officieel in de oppositie zitten maar met hun slaafse mentaliteit zullen ze braafjes doen wat vld, cd&v en sp.a vraagt.
En voor die zaken waar groen? tegen is (de sociaal-economische thema's vooral) zullen n-va, vb en ldd in veel gevallen wel voor zijn.
N-VA zal inderdaad positief stemmen in het geval het een goed akkoord is. Dat noemt men constructief meewerken.
Oud 14 oktober 2011, 12:27   #67
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Niet bepaald goed nieuws voor groen!....dit gaat hen stemmen kosten vermoed ik.
Ik denk eerlijk gezegd van niet hoor.
Oud 14 oktober 2011, 12:29   #68
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik snap wel niet hoe het uiterlijk van Van Besien relevant kan zijn.
ze lachen alletwee groen ?
brother paul is offline  
Oud 14 oktober 2011, 12:54   #69
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
N-VA zal inderdaad positief stemmen in het geval het een goed akkoord is. Dat noemt men constructief meewerken.
VB en LDD waarschijnlijk ook.

De regering Di Rupo I zal dus stevig zitten. Voor alle communautaire zaken hebben ze een meerderheid dankzij groen?, voor de linkserige sociale beslissingen eveneens, en voor het sociaal afbraakbeleid hebben ze de andere oppositiepartijen die moeilijk kunnen tegenstemmen.
Pelgrim is offline  
Oud 14 oktober 2011, 13:10   #70
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd van niet hoor.
Waarom denk je dat? Ik denk dat een deel zich in het zak gezet zullen voelen, kunnen ze nog beter SP-A stemmen.
Gwyndion is offline  
Oud 14 oktober 2011, 13:12   #71
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
VB en LDD waarschijnlijk ook.

De regering Di Rupo I zal dus stevig zitten. Voor alle communautaire zaken hebben ze een meerderheid dankzij groen?, voor de linkserige sociale beslissingen eveneens, en voor het sociaal afbraakbeleid hebben ze de andere oppositiepartijen die moeilijk kunnen tegenstemmen.
Dat geloof je? Ik betwijfel dat deze zullen aanvaarden enkel over de negatieve zaken te mogen stemmen en verder geen inspraak te hebben.
Gwyndion is offline  
Oud 14 oktober 2011, 13:23   #72
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat geloof je? Ik betwijfel dat deze zullen aanvaarden enkel over de negatieve zaken te mogen stemmen en verder geen inspraak te hebben.
Welke negatieve zaken? De staatshervorming gaat Groen? alvast mee doorvoeren. Daar moet Di Rupo zich geen zorgen om maken.

De sociaal-economische beslissingen zullen ze goedkeuren als die progressief zijn in hun ogen, ook daar moet Di Rupo zich geen zorgen over maken.

zijn ze te rechts dan zullen N-VA, VBB en LDD die wel goedkeuren anders maken ze zichzelf belachelijk. Weer een meerderheid.
Pelgrim is offline  
Oud 14 oktober 2011, 13:25   #73
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke negatieve zaken? De staatshervorming gaat Groen? alvast mee doorvoeren. Daar moet Di Rupo zich geen zorgen om maken.

De sociaal-economische beslissingen zullen ze goedkeuren als die progressief zijn in hun ogen, ook daar moet Di Rupo zich geen zorgen over maken.

zijn ze te rechts dan zullen N-VA, VBB en LDD die wel goedkeuren anders maken ze zichzelf belachelijk. Weer een meerderheid.
de socio-economische beslissingen zullen sowieso te rechts zijn voor Groen! en te links voor N-VA. er zullen besparingen inzitten en er zullen nieuwe belastingen inzitten, allemaal in 1 pak. je zal dus niet voor een nieuwe belasting kunnen stemmen zonder dat je ook niet voor een besparing stemt en omgekeerd.
Oud 14 oktober 2011, 13:28   #74
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:

-zucht- Je logica klopt niet. het is niet omdat iets te rechts is voor de SP-A (laat staan voor PS) dit niet te links is voor N-VA en omgekeerd. Voorts wek je hier, toch voor mij, de indrul dat je denkt dat de regering alle cadeaus mag geven en dat N-VA etc maar alle besparingen etc moeten goedkeuren zodat de meeste regeringspartijen "propere" handen behouden.
Gwyndion is offline  
Oud 14 oktober 2011, 13:29   #75
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Yep, dat is inderdaad wel een voordeel, worden de zwakheden van de onderhandelaars toch nog bloot gelegd.

Maar welke partijen zou hij bedoelen ?

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111014_037
Blijkbaar is de rioolgazet nu al zo laag gevallen dat ze gewoon de artikelen van Le Soir letterlijk vertalen?
fonne is offline  
Oud 14 oktober 2011, 13:38   #76
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
-zucht- Je logica klopt niet. het is niet omdat iets te rechts is voor de SP-A (laat staan voor PS) dit niet te links is voor N-VA en omgekeerd. Voorts wek je hier, toch voor mij, de indrul dat je denkt dat de regering alle cadeaus mag geven en dat N-VA etc maar alle besparingen etc moeten goedkeuren zodat de meeste regeringspartijen "propere" handen behouden.
Dat zou voor Di Rupo prachtig zijn en ik ben er zeker van dat hij daar zelf ook al over heeft nagedacht.

Onderschat de leepheid van het Belgische regime niet.
Pelgrim is offline  
Oud 14 oktober 2011, 14:04   #77
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zou voor Di Rupo prachtig zijn en ik ben er zeker van dat hij daar zelf ook al over heeft nagedacht.

Onderschat de leepheid van het Belgische regime niet.
Dat hij erover gedacht heeft zou me een weinig verbazen maar realistisch zou ik het niet noemen. Welke regeringspartijen laat je het steunen? De FR zouden als de dood zijn dat zij een van de partijen zijn die VB, N-VA en LDD steunen. Voorts lijkt het me weinig realistisch dat je de FR afhankelijk laat zijn van het VB. VB dat EDR gaat helpen? Dat geloof je toch niet, die keuren EDR zijn voorstellen nooit goed tenzij hij een zuivere splitsing van BE voorstelt misschien. Zo kan je nog tal van bedenkingen opsommen.
Gwyndion is offline  
Oud 14 oktober 2011, 14:12   #78
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hij erover gedacht heeft zou me een weinig verbazen maar realistisch zou ik het niet noemen. Welke regeringspartijen laat je het steunen? De FR zouden als de dood zijn dat zij een van de partijen zijn die VB, N-VA en LDD steunen. Voorts lijkt het me weinig realistisch dat je de FR afhankelijk laat zijn van het VB. VB dat EDR gaat helpen? Dat geloof je toch niet, die keuren EDR zijn voorstellen nooit goed tenzij hij een zuivere splitsing van BE voorstelt misschien. Zo kan je nog tal van bedenkingen opsommen.
Ik had het over de sociaal-economische zaken.

Als de regeringscoallitie bvb beslist weer een bank te 'helpen' (wat er onvermijdelijk zit aan te komen) of als er ergens zwaar bespaard gaat moeten worden (wat ook onvermijdelijk is), gaan N-VA, VB en LDD dan tegen stemmen?
Pelgrim is offline  
Oud 14 oktober 2011, 14:21   #79
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Waarom zouden ze dat niet doen als de gebruikte methode tegen hun programma is? De terechte opmerking die ze kunnen maken in zo'n geval is dat indien EDR met zijn regeringen niet de nodige beslissingen kan nemen, en dat zou hij niet kunnen als de meeste van zijn regering het voorstel verwerpen, hij de verkeerde regering gevormd heeft. Dat zou trouwens het gelijk van N-VA bewijzen. Voorts kan ik weinig landen bedenken waar een regering zulke zaken afkeurt maar de premier het dan maar laat redden door de oppositie (al aannemende dat deze daartoe bereid is).
Gwyndion is offline  
Oud 14 oktober 2011, 15:13   #80
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet bepaald goed nieuws voor groen!....dit gaat hen stemmen kosten vermoed ik.
Ik vermoed van niet.
Volgens mij gaan ze veel stemmen snoepen van de SPA.

Ze gaan nu nog een beetje de zogezegde verontwaardigde uithangen, maar in hun binnenste lachen ze in het vuistje, want ze weten dat het verondersteld akkoord op niks trekt, en de 3 andere partijen Groen er uitgeschopt hebben.
Hun zusterpartij Ecolo heeft al een beetje de interne keuken laten zien, door de zeggen dat nog steeds meerdere partijen op punt staan de deur achter zich dicht te trekken van de onderhandelingen.

Laatst gewijzigd door giserke : 14 oktober 2011 om 15:19.
giserke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be