Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 november 2011, 18:38   #61
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat zou het. In de periode van Leterme, ook CD&V-er, werd er '�* volonté' betoogd door de betrokken burgemeesters. U denkt toch niet dat ze zich daar iets van aantrekken. U zult toch met stevigere argumenten uit de hoek moeten komen dan met uw traditionele cliché-praat.
Maar nu heeft de CD&V mee het akkoord afgesloten! Die schieten zich niet zo in de voet als jij, hoor! 'In de voet schieten' heb ik even geleend van een collega-forumlid wiens naam me nu echt niet meer invalt! Soit!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 27 november 2011 om 18:40.
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 november 2011, 18:39   #62
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het "akkoord" is een goed akkoord.
Vlaanderen heeft gekozen om de crisis te betalen.
Vlaanderen zal dat dus, met toelating van onze Belgofone vrienden, ook doen.
Na populist Dewever hebben we hier dan populist Fieseler aan het woord.
Natuurlijk dat Vlaanderen een groter deel van de crisis zal betalen, de Vlamingen zijn immers in de meerderheid in dit land.
speurneus is offline  
Oud 27 november 2011, 18:43   #63
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Maar nu heeft de CD&V mee het akkoord afgesloten! Die schieten zich niet zo in de voet als jij, hoor! 'In de voet schieten' heb ik even geleend van een collega-forumlid wiens naam me nu echt niet meer invalt! Soit!
U vertelt onzin. Wees er maar zeker van dat, moest het een slecht akkoord zijn mbt BHV, de burgemeesters en hun aanhang al lang en massaal op straat zouden zijn gekomen. U zou een fabeltjeskrant moeten uitgeven. Succes verzekerd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2011 om 18:44.
Het Oosten is offline  
Oud 27 november 2011, 18:46   #64
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
U vertelt onzin. Wees er maar zeker van dat, moest het een slecht akkoord zijn mbt BHV, de burgemeesters en hun aanhang al lang en massaal op straat zouden zijn gekomen. U zou een fabeltjeskrant moeten uitgeven. Succes verzekerd.
Hun aanhang??? Hahahahaa: we zullen in oktober zien hoeveel aanhang die nog zullen hebben!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 november 2011, 18:49   #65
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En ... was jij erbij? Weet je ook wat de Wever juist met die uitspraak bedoelde, Of interpreteer je die ook net zoals zijn politieke tegenstander, subjectief dus!? Heeft De Wever dat zinnetje concreet uit de doeken gedaan? Hou je dook rekening met de humor van de Wever of kun je die niet volgen?
Weverke heeft geweigerd deel te nemen aan de onderhandelingen, dus wat hij nu van het resultaat vindt is echt niet relevant.
VOKA, VBO en UNIZO zijn, op de indexregeling na, wel tevreden met dit akkoord en dat is wat in mijn ogen telt. Het populistisch gezever van Weverke, dat op sommige punten gewoon leugenachtig was (zie zijn commentaar op de staatsbon) kan me verder gestolen worden en is binnen de 2 weken onder gesneeuwd.
speurneus is offline  
Oud 27 november 2011, 18:57   #66
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hun aanhang??? Hahahahaa: we zullen in oktober zien hoeveel aanhang die nog zullen hebben!
Pff, het is niet omdat de NVA nu in de lift zit voor de komende gemeenteraadsverkiezingen , dat u zo hoog van de toren moet blazen. We zullen eens zien hoe succesvol de NVA nog zal zijn bij de verkiezingen die zullen volgen na de gemeenteraadsverkiezingen.
Het Oosten is offline  
Oud 27 november 2011, 18:58   #67
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Weverke heeft geweigerd deel te nemen aan de onderhandelingen, dus wat hij nu van het resultaat vindt is echt niet relevant.
VOKA, VBO en UNIZO zijn, op de indexregeling na, wel tevreden met dit akkoord en dat is wat in mijn ogen telt. Het populistisch gezever van Weverke, dat op sommige punten gewoon leugenachtig was (zie zijn commentaar op de staatsbon) kan me verder gestolen worden en is binnen de 2 weken onder gesneeuwd.
Maar WijSneus toch! Wat kunnen mij het VBO, VOKA en UNIZO schelen! Ik beoordeel een politicus op mijn eigen en zijn visie! Ik loop niet mee met vakbonden, belangengroepen, partijzuilen allerhande...

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 27 november 2011 om 19:00.
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 november 2011, 18:59   #68
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Pff, het is niet omdat de NVA nu in de lift zit voor de komende gemeenteraadsverkiezingen , dat u zo hoog van de toren moet blazen. We zullen eens zien hoe succesvol de NVA nog zal zijn bij de verkiezingen die zullen volgen na de gemeenteraadsverkiezingen.
Jep, we zullen zien!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 november 2011, 19:01   #69
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Blijkbaar vinden de lezers van de vrt "rotte kers op rotte taart" interessant genoeg als meest gelezen artikel.
Jakko is offline  
Oud 27 november 2011, 19:04   #70
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zover vooruitkijken? De volgende federale verkiezingen vallen wellicht samen met de gemeenteraadsverkiezingen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 27 november 2011, 19:17   #71
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Waarom zover vooruitkijken? De volgende federale verkiezingen vallen wellicht samen met de gemeenteraadsverkiezingen.
U bent blijkbaar Madame Soleil de zoveelste. Bent u soms familie van Matthias999?
Het Oosten is offline  
Oud 27 november 2011, 19:21   #72
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent blijkbaar Madame Soleil de zoveelste. Bent u soms familie van Matthias999?
zoek niet naar dubbelnicks waar ze niet zijn, zeker als je zelf een dubbelnick bent. politics.be is verziekt door dat soort mensen.
Miguelito is offline  
Oud 27 november 2011, 19:25   #73
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
zoek niet naar dubbelnicks waar ze niet zijn, zeker als je zelf een dubbelnick bent. politics.be is verziekt door dat soort mensen.
Voor het ogenbik bent u nu het forum aan het verzieken door opmerkingen die niets met de draad te maken hebben. Dus, hou op met de valse zedenmeester uit te hangen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2011 om 19:27.
Het Oosten is offline  
Oud 27 november 2011, 19:26   #74
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het lijkt mij een behoorlijk akkoord.
Het feit dat jij het een behoorlijk akkoord vindt bevestigd mij dat het een slecht akkoord is.
Oud 27 november 2011, 19:27   #75
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Voor het ogenbik bent u nu het forum aan het verzieken door opmerkingen die niets met de draad te maken heeft. Dus, hou op met de valse zedenmeester uit te hangen.
Maar die wel een waarheid zo hoog als de Eiffeltoren zijn!

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 27 november 2011 om 19:27.
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 november 2011, 19:29   #76
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het feit dat jij het een behoorlijk akkoord vindt bevestigt mij dat het een slecht akkoord is.
Of: het feit dat u het een slecht akkoord vindt, bevestigt mij dat het geen slecht akkoord is.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2011 om 19:29.
Het Oosten is offline  
Oud 27 november 2011, 19:35   #77
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Dus je hebt helemaal geen link met deze uitspraak. Vindt U liegen leuk?
Bart De Wever heeft dit wel degelijk gezegd.
Maar men moet natuurlijk wel kijken naar de context van deze uitspraak.
Oud 27 november 2011, 19:40   #78
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Dus eigenlijk is iedereen tegen behalve de drie regeringspartijen en het patronaat?
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 27 november 2011, 19:42   #79
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus je hebt helemaal geen link met deze uitspraak. Vindt U liegen leuk?
En dat moet u nu precies zeggen.

Citaat:
Volgens een persbericht van Belga op 13 augustus, zei N-VA-voorzitter Bart De Wever tijdens een vergadering van de Vlaamse partijen: “Voka is mijn baas”. Een Vlaamse onderhandelaar reageerde: “Dus wat goed is voor Voka is goed voor De Wever en wat slecht is voor Voka is slecht voor De Wever”.N-VA en Voka onderhouden heel nauwe banden. De Tijd onthulde dat de studiedienst van de N-VA in direct contact staat met de nummer 2 van Voka. En Philippe Muyters, tot 2009 afgevaardigd bestuurder bij Voka, is vandaag minister voor de N-VA in de Vlaamse regering.

Vindt u 'tegen heug en meug blijven ontkennen' leuk?

Want dat is ook liegen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2011 om 19:44.
Het Oosten is offline  
Oud 27 november 2011, 19:43   #80
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn definitie bevindt zich buiten een of andere tekst van dit forum. Moest uw uitspraak echt waar zijn, dan zouden er krantenkoppen bestaan en het internet volstaan van deze uitspraak en van reacties van het politieke landschap op deze uitspraak. Misschien toch maar eens verder kijken dan enkel dit forum
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=0F2U0QMN

Hoe zit hij aan tafel? Onthecht, volgens tafelgenoten, maar ook zelfbewust. Schaamt zich niet om verregaande eisen ter tafel te leggen. ‘Ik heb 27 zetels', zegt hij. Maakt weinig drama en is weinig spraakzaam. Af en toe een droge opmerking, vooral veel lichaamstaal. ‘Hij rolt vaak met de ogen, kan zijn irritatie nauwelijks verbergen als anderen tussenkomen en iets zeggen dat hem niet aanstaat. De kunst is daar eens mee te lachen, dan krijgt hij het helemaal op zijn zenuwen', zegt een onderhandelaar. Systematisch gebruikt hij droge humor in de onderhandelingen. ‘Voka is mijn echte baas, als Voka niet tevreden is, ben ik niet tevreden', stelde hij donderdag doodleuk tijdens het gesprek tussen de Vlamingen en Di Rupo.

Wat wil hij binnenhalen? Een grote staatshervorming die moet leiden tot een confederale staat. Responsabilisering van de deelstaten is dan het sleutelwoord. Wat nu op tafel ligt, geeft enkel ‘bestedingsautonomie', de vrijheid om de centen die federaal vastliggen zelf te besteden. Onvoldoende voor De Wever en N-VA. Die willen dat er veel meer fiscaliteit, gezondheidszorg- en arbeidsmarktbeleid naar de deelstaten gaat.

Wat wil hij tegenhouden? N-VA werkt volgens de Baert-doctrine, tot ergernis van de Franstalige partijen. Die doctrine houdt in dat een staatshervorming niets mag opleveren dat de uiteindelijke onafhankelijkheid van Vlaanderen belemmert. Daarom dat elke versterking van Brussel via de gewesten voor de N-VA moeilijk ligt, want zo laat Vlaanderen de hoofdstad meer en meer los.

‘Een schande, zo houdt De Wever doelbewust Brussel zwak. Dat zullen wij nooit aanvaarden', is bij het CDH te horen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be