Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 oktober 2011, 10:21   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
net dat is de reden dat er géén vervroegde verkiezingen gaan komen. Dat zie je toch van km ver afkomen?

Tenzij dat Sandertje zeer hardleers is, en nog eens met de stekkerdoos begint te spelen
maar internationaal gezien, is het wel een legitimering voor een secessie, met of zonder geweld.

elke crisis heeft zijn opportuniteit.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 oktober 2011 om 10:21.
Anna List is offline  
Oud 14 oktober 2011, 10:21   #62
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Kon jij stemmen voor de PS CDH etc?
Neen, maar ook niet op BUB. Daarom pleit ik voor een federale kieskring. M.a.w. een directe democratie. Maar onze leiders hebben gekozen voor een representatieve democratie.

Maar eigenlijk krijg ik een hoop commentaar die niks ter zake doet.
Maak de optelsom van de percentages behaald door de partijen die het akkoord bereikt hebben. Is die som méér dan 50% van het aantal uitgebrachte stemmen kan je spreken over een democratisch gekozen bestuur. Wie in Vlaanderen de meerderheid heeft doet niks ter zake op nationaal niveau.
pajoske is offline  
Oud 14 oktober 2011, 10:24   #63
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Hoeveel depanneurs zijn er dan nog? Met kopenVLD weg hebben ze waarschijnlijk geen 2/3 meerderheid meer in de kamer.
Ze hebben alleen een tweederde meerderheid nodig voor de staatsmisvorming, de rest kan beslist worden door een gewone meerderheid.
Oud 14 oktober 2011, 10:24   #64
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
En je hebt nog gelijk ook. Misschien hebben de Vlamingen wel de beste ingesteldheid als het op economische macht aankomt, maar ik zou nooit op de Vlaamse politici betrouwenom ons te verdedigen internationaal, politiek gezien dus. Als ik zie hoe Van Besien zich liet gebruiken enkel en alleen om Di Rupo ter wille te zijn, dan gruwel ik van het feit dat die man ons zou vertegenwoordigen bij het IMF als de speculanten ontdekkennhoe slecht het hier wel aan toe gaat.
Ik ben ervan overtuigd dat Van Besien zichzelf véél liever "Belgisch" politicus laat noemen. En maar best ook, als dergelijk sujet zichzelf als "Vlaams" politicus zou identificeren, dan gaat mijn maag keren.
Oud 14 oktober 2011, 10:27   #65
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
"Samen", ja. Maar je kunt toch moeilijk gaan beweren dat Vlaanderen in deze regering goed vertegenwoordigd is. Allesbehalve.
Dat is louter en alleen de schuld van die verkozen Vlamingen die met een k**tel in de broek zitten dat bij een regeringsdeelname hun onbekwaamheid zou geëtaleerd worden. Die daarom als gebuisde voetballers verkozen als supporters langs de zijlijn te staan om hun ongenoegen uit te schreeuwen over de kwaliteit van het geleverde spel.
pajoske is offline  
Oud 14 oktober 2011, 10:28   #66
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Samen", ja. Maar je kunt toch moeilijk gaan beweren dat Vlaanderen in deze regering goed vertegenwoordigd is. Allesbehalve.
Inderdaad, de vertegenwoordiging van de Frans- en Zeeuws-Vlamingen is weer ondermaats.
De Brabander is offline  
Oud 14 oktober 2011, 10:32   #67
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Neen, maar ook niet op BUB. Daarom pleit ik voor een federale kieskring. M.a.w. een directe democratie. Maar onze leiders hebben gekozen voor een representatieve democratie.

Maar eigenlijk krijg ik een hoop commentaar die niks ter zake doet.
Maak de optelsom van de percentages behaald door de partijen die het akkoord bereikt hebben. Is die som méér dan 50% van het aantal uitgebrachte stemmen kan je spreken over een democratisch gekozen bestuur. Wie in Vlaanderen de meerderheid heeft doet niks ter zake op nationaal niveau.
Voor de splitsing van BHV was er destijds ook zo'n democratische meerderheid op nationaal niveau.
SDG is offline  
Oud 14 oktober 2011, 10:36   #68
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is louter en alleen de schuld van die verkozen Vlamingen die met een k**tel in de broek zitten dat bij een regeringsdeelname hun onbekwaamheid zou geëtaleerd worden. Die daarom als gebuisde voetballers verkozen als supporters langs de zijlijn te staan om hun ongenoegen uit te schreeuwen over de kwaliteit van het geleverde spel.
Dat van die "onbekwaamheid" laat ik voor jou rekening, je kunt je op geen enkel serieus argument beroepen om dergelijke kwalificering te rechtvaardigen. Maar, je kunt er niet omheen dat in die regering slechts 49 % van het Vlaamse kiezerspubliek is vertegenwoordigd. Wat politiek geen optimale situatie kan genoemd worden. Vergeet niet, vanuit het criterium "economisch belang" bekeken steekt Vlaanderen met kop en schouders uit boven de rest van dit koekoeksland.
Oud 14 oktober 2011, 10:37   #69
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Inderdaad, de vertegenwoordiging van de Frans- en Zeeuws-Vlamingen is weer ondermaats.
Dom commentaar.
Oud 14 oktober 2011, 10:41   #70
pajoske

Standaard

Citaat:
Dat van die "onbekwaamheid" laat ik voor jou rekening, je kunt je op geen enkel serieus argument beroepen om dergelijke kwalificering te rechtvaardigen. Maar, je kunt er niet omheen dat in die regering slechts 49 % van het Vlaamse kiezerspubliek is vertegenwoordigd. Wat politiek geen optimale situatie kan genoemd worden. Vergeet niet, vanuit het criterium "economisch belang" bekeken steekt Vlaanderen met kop en schouders uit boven de rest van dit koekoeksland.
Niet correct. De 'rijke ruit' steekt boven de rest uit. Buiten de Vlaamse ruit hoort daar ook Waals Brabant bij. Maar er is een groot stuk Vlaanderen dat niet tot die 'rijke ruit' behoort.
pajoske is offline  
Oud 14 oktober 2011, 10:41   #71
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet correct. De 'rijke ruit' steekt boven de rest uit. Buiten de Vlaamse ruit hoort daar ook Waals Brabant bij. Maar er is een groot stuk Vlaanderen dat niet tot die 'rijke ruit' behoort.
zoals de Westhoek?
Oud 14 oktober 2011, 10:56   #72
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is Vlaanderen punt. En daarin is zowel de "rijke ruit" als Limburg en West-Vlaanderen begrepen. Wat ik zeg omtrent dat economisch belang geldt voor de volledige juridische entiteit Vlaanderen. Waals Brabant heeft niets te maken met het aandeel van Vlaanderen in het Belgisch Bruto Nationaal Product en nog veel minder in het aandeel van de Vlaanderen (84 %) in de Belgische export.
Oud 14 oktober 2011, 11:49   #73
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
DE verraad van Bart De Wever ?
Gast....serieus....leer eerst eens schrijven.

Oeps, dubbel.
Anderzijds...zulke kemels

Mensen pakken op taalfouten wanneer ze zelf geen zinnig antwoord kunnen bedenken, dat is één van de voornaamte kenmerken van Vlaams-nationalisten hier op dit forum
Het Oosten is offline  
Oud 14 oktober 2011, 11:51   #74
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mensen pakken op taalfouten wanneer ze zelf geen zinnig antwoord kunnen bedenken, dat is één van de voornaamte kenmerken van Vlaams-nationalisten hier op dit forum
neen hoor, dat is het kenmerk van een forumlid genaamd system. Jij kent die waarschijnlijk niet, maar je moet eens wat van zijn postings lezen.
Oud 14 oktober 2011, 11:55   #75
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
neen hoor, dat is het kenmerk van een forumlid genaamd system. Jij kent die waarschijnlijk niet, maar je moet eens wat van zijn postings lezen.
Wanneer ik sommige postings lees van VB-ers hier Guido 0007, dan is dit minstens zo erg. Ik hoor u daar nooit iets over zeggen. Straks ga ik nog geloven dat u Quercus bent.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 oktober 2011 om 11:57.
Het Oosten is offline  
Oud 14 oktober 2011, 11:56   #76
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer ik sommige postings lees van VB-ers hier Guido 0007, dan is dit minstens zo erg. Ik hoor u daar nooit iets over zeggen.
de ene kan alleen maar zulke onzin posten, de andere niet, dat is het verschil, snap je?
Oud 14 oktober 2011, 12:04   #77
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de ene kan alleen maar zulke onzin posten, de andere niet, dat is het verschil, snap je?
Er is een uitleg voor alles. Maar of het de correcte uitleg is, is wat anders.
Het Oosten is offline  
Oud 14 oktober 2011, 12:05   #78
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar waren de anderen daar niet echt zeker van.
Zoniet hadden ze hen wel mee in het bad getrokken om dat aan te tonen.
Bobke is offline  
Oud 14 oktober 2011, 12:06   #79
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wanneer ik sommige postings lees van VB-ers hier Guido 0007, dan is dit minstens zo erg. Ik hoor u daar nooit iets over zeggen. Straks ga ik nog geloven dat u Quercus bent.
Stop toch met die komedie, alsjeblieft. Denk jij nu werkelijk dat er hier nog één iemand is die je nog niet doorheeft?
SDG is offline  
Oud 14 oktober 2011, 12:15   #80
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hela hela! Heb ik u iets gevraagd System/Het Oosten? Bij gelegenheid zullen we omtrent jouw taalgebruik nog wel een woordje wisselen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be