Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2011, 18:56   #61
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
denk jij dat je kinderen op drie maanden tijd gaat opvoeden of zo?
Waar haal jij die drie maanden vandaan?
Het pleegkind bij de buren is er nu al drie-vier jaar.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2011, 18:58   #62
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Whahaahhaaaa...en dr is maar 1 pleegkind in de hele wereld en dat is 't pleegkind bij jouw buren.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 07:54   #63
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
denk jij dat je kinderen op drie maanden tijd gaat opvoeden of zo?
Citaat:
Mag ik nog weten waar je die drie maanden vandaan haalt?
Oud 23 oktober 2011, 10:14   #64
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Ik apprecieer je eerlijkheid.

Jij specifieert wat je maar wil. Wa kan mij dat wat schelen. En tot op heden ben ik nog steeds niet bekeerd.
Dan mag je ook geen gelovige kinnekkes bijhouden, hé...Jij bent een moreel gevaar voor zulke kinderen, door je ongeloof, je niet-moslim zijn. Dat staat er zo ongeveer in die oproep.
En d�*�*rover zou ik graag je mening horen. Niet je persoonlijke afrekeningen met de topicstarter interesseren mij.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 10:18   #65
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
dus discriminatie op basis van religie is volgens jou toegestaan? zolang je maar niet specifieert dat de haarkleur blond moet zijn?
En moest je specifieren dat die pleegouders streng katolieke VB-ers moeten zijn, zou dat ook gaan ? Mét blonde lokken en blauwe oogskes natuurlijk. Of carrément, ...aanhangers van Blood & Honour ?
Oud 23 oktober 2011, 10:23   #66
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Zever er maar op los.

Mijn kind zou gerust door een blonde, blauwogige moslim mogen opgevoed worden. U leest het goed.
Jamaar , als het nu géén moslim is. Iemand die geloof veracht bvb, of belachelijk vind...Die zou géén goede opvoeding kunnen geven volgens jou ? Ik zie er voor het kind het voordeel in verlost te worden van een reeds 1600 jaar lang durend verstikkend bijgeloof, en een grotere kans dus , om een gelukkig en redelijk mens te worden...
Oud 23 oktober 2011, 10:31   #67
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zever er maar op los.

Mijn kind zou gerust door een blonde, blauwogige moslim mogen opgevoed worden. U leest het goed.
Is dat in dezelfde betekenis als:

Mijn kind zou enkel door een bruine atheist mogen opgevoed worden

of
Mijn kind zou enkel door een aziatische katholiek mogen opgevoed worden

En welke adoptieregels gaan de moslims dan volgen? Die van Mohammed waarbij het kind nooit effektief als adoptief-kind mag worden erkend, zodat vaderlief wel nog met de vrouw van zijn adoptief-zoon kan trouwen? Want dat was toen een probleempje voor Mo zoals je wel zal weten.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 10:33   #68
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Jamaar , als het nu géén moslim is. Iemand die geloof veracht bvb, of belachelijk vind...Die zou géén goede opvoeding kunnen geven volgens jou ? Ik zie er voor het kind het voordeel in verlost te worden van een reeds 1600 jaar lang durend verstikkend bijgeloof, en een grotere kans dus , om een gelukkig en redelijk mens te worden...
Zou jij als atheïst willen dat je kind wordt opgevangen door een moslim familie en mee naar de moskee moet of door een katholieke familie en mee naar de kerk moet?
Of door een VB familie en mee naar de ijzerwake moet of naar het Vlaams zangfeest?

Me dunkt dat je nog altijd zelf mag kiezen hoe je kind wordt opgevoed en welke normen en waarden je kind meekrijgt.
Oud 23 oktober 2011, 10:38   #69
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou jij als atheïst willen dat je kind wordt opgevangen door een moslim familie en mee naar de moskee moet of door een katholieke familie en mee naar de kerk moet?
Of door een VB familie en mee naar de ijzerwake moet of naar het Vlaams zangfeest?

Me dunkt dat je nog altijd zelf mag kiezen hoe je kind wordt opgevoed en welke normen en waarden je kind meekrijgt.
als je potdood bent en je kind wordt geadopteerd heb je niks meer te kiezen!
als je je als onwaardige ouder gedraagt en niet geschikt bent om je kind zèlf op te voeden, heb je ook niks meer te kiezen.

maar geen nood: de kans dat christelijke kinderen en vrijzinnige kinderen in een moslimpleeggezin zullen worden ondergebracht om daar liefdevoel te worden opgevoed (en dus niet als huis- of sexslaafje worden behandeld zoals dikwijls te lezen in de krant) is minimaal.

Maar even voortborduren op het "recht" van afstandouders om te kiezen of hun kind al dan niet in contact komt met ongelovige honden en apen en varkens (je bent joods nog steeds vergeten), waar zit het recht van normale ouders om hun kinderen te vrijwaren van zulke invloeden? me dunkt is dat ondertussen strafbaar dan wel zwaar te ontraden opvoeding geworden. Ik zou er niet van verschieten dat kinderen van B&H ouders die geplaatst worden, als "verruiming" bij een marokkaans gezin worden geplaatst. Wat denk je? of zouden die ook kunnen specifieren dat ze enkel bij B&H ouders mogen worden ondergebracht? Tenslotte : ideologie = ideologie nietwaar!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 oktober 2011 om 10:42.
Oud 23 oktober 2011, 10:46   #70
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
als je potdood bent en je kind wordt geadopteerd heb je niks meer te kiezen!
als je je als onwaardige ouder gedraagt en niet geschikt bent om je kind zèlf op te voeden, heb je ook niks meer te kiezen.

....
Nummer één die repliceert, maar niet antwoordt op de vraag.
Mijn felicitaties.
Was de vraag te moeilijk?

Laatst gewijzigd door artisjok : 23 oktober 2011 om 10:46.
Oud 23 oktober 2011, 10:51   #71
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Nummer één die repliceert, maar niet antwoordt op de vraag.
Mijn felicitaties.
Was de vraag te moeilijk?
Liever naar de kerk dan naar de moskee.
De bijbel predikt geen pedofilie, moord, liegen, ...
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 12:32   #72
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
De bijbel predikt geen pedofilie, moord, liegen, ...
Hele steden van de kaart vegen iemand?
Heel de wereld verdrinken iemand?

http://dwindlinginunbelief.blogspot....an-or-god.html
Oud 23 oktober 2011, 12:38   #73
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ah ging jij me niet negeren?

Bon, ontopic: Over mijn dode lijk dat een niet-moslim voor mijn kind zorgt. Nou ja, er zijn gradaties*. Mijn kind zou een islamitische opvoeding krijgen en islamitische normen en waarden. En die krijg je niet mee met een niet-moslim. Enkele dagen geleden nog een mail ontvangen van een groep moslims die binnen de gemeenschap naar pleegouders zoeken voor andere moslims. Ik kan dit initiatief alleen maar toejuichen.

*Aan een artisjok of alboreto zou je je kind gerust kunnen toevertrouwen. Dat soort deftige mensen houden rekening met een ander (althans dat is de indruk die ik ven hen heb). Maar helaas zijn die mensen zeldzaam.
Oud 23 oktober 2011, 13:06   #74
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah ging jij me niet negeren?

Bon, ontopic: Over mijn dode lijk dat een niet-moslim voor mijn kind zorgt. Nou ja, er zijn gradaties*. Mijn kind zou een islamitische opvoeding krijgen en islamitische normen en waarden. En die krijg je niet mee met een niet-moslim. Enkele dagen geleden nog een mail ontvangen van een groep moslims die binnen de gemeenschap naar pleegouders zoeken voor andere moslims. Ik kan dit initiatief alleen maar toejuichen.

*Aan een artisjok of alboreto zou je je kind gerust kunnen toevertrouwen. Dat soort deftige mensen houden rekening met een ander (althans dat is de indruk die ik ven hen heb). Maar helaas zijn die mensen zeldzaam.
Ik dank je voor het vertrouwen. Ik zou wel rekening willen houden met de wensen van de ouders, voor zo ver ze niet indruisen tegen mijn overtuiging.
Ik zou dus moeten weigeren indien geëist wordt dat ik het kind moet vertellen dat er een god bestaat.

Ik stel wel vast dat jij de enige bent die er voor durft uitkomen dat jij wil dat je kind wordt opgevoed volgens de religie die jij aanhangt.

Anderen blijven het antwoord schuldig :
Oud 23 oktober 2011, 13:32   #75
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel wel vast dat jij de enige bent die er voor durft uitkomen dat jij wil dat je kind wordt opgevoed volgens de religie die jij aanhangt.
Daar ging dit topic dan ook over: ENKEL moslims eisen discriminatie voor pleegouderschap.

Citaat:
Anderen blijven het antwoord schuldig :
blijkbaar staat mijn antwoord je niet aan! mijn antwoord is gewoon dat er aan dode ouders en onwaardige ouders geen discriminatierecht kan gegeven worden.
Oud 23 oktober 2011, 13:47   #76
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ging dit topic dan ook over: ENKEL moslims eisen discriminatie voor pleegouderschap.
Enkel moslims vragen dit openlijk.
De rest is te beroerd om er voor uit te komen. (tot nu toe)

Citaat:
blijkbaar staat mijn antwoord je niet aan! mijn antwoord is gewoon dat er aan dode ouders en onwaardige ouders geen discriminatierecht kan gegeven worden.
Ik vroeg niet wie er een bepaald recht kan gegeven worden.
Ik vroeg :
P.S. Direct al een stempel. De ouders van kinderen die in een pleeggezin worden geplaatst zijn per definitie "onwaardige ouders"! Je hebt dus zelfs geen benul om welke diverse redenen er beroep gedaan wordt op een pleeggezin.
Oud 23 oktober 2011, 13:53   #77
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Vragen of eisen?
Citaat:
Er moet er maar eentje openlijk voor uitkomen dat ie niet wil dat zijn/haar kind met moslims in contact komt... Je gaat de Artisjokken uit de grond zien komen, in roodgroen gestreepte verontwaardiging.
Oud 23 oktober 2011, 13:54   #78
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb jij al iets gehoord van een wet die stelt dat Belgische kinderen enkel door katholieken mogen worden geadopteerd? ik niet.

Citaat:
Ik vroeg niet wie er een bepaald recht kan gegeven worden.
Ik vroeg :
ik herhaal voor de derde keer dat de ouders van kinderen die geadopteerd worden géén recht hebben op discriminatie.

Citaat:
P.S. Direct al een stempel. De ouders van kinderen die in een pleeggezin worden geplaatst zijn per definitie "onwaardige ouders"! Je hebt dus zelfs geen benul om welke diverse redenen er beroep gedaan wordt op een pleeggezin.
Er zijn inderdaad "onwaardige ouders" waarvan de kinderen ter adoptie worden geplaatst.
Er zijn situaties waarbij kinderen TIJDELIJK in een pleeggezin worden ondergebracht (vb. ziekte van ouders, achterlijke vader die het gezin niet kan rechthouden omdat moeder ziek is etc... - ik heb nog nooit geweten dat kinderen moeten geplaatst worden omdat vader ziek is, maar soit).
Als het eten van varkensvlees en het vijf keer aarsluchten voor u belangrijker is dan dat de kinderen rustig worden opgevangen in een neutraal gezin, dan schort er iets in de bovenkamer.
Oud 23 oktober 2011, 13:56   #79
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Vragen of eisen?

Er moet er maar eentje openlijk voor uitkomen dat ie niet wil dat zijn/haar kind met moslims in contact komt... Je gaat de Artisjokken uit de grond zien komen, in roodgroen gestreepte verontwaardiging.
Het gaat niet over "in contact komen met", maar over "(tijdelijk) opvoeden door"
Oud 23 oktober 2011, 13:59   #80
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over "in contact komen met", maar over "(tijdelijk) opvoeden door"
door islamitische leerkrachten of zo?
mensen die kindermoord vergoeilijken als het maar door geloofsgenoten gebeurt? mensen die zelf rotsvast geloven dat ze joden en christenen niet tot vriend mogen nemen en de rest in feite een kopje kleiner moeten maken zoals in hun heilig boekje staat? Vrouwen die geloven in een profeet die vond dat vrouwen een afwijking aan hun hersens hadden, zodat ze met twee moesten zijn om te getuigen tegen een man?

Of vind je dat leerkrachten (zeker in de lagere school) totaal geen invloed hebben op de opvoeding ?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 oktober 2011 om 14:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be