Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2011, 14:41   #61
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Op het zekere af een bak kritiek te krijgen;

Dat is niet gruwelijk. Dat is erg, maar gruwelijk is een woord voor bij een bloederige moord, genocide, ernstige verminkingen.

Dit is pijnlijk, erg, ongeoorloofd, maar niet gruwelijk.

En om PC te zijn... hopelijk wordt die flik geschorst en achter een bureau in de kelder gezet om verkeersovertredingen te klasseren tot zijn 67. Da's pas gruwelijk!
als ik iemand op kantoor in zn bakkes stamp, mag ik dan ook in de kelder gn werken?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 14:45   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
als ik iemand op kantoor in zn bakkes stamp, mag ik dan ook in de kelder gn werken?
Les 1: flikken worden alleen dan vervolgd en veroordeeld als het echt niet te vermijden is.
Oud 15 oktober 2011, 14:48   #63
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Die flik mag ook wel een stamp krijgen. Steek hem in de gevangenis en vertel tegen zijn medecriminelen dat hij een flik is. Verder de rest van het korps schorsen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 14:49   #64
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Als het die onderkruiperige kwal met zijn stinkasem is krijgt ge een grotere bureau.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 14:50   #65
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
hij/zij heeft het over een NIET vredige betoging, geweld moet met geweld beantwoord worden !
Totaal naast de kwestie. Het gaat niet om het indijken van geweld, of antwoorden op geweld. Dat daarbij op doordachte manier (proportionaliteit) geweld bij kan nodig zijn hoort erbij en is wellicht onvermijdelijk. Het gaat hier wel om iemand die neerzit, in de boeien. Als John J. Rambo daar dan beslist om zo iemand in het gezicht te gaan stampen terwijl ze neerzit, en er dan nog eens goed op gaat kloppen, dan is dat een klootzak die niet waard is om deel uit te maken van de openbare macht.
Als burger kan ik enkel hopen dat zijn hiërarchie integer is en die man (definitief) wegplaatst uit situaties waar rechtstreekse interventie nodig is. Dergelijke agressie is niet goed te praten. Wie dat één keer doet, blijft dat doen.

De overheid heeft het geweld monopolie. Dat is een enorme macht, die samen gaat met heel zware verantwoordelijkheid. Wie daar niet mee om kan gaan, moet eruit.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 15:00   #66
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Les 1: flikken worden alleen dan vervolgd en veroordeeld als het echt niet te vermijden is.
Ik weet dat het gevaarlijk is om anekdotes tot waarheden te verheffen, maar hier denk ik dat je gelijk hebt. De techniek van de overplaatsing is iets dat de politie zeer goed kent... Zo hebben ze een probleemgeval uit Ronse ook netjes "opgelost" door de betrokkene over te plaatsen naar de radio kamer in oudenaarde. Van achter zijn radio kan hij geen mensen meer in het gezicht slagen hee.
En niet vergeten : agenten schrijven niet graag PV's uit tegen collega's.
Oud 15 oktober 2011, 15:04   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Al de mensen die hier hun verontwaardiging uiten, die komen zeggen dat dit niet kan getolereerd worden, ik vraag me dan af, hebben jullie dan geen enkele ervaring met de politie en gerecht?

Jullie gaan nog hard verschieten de dag dat jullie eens opgepakt worden.

Natuurlijk, mensen zullen nu gaan zeggen, wij worden niet opgepakt want wij zijn braaf. Dat meisje dat in haar gezicht gestampt werd was ook braaf nochtans.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 oktober 2011 om 15:04.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 15:14   #68
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Totaal naast de kwestie. Het gaat niet om het indijken van geweld, of antwoorden op geweld.
nochtans kwam je zelf met een vb dat naast de kwestie was
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 15:22   #69
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Al de mensen die hier hun verontwaardiging uiten, die komen zeggen dat dit niet kan getolereerd worden, ik vraag me dan af, hebben jullie dan geen enkele ervaring met de politie en gerecht?

Jullie gaan nog hard verschieten de dag dat jullie eens opgepakt worden.

Natuurlijk, mensen zullen nu gaan zeggen, wij worden niet opgepakt want wij zijn braaf. Dat meisje dat in haar gezicht gestampt werd was ook braaf nochtans.
Wie dat als reply zou geven, is een dommekloot. Dat zou betekenen dat die persoon impliciet het zinloos geweld vanwege een politieagent wil goedpraten.
Oud 15 oktober 2011, 15:27   #70
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
nochtans kwam je zelf met een vb dat naast de kwestie was
Daar weet jij niets van af. Het vb ging ook over (zwaar) en zinloos geweld na arrestatie. En dat is na een intern onderzoek handig opgelost door de betrokken flik 12 km verder te muteren.

We zullen in de komende maanden wel horen hoe men dit dossier zal oplossen zeker ?
Oud 15 oktober 2011, 15:58   #71
stalov
Vreemdeling

Standaard

Ik denk dat ze zich er niets van aantrekken.
stalov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 09:08   #72
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Je hebt er geen probleem mee om betogende mensen met geweld te verwijderen... Djeezes... Heb je er eigenlijk enig idee van hoe debiel deze uitspraak is ?

Klein vraagje : wat als het nu zou gegaan zijn om de betoging onlangs in Linkebeek, en de geboeide persoon was niet dat meisje maar bv Ben Weyts. En die zou iets geroepen hebben naar diezelfde politieman. Als die dan Ben Weyts in zijn gezicht zou stampen, en dan nog op de grond opnieuw slagen, zou je daar ook "geen probleem" mee hebben ?

Geef daar maar eens antwoord op.
Citaat:
hij/zij heeft het over een NIET vredige betoging, geweld moet met geweld beantwoord worden !
Dank u Dixie, sommigen lezen hier nogal selectief he?
Oud 17 oktober 2011, 09:43   #73
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Dus eigenlijk mag elke Amerikaanse agressie beantwoord worden met nog een naajnileven?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 09:46   #74
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dus eigenlijk mag elke Amerikaanse agressie beantwoord worden met nog een naajnileven?
Amerika?
Misschien zit je in het foute topic, hier hebben we het over Brussel... dacht ik...
Oud 17 oktober 2011, 09:52   #75
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

geweld moet met geweld beantwoord worden zegt men hier. Het is dus hoog tijd voor nog eens een aanslag tegen de VS eh. Beetje consequent blijven.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2011, 10:03   #76
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Stampen en slaan op het gezicht van vrouwen is tegenwoordig ook weer in de mode bij die monsterlijke flikken.

http://www.youtube.com/watch?v=oapAE...layer_embedded
.
Ik zie geen contact op dat filmpje...beeld per beeld is duidelijk te zien dat ze goede reflexen heeft...en dat ze niet wordt geraakt
Dat neemt niet weg dat dit ONTOELAATBAAR is.
Het is trouwens onmogelijk uit te maken wie de dader is...

Evenwel: als zo'n kutwijf mijn eigen kind in elkaar trapt enkel maar omdat zij daar zin in heeft dan denk ik dat ze forenzische zullen moeten laten komen voor identificatie.

http://www.youtube.com/watch?v=cG-iP...eature=related
Oud 21 oktober 2011, 20:21   #77
artisjok
Banneling

Standaard

Advocaten trekken aan alarmbel over politiegeweld

Voor Ligue des Droits de l'Homme (LDH), de Franstalige tegenhanger van de Liga van de Mensenrechten, is de zaak van de Griekse indignada Nikki aanleiding om het politiegeweld in ons land aan te klagen. Er zijn heel wat zaken van politiegeweld die niet tot een veroordeling leiden. Volgens LDH houdt justitie de hand boven het hoofd van politieagenten die dergelijke gewelddadigheden plegen.
http://www.dewereldmorgen.be/foto/20...-politiegeweld
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2011, 23:40   #78
giserke
Banneling

Standaard

Hier gaat het over:
"De rol van de politie is om de fundamentele rechten en de veiligheid van burgers te garanderen", "Maar er is een duidelijk merkbare trend om sociale bewegingen te criminaliseren."

Ook interessant:

http://www.standaard.be/artikel/deta...ord=indignados
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2011, 00:19   #79
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gewone flikken worden geacht zich te kunnen beheersen; meer zelfs: zich niet te moeten beheersen, want niet opgejut door wat zeverpraat van betogers.

Maar je hebt ook flikken die maar flik geraakt zijn door hun partijkaart. En in Brussel zal dat wel een PS of een FDF partijkaart zijn.

Verder vind ik persoonlijk dat men niet mag zeggen dat er bij ons systematisch politiegeweld toegepast wordt.
Als NVA-er en als flamingant heb ik het betreurd dat vb. Luikse flikken in Brussel Vlaamse volksvertegenwoordigers moeten aanhouden, maar dat is van een andere orde dan ordinair politiegeweld. Dat is puur politiek.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2011, 01:18   #80
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Knap staaltje komedie ja. Het is precies zoals in het voetbal. De agent maakt wel een beweging maar veel is er niet aan de hand. Ik zie ook niks aan haar gezicht. De dame in kwestie zal wel stoute taal gesproken hebben en ook niet vergeten dat vrouwen van het minste klopje al een drama maken
Ja hoor het ligt aan vrouwen zelf! Politie hoort geen geweld op deze manier te gebruiken,en van vrouwen blijft ge met uw poten af! Dan maken ze ook geen drama van " een klopje"
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be