![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Viva Espana!
In Barcelona is er een Zamenhofstraat, genoemd naar de bedenker van het Esperanto. Die straat kreeg die naam kort na de val van het Franco-regime. Niks bijzonder te zien in die straat behalve een gedenkplaat voor Zamenhof (niettegenstaande het Catalaans-nationalisten waren die hebben gelobbyd voor die straatnaam is dat bordje wel Spaanstalig omdat dat toen nog verplicht was). Dat bordje kreeg blijkbaar bezoek van extreem-rechtse Spaansnationalisten die er allerlei antisemitische slogans op spoten (Zamenhof was een jood, gemakkelijk doelwit). Een lokaal comité van anarchisten heeft dat bord ondertussen weer opgekuist. Een kleine anekdote weliswaar, die wel moet geplaatst worden in een alsmaar agressievere houding van de Spaanse nationalisten tegen de Catalaanse Esperantisten en taalbeweging in het algemeen. Volgende week zondag organiseert de Esperantobeweging samen met Catalanisten een herdenkingsplechtigheid voor de Internationale Brigades (ik zal daar ook zijn). Ik kwam ondertussen te weten dat een of andere franco-club een "tegenactie" wil organiseren. Dat belooft. ETA mag dan de wapens neergelegd hebben maar de geest van Franco waart nog steeds rond en wordt door het regime niks in de weg gelegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb spontaan op mijn scherm gerocheld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry.
![]() Visca Catalunya! Vivu Katalunio! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wanneer een bende anti-democratische terroristen ermee stopt dan kan men dat natuurlijk alleen maar toejuichen. Voor het overige blijft de ETA een zuivere terreurbeweging die het tegenovergestelde van bevrijding nastreefde. De laatste jaren ook steeds meer gemarginaliseerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt verheugd lijkt Spanje niet te zijn met dit nieuws. Een dreiging was ETA niet (meer), een handige zondebok soms wel. Die valt nu weg en de burgers verwachten meer rechten en vrijheid als gevolg van het wegvallen van de militaire dreiging. Spanje zal nu moeten tonen hoe democratisch het eigenlijk is. Blijkbaar wekt dat niet veel enthousiasme in Madrid.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 oktober 2011 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() A.I. vraagt een onderzoek naar de overtredingen van Spanje tegen de mensenrechten en ook de berechting van iedere terrorist,
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |