![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Ik ken de eerste strofe, jammer genoeg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vind het rood in de leeuwenvlag mooier, dus die mag blijven. Anderzijds steekt die (al dan niet aangepraatte) Belgische lading me wel wat tegen, dus ik ben er nog niet volledig uit. Het ontwerpen van de zwarte blok leeuw is alleszins niet mooi.
De Vlaamse leeuw is een lelijk volkslied en ik zing hem het liefst helemaal niet. Onafhankelijk nu (en de Oostkantons naar de Heimat) De schuldigen zijn Franstalige (politici), Vlaamse politici, vakbonden en in het algemeen 'de tamme Vlaming'. Franskiljons zoals system, Henri en Bwarrior zijn nog een volledig andere categorie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een nep-liberaal met veel etatistische neigingen, een mini-napoleonneke maar in een te klein kostummeke. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() foutje
Laatst gewijzigd door pajoske : 22 november 2011 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Mijn moedertaal is geen Nederlands noch Vlaams maar Limburgs. Nederlands gebruik ik al standaardtaal om met en groter aantal mensen in België en Nederland te kunnen compliceren. Limburgers hebben een eeuwenlange ervaring met vreemde overheersers van allerlei slag. Ze laten zich daardoor niet zo snel indoctrineren door die vreemde pippo's. Volgens mijn inlichtingen was de eerst Vlaamse Leeuw trouwens een luipaard. Maar werd die ten tijde van guldensporenslag hervormd naar het wapenschild van Willem de jongere van Gullik (Jullich), die samen met zijn Maaslandse huurleger de grote voorganger was in die strijd. Op dat wapenschild had de leeuw een rode tong en rode nagels. In het wapenboek van Gelre is de Vlaamse leeuw ook met rode tong en nagels afgebeeld (links midden): ![]() PS je kan nog iets leren van die trage Limburgers. Laatst gewijzigd door pajoske : 22 november 2011 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Vraag 1 : een Zwarte Leeuw op veel geld zie ik als het meest realistisch. De rode klauwen zijn er nog niet...
Vraag 2 : Ik ken alleen Jo Vally als Vlaamse zanger. Is dat een liedje van hem ??? Vraag 3 : wanneer gaat men nu eens inzien dat Vlaams/Waals politiek gemanipuleer is, en dat enkel een sterk Europa op alle vlakken echt een toekomst kan bieden ? Vraag 4 : uit voorgaande volgt dat iedereen het probleem is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() En waar vind je die?
![]() |
#71 |
|
![]() Vraag 1: Welke vlag?
![]() Vraag 2: Hoe goed ken je het lied "de Vlaamse Leeuw"? Van buiten. Vraag 3: Wat is je communautair standpunt? (Con)federale staat Groot-Nederland. Vraag 4: Wie is het probleem? De Vlamingen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 22 november 2011 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Vreemdeling
|
Prinsenvlag, maar als er geen hereniging komt, is het voor mij gelijk, met of zonder rode tong en klauwen. Vraag 2: Hoe goed ken je het lied "de Vlaamse Leeuw"? - Meezingbaar/meeneuriën Vraag 3: Wat is je communautair standpunt? - Onafhankelijkheid nu of confederalisme met Nederland. De Luxemburgers en de Duitstalige Belgen mogen er ook wel bij. Vraag 4: Wie is het probleem? België is gewoon het probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bent u daar zeker van? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Hela, das 'geleerd' Limburgs, hoor!
![]()
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() - leeuw op gele achtergrond MET rode klauwen. ik heb ook een 'vlag der overlopers' dus... jippiee!
![]() - De Vlaamse leeuw: kan het deels meezingen, maar kan het 'uit het hoofd' instrumentaal brengen - visie: onafhankelijk op termijn. Kan in feite ook leven met confederalisme (ECHT confederalisme dan). - probleem: de opbouw van België. het geklungel en gefoefel van talloze generaties aan politici die met de 'compromis des Belges' België telkens opnieuw hebben opgelapt, zorgt er nu voor dat alles onwerkbaar is. De verschillen tussen de taalgroepen (op zowel cultureel, politiek, ... ) komen er dan nog eens bovenop ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 22 november 2011 om 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Hela, das 'geleerd' Limburgs, hoor!
![]() ![]()
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn meer soorten vlaamsnationalisten dan vlaamsnationalisten.
1. Hollander wanabee vlaamsnationalist. 2. Hardline Vlaams Blok:Belang Vlaamsnationalist. 3. N-VA gematigde vlaamsnationalist. 4. Zij die denken dat ze vlaamsnationalist zijn. Die laatste groep is het gros van de vlaamsnationalisten. Het zijn ook dezelfden die elke keer weer hunne frak draaien en op de meest populaire V-Partij stemmen. Trek uwe broeksriem maar strak Olijke Bart want het kan even snel voorbij zijn als het gekomen is. Einde citaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Burgemeester
|
![]() vraag 1 : zwarte Leeuw op geel veld
vraag 2 : 2 strofen zonder moeite van buiten vraag 3 : onafhankelijk zo rrap mogelijk (ben 78 jaar en wil het nog meemaken) vraag 4 : grotendeels de vlamingen zelf, Belgie, hof, enz |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
Een geel-zwarte zonnebloem op een wit veld. Vraag 2: Hoe goed ken je het lied "de Vlaamse Leeuw"? Ik ken de tekst ondertussen helemaal, en ben de muziek aan het leren om die op een gitaar of zo te kunnen spelen (en parodiëren). Ik vind "Al die willen ter kaap'ren varen" echter véél plezanter! Vraag 3: Wat is je communautair standpunt? Ik vind 'Bruxelles francophone' een nachtmerrie. Ik wil een Polyglot Brussel, als speciaal 'reservaat' binnen een democratische confederatie van Vrije Nederlanders. Het Koninkrijk België mag van mij gisteren al van de landkaarten geveegd zijn. Vraag 4: Wie is het probleem? Wij zijn het probleem, én de oplossing.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |