![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben nu bezig te leven, er is later nog tijd genoeg om te sterven en dood te zijn. Ik heb ook niets tegen euthanasie bij terminaal zieke patiënten die veel pijn lijden. Ik heb wel mijn bedenkingen bij drempelverlagende tendenzen inzake zelfmoord en euthanasie bij niet terminaal zieke mensen. Dat maakt het leven erg goedkoop vind ik, en het lijkt bijna een excuus om minder te hoeven investeren in verhoging van de levenskwaliteit. Mijn leven is verre van perfect, en ik zal volgens de huidige normen ongetwijfeld redenen genoeg hebben om ongelukkig of zelfs depressief te zijn. Maar ik vind dat mijn leven ook niet perfect hoeft te zijn, dat mijn leven zelfs niet dient ter vervolmaking mijner geluk. Ik loop dan ook niet de hele dag met een tandpastareclame-smile rond, en ik vind niet dat dat hoeft. Ik ga niet mee in het ons opgedrongen feel-good fascisme waarbij elke negatieve of sombere emotie als een ziekte of gebrek wordt beschouwd die behandeling vereist en die als we even verder die weg bewandelen een basis vormt voor euthanasie. Ga je daarin mee, dan geef je eigenlijk toe aan het streven naar utopische perfectie die zo eigen is aan de westerse rat race mentaliteit. Onverdraagzaamheid vermomd als verdraagzaamheid. Dwang vermomd als keuzevrijheid. Want lijden en ongelukkig zijn is taboe in de wereld van de shiny happy people. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zei tegen mijn naasten dat als ik daar terecht kom, dat ik euthanasie wil. In eerste instantie waren ze niet akkoord, en beweerden ze dat ze voor mij zouden zorgen. Ik weet dat ze dit het eerste half jaar uit liefde zullen doen. Maar als ik pas 10 jaar later sterf, dan zijn ze opgelucht en blij dat het gedaan is. Ik wil ze die emoties besparen bij iemand die ze ooit graag gezien hebben. De dood hoort pijn te doen, en deze elementaire belevenis vermindert in waarde na langdurige dementie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Mississipi Initiative 26 werd verworpen. :cheer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Met veel van wat je zegt ga ik akkoord, niet met de conclusie. Er gaapt een kloof tussen onze opvattingen. Ik ben voor de grootst mogelijke vrijheidsgraad in het beslissen over je eigen leven tout court. (zonder anderen in de hoek te drijven) Het is een zaak van middelen en toegang daartoe natuurlijk. Ik geef toe dat als het te gemakkelijk gemaakt wordt, sommige mensen onberaden dingen gaan doen in een bevlieging of onder de druk van het moment (die later kan wegvallen) Daarom kan de toegang en de hulp niet direct zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 10 november 2011 om 16:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Mja, ik lees daar overheen. Net zoals Eurofascisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() dat las ik toch in de Washington Post: http://www.washingtonpost.com/politi...95M_story.html
Laatst gewijzigd door filosoof : 10 november 2011 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() U hangt nochtans heel wat fascistische standpunten aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het begint bij een verbod op euthanasie, dan op alle vormen van anticonceptie. Zeeeer gevaarlijk.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 10 november 2011 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Er is gelukkig al zeer veel veranderd. De rest komt mettertijd wel, zolang we ervoor blijven vechten om basisrechten als abortus en anticonceptie niet op de helling te zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Proost =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Belachelijke draadverplaatsing. Beklaag je bij mod, ik heb dat ook gedaan.
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2011 om 17:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Pas op Ge kunt een waarschuwing krijgen voor het citeren van een overtreding tegen het forumreglement, die kreeg ik onlangs ook.
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2011 om 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |