![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- geen eigen woning hebben (men kan dus niet een eigen woning verhuren en dan zelf een sociale woning bewonen..... aaaa! daar knelt misschien het schoentje bij de papa van Romelu! Alhoewel: éénmaal je een appartement hebt, weet ik niet of het verboden is een stulpje in de Ardennen of aan zee aan te kopen, ik denk het niet). Interessante denkpiste: je huurt spotgoedkoop een sociale woning dichtbij je werkt, en je betaalt gewoon een sjiek appartement af aan de kust, dat je tegelijk verhuurt! Tegen dat je op pensioen bent verhuis je! - om in te schrijven denk ik (niet 100% zeker) dat je inkomen aan bepaalde maxima onderworpen is. stond ook ergens in de krant. Eénmaal binnen geldt dat dus niet meer en kan je zoveel verdienen als je wil blijkbaar. - ongeveer hetzelfde systeem geldt voor de grootte van de woning: iemand met twee kinderen of zonder kinderen krijgt geen appartement met vijf slaapkamers. Als je vier kinderen hebt en je hebt al een woning, dan krijg je wel voorrang voor een groter appartement. Een jong koppel met één kind gaat snel een appartement vinden, komen er meer kinderen zoals bij de meest allochtone gezinnen (ja hoor Artisjok), dan krijgen die gezinnen voorrang op de mensen met ook vier kinderen, maar die nog geen sociaal appartement hebben. Gaan de kinderen buitenshuis wonen, dan moet je dat grote appartement niet terug afgeven. (info van een voorzitter Huisvestingsfirma). Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 november 2011 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Puur wettelijk gezien valt (voor deze case) de Lukaku's dus weinig te verwijten indien ze zouden betalen, wat niet wil zeggen dat ik dit vind kunnen. Men zou voor deze uitzonderingsgevallen de wetgeving en voorwaarden moeten aanpassen. De huisvestigingsmaatschappijen komen natuurlijk ook niet zoveel tegen dat de minderjarige zoon in het gezin een paar honderdduizend euro per jaar schept, dat is echt wel zeer uitzonderlijk. Het lijkt me ook logisch dat men al die 'normale' jongeren die door vakantie- en weekendwerk een centje bijverdienen, niet gaat viseren om de prijs van de woonst van hun ouders te bepalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Nu vind ik het normaal dat het inkomen van de kinderen niet wordt meegerekend. Nochtans wordt hiermee wèl rekening gehouden bij uitkeringen: als vader dopt krijgt hij minder als de zoon een inkomen heeft. Dus daar houdt men dan weer wel rekening mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 9 november 2011 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Over beperkingen bij spaarboekjes is me niets bekend. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 9 november 2011 om 17:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en wat met eigendommen in het buitenland? me dunkt geldt daarvoor dezelfde regeling: mag niet als je wil binnengeraken, maar eenmaal binnen kraait er geen kat meer naar. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 9 november 2011 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Buitenverblijfje zou misschien kunnen. Eigendom in buitenland: geen idee, maar in geval van twijfel denk ik dat de gunstigste optie aangehouden wordt voor de rijkjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie zal je daarvoor meebrengen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Corse, Karo, Good, Wisord., Wise Words, etc...
Laatst gewijzigd door eno2 : 9 november 2011 om 18:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarschijnlijk was vader Lukaku al huurder voordat zoon rijk en beroemd werd. En dan nog: zoals duvelke zegt: het is niet omdat zoon veel verdient dat vader daarom rijk is.
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Maar het is zo dat het niet allemaal arme luizen zijn die in sociale woonwijken wonen. zie dit filmpje eens:
http://www.youtube.com/watch?v=b-PBpxxztOo
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben liberaal, maar geen kapitalist. Bij deze heb ik een probleem met wie zich kapitaalkrachtig als onvermogend (arm) profileert omdat het nu eenmaal wettelijk-fiscaal kan. Met dergelijke redenering hoef ik toch geen klootzak te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Alle topics hebben een reden van bestaan. Wel op de juiste plaats. En deze topic, voor zover de berichtgeving strookt met de realiteit, heeft zin. Wie bent u te mogen beslissen over een bestaansreden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |