Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2011, 21:15   #61
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik zou ze op de eerste rij recht in hun gezicht uitlachen.
Dan zul je toch eerst uit die kast moeten komen. Anders zullen ze er niets van merken.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 27 oktober 2011 om 21:16.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 10:01   #62
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

In deze draad: Hollandse PVV-carico heeft medicatie vergeten en relnichtje krijgt het warm wanneer de SA marschiert. Beiden zijn zelfverklaarde behoudsgezinden.

Ik ben vroeger ten tijde van de tweede intifada ook even in dat "anti-zionistisch" discours mee gegaan en het werd me direct duidelijk dat dit voor velen een schermpje is die hun jodenhaat moet verbergen.

Heimelijk beseffen ze dat en ter compensatie gaan ze o.a. dan te pas en te onpas Joden met hoofdletter schrijven.

Zelf heb ik best wel sympathie voor de joden en het bestaansrecht van Israël staat buiten discussie. Ze hebben in de VS inderdaad een invloedrijke lobby. Maar wat verwacht je van een volk dat uitblinkt zowel op intellectueel als organisatorisch vlak.
Scheet in een fles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 11:07   #63
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Misschien niet geheel onbegrijpelijk als je leest wat er in de westerse (academische) wereld allemaal over moslims geschreven werd/wordt.
vertel eens, ik ben benieuwd
Oud 28 oktober 2011, 12:13   #64
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scheet in een fles Bekijk bericht
Zelf heb ik best wel sympathie voor de joden en het bestaansrecht van Israël staat buiten discussie. Ze hebben in de VS inderdaad een invloedrijke lobby. Maar wat verwacht je van een volk dat uitblinkt zowel op intellectueel als organisatorisch vlak.
Dus u krijgt het warm wanneer u zionisten een oorlog ziet starten of een nobelprijs ziet winnen?

Laatst gewijzigd door bgf324 : 28 oktober 2011 om 12:13.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 14:00   #65
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Dus u krijgt het warm wanneer u zionisten een oorlog ziet starten of een nobelprijs ziet winnen?
ik zie een land dat al sinds zijn aanvang vijandig belaagd wordt door zijn buren.

En suggereert u dat joden onterecht Nobelprijzen winnen? Dat ze elkaar voortrekken ofzo?

Joden zijn intellectueel van aard en dat zie ik als een verrijking voor de mensheid. In tegenstelling tot pakweg reactionaire boekenverbranders.
Oud 28 oktober 2011, 15:34   #66
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
In deze draad: Hollandse PVV-carico heeft medicatie vergeten en relnichtje krijgt het warm wanneer de SA marschiert. Beiden zijn zelfverklaarde behoudsgezinden.

Ik ben vroeger ten tijde van de tweede intifada ook even in dat "anti-zionistisch" discours mee gegaan en het werd me direct duidelijk dat dit voor velen een schermpje is die hun jodenhaat moet verbergen.

Heimelijk beseffen ze dat en ter compensatie gaan ze o.a. dan te pas en te onpas Joden met hoofdletter schrijven.

tov het eigen volk of in vergelijking met andere volkeren? Als u dit laatste bedoelt, schrijft u de logica zelve. De westerse samenleving is nu eenmaal gebaseerd op een "joods-christelijke erfenis", d.w.z. dat ze hier al eeuwenlang aanwezig zijn. Uiteraard hebben ze meer in de pap te brokken dan anderen of blinken ze uit in de westerse manier van leven.
Joden (de meer seculiere) hechten inderdaad veel belang aan studie en kennis, vaak ook meer dan de autochtone bevolking of anderen. Nou ja, ieder z'n ding. Het is niet omdat mensen niet ijveren voor nobelprijzen, dat je er dan op moet neerkijken. Ik zeg altijd: party, all night long!

Laatst gewijzigd door Mam : 28 oktober 2011 om 15:46.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 15:45   #67
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
vertel eens, ik ben benieuwd
U hoeft het niet zo ver te zoeken. Om simpele voorbeelden te noemen:

Urbain Vermeulen, professor Arabistiek en Islamkunde aan KU Leuven; had maar weinig goeds over de islam te zeggen. Zo iemand, een "intellectueel" in hoge positie, heeft natuurlijk veel invloed op (jonge) mensen, o.a. politici(-spe). Wel grappig wat er zowat allemaal uit die intellectueel kwam: http://www.standaard.be/artikel/deta...SO20042000_001. En hij is er nog jarenlang mee kunnen wegkomen...
Professor emeritus Etienne Vermeersch (hoogleraar aan de Gentse universiteit) valt een beetje in dezelfde categorie wat betreft de islam.

Ja ja, wat "kennis vergaren" en "intellectueel zijn" wordt genoemd...

Laatst gewijzigd door Mam : 28 oktober 2011 om 15:46.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2011, 15:51   #68
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad. De Islam is snel doorgeprikt. De navolgers van dit schotschrift zonder inhoud doen er ook alles aan om bijzonder populair te worden. Het zijn derhalve - als gebleken - ook echte 'mensenvrienden' (met ingebouwde springstoflading).

Je hoeft zelfs geen Arabist te zijn om tot die vaststelling te komen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be