![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Ik ben voorstander om naar een gelijk pensioen te gaan op lange termijn voor iedereen dat voldoende moet zijn om je niet dagdagelijks zorgen te moeten maken over je basisbehoeften : huur, medicamenten,eten en drinken, ... Als je meer wenst moet je maar voor meer gewerkt hebben. Een deftige eerste peiler dus.
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 29 november 2011 om 18:52. |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Leg mij eens uit hoe door die eerste pijler af te schaffen niet honderdduizenden, miljoenen Europeanen in zeer zeer zware problemen gaan geraken ? Schets eens even rudimentair je plaatje als je eens tijd hebt.
|
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vooral chique van di Rupo om iets te beloven dat pas zal ingaan als hij al lang weg is...
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En in de overheid heeft men verschrikkelijk veel verlof. 38 dagen. De 3 dagen meegerekend dat er feestdagen zijn die enkel tellen voor ambtenaren. Laatst gewijzigd door stuyckp : 29 november 2011 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenminste, zo was het bij de stad.
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de enige compensatiedagen die ik tot nog toe kreeg, waren die van wettelijke feestdagen die op een zondag vielen. Zo was het vroeger bij de Regie der Luchtwegen, en zo is het nog altijd bij Belgocontrol.
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En bij de rest van de ambtenaren?
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zit er toch wat verschil van het ene departement tot het andere. Die 38 dagen verlof heb ik van een contract dat mij is toegestuurd met een voorstel voor ICTRA. Informatica bij de NMBS. Ik had er niet op toegehapt omdat het in Brussel zuid is. Waardoor ik 1,5 uur onderweg zou zijn naar mijn werk. Ik ging evenveel verdienen, dus het fabeltje van de mindere verdienste klopt niet. Het was contractueel. Laatst gewijzigd door stuyckp : 29 november 2011 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "markt" speelt. Wie zich verder moet verplaatsen, zal daartoe 'verleid' moeten worden. Ik ben ambtenaar met pensioen en overtuigd flamingant en N-VA lid. Ik heb een familie die verspreid zit over ambtenaren, deels onderwijs, deels andere; en over de privé. Ik heb ogen in mijn kop, en ik kan tellen (en me ook wel eens verspreken, gelijk de Muit, maar niet veel !) Ik heb gewaar geworden wat het is om onder leidinggevende ambtenaren van een andere politieke overtuiging te werken. Er zijn dringend wijzigingen nodig aan het ambtenarenstatuut, maar ik ben tegenstander om het kind met het badwater weg te gooien. En ik hou niet van lullen. (wel van humor, maar niet van lullen).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige mensen in de privé werken 40 u per week, en de opgespaarde overuren worden verplicht genomen in periodes in de buurt van de Kerstvakantie e.d.m. Ze beseffen niet eens dat dit geen verlof is, maar recuperatie van overuren van hun in wezen 38 u systeem. Banken e.d.m. die kennen dan wel veel meer vakantie ... afijn, 't is een soep.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kwist dat ik zo'n antwoord zou krijgen met dit voorbeeld, maar enfin ge begrijpt dat ik bedoel dat die functies niet te vergelijken zijn met staatsfuncties, die mensen nemen gewoon rendabele beslissingen terwijl de ambtenaren gewoon bezig zijn met hun ambtenaar zijn
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vb je werkt38u/week 48weken pe rjaar en komt op 1824werkuren uw brutoloon is 50.000 en komt op 27.4euro per uur
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 november 2011 om 00:38. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onzin. Ik heb nog nooit zo veel verlofdagen gehad. Zelfs niet bij benadering.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik begrijp het wel hoor... en gelijk hebt U natuurlijk 200%. |
|
![]() |