![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beter dan dat van het simplistisch verbond bedoel je neem ik aan?
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En waarom zijn er dan afvallige moslims, die nochtans hun religie door en door kennen ? Overtuig me in je antwoorden en de islam krijgt er mss een volgeling bij. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over boeddhisten en christenen kan men misschien ook zeggen dat ze een profeet als God begonnen aanbidden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En misschien handel je 'onbewust' soms wel als moslim. ![]() Citaat:
Ik ben vooral in staat met je in dialoog te gaan maar enkel God kan je naar Hem leiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Historical criticism has proved that the original teachings of Buddha can never be known. It seems that Gautama Buddha’s teachings were memorized by his disciples. After Buddha’s death a council was held at Rajagaha so that the words of Buddha could be recited and agreed upon. There were differences of opinion and conflicting memories in the council. Opinion of Kayshapa and Ananda who were prominent disciples of Buddha were given preference. A hundred years later, a second council at Vesali was held. Only after 400 years, after the death of Buddha were his teachings and doctrines written down. Little attention was paid regarding its authenticity, genuineness and purity.IRF Dhakir Naïk Laatst gewijzigd door porpo : 8 november 2011 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Atheïsme en religie sluiten mekaar niet uit. Doe die oogkleppen af, en kijk eens wat verder dan je eigen cultuurtje... Er zijn Hindoeïstische atheïsten, er zijn Boeddhistische atheïsten en neopaganistische atheïsten. Het Laveyaans satanisme is specifiek atheïstisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad, irreligiositeit en atheïsme zijn twee verschillende geaardheden. Ze behoren zelfs niet tot dezelfde categorie.
Laatst gewijzigd door Weyland : 8 november 2011 om 22:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||||
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet dat baby's een tabula rasa zijn. Mijn 2 kids zijn door mijn liefste en mij met dezelfde principes en in dezelfde omstandigheden opgevoed en desondanks zijn er tussen hen toch duidelijke karakterverschillen en interesses merkbaar. Ook als baby konden hun reacties tov bepaalde zaken ver uit elkaar liggen, dus zo puur als u beweert waren ze toch niet. En of ze God (h)erkennen ? Toen ze nog baby waren was een volle pamper, een hongerige maag of een warme knuffel het enige dat ze (h)erkenden en lieten dat ook dienovereenkomstig merken. Mss (h)erkenden ze mij of mijn vrouw op zo'n momenten wel als een Goddelijke tussenkomst. Wie zal het zeggen ? Citaat:
En ik vraag me ook wel eens af, of goede en rechtschapen mensen die als moslim zijn opgevoed, dat ook niet zouden zijn zonder een islamitische vorming, alsook het tegengestelde hiervan. En waarom heeft God mij of alle niet-moslims dan niet islam-bewust geschapen ? Dat zou toch alvast een pak samenlevingsproblemen kunnen vermeden hebben ? En dan zwijg ik nog zedig over de bloedvetes, die de verschillende islamstromingen elkaar al 14 eeuwen aandoen. Citaat:
Acht Hij ze dan niet allen als gelijken onder elkaar ? Citaat:
Dan is de Eeuwige Onfeilbare blijkbaar toch niet zo perfect als veel gelovigen doen uitschijnen en al wordt er wel eens beweerd dat Gods wegen ondoorgrondelijk zijn, dat is mi geen reden om de wereldlijke imperfectie en het constante bloedvergieten onder elkaar goed te praten. Perfectie kan alleen perfectie voortbrengen en imperfectie kan alleen... juist. Citaat:
Het enige dat ik ondertussen ben te weten gekomen en dagelijks diep ervaar, is dat de basis van mijn bestaan gegrondvest is in de kern van mijn Hart, waar vreugde en verdriet op de dikte van een engelenhaar naast elkaar liggen. Verder ben ik niet religieus opgevoed, maar ik aanvaard het wel als ik lees dat Jezus beweerde dat God's Koninkrijk zich in het midden van ons hart bevindt, net op dezelfde plek als waar de Boeddha beweerde dat er zich een Parel bevind en ook de Kabbalisten hebben het over een (hart-) ruimte, die zo groot is als een splinter, daar waar God vertoeft en ook de Soefi's zaten er boenk los op met hun esoterische benadering van de Ene, die vindbaar is in het diepste van de eigen innerlijkheid. Eigenlijk zijn we altijd (bij) God, ook al beseffen we dat niet (altijd). Ik ben dus bang dat een blind orthodox-gelovige (uitwendige) benadering van de Schepper, met alle verplichte rituelen, wetten en voorschriften vandien, een pak minder zoden aan de dijk brengt, dan een rechtstreekse visie en beleving vanuit de wezenlijke kern van ons bestaan. Maw, ik zie extremistische moslims, joden of katholieken ea, veelal handelen op basis van lichtgelovigheid en de vergezellende (vagevuur-) angst om daarvan geen mm af te wijken en niet zozeer vanuit een verlichte zelf-ervaring die aan het individu een grenzeloze Eenheid zonder tegenstellingen openbaart, net zoals uw mohammedaanse profeet daar in 't geheel niet toe in staat was, anders zou ie niet tot aan z'n enkels in het door zijn toedoen vergoten bloed gestaan hebben. Voor de rest is dit wel een fijne draad. ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 november 2011 om 00:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() @Diego: God is nooit stil geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Geen twee kinderen krijgen dezelfde opvoeding.
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Cru gesproken denk ik dat zelfs een siamese tweeling nog van karakter of beleving kan verschillen, alleen nog maar omdat door hun verschillend gezichtsveld de ene dingen ziet die de ander niet ziet. Ook DNA en de vorming daarvan kan worden beinvloed door positieve of negatieve ervaringen in het leven, maar al bij al is een pasgeborene geen onbeschreven blad, zoals Mam beweerde (en imo al helemaal geen moslim). Niet alleen de opvoeding, maar ook de fysiek/mentale toestand van beide partners tijdens de conceptie, heeft mi invloed op de vrucht en zijn/haar verdere leven. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 november 2011 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |